Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Laku
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 17508
    • Turku

    Originally posted by TEE850 View Post
    Omaan Audiin (3,2 bensa) kysyin paikalliselta Audiverstaalta vinkkejä ketjun vaihtoon. Sieltä sain selkeän vastauksen ,eikä ollut mielipide. Tuotemerkki siinä kohtaa on Ina. Olisko Bemarissa mahdollisesti sama.

    Tämä olisi juniorin auton ketjun vaihtoon valmistautumista.
    Ei taida Laku edes tietää mikä on jakoketju kun rupee saivartelemaan kestävistä automerkeistä.
    Valitettavasti mielipide sieltä Audilta tuli eikä fakta. Tiedätkö, mitä nuo sanat tarkoittavat?
    Näillä mennään:
    - BMW E81 118i since 2017
    - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
    - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
    - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
    - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


    Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

    Comment

    • AnttiJuhani
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2010
      • 2056
      • Kittilä

      Noh, vastataan nyt että Febi-bilsteinin osilla ei ole vielä mennyt itsellä pieleen mikään, alustan osia tosin lähinnä hankkinut. En millään muista minkä merkkinen jakoketju tuli N42 moottoriin mutta se sarja ei kalleimmasta päästä ollut. Olisiko noin 90e ollut toimitettuna ebay.de sivulta. Hyvin se asiansa hoiti ja tekee sen vieläkin.

      Comment

      • TEE850
        Newbiemmer
        • Dec 2010
        • 9
        • hyvinkää

        Originally posted by bmw323it View Post
        8 postausta vs 14800 postausta ... Aika kukonpoika. Itsellä ei pokka riittäisi
        Minulla pokka riittää , tule vaikka henk. kohtaisesti kyselemään. Minä kysyin ,onko palstalaisilla TIETOA. Ei mennyt lukemisen ymmärtäminen perille .

        Comment

        • bmw323it
          BTCF Member
          • Mar 2008
          • 1822
          • N/A

          Originally posted by TEE850 View Post
          Minulla pokka riittää , tule vaikka henk. kohtaisesti kyselemään. Minä kysyin ,onko palstalaisilla TIETOA. Ei mennyt lukemisen ymmärtäminen perille .
          Älähän nyt uhoa. Kokeneet tieteenharjoittajat kertoivat, ettei etsimääsi TIETOA ole saatavillakaan. Onneksi sentään nyt ymmärsit itsekin että "Ei mennyt lukemisen ymmärtäminen perille". Älä välitä, sattuuhan näitä, luet vain nuo vastaukset riittävän monta kertaa, niin kyllä ne sitten ymmärrät.
          Last edited by bmw323it; 24-03-2019, 13:07.
          Nyt:
          BMW 530e (g30)
          BMW 335i (e90)
          BMW 323iC (e36)
          BMW 850i (e31)
          Golf GTE
          ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

          Comment

          • eemuman
            Newbiemmer
            • Mar 2019
            • 3
            • Tampere

            Moro, 08 320D Automaatti E91 Automaattivaihteistossa ongelmaa, kun nelosvaihteella vaihtaa korkeilla kierroksilla viitoselle, niin tuntuu että viitosvaihde ei mene silmään (kone kiertää isoilla kierroksilla, ei voimansiirtoa) ja tän jälkeen joko vaihde menee sisään tai tulee transmission faulty virhe ja menee ilmeisesti vikatilaan. Muut vaihteet vaihtuu hyvin. Huomenna olis tarkoitus viedä koodit luettavaksi ja muuten tarkistettavaksi.

            Autossa oli akku tyhjä ja siitä tuli alkuun kaikenlaista vikaa, esim. Kello resettas ja kone väitti öljyn olevan lopussa. Nyt nämä ongelmat on poissa, mutta tämä kuulostaa kyllä enemmän mekaanisella ongelmalta? Kiitos

            Ok, eli pidemmällä testauksella vaikuttaa että transmission faulty error tulee sen takia, että vaihteen vaihto kestää liian kauan ja vapaalla kierrokset nousevat lähes rajotinta vasten, mutta ongelmana on siis edelleen että 4-5 vaihdevälin vaihto kestää tuskastuttavan kauan. Yleensähän tämä on merkki vaihteistoöljyn vähyydestä? Outo juttu vaan kun se on huoltokirjan mukaan vaihdettu noin 15-20tkm sitten suodattimineen (ei tarkkaa km. lukua kys vaihdolle, mutta laskettuna viereisten huoltojen kilometreistä) ja ongelmaa on vain siis tällä yhdellä vaihdevälillä.
            Last edited by eemuman; 24-03-2019, 20:01.

            Comment

            • JanskiAWD
              Bimmer Rookie
              • Mar 2006
              • 192
              • S:t Karins

              Originally posted by TEE850 View Post
              Minulla pokka riittää , tule vaikka henk. kohtaisesti kyselemään. Minä kysyin ,onko palstalaisilla TIETOA. Ei mennyt lukemisen ymmärtäminen perille .
              Ei ole pakko tehdä itsestään idioottia vaikka vastaukset ei miellytä.
              Kysy MIELIPIDE vaikka bemarihuolto.fi
              Espoosta löytyy toimipiste.
              e92 "330"xiA M-sport
              Mini Cooper R50

              Comment

              • kermis
                Bimmer Rookie
                • Apr 2017
                • 64
                • Salo

                öljynvaihto olisi taas ajankohtaista. Tällä hetkellä sisällä 5w30 castrol edgeä. Purkista ei löytynyt BMW:n vaatimaa LL4 merkintää, mutta pitäisi silti olla ok.

                Öljyn olen havainnut kyllä tosi hyväksi, nostimet nakuttaa lähes olemattomasti vrt mobil 1 esp 5w30 josta myös siitäkään ei löydy bmw:n merkintää, tuota laittoivat ihan merkkihuollossa.

                Mutta kysymys on se, 0w30 edgeä löytyisi motonetistä, jossa myös bmw:n LL4 merkintä, onko tuo millaista öljyä suomen oloihin? Liian litkua? Häiritsee vain tuon LL04:n puuttiminen tuosta 5w-30:stä

                08 330i e90 182tkm ajettu.

                Comment

                • HTK12
                  BTCF Member
                  • Jul 2011
                  • 10949
                  • Joensuu

                  Originally posted by kermis View Post
                  öljynvaihto olisi taas ajankohtaista. Tällä hetkellä sisällä 5w30 castrol edgeä. Purkista ei löytynyt BMW:n vaatimaa LL4 merkintää, mutta pitäisi silti olla ok.

                  Öljyn olen havainnut kyllä tosi hyväksi, nostimet nakuttaa lähes olemattomasti vrt mobil 1 esp 5w30 josta myös siitäkään ei löydy bmw:n merkintää, tuota laittoivat ihan merkkihuollossa.

                  Mutta kysymys on se, 0w30 edgeä löytyisi motonetistä, jossa myös bmw:n LL4 merkintä, onko tuo millaista öljyä suomen oloihin? Liian litkua? Häiritsee vain tuon LL04:n puuttiminen tuosta 5w-30:stä

                  08 330i e90 182tkm ajettu.
                  Kylmäkäynnistyksiihän tuon 0w öljyn pitäisi olla parempaa. Luokitukset tosin sen verran väljät, että välttämättä ei ole suurta eroa 5w öljyihin. Ihan hyvin sinne voi laittaa 0w30 öljyt, jos autolla ajetaan normaali liikenteessä. Radalla sitten öljyn vaatimukset erilaiset. Jos kone ei syö öljyä, niin ei näe kyllä mitään syytä miksi sinne ei voisi laittaa 0w30 öljyjä.
                  e39 540iA E85

                  Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                  Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                  Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                  Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                  INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                  Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                  Comment

                  • kermis
                    Bimmer Rookie
                    • Apr 2017
                    • 64
                    • Salo

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Kylmäkäynnistyksiihän tuon 0w öljyn pitäisi olla parempaa. Luokitukset tosin sen verran väljät, että välttämättä ei ole suurta eroa 5w öljyihin. Ihan hyvin sinne voi laittaa 0w30 öljyt, jos autolla ajetaan normaali liikenteessä. Radalla sitten öljyn vaatimukset erilaiset. Jos kone ei syö öljyä, niin ei näe kyllä mitään syytä miksi sinne ei voisi laittaa 0w30 öljyjä.
                    5-7tkm välein joutuu sen litran laittaa lisää noin, syö se vähäsen. Pitäisi olla "normaalia" näille n52 koneille

                    Comment

                    • Tukkonen_Nenä
                      BTCF Member
                      • Aug 2018
                      • 23
                      • Tupos

                      Tulevaa kesää ajatellen minkälaista öljyä koneeseen laittaisin? Radalla tulee olemaan ajoa jne. Nyt ollut sisällä 5w30 castrol edge c3.
                      E90 335i xDrive LCI M-Sport monacoblau
                      432hp/627nm
                      0-100 4sek
                      60feet 1.855
                      1/4 maili 12.4 / 178kmh
                      Maili 260kmh

                      Comment

                      • KondomDuck
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2008
                        • 1006
                        • Kirkkonummi

                        Vaihdoin E91 -06 lättäpenkit sportteihin.

                        Lättäpenkeissä oli penkinlämmittimet ja sähköinen ristiseläntuen säätö.
                        Sporttipenkeissä on penkinlämmittimet ja sähköiset sivutuet.

                        Penkinlämmittimet toimii, sivutuet ei. Onko koodaushomma vai pitääkö tämän ohjeen mukaan vetää tuo piuha? Lähinnä mietin kun lättäpenkeissäkin oli sähkötoiminto niin onko tämä tarpeen?

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5401
                          • S:t Karins

                          Originally posted by Tukkonen_Nenä View Post
                          Tulevaa kesää ajatellen minkälaista öljyä koneeseen laittaisin? Radalla tulee olemaan ajoa jne. Nyt ollut sisällä 5w30 castrol edge c3.
                          Riippuu ihan mihin koneeseen, leikkuupuimuriin, moottoripyörään vai jopa ihan autoon. Mutta oikeasti tuohon nykyiseen laatuun verrattuna ainakin jäykempää. Taas riippuu niin kovasti siitä moottorista...
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • Tukkonen_Nenä
                            BTCF Member
                            • Aug 2018
                            • 23
                            • Tupos

                            Originally posted by Tommix View Post
                            Riippuu ihan mihin koneeseen, leikkuupuimuriin, moottoripyörään vai jopa ihan autoon. Mutta oikeasti tuohon nykyiseen laatuun verrattuna ainakin jäykempää. Taas riippuu niin kovasti siitä moottorista...
                            Joo sori unohtu mainita.. auto 335ix n54
                            E90 335i xDrive LCI M-Sport monacoblau
                            432hp/627nm
                            0-100 4sek
                            60feet 1.855
                            1/4 maili 12.4 / 178kmh
                            Maili 260kmh

                            Comment

                            • eemuman
                              Newbiemmer
                              • Mar 2019
                              • 3
                              • Tampere

                              Originally posted by eemuman View Post
                              Moro, 08 320D Automaatti E91 Automaattivaihteistossa ongelmaa, kun nelosvaihteella vaihtaa korkeilla kierroksilla viitoselle, niin tuntuu että viitosvaihde ei mene silmään (kone kiertää isoilla kierroksilla, ei voimansiirtoa) ja tän jälkeen joko vaihde menee sisään tai tulee transmission faulty virhe ja menee ilmeisesti vikatilaan. Muut vaihteet vaihtuu hyvin. Huomenna olis tarkoitus viedä koodit luettavaksi ja muuten tarkistettavaksi.

                              Autossa oli akku tyhjä ja siitä tuli alkuun kaikenlaista vikaa, esim. Kello resettas ja kone väitti öljyn olevan lopussa. Nyt nämä ongelmat on poissa, mutta tämä kuulostaa kyllä enemmän mekaanisella ongelmalta? Kiitos

                              Ok, eli pidemmällä testauksella vaikuttaa että transmission faulty error tulee sen takia, että vaihteen vaihto kestää liian kauan ja vapaalla kierrokset nousevat lähes rajotinta vasten, mutta ongelmana on siis edelleen että 4-5 vaihdevälin vaihto kestää tuskastuttavan kauan. Yleensähän tämä on merkki vaihteistoöljyn vähyydestä? Outo juttu vaan kun se on huoltokirjan mukaan vaihdettu noin 15-20tkm sitten suodattimineen (ei tarkkaa km. lukua kys vaihdolle, mutta laskettuna viereisten huoltojen kilometreistä) ja ongelmaa on vain siis tällä yhdellä vaihdevälillä.
                              Errorit mitä löytyy: Fault Code: 004F85 ja Fault Code: 004F8A, kummatkin taitavat osottaa kohti 5 vaihdetta. Voisko siellä olla vaan solenoidit vaihdon tarpeessa? En näistä automaattilaatikoista paljoakaan tiedä, mutta googlettelamalla näitä koodeja niin vastaukset aina solenoideista mekatroniikan pettämiseen.

                              Jos jollain olis jotain vinkkiä mistä kantsis lähteä tutkimaan, niin otetaan mielellään vastaan!

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5401
                                • S:t Karins

                                Originally posted by Tukkonen_Nenä View Post
                                Joo sori unohtu mainita.. auto 335ix n54
                                Varsinkin radalla N54 moottorin öljyjen lämmöt nousee helposti 110 - 120 C:een joten kannattaa katsoa että viskositeetin yläpää on 50 tai 60.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎