Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • DieselPower
    Newbiemmer
    • Jan 2019
    • 27
    • Finland

    #76
    Originally posted by Aanold View Post
    Minulla DPF pestiin viime syksynä kun oli täynnä, taas mennään. Diesel haisee takana.
    Tuleeko mustaa putkesta vai ei? Huomasin että ainakun päräyttää käyntiin niin tulee tuikahdus mustaa, ja heti senjälkeen alkaa höyryämään tms vaikka ei kone ole edes lämmin
    Last edited by DieselPower; 28-01-2019, 12:12.

    Comment

    • expertti
      Bimmer Fanatic
      • Feb 2005
      • 866
      • Kainuu

      #77
      BMW E90 330d -2010 ostos....

      No joo, ei mene kuin strömsöössä. Lukaisin carlyllä vikakoodit, siellä oli niitä kaikkiaan 20kpl alkuun. Kuittaantumatta jäi:

      004e0f swirl flap plausibility
      004a2e Glow plug cylinder 5, control

      Noh, hehkut päätän vaihdattaa + releen, kuluvia osia.

      Entä tuo imusarjan läppävikakoodi? Koittanut netistä löytää apuja. Siellä jotkut koittanut puhdistaa imusarjan, mutta vika tullut takaisin.
      Minun tapauksesta ei vielä tiedä onko läppä likainen vaiko rikki. Autoa en ole vikakoodien ja pakkasen vuoksi viittinyt nyt käynnistellä, aamullakin oli se -30 astetta.
      Vikavaloa ei palanut kun auton ostohousujen kanssa ajoin pihaan.
      Auto siis ollut minulla lauantaista. Pari päivää...

      Jos päädytään myyjän kanssa läppien poistoon, onko se mahdollista? Ja pitääkö ohjelmoida? Jos pitää niin samalla sitten EGR pois ainakin.

      Autolla mittarissa 170tkm.

      Comment

      • zakspeed
        BTCF Member
        • Nov 2003
        • 1996
        • Tampere/kainuu

        #78
        Originally posted by expertti View Post
        No joo, ei mene kuin strömsöössä. Lukaisin carlyllä vikakoodit, siellä oli niitä kaikkiaan 20kpl alkuun. Kuittaantumatta jäi:

        004e0f swirl flap plausibility
        004a2e Glow plug cylinder 5, control

        Noh, hehkut päätän vaihdattaa + releen, kuluvia osia.

        Entä tuo imusarjan läppävikakoodi? Koittanut netistä löytää apuja. Siellä jotkut koittanut puhdistaa imusarjan, mutta vika tullut takaisin.
        Minun tapauksesta ei vielä tiedä onko läppä likainen vaiko rikki. Autoa en ole vikakoodien ja pakkasen vuoksi viittinyt nyt käynnistellä, aamullakin oli se -30 astetta.
        Vikavaloa ei palanut kun auton ostohousujen kanssa ajoin pihaan.
        Auto siis ollut minulla lauantaista. Pari päivää...

        Jos päädytään myyjän kanssa läppien poistoon, onko se mahdollista? Ja pitääkö ohjelmoida? Jos pitää niin samalla sitten EGR pois ainakin.

        Autolla mittarissa 170tkm.
        Karstan ja moottorin softan aiheuttama ongelma. Ohjelmapäivityksellä tuo koodi pitäisi poistua ja läppien toimintaa vähän muutettu.

        Karstaa se ei sieltä poista joten imukanavien puhallus ja imusarja liotus/putsaus opersstion tuo vielä vaatii + sopeutusarvojen nollaus.
        -M5- '00
        -i3 94 rex '19
        -Ascona B 4.0 '80
        Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
        -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
        -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

        Comment

        • expertti
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2005
          • 866
          • Kainuu

          #79
          Originally posted by zakspeed View Post
          Karstan ja moottorin softan aiheuttama ongelma. Ohjelmapäivityksellä tuo koodi pitäisi poistua ja läppien toimintaa vähän muutettu.

          Karstaa se ei sieltä poista joten imukanavien puhallus ja imusarja liotus/putsaus opersstion tuo vielä vaatii + sopeutusarvojen nollaus.
          Jahas. Eli läppiäkö ei voi poistaa? Vai mitä vaatii jos poistaa(läppäkammo)?

          Comment

          • zakspeed
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 1996
            • Tampere/kainuu

            #80
            Originally posted by expertti View Post
            Jahas. Eli läppiäkö ei voi poistaa? Vai mitä vaatii jos poistaa(läppäkammo)?
            Voi kait ne sieltä poistaakkin, mutta en keksi syytä miksi. Ei niitä turhaan sinne liene laitettu.
            -M5- '00
            -i3 94 rex '19
            -Ascona B 4.0 '80
            Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
            -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
            -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

            Comment

            • expertti
              Bimmer Fanatic
              • Feb 2005
              • 866
              • Kainuu

              #81
              Originally posted by zakspeed View Post
              Voi kait ne sieltä poistaakkin, mutta en keksi syytä miksi. Ei niitä turhaan sinne liene laitettu.
              Osaako joku sanoa mitä tarvii uusata kun imusarjan käyttää irti? Ainakin ne 6 kpl isompaa tiivistettä. Onko muita tiivisteitä tai mitä uusia?

              Comment

              • DieselPower
                Newbiemmer
                • Jan 2019
                • 27
                • Finland

                #82
                Originally posted by expertti View Post
                Osaako joku sanoa mitä tarvii uusata kun imusarjan käyttää irti? Ainakin ne 6 kpl isompaa tiivistettä. Onko muita tiivisteitä tai mitä uusia?
                Jos kunnolla haluat tehdä, niin vaihda ihmeessä kaikki mitä räjähdyskuvan/marmoristikin mukaan sinne saa. Just tuohon omaan e91 m47 koneella tein niin meni 4 kpl neliömäistä, 4kpl pyöreää ja 5 kpl ns kumiheloja. Tämä siis tiedoksi kaikille m47 omistajille jotka aikovat imusarjalle jotain tehdä. Tietysti riippuu paljonko niillä sinun tiivisteillä on ajettu, minun tapauksessa olivat uuden näköiset ja varmasti olisivat pesemällä vielä hoitaneet hommansa, ainoastaan yksi kumihela oli muusina kun ilmeisesti edellisellä asentajalla oli mennyt vähän vinosti imusarja ja päässyt se repeämään.

                Comment

                • expertti
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2005
                  • 866
                  • Kainuu

                  #83
                  Originally posted by expertti View Post
                  Osaako joku sanoa mitä tarvii uusata kun imusarjan käyttää irti? Ainakin ne 6 kpl isompaa tiivistettä. Onko muita tiivisteitä tai mitä uusia?
                  Originally posted by DieselPower View Post
                  Jos kunnolla haluat tehdä, niin vaihda ihmeessä kaikki mitä räjähdyskuvan/marmoristikin mukaan sinne saa. Just tuohon omaan e91 m47 koneella tein niin meni 4 kpl neliömäistä, 4kpl pyöreää ja 5 kpl ns kumiheloja. Tämä siis tiedoksi kaikille m47 omistajille jotka aikovat imusarjalle jotain tehdä. Tietysti riippuu paljonko niillä sinun tiivisteillä on ajettu, minun tapauksessa olivat uuden näköiset ja varmasti olisivat pesemällä vielä hoitaneet hommansa, ainoastaan yksi kumihela oli muusina kun ilmeisesti edellisellä asentajalla oli mennyt vähän vinosti imusarja ja päässyt se repeämään.
                  Jepu. Jotain jo tilattu. Muutamat pienemmät tiivisteet joutuu hakemaan/tilaamaan merkkiliikkeen kautta.

                  Comment

                  • Wildchild
                    Bimmer Fanatic
                    • Sep 2016
                    • 251
                    • Päijät-Häme

                    #84
                    Millaisella koneella tälläinen E9X pitäisi katsoa joka olisi suht luotettava? Näissä näköjään noita N sarjan koneita, onko uudet jo parempia kuin esimerkisi sysipaska E46 N42?

                    En oikein haualla löytänyt mitään näistä/ osannut etsiä oikeilla hakusanoilla.
                    Bmw 525iA -02

                    Comment

                    • touring39
                      BTCF Member
                      • May 2005
                      • 3901
                      • Kaarina

                      #85
                      Originally posted by Wildchild View Post
                      Millaisella koneella tälläinen E9X pitäisi katsoa joka olisi suht luotettava? Näissä näköjään noita N sarjan koneita, onko uudet jo parempia kuin esimerkisi sysipaska E46 N42?

                      En oikein haualla löytänyt mitään näistä/ osannut etsiä oikeilla hakusanoilla.
                      N53. Se on hyvä.
                      Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

                      Ex:
                      e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

                      Comment

                      • Wildchild
                        Bimmer Fanatic
                        • Sep 2016
                        • 251
                        • Päijät-Häme

                        #86
                        Originally posted by touring39 View Post
                        N53. Se on hyvä.
                        Jos haluaa pienempää konetta esim N43B20 2007-> niin onko siinä vielä noita vanhempien lastentauteja? Lähinnä kun tämä tulisi muijalle, se ei välttämättä tarvitse isoa konetta. Verot ja kulutus myös huomattavasti isommat ajotarpeeseen.
                        Last edited by Wildchild; 28-01-2019, 21:39.
                        Bmw 525iA -02

                        Comment

                        • Reeperbahn
                          BTCF Member
                          • May 2012
                          • 602
                          • EFOU

                          #87
                          Originally posted by wildchild View Post
                          millaisella koneella tälläinen e9x pitäisi katsoa joka olisi suht luotettava?
                          s65b40
                          -BMW M3 -09
                          -MB E320 Coupe -94
                          -MB E250 CGI -10
                          -Husqvarna R320 -14

                          Comment

                          • Aanold
                            Bimmer Rookie
                            • May 2015
                            • 90
                            • Vantaa

                            #88
                            Originally posted by DieselPower View Post
                            Tuleeko mustaa putkesta vai ei? Huomasin että ainakun päräyttää käyntiin niin tulee tuikahdus mustaa, ja heti senjälkeen alkaa höyryämään tms vaikka ei kone ole edes lämmin
                            En ole ainakaan huomannut että tulisi.

                            Comment

                            • zakspeed
                              BTCF Member
                              • Nov 2003
                              • 1996
                              • Tampere/kainuu

                              #89
                              Originally posted by Wildchild View Post
                              N43B20 2007-> niin onko siinä vielä noita vanhempien lastentauteja? .
                              On samat vaivat. Valvetronic poislukien.
                              -M5- '00
                              -i3 94 rex '19
                              -Ascona B 4.0 '80
                              Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
                              -Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
                              -Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista

                              Comment

                              • majgul
                                Bimmer Fanatic
                                • Nov 2008
                                • 891
                                • Oulu

                                #90
                                Hmm. Omassa e92 2007vm 335xi:ssä alkaa nyt taas ongelmat. Low battery warning ilmesty ja myös increased battery dischargea. Akkua tuskin ikinä vaihdettu. Miten toimia? Mhd löytyy en tiiä saako sillä akkua koodattua eikä huvittaisi mennä wetterille maksamaan huikeita summia koodauksesta. Elikkäs, mitä akkua sinne kannattaa laittaa ja miten koodata tai toimia sen suhteen.

                                Ei edes puhallin halunnut toimia, ilmeisesti niin vähän virtaa? Kun auto oli yli tunnin käynnissä niin koko ajan puhallus voimistui asteittain. Antoi myös coolant sensor koodia ja flekti puhalsi täysiä ku tuli low battery warning. Tämä lähti pois kun autoa käytin, comfort Access ei myöskään toiminut. Kuskin lukon kanssa myös ollut ongelmia, olisko voinut jäädä syömään virtaa???

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎