Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • miyli
    BTCF Member
    • Dec 2008
    • 2089
    • Naantali

    Originally posted by reekoon View Post
    map7 kokeilut ei tuottaneet onnea. boost over safety koko ajan



    ei muita ongelmia.

    Tein kokeeksi map6 oheisilla arvoilla



    ja ainakin tuntuisi toimivan hyvin. ohessa siitä logi




    MAP2 kokeilin ajaa kanssa ja silläkin auto toimii hyvin. maksimissaan vähän päälle 17 ahtaa silloin.

    map5 olis varmaan paras mutta siinä o aina se adaptoituminen kun harvemmin tulee ajeltua sukka välijäähdyttimessä.

    Mitä sanoo maestrot? meneekö uuden tmap:n tilaukseen, laimennanko e85 suhdetta johonkin 40-50 paikkeille jos sillä saisi ahdot alas vai mikäs olis seuraava operaatio?

    uudet tulpat tilauksessa, sillä nämä alkavat varmaan oleen aika lopussa. Puolat tuskin vielä, kun nekin on vasta vuoden vanhat.
    Nosta sitä Boost safety rajaa hiukan vaikka johonkin 22psi niin ei tule boost over safetyä map7. Ei kuitenkaan logissa mitään älytöntä yliahtamista vaan aika normaalia tuollainen pieni yliahtaminen jossain kohtaa. Map7 logissa ajoitukset aika korkealla, eli ei hyvä ja minusta korkeapainepumppu menee ihan äärirajoilla, eli laskisin sitä e85 seosta.
    Eipä ne ajoitukset tossa map6 logissakaan hyvät ole.

    Vaihda nyt ne tulpat ja jos normi boschin puolat, kannattaa nekin vaihtaa 15 tkm välein. Aika kulutustavaraa noi puolat vaan on, ainakin isommilla ahdoilla.
    Itse olen joutunut ainakin aika usein niitä vaihtamaan että toimisi kunnolla.
    Kannattaa se map anturikin vaihtaa 3,5 barin anturiin jos meinaat ajella 20 psi paineilla.
    Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
    Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
    Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

    Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
    Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



    Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
    1/4 maili 11.8 / 205 km/h
    0-200km/h 11.40s
    100-200km/h 6,00s
    http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

    Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

    Comment

    • brainsurgery
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2011
      • 1355
      • Helsinki

      Boost safetyä ei muistaakseni normi tmapilla saa nostettua kuin 21psi mutta se on ainoa vaihtoehto jos meinaa map7 ajaa

      Comment

      • reekoon
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2007
        • 3426
        • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

        Originally posted by brainsurgery View Post
        Boost safetyä ei muistaakseni normi tmapilla saa nostettua kuin 21psi mutta se on ainoa vaihtoehto jos meinaa map7 ajaa
        Juu 21 on maksimi. Tankkasin nyt eilen sen 45% seoksen kun sain tankin tyhjäksi. Tosin näillä e ajeluilla ei kovin haasteellista ja laitoin 5 karrtan takas. Tänään taas pitää käydä logittamassa
        E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
        JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


        E36 316i Compact Hellrot

        Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
        Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

        Comment

        • palze
          BTCF Member
          • Apr 2018
          • 77
          • Helsinki

          Tuli laitettua Mhd stage 1 ja vikakoodia 30FF pukkasi heti ekalla vedolla (3. vaihteella 2,5k > 7k). Paineet pysyy targetissa muutaman sekunnin, mutta putoaa sitten arvoon 7 psi, josta koodi. Loki nähtävissä täällä: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...&data=2-3-5-21

          Googlailun perusteella vuotamiselle on useampiakin mahdollisia syitä, mutta olisko valistuneita arvauksia, mistä lähteä liikkeelle? Lähinnä kiinnostaisi, että antaisko toi vihjeitä, ettei ahtopaineet missään vaiheessa romahda vaikka putoaakin riittävästi vikakoodin aiheuttamiseksi?

          Auto on E92 11/2006 katittomilla downpipeilla alkuperäisillä turboilla satatuhatta mittarissa.
          Last edited by palze; 17-06-2018, 00:39.

          Comment

          • P33P33
            Bimmer Rookie
            • Dec 2015
            • 181
            • Kellokoski

            Originally posted by palze View Post
            Tuli laitettua Mhd stage 1 ja vikakoodia 30FF pukkasi heti ekalla vedolla (3. vaihteella 2,5k > 7k). Paineet pysyy targetissa muutaman sekunnin, mutta putoaa sitten arvoon 7 psi, josta koodi. Loki nähtävissä täällä: https://datazap.me/u/palze/mhd-stage...&data=2-3-5-21

            Googlailun perusteella vuotamiselle on useampiakin mahdollisia syitä, mutta olisko valistuneita arvauksia, mistä lähteä liikkeelle? Lähinnä kiinnostaisi, että antaisko toi vihjeitä, ettei ahtopaineet missään vaiheessa romahda vaikka putoaakin riittävästi vikakoodin aiheuttamiseksi?

            Auto on E92 11/2006 katittomilla downpipeilla alkuperäisillä turboilla satatuhatta mittarissa.
            Jostain syystä wgdc bank arvo tipahtaa tuossa logissa ja samalla toki myös ahdot tipahtaa. Vois olla ihan jopa softaankin liittyvä juttu.
            -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

            Comment

            • palze
              BTCF Member
              • Apr 2018
              • 77
              • Helsinki

              Originally posted by P33P33 View Post
              Jostain syystä wgdc bank arvo tipahtaa tuossa logissa ja samalla toki myös ahdot tipahtaa. Vois olla ihan jopa softaankin liittyvä juttu.
              No näin näyttää, kiitos vinkistä... Pitää heittää uusi lenkki, niin saa lisää dataa. Tuo eilinen rundi oli mallia "aloittelija asialla" eli ensimmäisen vikailmoituksen jälkeen lähimmälle levähdyspaikalle ja stage 0 sisään, ettei vaan hajoa mitään.

              Comment

              • Tommix
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 5430
                • S:t Karins

                Tulipa käytyä penkissä ja nyt on vähä vertailua MHD custom softan ja Stage2+ E85 softan vaikutuksista. Laitetaan tähän ensin dynolappu:




                Custom softa 450 hv ja 703 Nm
                Logi:


                Stage2+ 50% E85 432 hv ja 593 Nm
                Logi:


                Ja video ekasta vedosta:


                Väännössä on iso ero, mutta tehossa yllättävän pieni. Custonsoftalla alkaa vääntöä olemaan liikaa laatikolle noilla kierroksilla...
                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                Comment

                • miyli
                  BTCF Member
                  • Dec 2008
                  • 2089
                  • Naantali

                  Originally posted by Tommix View Post
                  Tulipa käytyä penkissä ja nyt on vähä vertailua MHD custom softan ja Stage2+ E85 softan vaikutuksista. Laitetaan tähän ensin dynolappu:




                  Custom softa 450 hv ja 703 Nm
                  Logi:


                  Stage2+ 50% E85 432 hv ja 593 Nm
                  Logi:


                  Ja video ekasta vedosta:


                  Väännössä on iso ero, mutta tehossa yllättävän pieni. Custonsoftalla alkaa vääntöä olemaan liikaa laatikolle noilla kierroksilla...
                  Hyvät tulokset

                  Logeista näkee hyvin tuon mhd load target homman kun mhd ahto 18 psi 430 hv ja custom softa 23psi 450 hv.
                  Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                  Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                  Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                  Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                  Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                  Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                  1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                  0-200km/h 11.40s
                  100-200km/h 6,00s
                  http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                  Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                  Comment

                  • P33P33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 181
                    • Kellokoski

                    Originally posted by miyli View Post
                    Hyvät tulokset

                    Logeista näkee hyvin tuon mhd load target homman kun mhd ahto 18 psi 430 hv ja custom softa 23psi 450 hv.
                    Toi on ehkä vähän harhaanjohtavaa, koska tolla mun softalla on skaalattu map anturi, jolloin load arvoja ei oikein voi verrata keskenään ja tässä kohtaa kannattaa tuijottaa vaan ahtoja, ahtolämpöjä ja sytkäennakkoa. Tommilla oli ahtolämpöjen takia aika paljon nakutusta, niin ennakoita tuli pienennettyä aika paljon pitkiä kiihdytyksiä silmällä pitäen. Eli huipputehoja sais jonkin verran varmasti lisää sytkää nostamalla.
                    Noista lapuista kyllä hyvin huomaa, ettei näillä vakioahtimilla kannata juuri yli 20 PSIn puskea, kun loppu on pelkkää lämmöntuottoa.
                    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                    Comment

                    • miyli
                      BTCF Member
                      • Dec 2008
                      • 2089
                      • Naantali

                      Originally posted by P33P33 View Post
                      Toi on ehkä vähän harhaanjohtavaa, koska tolla mun softalla on skaalattu map anturi, jolloin load arvoja ei oikein voi verrata keskenään ja tässä kohtaa kannattaa tuijottaa vaan ahtoja, ahtolämpöjä ja sytkäennakkoa. Tommilla oli ahtolämpöjen takia aika paljon nakutusta, niin ennakoita tuli pienennettyä aika paljon pitkiä kiihdytyksiä silmällä pitäen. Eli huipputehoja sais jonkin verran varmasti lisää sytkää nostamalla.
                      Noista lapuista kyllä hyvin huomaa, ettei näillä vakioahtimilla kannata juuri yli 20 PSIn puskea, kun loppu on pelkkää lämmöntuottoa.
                      Toi on totta, ei tullut logeista katottua noita iat arvoja. Tommilla näkyy olevan 80 ja mulla oli 34, eli aika kuumana Tommilla imulämmöt on.
                      Käyttis: BMW IX3 G08 Lci Mineral Weiss Metallic
                      Harraste: BMW Z4 G29 M-Sport Alpinweiss 3 "with all equipment"
                      Talviprojekti: BMW E91 330ix "manual"

                      Talviharraste: BMWe36 vompatti (jäärata vehje)
                      Ex Harraste: BMW Z4 35i DCT M-Sport Alpinweiss 534hv/803Nm



                      Ex: BMW e92 335iA 600hv/719nm
                      1/4 maili 11.8 / 205 km/h
                      0-200km/h 11.40s
                      100-200km/h 6,00s
                      http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=309354

                      Exät: 19 kpl BMW, 17 kpl muita mielenhäiriöitä ja 6 kpl prätkää

                      Comment

                      • Zoppa
                        Bimmer Fanatic
                        • Aug 2010
                        • 238
                        • Espoo

                        Originally posted by miyli View Post
                        Toi on totta, ei tullut logeista katottua noita iat arvoja. Tommilla näkyy olevan 80 ja mulla oli 34, eli aika kuumana Tommilla imulämmöt on.

                        No ei oo kyllä ihme jos sulle tuli vähän kovemmat tulokset samalla kartalla
                        Last edited by Zoppa; 18-06-2018, 17:53.
                        E92 335i M-Sport -07
                        EX: E85 Z4 3.0i

                        Comment

                        • works
                          BTCF Member
                          • Nov 2013
                          • 123
                          • Espoo

                          Originally posted by P33P33 View Post
                          Noista lapuista kyllä hyvin huomaa, ettei näillä vakioahtimilla kannata juuri yli 20 PSIn puskea, kun loppu on pelkkää lämmöntuottoa.
                          Totta turiset, samaa ongelmaa puskee noilla päivitetyillä vakioturboilla ja Wagnerin kopsukuulerilla. IAT 68C vedon päätteeks. Nopeesti se sieltä alas tulee, mutta pitää varmaan kokeilla huvikseen ghettoviritystä intercooler spraylle ja kattoo mitä tapahtuu
                          135 E82 flexfuel / stg1 turbot

                          Comment

                          • Markojs
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2014
                            • 160
                            • Kirkkonummi

                            Noniin, bank 1 ja 2 etummaiset lambdat olis tarkotus vaihtaa.
                            Vanhat pois ja uudet tilalle ja ajoa vai kuuluuko tuolta mhd:sta
                            resetoida lambda regulation tai lambda sensor adaptaatiot vaihdon jälkeen,
                            jompikumpi taikka molemmat?

                            Comment

                            • mikaell
                              BTCF Member
                              • Jul 2017
                              • 422
                              • Kla

                              Kannattaa adaptaatiot resetoida vaihdon jälkeen ja kovaa ajoa.
                              BMW HUOLLOT JA KORJAUKSET
                              ✓ Viritys/aftermarket osien asennukset myös meiltä!
                              p. 040 166 7576 / Whatsapp

                              Comment

                              • reekoon
                                Bimmer Enthusiast
                                • Sep 2007
                                • 3426
                                • Funktion Absoluuttisessa Matemaattisessa Summassa

                                Hox! Mistäs kannattaa tilata tuo tmap sensori? Suoraan burgerilta vai saako euroopasta jostain?

                                Täältä näyttäisi ainakin saavan. Ilmeisesti tuo adapteri pitää hommata kanssa?

                                Use a PNP adapter to easily adapt this BMW 3.5 bar TMAP sensor to your N54, raising the JB4 boost maximum boost range from 20psi up to 36psi. For 135i and 335i


                                Use this PNP adapter to easily adapt a BMW 3.5 bar TMAP sensor to your N54, raising the JB4 boost maximum boost range from 20psi up to 36psi. For 135i and 335i Dimensions 20 x 15 x 3cm Weight 26g
                                Last edited by reekoon; 22-06-2018, 11:12.
                                E91 335iA MSport LCI| Titan Silver
                                JB4|E85 BEF|IC|Evolve DP|Walbro450|NGK|BMS DCI|PhoenixRacing CP|H&R|xHP S3|BBS CH-R


                                E36 316i Compact Hellrot

                                Ex. E39 540iA 1997 Oxford Green
                                Ex. E39 M5 2001 Oxford Green

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎