Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • eljas
    BTCF Member
    • Apr 2017
    • 315
    • Vantaa

    Originally posted by majgul View Post
    Päivitystä, nyt käynyt siellä ja väärinkäsitys ollut, ja puhe oli vaan pelkkien downpipen asennuksesta 300€, itse taas käsittänyt että asennetaan myös inletit ja ahtoputki samaan hintaan, näin ainakin tarjousta pyysin.
    Että näkemys eroja nyt siitä mitä sovittu. Katotaan nyt miten homma menee.

    Jos vrsf pipet on kierot, niin vakiot asennetaan takaisin ja lisää laskua tulee, sitte saa lähetellä pipet vr speedille ja sopia heidän kans asia. Tässä hankala savotta kieltämättä nyt käsillä.
    Vaikea liikettä syyttää väärinkäsityksestä, ja jos pipet on kierot nii se ei liikkeen vika tietenkään ole. Joten huomenna näkee onko pipet ok vai ei. Harmittaa kyllä koska nyt on hermoillut vaan ku luullut koko ajan että muutakin osaa laitellaan.

    Homma on tehty täysin valmistajien speksin mukaisesti kuulemma, eli vetaria irti ym. Joten aikaa kuluu siis nyt enemmän ku vertaa DIY ohjeisiin, joten sen takia nyt kauemmin aikaa kulunut purkamiseen.

    Toivottavasti saadaan tuo nyt sovittua, että ei tässä nyt mitään väärin liikkeessä ole tehty, lähinnä vaan väärinkäsitys kummaltakin puolelta.
    Kyllä nyt kuulostaa erikoiselta väärinkäsitykseltä, varsinkin jos olet sinne vienyt downpipejen lisäksi uudet inletit ja ahtoputken. Toisaalta tuo 300€ kustannusarvio kyllä kuulosti todella edulliselta ottaen huomioon homman vittumaisuuden (omakohtaista kokemusta on).

    Siinähän ei nyt olisi mitään järkeä, että jos uudet downpipet istuvat sinne eivätkä vaihda inlettejä, koska ne downpipet pitää ottaa irti joka tapauksessa taaemman inletin vaihtamista varten.

    Ja tässähän ajalla ei pitäisi olla mitään merkitystä, vaan jos on sovittu könttäsumma vaihtamisesta niin se on se. Ei pitäisi olla merkitystä että vaihdetaanko sinne uudet downpipet vai laitetaanko vanhat takaisin jos uudet ei sovi.
    N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
    Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
    Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

    Comment

    • vam0s
      Bimmer Rookie
      • Nov 2014
      • 134
      • 03

      Vie harrastajalle joka tietää ja osaa.
      Kuulostaa muutenkin siltä etteivät edes tiedä että inletit kun laittaa niin pitää heittää rojut vasemmalta oikealle..
      Last edited by vam0s; 29-05-2018, 11:57.

      Comment

      • majgul
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2008
        • 891
        • Oulu

        Originally posted by eljas View Post
        Kyllä nyt kuulostaa erikoiselta väärinkäsitykseltä, varsinkin jos olet sinne vienyt downpipejen lisäksi uudet inletit ja ahtoputken. Toisaalta tuo 300€ kustannusarvio kyllä kuulosti todella edulliselta ottaen huomioon homman vittumaisuuden (omakohtaista kokemusta on).

        Siinähän ei nyt olisi mitään järkeä, että jos uudet downpipet istuvat sinne eivätkä vaihda inlettejä, koska ne downpipet pitää ottaa irti joka tapauksessa taaemman inletin vaihtamista varten.

        Ja tässähän ajalla ei pitäisi olla mitään merkitystä, vaan jos on sovittu könttäsumma vaihtamisesta niin se on se. Ei pitäisi olla merkitystä että vaihdetaanko sinne uudet downpipet vai laitetaanko vanhat takaisin jos uudet ei sovi.
        Inletit, downpipet ja ahtoputki oli mukana, mainitsin asiasta että inletit pitää vaihtaa samalla koska downpipet pitää ottaa
        jokatapauksessa edestä pois. Tästä oli vähä eri näkemyksiä ja sanoivat että näin ei ole, mutta minkäpä asialle voi, ne meinas nyt vaan laittaa pipet paikalleen. Mutta katotaan miten tuo nyt menee. Näillä näkymin downpipet vaan siis vaihdetaan. Pitää ite laitella yhden harrastajan kanssa paikoilleen loput, eli irroittaa uudelleen Down pipet, niin oli alunperinkin tarkoitus.
        Last edited by majgul; 29-05-2018, 17:31.

        Comment

        • eljas
          BTCF Member
          • Apr 2017
          • 315
          • Vantaa

          Originally posted by vam0s View Post
          Vie harrastajalle joka tietää ja osaa.
          Kuulostaa muutenkin siltä etteivät edes tiedä että inletit kun laittaa niin pitää heittää rojut vasemmalta oikealle..
          Ei välttämättä, sillä inlettejä on olemassa ihan vakiopaikoille ja sitten niin, että ilmanotto siirtyy moottorin toiselle puolelle jolloin pitää siirtää erinäisiä rojuja.
          N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
          Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
          Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.

          Comment

          • mikaell
            BTCF Member
            • Jul 2017
            • 422
            • Kla

            Se on just näin, mun korvaan kuullostaa siltä, että nyt halutaan vaan pestä kädet pois ja saada auto asiakkaalle takaisin.

            Toisinsanoen downpipejen vaihdossa jo epäonnistuttu ja painittu niin kovin etteivät mieluusti uskalla inletteihin enään edes koskea jne.
            Tyhmäähän se on jos ne inletit sinne haluaa pistää joutuu kuitenkin downpipejä irrotella edestä pois, ei ole muuten mitään toivoa saada niitä sinne.

            Oma kohtaisiin kokemuksiin perustuen, kun noita downpipejä asennellut ekalla kerralla ei se mitään helppoa ole, mutta kerran jos on tehnyt ei oo kyllä kummonen homma, kun tietää miten niitä veivata sinne..
            Lähinnä toi v-bandien rikkominen ihmetyttää, itsellä 2006 ja 139tkm mittarissa koko hommassa kaikista helpointa oli v-bandit irroittaa..
            BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
            ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
            p. 040 166 7576 / Whatsapp

            Comment

            • majgul
              Bimmer Fanatic
              • Nov 2008
              • 891
              • Oulu

              Originally posted by eljas View Post
              Ei välttämättä, sillä inlettejä on olemassa ihan vakiopaikoille ja sitten niin, että ilmanotto siirtyy moottorin toiselle puolelle jolloin pitää siirtää erinäisiä rojuja.
              Vakio paikkoihin tulee nämä uudet inletit.
              Last edited by majgul; 29-05-2018, 12:41.

              Comment

              • Jo&Po
                BTCF Member
                • Feb 2013
                • 34
                • Oulainen

                Originally posted by majgul View Post
                Inletit, downpipet ja ahtoputki oli mukana, mainitsin asiasta että inletit pitää vaihtaa samalla koska downpipet pitää ottaa
                jokatapauksessa edestä pois. Tästä oli vähä eri näkemyksiä, mutta minkäpä asialle voi, ne meinas nyt vaan laittaa pipet paikalleen. Mutta katotaan miten tuo nyt menee. Näillä näkymin downpipet vaan siis vaihdetaan. Pitää ite laitella yhden harrastajan kanssa paikoilleen, koska niin oli alunperinkin tarkoitus.
                Joo laitellaan täällä ne loput osat ku saan ton oman pois tosta nosturilta. Puretaan taas dp pois eestä ja aukastaa ne pari tympeää ruuvia moottorin ja cabiinin välistä sit vähä sahaa ja uudet paikalleen.
                Räjähtäny N54 moottori 1 kpl
                Garrett gtx 3582r genII kyllä lähtee😎

                Comment

                • majgul
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 891
                  • Oulu

                  Originally posted by mikaell View Post
                  Se on just näin, mun korvaan kuullostaa siltä, että nyt halutaan vaan pestä kädet pois ja saada auto asiakkaalle takaisin.

                  Toisinsanoen downpipejen vaihdossa jo epäonnistuttu ja painittu niin kovin etteivät mieluusti uskalla inletteihin enään edes koskea jne.
                  Tyhmäähän se on jos ne inletit sinne haluaa pistää joutuu kuitenkin downpipejä irrotella edestä pois, ei ole muuten mitään toivoa saada niitä sinne.

                  Oma kohtaisiin kokemuksiin perustuen, kun noita downpipejä asennellut ekalla kerralla ei se mitään helppoa ole, mutta kerran jos on tehnyt ei oo kyllä kummonen homma, kun tietää miten niitä veivata sinne..
                  Lähinnä toi v-bandien rikkominen ihmetyttää, itsellä 2006 ja 139tkm mittarissa koko hommassa kaikista helpointa oli v-bandit irroittaa..
                  Sen verta ruosteessa oli ne omat mitä sanottiin että ei lähtenyt nätisti pois. Autolla ajettu 156tkm. Enpä jaksa enää alkaa mitään vaatimaan, menee nii vaikeaksi että antaa nyt ne putket sinne kokeilla jos menee.
                  Last edited by majgul; 30-09-2018, 01:01.

                  Comment

                  • majgul
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 891
                    • Oulu

                    Originally posted by Jo&Po View Post
                    Joo laitellaan täällä ne loput osat ku saan ton oman pois tosta nosturilta. Puretaan taas dp pois eestä ja aukastaa ne pari tympeää ruuvia moottorin ja cabiinin välistä sit vähä sahaa ja uudet paikalleen.
                    Näin tehdään

                    Comment

                    • vam0s
                      Bimmer Rookie
                      • Nov 2014
                      • 134
                      • 03

                      Jos on homma jo noin hyvin hoidossa että kuitenkin joudut irrottamaan ne niin mikset soita korjaamolle ja sano että homma seis ja haet pois
                      Last edited by vam0s; 02-06-2018, 19:02.

                      Comment

                      • majgul
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 891
                        • Oulu

                        Originally posted by vam0s View Post
                        Jos on homma jo noin hyvin hoidossa että kuitenkin joudut irrottamaan ne niin mikset soita fixuselle ja sano että homma seis ja haet pois
                        Pakko se on nippuun laittaa että voin autolla ajaa. On siellä kuitenkin torstaista asti ollut. Kyllähän tuo kieltämättä ottaa päähän että pitää maksaa 500-700€ tuosta, ja tehdä se uudelleen, minkäpä tälle enää voi.

                        Comment

                        • tommylee
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 292
                          • Haukipudas / Kello

                          Originally posted by majgul View Post
                          Pakko se on nippuun laittaa että voin autolla ajaa. On siellä kuitenkin torstaista asti ollut. Kyllähän tuo kieltämättä ottaa päähän että pitää maksaa 500-700€ tuosta, ja tehdä se uudelleen, minkäpä tälle enää voi.

                          Ja lafka mainostaa, että yli 10v kokemus bimmereistä. No eipä siltä vaikuta kyl, tämän casen perusteella. :think
                          Ex: BMW 330 Xd E90
                          Ex:BMW 335Xi E90
                          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                          Comment

                          • majgul
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 891
                            • Oulu

                            Originally posted by eljas View Post
                            Kyllä nyt kuulostaa erikoiselta väärinkäsitykseltä, varsinkin jos olet sinne vienyt downpipejen lisäksi uudet inletit ja ahtoputken. Toisaalta tuo 300€ kustannusarvio kyllä kuulosti todella edulliselta ottaen huomioon homman vittumaisuuden (omakohtaista kokemusta on).

                            Siinähän ei nyt olisi mitään järkeä, että jos uudet downpipet istuvat sinne eivätkä vaihda inlettejä, koska ne downpipet pitää ottaa irti joka tapauksessa taaemman inletin vaihtamista varten.

                            Ja tässähän ajalla ei pitäisi olla mitään merkitystä, vaan jos on sovittu könttäsumma vaihtamisesta niin se on se. Ei pitäisi olla merkitystä että vaihdetaanko sinne uudet downpipet vai laitetaanko vanhat takaisin jos uudet ei sovi.
                            Tämä pitää muuten paikkansa, vaikka osa ei menisikään, niin ei saa laskuttaa enempää, netissä sanotaan näin ja myös kuluttaja-asiamies tämän mainitsi puhelimessa.

                            Comment

                            • larippa
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2015
                              • 110
                              • hki

                              Niin pöhkö tapaus että muuten en ota kantaa, mutta Aune-ehtojen mukaan kustannusarvion saa ylittää 15%:lla eli 345€ maksat maksimissaan tästä sähläyksestä. Tietenkin kaikki kulminoituu siihen mitä työmääräyksellä lukee tai mitä olette kirjallisesti sopineet asiasta. Puhuit jotakin uudesta työmääräyksestä, toivottavasti et ole allekirjoittanut sitä.

                              Originally posted by majgul View Post
                              Tämä pitää muuten paikkansa, vaikka osa ei menisikään, niin ei saa laskuttaa enempää, netissä sanotaan näin ja myös kuluttaja-asiamies tämän mainitsi puhelimessa.
                              e90 335i AT
                              JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 891
                                • Oulu

                                Nonii, nyt käyty katsomassa pipejä, ja pahasti se näyttää siltä että tuo etummaisen turbon pipe on viallinen. Otin kuvaa ja videota että voi siitä pistää VRspeedille. Katotaan mitä ne sieltä sanoo.

                                Ei muutaku uutta odottelemaan ja käy jossain vaiheessa nosturilla laittamassa kaikki kiinni.

                                Juttelin siellä asentajan kans samalla just että aika fakiiri saa olla että ne inletit sinne saa ilman että pipejä ottaa pois edestä
                                Last edited by majgul; 30-09-2018, 01:03.

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎