Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Snike
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 84
    • Espoo

    Onkos jollain tullut vastaa, että ohjelma ei tarjoa ollenkaan backup mahdollisuutta. Suoraan vain install. Valikoista ei myöskään löydy miten saisi väkisin otettua backupin. :think Vaikka appin poistaisi ja asentaa uudestaan niin silti tarjoaa suoraan vain install. Voi olla, että aikoinaan kun tutkin appiä niin silloin oli backup painike ja sohaisin sitä niin se tarjosi 2 vaihtoehtoa. Oisko ollut default ja jotain muuta niin sen jälkeen hävisi painike.

    Edit:
    Nykyisin näköjään backup ei ole pakollinen vaan xHPn kautta saa vakiokartan tarvittaessa. Itsellä on autossa tällä hetkellä Alpinan softa niin haluaisin sen talteen. Laitoin xHPlle viestiä asiasta niin katsotaan mitä vastaavat.

    Edit 2:
    Löysin itse ratkaisun ongelmaan. Jos jollain joskus tulee vastaava ongelma eteen niin syy on se, että appi oli luonut 2 randomia backuppia tyhjästä jotka eivät liittyneet autoon. Appin poisto ei poistanut backup kansiota, joten kun sen poisti manuaalisesti laitteen resurssinhallinnan kautta niin backup vaihtoehto tuli taas esiin.
    Last edited by Snike; 25-07-2018, 22:57.
    E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
    | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

    Comment

    • vppv
      BTCF Member
      • May 2014
      • 19
      • Joensuu

      Obd kaapeli

      Mitä kaapelia olette käyttäneet xhp asennuksessa? Tuo xhp:n suosittelema bimmer geeks -kaapeli tuntuu hieman hintavalta. Mahtaako ebaysta löytyä todistetusti toimivaa kaapelia halvemmalla? :think
      F30 335i xDrive "M-Sport" Melbournerot -12
      ex: E60 LCI 530iX M-sport -07 | E91 330xd M-Sport -08 | E91 318d -10 | E39 528i -96

      Comment

      • intfreak
        Bimmer Enthusiast
        • May 2003
        • 2966
        • Uusikaupunni

        Originally posted by vppv View Post
        Mitä kaapelia olette käyttäneet xhp asennuksessa? Tuo xhp:n suosittelema bimmer geeks -kaapeli tuntuu hieman hintavalta. Mahtaako ebaysta löytyä todistetusti toimivaa kaapelia halvemmalla? :think
        Itse käytän samaa kaapelia kuin INPA ja ISTA käytössä. Lisäksi halvin USB-C OTG adapterikaapeli mikä kiinakaupasta löytyi, koska puhelimessa C-liitin.
        Mutta jokainen käyttää omalla riskillä mitä haluaa
        N62 Money Spender Club

        Comment

        • Snike
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 84
          • Espoo

          Originally posted by vppv View Post
          Mitä kaapelia olette käyttäneet xhp asennuksessa? Tuo xhp:n suosittelema bimmer geeks -kaapeli tuntuu hieman hintavalta. Mahtaako ebaysta löytyä todistetusti toimivaa kaapelia halvemmalla? :think
          Itellä ei pelannut perus Kiina INPA kaapelilla. Failas aina 10-20% kohdalla. Hommasin Bimmer Geeksin johdon niin toimii kuin ajatus. 68€ maksoi toimitettuna Saksasta. En pidä isona hintana kun toimintavarmuus on tuolla ihan eri luokkaa kuin Kiina kaapeleilla.
          E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
          | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

          Comment

          • aku1979
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2015
            • 1152
            • Helsinki

            Originally posted by vppv View Post
            Mitä kaapelia olette käyttäneet xhp asennuksessa? Tuo xhp:n suosittelema bimmer geeks -kaapeli tuntuu hieman hintavalta. Mahtaako ebaysta löytyä todistetusti toimivaa kaapelia halvemmalla? :think
            Käyttänyt e-villestä muutama vuosi takaperin hankkimaani tuotetta nimikkeellä "K+DCAN USB -kaapeli BMW INPA Ediabas". Toiminut moitteetta xhp+otg+ OnePlus kombinaatiolla..kaikki kolme stagea asennettu. Inpa,carly,torque ja pari muuta softaa pyörineet myös kivasti.

            Comment

            • Snike
              Bimmer Rookie
              • Jan 2012
              • 84
              • Espoo

              Originally posted by aku1979 View Post
              Käyttänyt e-villestä muutama vuosi takaperin hankkimaani tuotetta nimikkeellä "K+DCAN USB -kaapeli BMW INPA Ediabas". Toiminut moitteetta xhp+otg+ OnePlus kombinaatiolla..kaikki kolme stagea asennettu. Inpa,carly,torque ja pari muuta softaa pyörineet myös kivasti.
              Itsellä juuri tuo e-villen kaapeli ei toiminut xHP:n kanssa. Kaiken muun kanssa se toimii. :think
              E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
              | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

              Comment

              • aku1979
                Bimmer Enthusiast
                • Feb 2015
                • 1152
                • Helsinki

                Originally posted by Snike View Post
                Itsellä juuri tuo e-villen kaapeli ei toiminut xHP:n kanssa. Kaiken muun kanssa se toimii. :think
                Okeii. Ei varmaankaan hirvittävän tasalaatuista tavaraa nämä.

                Comment

                • Silmaauki
                  BTCF Member
                  • Jan 2015
                  • 1852
                  • Turku

                  Tämä hieman hämmästyttää:
                  - Kickdown removed in D/S/M modes
                  Onko se todellakin poistettu myös D-moodista?

                  Uskon kyllä ymmärtäväni lukemani, mutta tuntuu sen verran oudolta ratkaisulta toi kickdownin poisto myös D-moodista, että pakko nostaa tää esille.:think

                  Mikähän tuossa ratkaisussa on mahtanut olla takana?
                  E93 335i Aarre, Montego blue
                  E90 318i talvipulkka

                  Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                  Comment

                  • Supra^
                    BTCF Member
                    • Jul 2005
                    • 5150
                    • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

                    Originally posted by Silmaauki View Post
                    Tämä hieman hämmästyttää:

                    Onko se todellakin poistettu myös D-moodista?

                    Uskon kyllä ymmärtäväni lukemani, mutta tuntuu sen verran oudolta ratkaisulta toi kickdownin poisto myös D-moodista, että pakko nostaa tää esille.:think

                    Mikähän tuossa ratkaisussa on mahtanut olla takana?
                    Jos näin on ja asia haittaa, niin voihan sitä aina fläshätä vanhemman version jossa ei ko. ominaisuutta ole.
                    Musti 8HP
                    Nokivasara M47
                    TeiniCoupé DCT
                    E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

                    Ex:
                    E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

                    Comment

                    • M-ERiMiEs
                      BTCF Member
                      • Jun 2013
                      • 210
                      • Porvoo

                      Originally posted by Silmaauki View Post
                      Tämä hieman hämmästyttää:

                      Onko se todellakin poistettu myös D-moodista?

                      Uskon kyllä ymmärtäväni lukemani, mutta tuntuu sen verran oudolta ratkaisulta toi kickdownin poisto myös D-moodista, että pakko nostaa tää esille.:think

                      Mikähän tuossa ratkaisussa on mahtanut olla takana?
                      Custom-lisenssillä pystyy itse vaihtamaan sen kickdownin päälle tai pois erikseen D/S/M.
                      F11 LCI 535i M-Sport
                      Voorti -12

                      Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

                      Comment

                      • Silmaauki
                        BTCF Member
                        • Jan 2015
                        • 1852
                        • Turku

                        Minä varmaan ton ominaisuuden kanssa pystyn elämään, mutta ihmetyttää noi syyt, miksi tuohon on päädytty.

                        Pitää tosin miettiä, josko ton jättäis D:lle päälle.
                        E93 335i Aarre, Montego blue
                        E90 318i talvipulkka

                        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                        Comment

                        • Silmaauki
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 1852
                          • Turku

                          Ei tarvi miettiä enää. Löysin tähän selityksen ja kuulostaa järkevältä ratkaisulta.


                          Eli kyllä kickdown edelleen toimii, mutta se ei välttämättä vaihda niin monen vaihteen ”yli” pienemmälle.
                          E93 335i Aarre, Montego blue
                          E90 318i talvipulkka

                          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                          Comment

                          • amisqo
                            BTCF Member
                            • Apr 2011
                            • 1614
                            • Vantaa

                            Originally posted by Silmaauki View Post
                            Ei tarvi miettiä enää. Löysin tähän selityksen ja kuulostaa järkevältä ratkaisulta.


                            Eli kyllä kickdown edelleen toimii, mutta se ei välttämättä vaihda niin monen vaihteen ”yli” pienemmälle.
                            Tämä juuri, elikkä jos heität orkkis softalla kickdownin sulla on menee kolmonen pesään ja rundit tapissa ja heti nelosta perään. Xhp jättää nelosen silmään ja iskee vähän enemmän väännöllä ja siinä jää se yks "ylimääränen" vaihto tekemättä sielä kolmosen puolella. Mielestäni parempi niin.
                            G30 530e iPerfomance M-sport -18
                            Ex: F30 330D M-sport -15
                            Ex: E90 330D M-sport -06
                            Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
                            Ex: e30 320i -89
                            Ex: e30 318iS -90

                            Comment

                            • rikuh1
                              Bimmer Fanatic
                              • Sep 2009
                              • 520
                              • Hämeenlinna

                              Kickdownin poisto siis ei poista automaatti moodeilla d/s tietenkään vaihteiston alasvaihtoa, vaan se deletoi vain sen kytkimen minkä tunnette kun kaasun painaa aivan pohjaan asti.

                              Vaihteiston vaihtamisprosessit ei ole niin yksinkertaisia kun voisi kuvitella, esim alasvaihtorutiiniin liittyy kuinka nopeasti painat kaasua jne. Kickdown delete ainakin omassa ex 530xd oli ihan hyvä juttu, koska sen kickdown kytkimen tehtävä on valita Pienin mahdollinen vaihde suhteutettuna auton sekä moottorin nopeuteen jolloin ainakin tuossa dieselissä ei ollut mitään pointtia vaihtaa vaihde niin että kierroksia on yli 4k

                              Sitten taas M moodissa tuo kickdown delete on hyvä jos tykkää ajella radalla niin ei tarvitse miettiä painaako poljinta yli kickdownin, kun ei se tee silloin mitään.

                              Jos halusi esim D moodilla nopeaa vaihtoa alas, riitti nopea ojennus polkimesta jolloin auto kyllä reagoi hienosti siltikin. Stage 3 oli silloin askissa, muita en siihen autoon edes kokeillut.
                              E38 750iL 1999 | Bmw i3 94ah Rex |
                              Bmw asiantuntemusta Kanta-Hämeestä, Detailing palvelut, Virallinen XHP jälleenmyyjä
                              RikunAutofix.fi

                              Comment

                              • Paarma78
                                BTCF Member
                                • Jun 2014
                                • 291
                                • Klaukkala

                                En saanut lyhyellä selaamisella selvää: Pystyykö joku joka omistaa lisenssin sekä kaapelin ajamaan toiselle softan sisään autoon?

                                Tekisi mieli kokeilla...
                                BMW F31 330xda M-Sport Alpinweiss3
                                BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss3
                                ex BMW E60 530xda LCI Monacoblau
                                ex Yamaha YZF-R1 2008 "race"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎