Originally posted by Aanold
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Last edited by DieselPower; 28-01-2019, 12:12.
-
-
BMW E90 330d -2010 ostos....
No joo, ei mene kuin strömsöössä. Lukaisin carlyllä vikakoodit, siellä oli niitä kaikkiaan 20kpl alkuun. Kuittaantumatta jäi:
004e0f swirl flap plausibility
004a2e Glow plug cylinder 5, control
Noh, hehkut päätän vaihdattaa + releen, kuluvia osia.
Entä tuo imusarjan läppävikakoodi? Koittanut netistä löytää apuja. Siellä jotkut koittanut puhdistaa imusarjan, mutta vika tullut takaisin.
Minun tapauksesta ei vielä tiedä onko läppä likainen vaiko rikki. Autoa en ole vikakoodien ja pakkasen vuoksi viittinyt nyt käynnistellä, aamullakin oli se -30 astetta.
Vikavaloa ei palanut kun auton ostohousujen kanssa ajoin pihaan.
Auto siis ollut minulla lauantaista. Pari päivää...
Jos päädytään myyjän kanssa läppien poistoon, onko se mahdollista? Ja pitääkö ohjelmoida? Jos pitää niin samalla sitten EGR pois ainakin.
Autolla mittarissa 170tkm.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostNo joo, ei mene kuin strömsöössä. Lukaisin carlyllä vikakoodit, siellä oli niitä kaikkiaan 20kpl alkuun. Kuittaantumatta jäi:
004e0f swirl flap plausibility
004a2e Glow plug cylinder 5, control
Noh, hehkut päätän vaihdattaa + releen, kuluvia osia.
Entä tuo imusarjan läppävikakoodi? Koittanut netistä löytää apuja. Siellä jotkut koittanut puhdistaa imusarjan, mutta vika tullut takaisin.
Minun tapauksesta ei vielä tiedä onko läppä likainen vaiko rikki. Autoa en ole vikakoodien ja pakkasen vuoksi viittinyt nyt käynnistellä, aamullakin oli se -30 astetta.
Vikavaloa ei palanut kun auton ostohousujen kanssa ajoin pihaan.
Auto siis ollut minulla lauantaista. Pari päivää...
Jos päädytään myyjän kanssa läppien poistoon, onko se mahdollista? Ja pitääkö ohjelmoida? Jos pitää niin samalla sitten EGR pois ainakin.
Autolla mittarissa 170tkm.
Karstaa se ei sieltä poista joten imukanavien puhallus ja imusarja liotus/putsaus opersstion tuo vielä vaatii + sopeutusarvojen nollaus.-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by zakspeed View PostKarstan ja moottorin softan aiheuttama ongelma. Ohjelmapäivityksellä tuo koodi pitäisi poistua ja läppien toimintaa vähän muutettu.
Karstaa se ei sieltä poista joten imukanavien puhallus ja imusarja liotus/putsaus opersstion tuo vielä vaatii + sopeutusarvojen nollaus.
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostJahas. Eli läppiäkö ei voi poistaa? Vai mitä vaatii jos poistaa(läppäkammo)?-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostOsaako joku sanoa mitä tarvii uusata kun imusarjan käyttää irti? Ainakin ne 6 kpl isompaa tiivistettä. Onko muita tiivisteitä tai mitä uusia?
Comment
-
-
Originally posted by expertti View PostOsaako joku sanoa mitä tarvii uusata kun imusarjan käyttää irti? Ainakin ne 6 kpl isompaa tiivistettä. Onko muita tiivisteitä tai mitä uusia?Originally posted by DieselPower View PostJos kunnolla haluat tehdä, niin vaihda ihmeessä kaikki mitä räjähdyskuvan/marmoristikin mukaan sinne saa. Just tuohon omaan e91 m47 koneella tein niin meni 4 kpl neliömäistä, 4kpl pyöreää ja 5 kpl ns kumiheloja. Tämä siis tiedoksi kaikille m47 omistajille jotka aikovat imusarjalle jotain tehdä. Tietysti riippuu paljonko niillä sinun tiivisteillä on ajettu, minun tapauksessa olivat uuden näköiset ja varmasti olisivat pesemällä vielä hoitaneet hommansa, ainoastaan yksi kumihela oli muusina kun ilmeisesti edellisellä asentajalla oli mennyt vähän vinosti imusarja ja päässyt se repeämään.
Comment
-
-
Originally posted by Wildchild View PostMillaisella koneella tälläinen E9X pitäisi katsoa joka olisi suht luotettava? Näissä näköjään noita N sarjan koneita, onko uudet jo parempia kuin esimerkisi sysipaska E46 N42?
En oikein haualla löytänyt mitään näistä/ osannut etsiä oikeilla hakusanoilla.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostN53. Se on hyvä.Last edited by Wildchild; 28-01-2019, 21:39.Bmw 525iA -02
Comment
-
-
Originally posted by Wildchild View PostN43B20 2007-> niin onko siinä vielä noita vanhempien lastentauteja? .-M5- '00
-i3 94 rex '19
-Ascona B 4.0 '80
Kilpa-autojen sähköjen suunnittelu / toteutus. Kysy.
-Johtosarjojen piirtäminen tietokoneella
-Valmistus laadukkaista MIL-spec komponenteista
Comment
-
-
Hmm. Omassa e92 2007vm 335xi:ssä alkaa nyt taas ongelmat. Low battery warning ilmesty ja myös increased battery dischargea. Akkua tuskin ikinä vaihdettu. Miten toimia? Mhd löytyy en tiiä saako sillä akkua koodattua eikä huvittaisi mennä wetterille maksamaan huikeita summia koodauksesta. Elikkäs, mitä akkua sinne kannattaa laittaa ja miten koodata tai toimia sen suhteen.
Ei edes puhallin halunnut toimia, ilmeisesti niin vähän virtaa? Kun auto oli yli tunnin käynnissä niin koko ajan puhallus voimistui asteittain. Antoi myös coolant sensor koodia ja flekti puhalsi täysiä ku tuli low battery warning. Tämä lähti pois kun autoa käytin, comfort Access ei myöskään toiminut. Kuskin lukon kanssa myös ollut ongelmia, olisko voinut jäädä syömään virtaa???
Comment
-
Comment