Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • brainsurgery
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2011
    • 1355
    • Helsinki

    Originally posted by yarski View Post
    Bemariosat Turussa - hinnat löytyy nettikaupasta. Sieltä ainakin takuuvarmasti uusimmat ja toimivat.
    No marmorilta tietty kans
    Olikos se nyt "Rockauto" josta saa halvemmalla ja tuurilla ne voi olla uusia
    Mr. Brainsurgery tulee varmaan kohta kertomaan kaikki muut paikat internetin ihmemaailmasta mistä vielä löytyy
    Eipä niitä paljon muualta saa ainakaan takuuvarmasti uusia

    Comment

    • E-rotu
      Bimmer Rookie
      • Mar 2014
      • 71
      • TRE

      Originally posted by Tome View Post
      Onko sieltä takaa nyt tarkistettu välykset? Eli takapää ilmaan ja vääntelemään. Onhan siellä montakin mahdollista aiheuttajaa kuten narinahelat. Viimeisenä epäilisin mitään takakelkan kiinnityksiä..
      No nyt käytin renkaat poissa ja koitin väännellä, mutta hyvältä kaikki tuntu. Tosin yhden rikkinäisen puslan löysin apparin etu ylä tukivarresta (takapäästä puhutaan tietty). Se tukivarsi onkin juuri sen suuntaisesti että voikin levottomuutta tehdä. Ensin ne tukivarret ja takaiskarit vaihtoon ja nelipyörä suuntaus, katotaan sitte uudestaa..
      E91 330dA

      Comment

      • Islay
        Bimmer Rookie
        • Jun 2008
        • 51
        • Helsinki

        Rattilukon varoitusvalo

        Minun E90 320da (2005) ilmoittaa keltaista rattilukon varoitusvaloa (ratin ja lukon kuva) aina autoa käynnistäessä/lukot avatessa ja kehoittaa heiluttamaan rattia. Rattilukko toimii normaalisti eikä ole edes lukittuna, kun autoon menen (suoristan aina renkaat parkkeeratessa). Tällä foorumilla on todettu että softan päivitys auttaisi. Laakkoselta kun kysyin softan päivitystä, oli vastaus että ei kuulosta todennäköiseltä ratkaisulta ja täytyy tutkia sähköt.

        Löytyisikö Helsingin suunnalta apua päivittämiseen? Laakkoselta sain ajan viikon päähän ja olisi hyvä hoitaa asia mieluummin kuntoon ennen kuin tulee punainen varoitusvalo. Ja välttyisi vielä mahdollisesti turhilta osien vaihdoilta.

        Comment

        • vam0s
          Bimmer Rookie
          • Nov 2014
          • 134
          • 03

          Tarkotus olisi nyt siis hommata 335 e92 tai ehkä jopa mielummin e90 noh ei siitä sen enempää vaan mennään suoraan kysymyksiin.
          En osaa päättää automaatin ja manuaalin väliltä. Automaatissa viehättää lootan nopeus ja vaihtaessa "pauke ja piereskely" äänet. Manuaalissa taas omanlaisensa "vapaus"

          Eli mitä kannattaa miettiä keston ja tehonkeston puolesta noista?

          myöskin vielä pohdin kaadunko bensan vai dieselin puolelle.

          Comment

          • Supra^
            BTCF Member
            • Jul 2005
            • 5150
            • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

            Originally posted by Islay View Post
            Minun E90 320da (2005) ilmoittaa keltaista rattilukon varoitusvaloa (ratin ja lukon kuva) aina autoa käynnistäessä/lukot avatessa ja kehoittaa heiluttamaan rattia. Rattilukko toimii normaalisti eikä ole edes lukittuna, kun autoon menen (suoristan aina renkaat parkkeeratessa). Tällä foorumilla on todettu että softan päivitys auttaisi. Laakkoselta kun kysyin softan päivitystä, oli vastaus että ei kuulosta todennäköiseltä ratkaisulta ja täytyy tutkia sähköt.

            Löytyisikö Helsingin suunnalta apua päivittämiseen? Laakkoselta sain ajan viikon päähän ja olisi hyvä hoitaa asia mieluummin kuntoon ennen kuin tulee punainen varoitusvalo. Ja välttyisi vielä mahdollisesti turhilta osien vaihdoilta.
            Eikös tuo ongelma häviä ELV-errorlaskurin nollaamisella?
            Musti 8HP
            Nokivasara M47
            TeiniCoupé DCT
            E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

            Ex:
            E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

            Comment

            • teko
              Bimmer Rookie
              • Oct 2012
              • 45
              • Helsinki

              E90 -05, 325i. Täytyykö akku koodata vaihdon jälkeen. Carly Bmw sanoo, että akun koodaus toiminto ei ole saatavissa kyseiselle autolle, kun yritin toiminnon avata. Ton perusteella ei tartteis koodata?

              Comment

              • HTK12
                BTCF Member
                • Jul 2011
                • 10949
                • Joensuu

                Originally posted by teko View Post
                E90 -05, 325i. Täytyykö akku koodata vaihdon jälkeen. Carly Bmw sanoo, että akun koodaus toiminto ei ole saatavissa kyseiselle autolle, kun yritin toiminnon avata. Ton perusteella ei tartteis koodata?
                Riippuu onko autossa IBS vai ei. Tämä taas riippuu auton varusteista:

                Last edited by HTK12; 18-11-2016, 11:43.
                e39 540iA E85

                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                Comment

                • iKivi
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 515
                  • Kokkola

                  2c27

                  Moottorinhäiriövalo syttyi, antoi vikakoodin lamdasta; 2C27 oxygen sensor before catalytic
                  Oxygen sensor 2 not active, kun tarkemmin katseli. Tämän signaali noin 0,5 heikompi kuin toisen

                  Auto 330ia -06 mikähän lamda mahtaa olla kyseessä, eikös niitä neljä ole?!?
                  E46Ci Facelift, F34Gt

                  Ex:
                  3-series 4x
                  5-series 24x
                  7-series 5x
                  X3

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    330xda -06 nakuttaa aika selvästi kylmänä. Nakutus kiihtyy kierrosten mukana. Autolla on ajettu 206tkm. Mielestäni tämä on uusi piirre. Alkaako paikat löystyä vai normaal? Kannattaisiko kokeilla jotain moottorinpuhdistajaa?

                    Comment

                    • Tommix
                      BTCF Member
                      • Dec 2006
                      • 5402
                      • S:t Karins

                      Originally posted by vam0s View Post
                      Tarkotus olisi nyt siis hommata 335 e92 tai ehkä jopa mielummin e90 noh ei siitä sen enempää vaan mennään suoraan kysymyksiin.
                      En osaa päättää automaatin ja manuaalin väliltä. Automaatissa viehättää lootan nopeus ja vaihtaessa "pauke ja piereskely" äänet. Manuaalissa taas omanlaisensa "vapaus"

                      Eli mitä kannattaa miettiä keston ja tehonkeston puolesta noista?

                      myöskin vielä pohdin kaadunko bensan vai dieselin puolelle.
                      Ensin kannaatta päättää hommaako nokilekan vai bensavehkeen. Jos päätyy diisseliin niin laatikkopähkäilyä ei tarvii tehdä kun sitä ei saa kuin tomaattina. Bensaa saa molemmilla vaihtoehdoilla. Käy testaamassa eri vaihtoehtoja niin saat parhaan käsityksen autoista.
                      Tomaatti kestää diisselissä ja bensassa hyvin.
                      Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                      Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                      ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                      Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                      Comment

                      • Night-Wind
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2006
                        • 1534
                        • 02

                        Mitä perusvikoja näissä e91 koppasissa/kuinka kestäviä nuo 2,0 dieselit on?
                        ex: BMW E38 735iA -97
                        ex: MB W211 E200CDI -03
                        ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                        ex: BMW E39 528iA -96
                        ex: MB W126 300SE -89
                        ex: BMW E34 525iAT -95
                        ex: BMW E36 316iA -91

                        Comment

                        • baku
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2006
                          • 347
                          • Kausala

                          Originally posted by Tommix View Post
                          Ensin kannaatta päättää hommaako nokilekan vai bensavehkeen. Jos päätyy diisseliin niin laatikkopähkäilyä ei tarvii tehdä kun sitä ei saa kuin tomaattina. Bensaa saa molemmilla vaihtoehdoilla. Käy testaamassa eri vaihtoehtoja niin saat parhaan käsityksen autoista.
                          Tomaatti kestää diisselissä ja bensassa hyvin.
                          Dieseliä ei myöskään ole nelivetona jo sellaiselle on tarvetta
                          F20 116d
                          E63 645
                          E28 528
                          F30 320d x-drive
                          F31 335d x-drive

                          ex. e92 335d, e91 325I pre-lci, e84 X1 2.0d x-drive, e91 320d,e90 320i,e46 316i, e87 118d, e46 320i, e46 330xd, e46 330d, e39 528i, e32 750i, e32 730i, e34 525i

                          KTM 1290 Super Adventure
                          K1200S
                          ex. K1200RS, K1200R, F800S, R1100S

                          Comment

                          • Bouma
                            Bimmer Enthusiast
                            • May 2007
                            • 3108
                            • Tampere

                            Originally posted by Night-Wind View Post
                            Mitä perusvikoja näissä e91 koppasissa/kuinka kestäviä nuo 2,0 dieselit on?
                            Riippuu minkä vuotista olet ostamassa? N47 on kohtuu kuraa mutta luotettavampi kuin bensaversio. Itse en ostaisi nyky nelosdiiseliä. Alkupään E9x sai M47 koneella niin sellanen on pomminvarma.

                            Muuten korimallissa ei kauheesti ole lapsenvikoja kylläkään
                            MB CLS-12 350CGI AMG

                            MYSTINEN.FI

                            Comment

                            • Night-Wind
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2006
                              • 1534
                              • 02

                              Originally posted by Bouma View Post
                              Riippuu minkä vuotista olet ostamassa? N47 on kohtuu kuraa mutta luotettavampi kuin bensaversio. Itse en ostaisi nyky nelosdiiseliä. Alkupään E9x sai M47 koneella niin sellanen on pomminvarma.

                              Muuten korimallissa ei kauheesti ole lapsenvikoja kylläkään
                              Just jotain 2006 vuotisia ollaan katseltu
                              ex: BMW E38 735iA -97
                              ex: MB W211 E200CDI -03
                              ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                              ex: BMW E39 528iA -96
                              ex: MB W126 300SE -89
                              ex: BMW E34 525iAT -95
                              ex: BMW E36 316iA -91

                              Comment

                              • stallione
                                Newbiemmer
                                • Nov 2016
                                • 1
                                • helsinki

                                Missä sijaitsee e9x hälyn sulake?

                                Ongelma on siis seuraava. Kaukolukitus lakkasi toimimasta yhtäkkiä. Siis perus tyyppivika. Akku ja sulakkeet ok. Vika siis tos näk antennivahvistimessa. Eipä siinä kun tiirikalla pääsee käyttämään keskuslukitusta, mutta tehdashäly alkaa aina piippaamaan kun avaan oven. Loppuu tietty heti kun saan palikan aukkoon. Olisi kiva tietää millä tuon hälyn hiljentää kunnes saan vaihdettua vahvistimen?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎