Originally posted by TEE850
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Näillä mennään:
- BMW E81 118i since 2017
- BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
- BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
- BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
- BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998
Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"
-
-
Noh, vastataan nyt että Febi-bilsteinin osilla ei ole vielä mennyt itsellä pieleen mikään, alustan osia tosin lähinnä hankkinut. En millään muista minkä merkkinen jakoketju tuli N42 moottoriin mutta se sarja ei kalleimmasta päästä ollut. Olisiko noin 90e ollut toimitettuna ebay.de sivulta. Hyvin se asiansa hoiti ja tekee sen vieläkin.
Comment
-
-
Originally posted by TEE850 View PostMinulla pokka riittää , tule vaikka henk. kohtaisesti kyselemään. Minä kysyin ,onko palstalaisilla TIETOA. Ei mennyt lukemisen ymmärtäminen perille .Last edited by bmw323it; 24-03-2019, 13:07.Nyt:
BMW 530e (g30)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Moro, 08 320D Automaatti E91 Automaattivaihteistossa ongelmaa, kun nelosvaihteella vaihtaa korkeilla kierroksilla viitoselle, niin tuntuu että viitosvaihde ei mene silmään (kone kiertää isoilla kierroksilla, ei voimansiirtoa) ja tän jälkeen joko vaihde menee sisään tai tulee transmission faulty virhe ja menee ilmeisesti vikatilaan. Muut vaihteet vaihtuu hyvin. Huomenna olis tarkoitus viedä koodit luettavaksi ja muuten tarkistettavaksi.
Autossa oli akku tyhjä ja siitä tuli alkuun kaikenlaista vikaa, esim. Kello resettas ja kone väitti öljyn olevan lopussa. Nyt nämä ongelmat on poissa, mutta tämä kuulostaa kyllä enemmän mekaanisella ongelmalta? Kiitos
Ok, eli pidemmällä testauksella vaikuttaa että transmission faulty error tulee sen takia, että vaihteen vaihto kestää liian kauan ja vapaalla kierrokset nousevat lähes rajotinta vasten, mutta ongelmana on siis edelleen että 4-5 vaihdevälin vaihto kestää tuskastuttavan kauan. Yleensähän tämä on merkki vaihteistoöljyn vähyydestä? Outo juttu vaan kun se on huoltokirjan mukaan vaihdettu noin 15-20tkm sitten suodattimineen (ei tarkkaa km. lukua kys vaihdolle, mutta laskettuna viereisten huoltojen kilometreistä) ja ongelmaa on vain siis tällä yhdellä vaihdevälillä.Last edited by eemuman; 24-03-2019, 20:01.
Comment
-
-
Originally posted by TEE850 View PostMinulla pokka riittää , tule vaikka henk. kohtaisesti kyselemään. Minä kysyin ,onko palstalaisilla TIETOA. Ei mennyt lukemisen ymmärtäminen perille .
Kysy MIELIPIDE vaikka bemarihuolto.fi
Espoosta löytyy toimipiste.e92 "330"xiA M-sport
Mini Cooper R50
Comment
-
-
öljynvaihto olisi taas ajankohtaista. Tällä hetkellä sisällä 5w30 castrol edgeä. Purkista ei löytynyt BMW:n vaatimaa LL4 merkintää, mutta pitäisi silti olla ok.
Öljyn olen havainnut kyllä tosi hyväksi, nostimet nakuttaa lähes olemattomasti vrt mobil 1 esp 5w30 josta myös siitäkään ei löydy bmw:n merkintää, tuota laittoivat ihan merkkihuollossa.
Mutta kysymys on se, 0w30 edgeä löytyisi motonetistä, jossa myös bmw:n LL4 merkintä, onko tuo millaista öljyä suomen oloihin? Liian litkua? Häiritsee vain tuon LL04:n puuttiminen tuosta 5w-30:stä
08 330i e90 182tkm ajettu.
Comment
-
-
Originally posted by kermis View Postöljynvaihto olisi taas ajankohtaista. Tällä hetkellä sisällä 5w30 castrol edgeä. Purkista ei löytynyt BMW:n vaatimaa LL4 merkintää, mutta pitäisi silti olla ok.
Öljyn olen havainnut kyllä tosi hyväksi, nostimet nakuttaa lähes olemattomasti vrt mobil 1 esp 5w30 josta myös siitäkään ei löydy bmw:n merkintää, tuota laittoivat ihan merkkihuollossa.
Mutta kysymys on se, 0w30 edgeä löytyisi motonetistä, jossa myös bmw:n LL4 merkintä, onko tuo millaista öljyä suomen oloihin? Liian litkua? Häiritsee vain tuon LL04:n puuttiminen tuosta 5w-30:stä
08 330i e90 182tkm ajettu.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostKylmäkäynnistyksiihän tuon 0w öljyn pitäisi olla parempaa. Luokitukset tosin sen verran väljät, että välttämättä ei ole suurta eroa 5w öljyihin. Ihan hyvin sinne voi laittaa 0w30 öljyt, jos autolla ajetaan normaali liikenteessä. Radalla sitten öljyn vaatimukset erilaiset. Jos kone ei syö öljyä, niin ei näe kyllä mitään syytä miksi sinne ei voisi laittaa 0w30 öljyjä.
Comment
-
-
Vaihdoin E91 -06 lättäpenkit sportteihin.
Lättäpenkeissä oli penkinlämmittimet ja sähköinen ristiseläntuen säätö.
Sporttipenkeissä on penkinlämmittimet ja sähköiset sivutuet.
Penkinlämmittimet toimii, sivutuet ei. Onko koodaushomma vai pitääkö tämän ohjeen mukaan vetää tuo piuha? Lähinnä mietin kun lättäpenkeissäkin oli sähkötoiminto niin onko tämä tarpeen?
Comment
-
-
Originally posted by Tukkonen_Nenä View PostTulevaa kesää ajatellen minkälaista öljyä koneeseen laittaisin? Radalla tulee olemaan ajoa jne. Nyt ollut sisällä 5w30 castrol edge c3.Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
-
Originally posted by Tommix View PostRiippuu ihan mihin koneeseen, leikkuupuimuriin, moottoripyörään vai jopa ihan autoon. Mutta oikeasti tuohon nykyiseen laatuun verrattuna ainakin jäykempää. Taas riippuu niin kovasti siitä moottorista...E90 335i xDrive LCI M-Sport monacoblau
432hp/627nm
0-100 4sek
60feet 1.855
1/4 maili 12.4 / 178kmh
Maili 260kmh
Comment
-
-
Originally posted by eemuman View PostMoro, 08 320D Automaatti E91 Automaattivaihteistossa ongelmaa, kun nelosvaihteella vaihtaa korkeilla kierroksilla viitoselle, niin tuntuu että viitosvaihde ei mene silmään (kone kiertää isoilla kierroksilla, ei voimansiirtoa) ja tän jälkeen joko vaihde menee sisään tai tulee transmission faulty virhe ja menee ilmeisesti vikatilaan. Muut vaihteet vaihtuu hyvin. Huomenna olis tarkoitus viedä koodit luettavaksi ja muuten tarkistettavaksi.
Autossa oli akku tyhjä ja siitä tuli alkuun kaikenlaista vikaa, esim. Kello resettas ja kone väitti öljyn olevan lopussa. Nyt nämä ongelmat on poissa, mutta tämä kuulostaa kyllä enemmän mekaanisella ongelmalta? Kiitos
Ok, eli pidemmällä testauksella vaikuttaa että transmission faulty error tulee sen takia, että vaihteen vaihto kestää liian kauan ja vapaalla kierrokset nousevat lähes rajotinta vasten, mutta ongelmana on siis edelleen että 4-5 vaihdevälin vaihto kestää tuskastuttavan kauan. Yleensähän tämä on merkki vaihteistoöljyn vähyydestä? Outo juttu vaan kun se on huoltokirjan mukaan vaihdettu noin 15-20tkm sitten suodattimineen (ei tarkkaa km. lukua kys vaihdolle, mutta laskettuna viereisten huoltojen kilometreistä) ja ongelmaa on vain siis tällä yhdellä vaihdevälillä.
Jos jollain olis jotain vinkkiä mistä kantsis lähteä tutkimaan, niin otetaan mielellään vastaan!
Comment
-
-
Originally posted by Tukkonen_Nenä View PostJoo sori unohtu mainita.. auto 335ix n54Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment