Originally posted by aku1979
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by fraatti View PostKunnostaisin vanhan jos siihen vain löytyy yhtä vahva ristikko kuin alkuperäinen.
Comment
-
-
e91 alkoi kolistelemaan. Ääni tulee selkeästi edestä ja kuuluu hitaissa vauhdeissa(<40kmh) selkeästi. ei tarvitse olla töyssyä tai muuta selkeää epätasaisuutta. tuntuu myös jopa rattiin ja jalkoihin asti. Ohjauksessa ei väljää tai muutenkaan aja erikoisesti.
koiranluut vaihdettu pari kuukautta sitten. mitä nyt olen ymmärtänyt niin raidetangonpää tai alatukivarressa voisi olla löysää? jotain hyvää keinoa varmistua?
Muita mahdollisia syitä, joista kannattaa liikkeelle lähteä?
Comment
-
-
Originally posted by ahat View PostMilloin N53 / N43 -moottoreihin on tullut index 10 polttoainesuuttimet? Onko kellään mitään ideaa, mistä tämän tiedon voisi kaivaa?
Edit. Tai jos joku tietää onko suuttimiin merkattu osan valmistuspäivämäärä ja mistä se löytyy?Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"
Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm
Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
1/4 maili 11.8 / 205 km/h
0-200km/h 11.40s
100-200km/h 6,00s
http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354
Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää
Comment
-
-
Originally posted by soundeffect View Poste91 alkoi kolistelemaan. Ääni tulee selkeästi edestä ja kuuluu hitaissa vauhdeissa(<40kmh) selkeästi. ei tarvitse olla töyssyä tai muuta selkeää epätasaisuutta. tuntuu myös jopa rattiin ja jalkoihin asti. Ohjauksessa ei väljää tai muutenkaan aja erikoisesti.
koiranluut vaihdettu pari kuukautta sitten. mitä nyt olen ymmärtänyt niin raidetangonpää tai alatukivarressa voisi olla löysää? jotain hyvää keinoa varmistua?
Muita mahdollisia syitä, joista kannattaa liikkeelle lähteä?
Comment
-
-
Originally posted by ahat View PostOnko suuruusluokasta edes käsitystä (tai arvausta)? Nykyisen suuttimen osanumerolla olisi valmistus alkanut bmwfans.infon mukaan tammikussa 2008. Onkohan silloin ollut ns. index 1 mistä on lähdetty liikkeelle?E93 325i -07
Comment
-
-
Originally posted by Tome View PostKolina hitaassa vauhdissa ja olemattomissa töyssyissä viittaa kyllä kallistuksenvakaajan tankoihin. Väljät alapallot ei kolise kuin kunnon terävissä töyssyissä ja monttuisella soratiellä. Vaikka on ne koiranluut vasta vaihdettu niin voi olla jo porsinut. Näin kävi itselläkin kun lemförder korkkasi väljäksi muutamassa kuukaudessa. Toinen voisi olla ehkä raidetangon sisäpää.
Comment
-
-
Takajarrujen kanssa ongelmia
Tänään kun käynnistin auton, tuli mittaristoon keltainen jarrun kuva ja service-menuun takajarrujen kuva, pitäisi tehdä heti.
Takajarrut (levyt+palat+kulumisanturi) kuitenkin vaihdettu noin 5000km sitten.
Vikakoodiksi antaa 5DE1, joka on Carlyn mukaan "Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC: Internal control unit: Stack error micro2 / DSC-ECU: ECU Internal: Clock status of the SP interface is missing watch. / Lining Wear HA not / incorrectly initialized. / ASC additional valve 2".
Googlailin vähän ja löysin tälläisen linkin: https://garagetalkmsge.wordpress.com/tag/5de1/
Joka voisi liipata läheltä. Sensorikin tietty saattaa olla rikki mennyt. Kysymys kuuluu, voinko INPA:lla / ISTA-D:llä tehdä jotain asian eteen että pääsisi eroon tuosta herjasta? Taakse sensorin vaihto on vähän ärsyttävä homma kun pitää repiä sisälokasuojaa auki.E90lci'09
Comment
-
-
Originally posted by tiakri View PostTänään kun käynnistin auton, tuli mittaristoon keltainen jarrun kuva ja service-menuun takajarrujen kuva, pitäisi tehdä heti.
Takajarrut (levyt+palat+kulumisanturi) kuitenkin vaihdettu noin 5000km sitten.
Vikakoodiksi antaa 5DE1, joka on Carlyn mukaan "Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC: Internal control unit: Stack error micro2 / DSC-ECU: ECU Internal: Clock status of the SP interface is missing watch. / Lining Wear HA not / incorrectly initialized. / ASC additional valve 2".
Googlailin vähän ja löysin tälläisen linkin: https://garagetalkmsge.wordpress.com/tag/5de1/
Joka voisi liipata läheltä. Sensorikin tietty saattaa olla rikki mennyt. Kysymys kuuluu, voinko INPA:lla / ISTA-D:llä tehdä jotain asian eteen että pääsisi eroon tuosta herjasta? Taakse sensorin vaihto on vähän ärsyttävä homma kun pitää repiä sisälokasuojaa auki.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostHankkisin ihan kunnon vikakoodinlukulaitteet, niin ei tarvitse arpoa mitä se vikakoodi tarkoittaa. ISTA toimii ja vikakoodit on sellaisia, että ei tarvitse ihmetellä mistä sitä koodia tulee. Läppäri jos löytyy, niin ISTA:n saa halvemmalla kuin Carlyn.E90lci'09
Comment
-
-
325d-330d e9x
Morjens bimmeriläiset, oon hakemassa saksasta 325-330d e9x automaattina. Kilometrejä kattelemiini autoihin on kertyny 150-225k km ja useimmat näistä on takapotkuja ja pre lci. Mitä kohtia pitäs autosta tsekkailla ennen ostoa? Toi m57 pitäs vissiin olla vielä aika huoleton noilla kilsoilla? Suurin osa noista on farkkuja mut joitain sedaneitakin löytyy. Mites koska alkaa ratti ja penkit kulumaan noista?
Comment
-
Comment