Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 335i (N54) viritys part III

Collapse
This topic is closed.
X
X
Collapse
+ More Options
Posts
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Snike
    Bimmer Rookie
    • Jan 2012
    • 84
    • Espoo

    Originally posted by P33P33 View Post
    Ei noi sun paineet juuri edes viel kyykkää. Matalat pysyy 70 PSIn tuntumassa nätisti ja korkeepaine ei laske alle 1800 PSIn. Eli niiden puolesta ei hätää. Noi korjauksetkin tulee vedon alussa lähinnä, mut siinä kaasuläppä korjailee ahtoja ees taas, joten sytkäkorjaukset bois ihan johtua siitäkin. Pääpiirteissään siis siisti logi.

    Mä ottaisin uuden login ja alota veto vaikka vielä pienemmiltä kierroksilta.
    Kyykkäähän tuossa matalapaine jatkuvasti alle 50:n kummassakin logissa? :think

    Originally posted by vadeliuz
    Moi,

    Nyt kun oon saanu autoni kasaan päivitetyillä turboilla, Dci:llä, catittomilla downpipeillä sekä isommalla coolerilla niin olisi aika hieman tutkia auton toimintaa ohjelman puolelta. Latasin autooni MHD v7 stage 2+ mapin, eikä ainakaan perstuntuma kerro virheellisestä toiminnasta. Viitsisikö joku asiasta enemmän tietävä vilkaista vielä tuota lokia, mättääkö siellä joku? -> https://datazap.me/u/vadeliuz/log-15...?log=1&data=23

    Loki otettu 4. vaihteella 80km/h alkaen ja lopettaen 5. vaihteelle vaihdon jälkeen.
    Suosittelisin jytkympää matapalainepumppua jo tuolle kokoonpanolle. Kannattaa laittaa Plutolle viestiä jos hänellä olisi taas yksi stage 2 pumppu myynnissä. Itse hommasin juuri viimeviikolta häneltä vastaavan pumpun.
    E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
    | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

    Comment

    • puerco
      Bimmer Enthusiast
      • Dec 2004
      • 1135
      • Espoo

      Originally posted by P33P33 View Post
      Noilla pitäis pärjää. Toki öljyt ja jäähdytinnesteet, mut ne lienee itsestään selvyyksiä. Eli tuleeko sulle reekoon ahtimet? Jos näin, niin oliko molemmat 3-sarjalaisia? 1 ja 3 sarjan taka ahdin on pikkasen erilainen, minkä takia ylempi jäähdytyslinja ei sovi ihan suoraan eikä ahtoputki. Kompurapesä on eri asennossa ja hukkiksen kello myös. Tää infona myös muille, jos päivittelette ahtimia.
      Saako udella paljon fin turbo hybrideistä velottaa ja kertoko ne mitä päivitys pitää sisällään?
      Hukkaporttien huollosta: (fin turbo)
      -"Portit korjataan vaihtamalla pakopesän läpivientiin uudet holkit + portin läpiviennit + lautaset.

      Tämä korjaustoimenpide lopettaa ”porttien kilinän”.

      Mutta täytyy muistaa, että kun palkopesä on käytetty ja se on jo jonkin verran aina ottanut itseensä lämpökuormaa niin on eritäin vaikea arvioida käytetyn pakopesän kestoikää muuten. Eli vaikka portit holkitettaan ja läpät ja vivut vaihdetaan, silti pakopesän runkoon ja sen kestoikään on vaikea ottaa kantaa."
      MB E350e http://www.elpuercosi.fi
      https://www.facebook.com/elpuercosiphoto
      https://www.youtube.com/channel/UCjV...2Tg2tx5t45kniw
      IG: www.instagram.com/elpuercosiphoto

      Comment

      • Tommix
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 5430
        • S:t Karins

        Originally posted by Snike View Post
        Kyykkäähän tuossa matalapaine jatkuvasti alle 50:n kummassakin logissa? :think
        5 bar = 72,5 PSI, eli ei kyykkää LPFP.

        Originally posted by Snike View Post
        Suosittelisin jytkympää matapalainepumppua jo tuolle kokoonpanolle. Kannattaa laittaa Plutolle viestiä jos hänellä olisi taas yksi stage 2 pumppu myynnissä. Itse hommasin juuri viimeviikolta häneltä vastaavan pumpun.
        Tää on kyllä suositeltavaa mutta jos pelkällä bensalla ajaa niin vakio pumppu kyllä riittää. Tai muuten on HPFP finaalissa...
        Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
        Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
        ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
        Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

        Comment

        • Snike
          Bimmer Rookie
          • Jan 2012
          • 84
          • Espoo

          Originally posted by Tommix View Post
          5 bar = 72,5 PSI, eli ei kyykkää LPFP.
          Aa katos sori! Empä huomannut, että MHD logittaa bareja eikä PSI niinkun JB4. Aina sitä oppii uutta
          E92 335i CiA M-Sport '08 Sparkling Graphite
          | JB4 G5 ISO + BT | Trebila Performance custom tune | 65% RE85 | BMS dual cone intake | VRSF 3" downpipes | VRSF 7" intercooler | VRSF upper charge pipe | VRSF lower charge pipe | Turbosmart Race Port | Stage 2 LPFP "Pluto" | xHP Stage 3 | N20 3.5bar TMAP | RB PCV valve | OCC | BMS cowl delete filters | BMS TB BOV vacuum adapter | NGK Iridium | H&R Monotube coilovers |

          Comment

          • majgul
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 891
            • Oulu

            Originally posted by Snike View Post
            Aa katos sori! Empä huomannut, että MHD logittaa bareja eikä PSI niinkun JB4. Aina sitä oppii uutta
            Onhan tuota itekki kattonut päin honkia, kyllä aivan oikein, eipä ne pumput siellä kyykkää

            Comment

            • Dusty
              Bimmer Rookie
              • May 2017
              • 112
              • Vantaa

              Noi voi vaihtaa sieltä mhd ohelmasta:
              mon. -> options -> setup units


              Sieltä saa vaihettua mitenkä päi haluaa noissa mittareissa/logeissa näkyvän nuo arvot.
              Kolhujen oikasut maalaamatta.

              Comment

              • hardyy
                Bimmer Rookie
                • Aug 2015
                • 113
                • suomi

                Millä mapilla kannattaa ajella sen jälkeen kun turbot on muokattu/vaihdettu?

                Comment

                • Zoppa
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2010
                  • 238
                  • Espoo

                  No jos turboissa on enemmän kapasiteettia kuin vakioissa, niin sitten kannattais melkeinpä teettää custom mappi jos niistä haluaa saada hyödyn irti. Noi mhd kartat on tehty vakioahtimille.
                  Last edited by Zoppa; 04-09-2018, 06:38.
                  E92 335i M-Sport -07
                  EX: E85 Z4 3.0i

                  Comment

                  • P33P33
                    Bimmer Rookie
                    • Dec 2015
                    • 181
                    • Kellokoski

                    Originally posted by hardyy View Post
                    Millä mapilla kannattaa ajella sen jälkeen kun turbot on muokattu/vaihdettu?
                    Joo ehdottomasti custom mappi kaikille modatuille ahtimille

                    Laita privaa jos kiinnostaa.
                    -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                    Comment

                    • hardyy
                      Bimmer Rookie
                      • Aug 2015
                      • 113
                      • suomi

                      Autoon tulossa modatut vakio turbot. JB4 löytyy autosta jo

                      Comment

                      • P33P33
                        Bimmer Rookie
                        • Dec 2015
                        • 181
                        • Kellokoski

                        Originally posted by hardyy View Post
                        Autoon tulossa modatut vakio turbot. JB4 löytyy autosta jo
                        Jb4:lle taitaa löytyä valmiit hybridi ahdin BEFit. En oo pelannu jb4 kanssa, joten en osaa hirveästi auttaa sen kanssa. Custom bef vois toki olla paikallaan.
                        -Imukanavien putsaukset pähkinäpuhalluksella ja n54, n55, s55, b58, s58 ja s63 custom softat(Map switch ja flex fuel) MHDn kautta. Onnistuu myös n54 turbojen vaihdot yms. www.pperformance.fi

                        Comment

                        • tommylee
                          Bimmer Fanatic
                          • Jan 2015
                          • 292
                          • Haukipudas / Kello

                          MHD päivittynyt pariinkin kertaan. Mitäs tuo " Revised shift bog fix" ja
                          "Port injection safety flash option" ja
                          "Revised PR coils settings" meinaa? :think
                          Attached Files
                          Ex: BMW 330 Xd E90
                          Ex:BMW 335Xi E90
                          Nyt: Audi A5 V6 tdi Quattro

                          Comment

                          • Bmw92
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2016
                            • 147
                            • Eteläkarjala

                            Moikka, sain nyt vihdoin otettua logia mhd sovelluksella. Login kun lataa datazappiin, se ei aukea normaalisti, vaikka on csv-muodossa. Osaisiko joku neuvoa miten saisin lisättyä login onnistuneesti? Yritin lisätä tähän kuvan miltä tuo datazapikkuna näyttää. Katsotaan tuliko perille..
                            Attached Files
                            E91 335i /// LCI Alpinweiß III

                            E92 325i
                            E39 520i
                            E46 316i

                            Comment

                            • hardyy
                              Bimmer Rookie
                              • Aug 2015
                              • 113
                              • suomi

                              Mitkä aftermarket turbot ovat tällä hetkellä parhaat? hinta/laatu suhteelta?
                              Last edited by hardyy; 08-09-2018, 17:29.

                              Comment

                              • mmie
                                Bimmer Fanatic
                                • Feb 2012
                                • 511
                                • Kouvola

                                Originally posted by hardyy View Post
                                Mitkä aftermarket turbot ovat tällä hetkellä parhaat? hinta/laatu suhteelta?


                                Oli näistäkin jo hinta pudonnut..
                                ex e36 325
                                ex e46 328
                                e92 335i FBO
                                Ducati 900S ie
                                KTM 640
                                Suzuki GT550
                                Honda CBR600

                                Comment

                                Working...
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎