Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/E91/E92/E93 Kysymyksiä ja vastauksia VI

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Kenjinxs
    Bimmer Rookie
    • Nov 2016
    • 31
    • Oulu / Finland

    Tervehdys foorumille!

    liityin tänään kun olen ostamassa itselleni BMW 318D -07:aa ja aloin kyselemään että millasta vikaa on odotettavissa M47-TU2D20 koneella varustetuissa malleissa? vesipumppu vasta vaihdettu ja turbo myös .. joten onko tuossa muuta mikä kannattas tsekata ennen papereiden tekoa? toinen, mitä eroa 122hp ja se 177hp versioiden turboissa on? vai sattuuko niissä olemaan samat kenties

    Comment

    • viliho
      Newbiemmer
      • Nov 2016
      • 7
      • Finland

      Täälläkin uusi jäsen huutelee ja heti kyselemässä apua/neuvoa

      Pihassa nököttää tommonen vm.2008 318d 316tkm
      Ja huolenaiheena on jäähdytysnesteen kulutus. Auton ostin viime joulukuussa, ja jakopää remontoitiin tammikuussa(1/16).
      Lisäsin nestettä ensimmäisen kerran noin 6 viikkoa sitten, silloin meni varmaan saman verran kuin tälläkin kertaa eli 7dl.
      Ekan lisäyksen kohdalla autolla oli ajettu remontin jälkeen noin 16000km, ja tämä toinen lisäyksien väli on n.7000km.
      Pitääkö tälläisestä 1dl/1000km kulutuksesta olla huolissaan? Vuotojakin näin talvella vaikea havainnoida kun lunta tulee pirttiiin joka päivä :think

      Comment

      • JH.
        Bimmer Fanatic
        • May 2007
        • 781
        • PKS

        Originally posted by viliho View Post
        Täälläkin uusi jäsen huutelee ja heti kyselemässä apua/neuvoa

        Pihassa nököttää tommonen vm.2008 318d 316tkm
        Ja huolenaiheena on jäähdytysnesteen kulutus. Auton ostin viime joulukuussa, ja jakopää remontoitiin tammikuussa(1/16).
        Lisäsin nestettä ensimmäisen kerran noin 6 viikkoa sitten, silloin meni varmaan saman verran kuin tälläkin kertaa eli 7dl.
        Ekan lisäyksen kohdalla autolla oli ajettu remontin jälkeen noin 16000km, ja tämä toinen lisäyksien väli on n.7000km.
        Pitääkö tälläisestä 1dl/1000km kulutuksesta olla huolissaan? Vuotojakin näin talvella vaikea havainnoida kun lunta tulee pirttiiin joka päivä :think
        Ei ole normaalia, joten kannattaa tutkia vuodon syy. Kyllä tuollaisen vuodon yleensä löytää suht helposti. Laita alkuun vaikka pahvi auton alle niin hyvällä tuurilla näkyy mistä kohtaa vuotaa ja sitten nosturille tutkimaan tarkemmin.
        MuotoWorks.fi | 3D-tulostetut tuotteet ja ratkaisut.
        Makita seinätelineet ja adapterit | MuotoWorks
        BMW i4 lumisuojus latausporttiin | MuotoWorks​​

        Käyttis i4 eDrive40
        Kesällä E36 M3
        Radalla E36 325i track day tool

        Comment

        • viliho
          Newbiemmer
          • Nov 2016
          • 7
          • Finland

          Originally posted by JH. View Post
          Ei ole normaalia, joten kannattaa tutkia vuodon syy. Kyllä tuollaisen vuodon yleensä löytää suht helposti. Laita alkuun vaikka pahvi auton alle niin hyvällä tuurilla näkyy mistä kohtaa vuotaa ja sitten nosturille tutkimaan tarkemmin.
          Pitääpä viikonloppuna viedä kaverin talliin ihmettelyn kohteeksi :think

          Comment

          • Night-Wind
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2006
            • 1534
            • 02

            Huomenna ihmettelemään autoa (e91 320d -06 312tkm)

            Mitä tommosesta olisi syytä katsoa ja kokeilla?
            ex: BMW E38 735iA -97
            ex: MB W211 E200CDI -03
            ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
            ex: BMW E39 528iA -96
            ex: MB W126 300SE -89
            ex: BMW E34 525iAT -95
            ex: BMW E36 316iA -91

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7513
              • Kotona

              Originally posted by Night-Wind View Post
              Huomenna ihmettelemään autoa (e91 320d -06 312tkm)

              Mitä tommosesta olisi syytä katsoa ja kokeilla?
              Saako kysyä miksi ostat noin paljon mentyä? Vastaavia e91 320d löytyy varmasti kymmeniä ~100tkm vähemmän ajettuja ja hinta ero ei varmasti montaa tonnia ole...:think Vai pitääkö tässä olla se nettiauton halvin?
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
              Myydään: HP 14" kannettava **90e**
              -

              Comment

              • Night-Wind
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2006
                • 1534
                • 02

                Originally posted by Zeta View Post
                Saako kysyä miksi ostat noin paljon mentyä? Vastaavia e91 320d löytyy varmasti kymmeniä ~100tkm vähemmän ajettuja ja hinta ero ei varmasti montaa tonnia ole...:think Vai pitääkö tässä olla se nettiauton halvin?
                Itse en ole autoa ostamassa ja ei ole se nettiauton halvin.


                Originally posted by AK-87 View Post
                Melkein järkevin vaihtoehto, "suositus", olisi että koitat katsoa jonkun harrastajan ylläpitämän 300tkm ajetun. Ihan yhtälailla näköjään saa olla palikkaa vaihtamassa pienemmillä kilsoilla oleviin, joten turhaan niistä extraa maksaa ostaessa...
                ex: BMW E38 735iA -97
                ex: MB W211 E200CDI -03
                ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                ex: BMW E39 528iA -96
                ex: MB W126 300SE -89
                ex: BMW E34 525iAT -95
                ex: BMW E36 316iA -91

                Comment

                • Zeta
                  Bimmer Enthusiast
                  • Jun 2004
                  • 7513
                  • Kotona

                  Originally posted by Night-Wind View Post
                  Itse en ole autoa ostamassa ja ei ole se nettiauton halvin.
                  No sitä suuremmalla syyllä katsoisin noita ~200tkm mentyjä. Löytyy niissäkin hyvin huollettuja ja noita e91 farkkuja pitäisi olla aivan älyttömästi tarjolla verrattuna muihin e9x malleihin.

                  Kummasti ne kilsat, ei aina ole edes ajettu pelkkää motaria, autossa näkyvät ja jälleenmyyntiä helpottaa parin vuoden päästä jos ei vielä ole puoli miljoonaa ajettu
                  -
                  Käyttöautona: F20
                  Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
                  Myydään: HP 14" kannettava **90e**
                  -

                  Comment

                  • A^A
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2006
                    • 2168
                    • Seinäjoki

                    Semi ärsyttävä ominaisuus tuossa 320da laatikossa kun tuntuu vaihtavan todella hanakasti isompaa vaihdetta. Taajamassa kun ajelee 50-60km/h, menee niin pienillä kiekoilla 1200-1300rpm että auto jurnuttaa ärsyttävästi, juuri sillai kun olisi liian iso vaihde pesässä.. Onko tuolla mitään tehtävissä?
                    EX: E28, E34, E36x3, E38x3, E39x4, E46x4, E60, E60LCI, E61LCI, E87, E90, E91

                    Comment

                    • rizzo
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2007
                      • 5418
                      • Oulu

                      Originally posted by Zeta View Post
                      No sitä suuremmalla syyllä katsoisin noita ~200tkm mentyjä. Löytyy niissäkin hyvin huollettuja ja noita e91 farkkuja pitäisi olla aivan älyttömästi tarjolla verrattuna muihin e9x malleihin.

                      Kummasti ne kilsat, ei aina ole edes ajettu pelkkää motaria, autossa näkyvät ja jälleenmyyntiä helpottaa parin vuoden päästä jos ei vielä ole puoli miljoonaa ajettu
                      Ja vaikkei näkysikään, on paljon helpompi myydä kun kilsoja on mittarissa alle 300. Toki jos jää itselle pitkäksi aikaa (5v), eikä kiinnosta jälleenmyyntiarvo niin sittenpä tuo aivan sama.

                      Comment

                      • Supra^
                        BTCF Member
                        • Jul 2005
                        • 5150
                        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                        Originally posted by Zeta View Post
                        Saako kysyä miksi ostat noin paljon mentyä? Vastaavia e91 320d löytyy varmasti kymmeniä ~100tkm vähemmän ajettuja ja hinta ero ei varmasti montaa tonnia ole...:think Vai pitääkö tässä olla se nettiauton halvin?
                        Originally posted by Zeta View Post
                        No sitä suuremmalla syyllä katsoisin noita ~200tkm mentyjä. Löytyy niissäkin hyvin huollettuja ja noita e91 farkkuja pitäisi olla aivan älyttömästi tarjolla verrattuna muihin e9x malleihin.

                        Kummasti ne kilsat, ei aina ole edes ajettu pelkkää motaria, autossa näkyvät ja jälleenmyyntiä helpottaa parin vuoden päästä jos ei vielä ole puoli miljoonaa ajettu
                        En nyt noin rankasti teilaisi paljon ajettua autoa, auton kunto riippuu kyllä enemmän siitä miten se on pidetty ja huollettu. Eikä se 200tkm ajettu autuaaksi tee, kaikki suurimmat rempat (laakerit/jarrut/alusta/suuttimet/turbo/voimansiirto) kun yleensä sopivasti ajoittuu juuri tuohon 200-300tkm väliin, nimimerkillä kokemusta on. Niihin saa upotettua sen 2-3k€ vaikka itse tekee.
                        Toki jälleenmyyntiarvo on aina huonompi enemmän ajetussa vaikka olisikin timanttikunnossa, rankalla kädellä huollettu ja paremmilla varusteilla verrattuna siihen 200tkm mentyyn huoltamattomaan mittariruuvattuun halpaan yksilöön, sen takia että suurempi osa suomalaisista tuijottaa pelkkiä kilometrejä. :think
                        Musti 8HP
                        Nokivasara M47
                        TeiniCoupé DCT
                        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                        Ex:
                        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                        Comment

                        • Night-Wind
                          Bimmer Enthusiast
                          • Sep 2006
                          • 1534
                          • 02

                          Kyllä tuo tulisi pitkäaikaiseksi käyttöautoksi. Mun kolmeysillä ajettu 420tkm niin en tota 300tkm pidä minään. Eikä tohon ihan muutamassa vuodessa 500tkm tulisi.
                          ex: BMW E38 735iA -97
                          ex: MB W211 E200CDI -03
                          ex: BMW E39 530d ///M-Sport -99
                          ex: BMW E39 528iA -96
                          ex: MB W126 300SE -89
                          ex: BMW E34 525iAT -95
                          ex: BMW E36 316iA -91

                          Comment

                          • jani]
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2013
                            • 49
                            • Helsinki

                            Missä vika kun ei tuu apparin puolelle lämmintä ilmaa? Automaattinen ilmastointi, kuskilla ja taakse puhaltaa lämmintä.
                            BMW F30 320D

                            EX: BMW E93, BMW e36 cabriolet, 2x e39 3x e36 sedan, e46, Bmw e92

                            Comment

                            • Spiddu
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2007
                              • 3562
                              • Nla

                              Miten ihmeessä m-sport takapuskuritsa saa diffun irti?
                              tai enemmänkin ongelmana on keskellä olevat pienemmät klipsut.
                              BMW F30 330e 2017

                              Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
                              e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

                              Comment

                              • viliho
                                Newbiemmer
                                • Nov 2016
                                • 7
                                • Finland

                                Originally posted by viliho View Post
                                Täälläkin uusi jäsen huutelee ja heti kyselemässä apua/neuvoa

                                Pihassa nököttää tommonen vm.2008 318d 316tkm
                                Ja huolenaiheena on jäähdytysnesteen kulutus. Auton ostin viime joulukuussa, ja jakopää remontoitiin tammikuussa(1/16).
                                Lisäsin nestettä ensimmäisen kerran noin 6 viikkoa sitten, silloin meni varmaan saman verran kuin tälläkin kertaa eli 7dl.
                                Ekan lisäyksen kohdalla autolla oli ajettu remontin jälkeen noin 16000km, ja tämä toinen lisäyksien väli on n.7000km.
                                Pitääkö tälläisestä 1dl/1000km kulutuksesta olla huolissaan? Vuotojakin näin talvella vaikea havainnoida kun lunta tulee pirttiiin joka päivä :think
                                Mahdollinen vuotokohta löytyi alavesiletkun moottorin puoleisesta päästä, ilmeisesti muovisista pikaliittimistä. Tähän hätään nyt ollut tarpeeksi uutta nestettä niin ei käytetty tuota auki vielä. Mutta tuosta liitoksesta vielä sen verran kysyisin että liikkuuko muilla tuo putki käsi voimin, joustaen siis tuosta kyseisestä liitoksesta? Omassani tuo tuntui jotenkin löysältä, mutta kun ei tuota liitoksen rakennetta tarkemmin tunne niin... Ja termostaatti ilmeisesti löytyy kanssa tuon muoviosan alta? Vaihtaa sitten samalla se kun ei lämmöt meinaa pysyä ylhäällä.

                                Edit. No nyt ennen liikkeelle lähtöä kurkkasin niin vuoto olis tuossa vesipumpun ja sen termostaattikotelon välissä.
                                Last edited by viliho; 04-12-2016, 16:53.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎