Announcement

Collapse
No announcement yet.

xHP Flashtool - ZF automaattien fläsäytystä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • dolby
    Bimmer Rookie
    • Feb 2013
    • 70
    • Oulu

    Mitä ihmettä. Oli tarkoitus mennä vähän pyörittelemään uudelle lumelle, mutta manuaalilla vaihtaakin automaattisesti isompaa. Eihän se tee näin vakionakaan. Stage 2 sisässä, vaihtokohtia ja max rpm modattu. Jossakin mättää?

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      Originally posted by dolby View Post
      Mitä ihmettä. Oli tarkoitus mennä vähän pyörittelemään uudelle lumelle, mutta manuaalilla vaihtaakin automaattisesti isompaa. Eihän se tee näin vakionakaan. Stage 2 sisässä, vaihtokohtia ja max rpm modattu. Jossakin mättää?
      Kuvauksissa ainakin stage3:n kohdalla on vasta maininta, että manual modesta poistettu vaihdot ylöspäin.

      Comment

      • M-ERiMiEs
        BTCF Member
        • Jun 2013
        • 210
        • Porvoo

        Originally posted by dolby View Post
        Mitä ihmettä. Oli tarkoitus mennä vähän pyörittelemään uudelle lumelle, mutta manuaalilla vaihtaakin automaattisesti isompaa. Eihän se tee näin vakionakaan. Stage 2 sisässä, vaihtokohtia ja max rpm modattu. Jossakin mättää?
        Jos vaihtopisteitä on menty muokkaamaan niin siksi vaihtaa isommalle ja vaihtaa se manuaalilla isommalle vakiosoftalla. Xhp ohjeissa oli maininta et laittaa ne vaihtopisteet manuaalilla ylemmäs kun rajotin niin loppuu.
        F11 LCI 535i M-Sport
        Voorti -12

        Vikakoodeja, koodailuja ja päivityksiä Porvoon seudulla kaikkiin malleihin, YV:llä saa kiinni.

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          Originally posted by dolby View Post
          Mitä ihmettä. Oli tarkoitus mennä vähän pyörittelemään uudelle lumelle, mutta manuaalilla vaihtaakin automaattisesti isompaa. Eihän se tee näin vakionakaan. Stage 2 sisässä, vaihtokohtia ja max rpm modattu. Jossakin mättää?
          Kyllä se vakiona noin toimii ja kuten sanottu myös stage2:lla. Stage3:ssa oli se real manual mode.
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • dolby
            Bimmer Rookie
            • Feb 2013
            • 70
            • Oulu

            No perhana. Johtunee sitten max rpm. 4300 rajauksesta. Olin ihan varma, että vakiona ei vaihta isompaa, mutta kai sitä ei ole koskaan huudattanut tarpeeksi ylös, edes lumella pyöritellessä

            Comment

            • MayheM
              Bimmer Fanatic
              • Jan 2008
              • 521
              • Oulu

              Onko porukalla valistunutta näkemystä xhp:n vaikutuksesta lootan kestoon. Olen omaan E61 530 xd:hen ajatellut fläsäytystä, kun kuulin "omamekaanikolta", että auttaisi laatikon kevyeen humppaamiseen - ja saattaisi jopa parantaa lootan kestoakin, kun luistattaminen loppuu. Minkälaisia näkemyksiä xhp:n vaikutuksesta lootan kestoon porukalla täällä?
              BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
              BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
              BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
              BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
              VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
              BMW E46 323i -98 (2008-2011)
              Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
              Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
              Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

              Comment

              • Mauri H.
                Bimmer Fanatic
                • Oct 2003
                • 270
                • Salo

                Kyllä se lootan kulumista vähentää kun vaihdot jämäköityvät.
                F11 530D xDrive

                Comment

                • MayheM
                  Bimmer Fanatic
                  • Jan 2008
                  • 521
                  • Oulu

                  No näin minäkin olen lähtökohtaisesti antanut itseni ymmärtää. Tuon käyttiksen kanssa vain on se ajatus nimenomaan maksimoida luotettavuus ja siksi täällä vielä vahvistusta omille ajatuksille haen. Tosin tuli tarvetta ohittaa toimimaton EGR, päätin tehdä sen ohjelmalla... ja samalla sitten varmaan ohjelmoidaan jo kunnolla, mielessä polttoainetaloudellisuuskin. Eli se siitä luotettavuudesta. Mutta toisaalta ajotyylistähän se laatikon kuorma on paljon kiinni ja omani nykypäivänä suht rauhallinen. Joskin turha kai vajaat 300 hp on pönttöön laittaa jos ei koskaan nilkkaa ojenna...
                  BMW F11 520 da XDrive Touring -16 (2023->)
                  BMW E61 530 xd(A) Touring 280 hp / 620 Nm -06,. (2016-2023)
                  BMW E91 320 D Touring -06 (2013-2016)
                  BMW E39 525 DA Touring -01 (2012-2013)
                  VW Passat Highline Touring 2.0 TDI -06 (2011-2012)
                  BMW E46 323i -98 (2008-2011)
                  Opel Vectra (B) CD Sport 2.0 -96 (2005-2008)
                  Opel Vectra (A) 1.8 -90 (2002-2005)
                  Ford Orion 1.4 -87 (2000-2002)

                  Comment

                  • Happyhands
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2017
                    • 71
                    • Vantaa

                    Onkos muuten muilla xHP valittanut alhaisesta jännitteestä eikä suostunut fläshäämään? Autostani meni tuossa akku äskettäin ja rupesin muistelemaan ettei se ole kertaakaan suostunut fläshäämään uutta laatikkosoftaa ilman laturiin laittoa. Vai onko se enemmän ominaisuus?
                    E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja

                    Comment

                    • reekoon
                      Bimmer Enthusiast
                      • Sep 2007
                      • 3426
                      • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                      Originally posted by Happyhands View Post
                      Onkos muuten muilla xHP valittanut alhaisesta jännitteestä eikä suostunut fläshäämään? Autostani meni tuossa akku äskettäin ja rupesin muistelemaan ettei se ole kertaakaan suostunut fläshäämään uutta laatikkosoftaa ilman laturiin laittoa. Vai onko se enemmän ominaisuus?
                      Valittaa käytännössä aina oli kuinka uus ja hyvä akku tahansa. ITselläni aivan uusi laatu akku ja silti pitää laittaa ctek kiinni kun päivittää firmwaren vaikka siinä prosessissa ei mene kuin muutama minuutti. Itse ensimmäinen fläshäys kestää huomattavasti kauemmin, niin kannattaa olla kyllä ihan kunnon virtalähde lainassa. Kuitenkin pienempi vaiva kuin selvitellä mykkää vaihteistoa :think
                      E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                      JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                      E36 316i Compact Hellrot

                      Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                      Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                      Comment

                      • Markojs
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2014
                        • 160
                        • Kirkkonummi

                        Mikäköhän stage/kartta tollaiseen 2006 e91 325i ois hyvä laittaa?
                        Onnistuuko flashays samoilla vermeillä kuin MHD? (K/DCAN johto ja usb otg adapteri + android)

                        Työkaverin puolesta kyselen ja itsellä ei automaateista kokemusta niin hyvät neuvot
                        otetaan vastaan valitellut että laiskanoloisesti vaihtaa jne.

                        Comment

                        • aku1979
                          Bimmer Enthusiast
                          • Feb 2015
                          • 1152
                          • Helsinki

                          Originally posted by Markojs View Post
                          Mikäköhän stage/kartta tollaiseen 2006 e91 325i ois hyvä laittaa?
                          Onnistuuko flashays samoilla vermeillä kuin MHD? (K/DCAN johto ja usb otg adapteri + android)

                          Työkaverin puolesta kyselen ja itsellä ei automaateista kokemusta niin hyvät neuvot
                          otetaan vastaan valitellut että laiskanoloisesti vaihtaa jne.
                          Noilla vermeillä onnistui -06 330xd:een. Stagen valinta on kuskin mieltymyksistä kiinni, mutta kaikki ovat parempia kuin vakio. Suosittelisin stage3:sta tosin diesel-auton kokemuksella. En jaksa uskoa, että stage3 tuntuisi liian sporttiselta varsinkaan 325i:ssä. Jos haluaa arpoa versioiden välillä, kannattaa ostaa kaikki staget + mahdollisuus säätää vaihtoja....maksaa tietty jonkun verran enemmän, mutta Eipähän jää harmittamaan väärä valinta. Flashäystä ajatellen mielenrauhan saa hankkimalla virtalähteen n. 90€. Kyllähän tuossa toki hintaa tulee useampi satanen koko helahoito.

                          Comment

                          • Tommix
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 5428
                            • S:t Karins

                            Originally posted by Mauri H. View Post
                            Kyllä se lootan kulumista vähentää kun vaihdot jämäköityvät.
                            Mä olen kyllä eri mieltä. Jos ja kun xHP nostaa öljypaineita venttiilikoneistossa/laatikossa, niin harvoin se kestävyys siitä kasvaa. Sanoisin että kuluminen kyllä nopeutuu. Mutta ei se xHP heti laatikkoa tuhoa.
                            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                            Comment

                            • Mauri H.
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2003
                              • 270
                              • Salo

                              Originally posted by Tommix View Post
                              Mä olen kyllä eri mieltä. Jos ja kun xHP nostaa öljypaineita venttiilikoneistossa/laatikossa, niin harvoin se kestävyys siitä kasvaa. Sanoisin että kuluminen kyllä nopeutuu. Mutta ei se xHP heti laatikkoa tuhoa.
                              Kun tuosta ylipehmeästä, vaihtoja venyttäen suorittavasta ohjelmasta mennään terävämpään niin kyllähän se luisto vaihtohetkellä vähenee oleellisesti. Se luisto noita laatikoita eniten kuluttaa kohtuullisilla tehoilla.

                              Vähän sama karrikoiden jos vertaa manuaalilla liikkeellelähtössä kytkintä 0,5 sekunttia tai 1 sekunnin luistattamiseen.
                              F11 530D xDrive

                              Comment

                              • Happyhands
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2017
                                • 71
                                • Vantaa

                                Originally posted by Markojs View Post
                                Mikäköhän stage/kartta tollaiseen 2006 e91 325i ois hyvä laittaa?
                                Onnistuuko flashays samoilla vermeillä kuin MHD? (K/DCAN johto ja usb otg adapteri + android)

                                Työkaverin puolesta kyselen ja itsellä ei automaateista kokemusta niin hyvät neuvot
                                otetaan vastaan valitellut että laiskanoloisesti vaihtaa jne.
                                Itse laitoin ensin stage 3 ja ajelin sillä pidemmän tovin. Sitten jossain vaiheessa alkoi häiritsemään se pieni adhd mitä tuo tekee kun vähän turhan innokkaastikin on pykältämässä niin pudotin stage 2. Sillä olen nyt ajellut ja on ihan ok. Toki välillä toivoisi terävämpää reagointia stage 2:lla, mutta toisaalta tönäisee S:lle niin sitten on taas raikkautta. Oma ajo on kehä1/3 jonottelua ja jumittelua. Tämä siis dieselissä, tuo bensakone varmaan antaa vähän erilaisen mausteen.
                                E91 330xd käyttöauto - Japsiautoharrastaja

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎