Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • WarHead
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2005
    • 774

    Originally posted by Tommix View Post
    Varsinkin radalla N54 moottorin öljyjen lämmöt nousee helposti 110 - 120 C:een joten kannattaa katsoa että viskositeetin yläpää on 50 tai 60.
    Ja eikös alkupään Xi-malleissa ole versioita, joissa ei ole öljynlauhdutinta, päinvastoin kuin takavetoisissa on kaikissa?
    E91 335iAT -08

    -Iiiiskää, saapi tulla pyyhkimään! -

    Comment

    • JarCosta
      Newbiemmer
      • Mar 2019
      • 14
      • Mijas, Spain

      P0420 Catalyst System

      Moro,

      Tuli ostettua cruisaluun E93 335i vm. 2010. Vikavalo syttyi ja koodiksi antaa P0420 Catalys System.

      Edellinen omistaja on tämän takia jo katalysaattorin paikallisella pajalla vaihdattanut kun olivat diagnosoinut vian sinne, mutta siitä huolimatta valo oli jäänyt palamaan satunnaisesti .
      Nyt sitten on palanut viimeisen viikon taukoamatta, eli olisiko todellinen syy nyt lambda-antureissa? Käsittääkseni niitä siellä kaksin kappalein löytyy, onko näistä jompikumpi se tyypillisin särkymisen kohde vai onko parempi vaihtaa molemmat?:think

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        Originally posted by JarCosta View Post
        Moro,

        Tuli ostettua cruisaluun E93 335i vm. 2010. Vikavalo syttyi ja koodiksi antaa P0420 Catalys System.

        Edellinen omistaja on tämän takia jo katalysaattorin paikallisella pajalla vaihdattanut kun olivat diagnosoinut vian sinne, mutta siitä huolimatta valo oli jäänyt palamaan satunnaisesti .
        Nyt sitten on palanut viimeisen viikon taukoamatta, eli olisiko todellinen syy nyt lambda-antureissa? Käsittääkseni niitä siellä kaksin kappalein löytyy, onko näistä jompikumpi se tyypillisin särkymisen kohde vai onko parempi vaihtaa molemmat?:think
        Aloittaa nyt tutkimalla missä se vika oikeasti on. Eli live-dataa katsomaan miltä näyttää. Paha nyt suositella kenellä espanjassa on laitteet
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Tukkonen_Nenä
          BTCF Member
          • Aug 2018
          • 23
          • Tupos

          Originally posted by WarHead View Post
          Ja eikös alkupään Xi-malleissa ole versioita, joissa ei ole öljynlauhdutinta, päinvastoin kuin takavetoisissa on kaikissa?
          Mulla lci. Onko tuo 5w50 passeli niin menee normiajossaki. Kuitenkaan koko kesää radalla vietä
          E90 335i xDrive LCI M-Sport monacoblau
          432hp/627nm
          0-100 4sek
          60feet 1.855
          1/4 maili 12.4 / 178kmh
          Maili 260kmh

          Comment

          • Tommix
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 5402
            • S:t Karins

            Originally posted by JarCosta View Post
            Moro,

            Tuli ostettua cruisaluun E93 335i vm. 2010. Vikavalo syttyi ja koodiksi antaa P0420 Catalys System.

            Edellinen omistaja on tämän takia jo katalysaattorin paikallisella pajalla vaihdattanut kun olivat diagnosoinut vian sinne, mutta siitä huolimatta valo oli jäänyt palamaan satunnaisesti .
            Nyt sitten on palanut viimeisen viikon taukoamatta, eli olisiko todellinen syy nyt lambda-antureissa? Käsittääkseni niitä siellä kaksin kappalein löytyy, onko näistä jompikumpi se tyypillisin särkymisen kohde vai onko parempi vaihtaa molemmat?:think
            Vikakoodit kun lukee inpa/ista:lla niin paljastuu jos jompi kumpi lamda on rikki.
            Originally posted by Tukkonen_Nenä View Post
            Mulla lci. Onko tuo 5w50 passeli niin menee normiajossaki. Kuitenkaan koko kesää radalla vietä
            Erinomainen öljy
            Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
            Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
            ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
            Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

            Comment

            • amisqo
              BTCF Member
              • Apr 2011
              • 1612
              • Vantaa

              Brakepadii alko valittaa ja jarrupalavalo syttyi renkaanvaihon jälkeen tauluun ja idriveen. Huoltohommelis näyttää kuitenkin etu ja takapaloille kilsat ja ok.

              Onko piuha menny poikki? Mimmonen homma vaihtaa ja oliko niin, että vain OEM on näissä antureissa vaihtoehto?
              G30 530e iPerfomance M-sport -18
              Ex: F30 330D M-sport -15
              Ex: E90 330D M-sport -06
              Ex: e46 325Ci M-Sport II -03
              Ex: e30 320i -89
              Ex: e30 318iS -90

              Comment

              • prh'
                Bimmer Rookie
                • May 2018
                • 122
                • Seinäjoki

                Originally posted by amisqo View Post
                Brakepadii alko valittaa ja jarrupalavalo syttyi renkaanvaihon jälkeen tauluun ja idriveen. Huoltohommelis näyttää kuitenkin etu ja takapaloille kilsat ja ok.

                Onko piuha menny poikki? Mimmonen homma vaihtaa ja oliko niin, että vain OEM on näissä antureissa vaihtoehto?

                Mahdollisestin, mutta se selviää vain katsomalla.
                Jarrusatula irti ja vanha tunnistin kammetaan palasta irti.

                Itse laitoin jotkut tarvikkeet ja ainakin toistaiseksi (+60tkm) pelanneet ok.

                Comment

                • mmie
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 502
                  • Kouvola

                  Originally posted by prh' View Post
                  Mahdollisestin, mutta se selviää vain katsomalla.
                  Jarrusatula irti ja vanha tunnistin kammetaan palasta irti.

                  Itse laitoin jotkut tarvikkeet ja ainakin toistaiseksi (+60tkm) pelanneet ok.
                  Mulla ei vanha tunnistin ehjänä irronnut. Motonetistä saa alle 20e, pelannut itellä hyvin.
                  ex e36 325
                  ex e46 328
                  e92 335i FBO
                  Ducati 900S ie
                  KTM 640
                  Suzuki GT550
                  Honda CBR600

                  Comment

                  • JarCosta
                    Newbiemmer
                    • Mar 2019
                    • 14
                    • Mijas, Spain

                    Originally posted by HTK12 View Post
                    Aloittaa nyt tutkimalla missä se vika oikeasti on. Eli live-dataa katsomaan miltä näyttää. Paha nyt suositella kenellä espanjassa on laitteet
                    Tulevaisuutta ajatellen helpompi kun hommaa laitteet itselle, täällä kun voi ottaa pelkkä koodien luku koko päivän ja seuraavankin... Mañana 😉.

                    Katselin tuota Inpaa, mutta monessa luki että 2008 asti? Mikähän nyt mahtaisi olla oikea piuhanpätkä? Käsittääkseni en muuta tarvitse kuin sen ja ohjelman koneelle?

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      Originally posted by JarCosta View Post
                      Tulevaisuutta ajatellen helpompi kun hommaa laitteet itselle, täällä kun voi ottaa pelkkä koodien luku koko päivän ja seuraavankin... Mañana 😉.

                      Katselin tuota Inpaa, mutta monessa luki että 2008 asti? Mikähän nyt mahtaisi olla oikea piuhanpätkä? Käsittääkseni en muuta tarvitse kuin sen ja ohjelman koneelle?
                      No joo onhan se kätevämpi, että itsellä on omat laitteet, niin koodit saa heti . INPA versioita nyt on niin monia ja monet käyttäjät vielä sitten näitä päivitelleet ym. Itse laittaisin ISTA+INPA. INPA:lla melko varmasti tulee vikakoodit saksaksi ja kaikkia kalibrointeja ym. ei löydy INPA:sta. K+DCAN piuha.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Tukkonen_Nenä
                        BTCF Member
                        • Aug 2018
                        • 23
                        • Tupos

                        Originally posted by Tommix View Post
                        Erinomainen öljy
                        Fixuksella kyselin samalla ku oli startin vaihdossa noista öljyistä niin kertoili et laittaa 10w60 liquimoly onko vähän överi ja passaako ees muualle ku radalle?
                        E90 335i xDrive LCI M-Sport monacoblau
                        432hp/627nm
                        0-100 4sek
                        60feet 1.855
                        1/4 maili 12.4 / 178kmh
                        Maili 260kmh

                        Comment

                        • PJS69
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2011
                          • 255
                          • Porvoo

                          Originally posted by Tukkonen_Nenä View Post
                          Fixuksella kyselin samalla ku oli startin vaihdossa noista öljyistä niin kertoili et laittaa 10w60 liquimoly onko vähän överi ja passaako ees muualle ku radalle?
                          Itse olen vaihdattanut tuohon E90 LCI 335i aina 0w40, mutta 5w40, 5w50 on aivan varmasti erittäin hyviä vaihtoehtoja. Ja rata-ajoa ei itselläni ole eikä varmastikaan koskaan edes tule.

                          E46 M3:ssa sitten käytän tuollaista "originaali" suositusta eli 10w60, mutta on auto kyllä ihan täysin kesäkäytössä, eli ei ns.kylmä starttailuja laisinkaan.

                          Comment

                          • JarCosta
                            Newbiemmer
                            • Mar 2019
                            • 14
                            • Mijas, Spain

                            Originally posted by HTK12 View Post
                            No joo onhan se kätevämpi, että itsellä on omat laitteet, niin koodit saa heti . INPA versioita nyt on niin monia ja monet käyttäjät vielä sitten näitä päivitelleet ym. Itse laittaisin ISTA+INPA. INPA:lla melko varmasti tulee vikakoodit saksaksi ja kaikkia kalibrointeja ym. ei löydy INPA:sta. K+DCAN piuha.

                            Kiitos, onko viimeisintä vinkkiä mistä nuo kannattaisi latailla? Tosiaan kun ilmeisesti isoja eroja on ohjelmiston toimivuudessa 🤔.

                            Comment

                            • JarCosta
                              Newbiemmer
                              • Mar 2019
                              • 14
                              • Mijas, Spain

                              Originally posted by HTK12 View Post
                              No joo onhan se kätevämpi, että itsellä on omat laitteet, niin koodit saa heti . INPA versioita nyt on niin monia ja monet käyttäjät vielä sitten näitä päivitelleet ym. Itse laittaisin ISTA+INPA. INPA:lla melko varmasti tulee vikakoodit saksaksi ja kaikkia kalibrointeja ym. ei löydy INPA:sta. K+DCAN piuha.

                              Kiitos, onko viimeisintä vinkkiä mistä nuo kannattaisi latailla? Tosiaan kun ilmeisesti isoja eroja on ohjelmiston toimivuudessa 🤔.

                              Comment

                              • Tommix
                                BTCF Member
                                • Dec 2006
                                • 5402
                                • S:t Karins

                                Originally posted by Tukkonen_Nenä View Post
                                Fixuksella kyselin samalla ku oli startin vaihdossa noista öljyistä niin kertoili et laittaa 10w60 liquimoly onko vähän överi ja passaako ees muualle ku radalle?
                                Kesäkäytössä ihan OK, mutta syksyllä vaihtaisin 5W-30 tms tilalle. Itse vaihdan omaan nämä keväämmällä.
                                Valvoline VR1 Racing 10W-60 synteettinen kilpamoottoriöljy:

                                Tosin Saksasta tuli aika paljon halvempaan hintaan.
                                Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                                Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                                ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                                Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎