Jos kolmelitrasta olet ostamassa niin vuotavat suuttimet sekä venttiilikopassa oleva huohotin (jälkimmäinen saattoi olla myös 2,5l moottorissa).
Huohotin jos on rikki, niin öljykorkin avaaminen auto käynnissä pitäisi olla todella haastavaa. Pieni alipaine siellä on, vaikka huohottimen kalvo olisi ehjä. Tästä ei tosin omakohtaista kokemusta.
Suuttimiin ehkä helpoin tapa on laittaa kierrokset paikallaan 1500rpm ja siinä niiden pitäisi pysyä melko vaivattomasti. Itse vaihdoin vuotavat suuttimet ja eron huomaa ennen ja jälkeen. Vuotavilla suuttimilla kierrokset seilaa sekä tyhjäkäynti on hiukan (todella vähän) epätasaista (tämä sillä varauksella, että sytytystulpat ja puolat ovat kunnossa, mutta suuttimet ovat se rahaa maksava vika).
Vesipumppuja sekä termareita näistä menee kanssa, mutta käytännössä et pysty asiaa juurikaan todentamaan. Jos joskus vaihdettu, niin hyvä.
Moottorin öljyvuodot ei ole kalliita korjata osien puolesta, mutta saattaa olla suuritöisiä, varsinkin jos öljypohjan tiiviste vuotaa.
Vikakoodin luku voi olla hyvä idea, joskaan ei kerro kaikkea ja saattaa saada turhaa hysteriaa aikaan jos ei täysin ymmärrä lukemaansa.
Loppukaneettina sanoisin, että varaudu tekemään remppaa tonnilla lähiaikoina jos työkalut pysyy kädessä. Jos teetätät korjaamolla, niin laita tonni lisää.
Huohotin jos on rikki, niin öljykorkin avaaminen auto käynnissä pitäisi olla todella haastavaa. Pieni alipaine siellä on, vaikka huohottimen kalvo olisi ehjä. Tästä ei tosin omakohtaista kokemusta.
Suuttimiin ehkä helpoin tapa on laittaa kierrokset paikallaan 1500rpm ja siinä niiden pitäisi pysyä melko vaivattomasti. Itse vaihdoin vuotavat suuttimet ja eron huomaa ennen ja jälkeen. Vuotavilla suuttimilla kierrokset seilaa sekä tyhjäkäynti on hiukan (todella vähän) epätasaista (tämä sillä varauksella, että sytytystulpat ja puolat ovat kunnossa, mutta suuttimet ovat se rahaa maksava vika).
Vesipumppuja sekä termareita näistä menee kanssa, mutta käytännössä et pysty asiaa juurikaan todentamaan. Jos joskus vaihdettu, niin hyvä.
Moottorin öljyvuodot ei ole kalliita korjata osien puolesta, mutta saattaa olla suuritöisiä, varsinkin jos öljypohjan tiiviste vuotaa.
Vikakoodin luku voi olla hyvä idea, joskaan ei kerro kaikkea ja saattaa saada turhaa hysteriaa aikaan jos ei täysin ymmärrä lukemaansa.
Loppukaneettina sanoisin, että varaudu tekemään remppaa tonnilla lähiaikoina jos työkalut pysyy kädessä. Jos teetätät korjaamolla, niin laita tonni lisää.
Comment