Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia VIII

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    Originally posted by aku1979 View Post
    Mikähän olisi paras vaihtoehto etukardaaniremppaan: OEM n. 800€, tarvike 200 - 300€ vai vanhan kardaanin kunnostus n 300€ ?
    Kunnostaisin vanhan jos siihen vain löytyy yhtä vahva ristikko kuin alkuperäinen.
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      Originally posted by fraatti View Post
      Kunnostaisin vanhan jos siihen vain löytyy yhtä vahva ristikko kuin alkuperäinen.
      Jep...se oli suunnitelma, kun olen ymmärtänyt, että nuo tarvikeosat on sutta ja sekundaa. Mikähän siinäkin on, ettei vetareita tai kardaaneja ole kunnollisia aftermarket osina? Ei varmaankaan kannata haaveilla mistään rasvanipallisista ristinivelistä? Se kai tekee osasta heikompirakenteisen?

      Comment

      • soundeffect
        Bimmer Rookie
        • Nov 2012
        • 63
        • Helsinki

        e91 alkoi kolistelemaan. Ääni tulee selkeästi edestä ja kuuluu hitaissa vauhdeissa(<40kmh) selkeästi. ei tarvitse olla töyssyä tai muuta selkeää epätasaisuutta. tuntuu myös jopa rattiin ja jalkoihin asti. Ohjauksessa ei väljää tai muutenkaan aja erikoisesti.

        koiranluut vaihdettu pari kuukautta sitten. mitä nyt olen ymmärtänyt niin raidetangonpää tai alatukivarressa voisi olla löysää? jotain hyvää keinoa varmistua?

        Muita mahdollisia syitä, joista kannattaa liikkeelle lähteä?

        Comment

        • ahat
          Bimmer Rookie
          • May 2018
          • 31
          • Etelä-Suomi

          Milloin N53 / N43 -moottoreihin on tullut index 10 polttoainesuuttimet? Onko kellään mitään ideaa, mistä tämän tiedon voisi kaivaa?

          Edit. Tai jos joku tietää onko suuttimiin merkattu osan valmistuspäivämäärä ja mistä se löytyy?
          Last edited by ahat; 10-08-2018, 00:36.
          E93 325i -07

          Comment

          • miyli
            BTCF Member
            • Dec 2008
            • 2084
            • Naantali

            Originally posted by ahat View Post
            Milloin N53 / N43 -moottoreihin on tullut index 10 polttoainesuuttimet? Onko kellään mitään ideaa, mistä tämän tiedon voisi kaivaa?

            Edit. Tai jos joku tietää onko suuttimiin merkattu osan valmistuspäivämäärä ja mistä se löytyy?
            Indeksin 11 tuli vuoden 2013 puolivälissä, eli 10 tullut sitten ennen sitä, mutta tarkkaa ajankohtaa en tiedä.
            Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
            Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
            Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

            Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
            Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



            Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
            1/4 maili 11.8 / 205 km/h
            0-200km/h 11.40s
            100-200km/h 6,00s
            http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

            Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

            Comment

            • ahat
              Bimmer Rookie
              • May 2018
              • 31
              • Etelä-Suomi

              Onko suuruusluokasta edes käsitystä (tai arvausta)? Nykyisen suuttimen osanumerolla olisi valmistus alkanut bmwfans.infon mukaan tammikussa 2008. Onkohan silloin ollut ns. index 1 mistä on lähdetty liikkeelle?
              E93 325i -07

              Comment

              • Tome
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2003
                • 548
                • Joensuu

                Originally posted by soundeffect View Post
                e91 alkoi kolistelemaan. Ääni tulee selkeästi edestä ja kuuluu hitaissa vauhdeissa(<40kmh) selkeästi. ei tarvitse olla töyssyä tai muuta selkeää epätasaisuutta. tuntuu myös jopa rattiin ja jalkoihin asti. Ohjauksessa ei väljää tai muutenkaan aja erikoisesti.

                koiranluut vaihdettu pari kuukautta sitten. mitä nyt olen ymmärtänyt niin raidetangonpää tai alatukivarressa voisi olla löysää? jotain hyvää keinoa varmistua?

                Muita mahdollisia syitä, joista kannattaa liikkeelle lähteä?
                Kolina hitaassa vauhdissa ja olemattomissa töyssyissä viittaa kyllä kallistuksenvakaajan tankoihin. Väljät alapallot ei kolise kuin kunnon terävissä töyssyissä ja monttuisella soratiellä. Vaikka on ne koiranluut vasta vaihdettu niin voi olla jo porsinut. Näin kävi itselläkin kun lemförder korkkasi väljäksi muutamassa kuukaudessa. Toinen voisi olla ehkä raidetangon sisäpää.

                Comment

                • ahat
                  Bimmer Rookie
                  • May 2018
                  • 31
                  • Etelä-Suomi

                  Originally posted by ahat View Post
                  Onko suuruusluokasta edes käsitystä (tai arvausta)? Nykyisen suuttimen osanumerolla olisi valmistus alkanut bmwfans.infon mukaan tammikussa 2008. Onkohan silloin ollut ns. index 1 mistä on lähdetty liikkeelle?
                  Sain tänään avaimen luettua. Sieltä selvisi että 4/2010 oli vaihdettu ja silloin ollut index 10:n suutin.
                  E93 325i -07

                  Comment

                  • aku1979
                    Bimmer Enthusiast
                    • Feb 2015
                    • 1152
                    • Helsinki

                    Onko nelivedon etupyörän laakerin vaihtaminen takapäätä kummoisempi homma?

                    Comment

                    • soundeffect
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2012
                      • 63
                      • Helsinki

                      Originally posted by Tome View Post
                      Kolina hitaassa vauhdissa ja olemattomissa töyssyissä viittaa kyllä kallistuksenvakaajan tankoihin. Väljät alapallot ei kolise kuin kunnon terävissä töyssyissä ja monttuisella soratiellä. Vaikka on ne koiranluut vasta vaihdettu niin voi olla jo porsinut. Näin kävi itselläkin kun lemförder korkkasi väljäksi muutamassa kuukaudessa. Toinen voisi olla ehkä raidetangon sisäpää.
                      Jep pääsin tänään tutkimaan. Oli jostain kumman syystä kallistuksenvajakaajan alempi pultti löystymään hieman

                      Comment

                      • aku1979
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2015
                        • 1152
                        • Helsinki

                        Originally posted by aku1979 View Post
                        Onko nelivedon etupyörän laakerin vaihtaminen takapäätä kummoisempi homma?
                        Eipä näytä sen hankalemmalta...taitaa olla helpointa irrottaa koko murkula. Samalla menee vaihtoon myös vetoakseli.

                        Comment

                        • tiakri
                          BTCF Member
                          • Jan 2008
                          • 208

                          Takajarrujen kanssa ongelmia

                          Tänään kun käynnistin auton, tuli mittaristoon keltainen jarrun kuva ja service-menuun takajarrujen kuva, pitäisi tehdä heti.

                          Takajarrut (levyt+palat+kulumisanturi) kuitenkin vaihdettu noin 5000km sitten.

                          Vikakoodiksi antaa 5DE1, joka on Carlyn mukaan "Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC: Internal control unit: Stack error micro2 / DSC-ECU: ECU Internal: Clock status of the SP interface is missing watch. / Lining Wear HA not / incorrectly initialized. / ASC additional valve 2".

                          Googlailin vähän ja löysin tälläisen linkin: https://garagetalkmsge.wordpress.com/tag/5de1/

                          Joka voisi liipata läheltä. Sensorikin tietty saattaa olla rikki mennyt. Kysymys kuuluu, voinko INPA:lla / ISTA-D:llä tehdä jotain asian eteen että pääsisi eroon tuosta herjasta? Taakse sensorin vaihto on vähän ärsyttävä homma kun pitää repiä sisälokasuojaa auki.
                          E90lci'09

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by tiakri View Post
                            Tänään kun käynnistin auton, tuli mittaristoon keltainen jarrun kuva ja service-menuun takajarrujen kuva, pitäisi tehdä heti.

                            Takajarrut (levyt+palat+kulumisanturi) kuitenkin vaihdettu noin 5000km sitten.

                            Vikakoodiksi antaa 5DE1, joka on Carlyn mukaan "Dynamische Stabilitaets Kontrolle / DSC: Internal control unit: Stack error micro2 / DSC-ECU: ECU Internal: Clock status of the SP interface is missing watch. / Lining Wear HA not / incorrectly initialized. / ASC additional valve 2".

                            Googlailin vähän ja löysin tälläisen linkin: https://garagetalkmsge.wordpress.com/tag/5de1/

                            Joka voisi liipata läheltä. Sensorikin tietty saattaa olla rikki mennyt. Kysymys kuuluu, voinko INPA:lla / ISTA-D:llä tehdä jotain asian eteen että pääsisi eroon tuosta herjasta? Taakse sensorin vaihto on vähän ärsyttävä homma kun pitää repiä sisälokasuojaa auki.
                            Hankkisin ihan kunnon vikakoodinlukulaitteet, niin ei tarvitse arpoa mitä se vikakoodi tarkoittaa. ISTA toimii ja vikakoodit on sellaisia, että ei tarvitse ihmetellä mistä sitä koodia tulee. Läppäri jos löytyy, niin ISTA:n saa halvemmalla kuin Carlyn.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • tiakri
                              BTCF Member
                              • Jan 2008
                              • 208

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              Hankkisin ihan kunnon vikakoodinlukulaitteet, niin ei tarvitse arpoa mitä se vikakoodi tarkoittaa. ISTA toimii ja vikakoodit on sellaisia, että ei tarvitse ihmetellä mistä sitä koodia tulee. Läppäri jos löytyy, niin ISTA:n saa halvemmalla kuin Carlyn.
                              Juu on mulla se ISTA läppärillä, täytyy kattoa kunhan saan läppäriin uuden näytön
                              E90lci'09

                              Comment

                              • youremindmeofmybimmer
                                Newbiemmer
                                • Aug 2018
                                • 5
                                • Espoo

                                325d-330d e9x

                                Morjens bimmeriläiset, oon hakemassa saksasta 325-330d e9x automaattina. Kilometrejä kattelemiini autoihin on kertyny 150-225k km ja useimmat näistä on takapotkuja ja pre lci. Mitä kohtia pitäs autosta tsekkailla ennen ostoa? Toi m57 pitäs vissiin olla vielä aika huoleton noilla kilsoilla? Suurin osa noista on farkkuja mut joitain sedaneitakin löytyy. Mites koska alkaa ratti ja penkit kulumaan noista?

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎