Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • ahat
    Bimmer Rookie
    • May 2018
    • 31
    • Etelä-Suomi

    Jos kolmelitrasta olet ostamassa niin vuotavat suuttimet sekä venttiilikopassa oleva huohotin (jälkimmäinen saattoi olla myös 2,5l moottorissa).

    Huohotin jos on rikki, niin öljykorkin avaaminen auto käynnissä pitäisi olla todella haastavaa. Pieni alipaine siellä on, vaikka huohottimen kalvo olisi ehjä. Tästä ei tosin omakohtaista kokemusta.

    Suuttimiin ehkä helpoin tapa on laittaa kierrokset paikallaan 1500rpm ja siinä niiden pitäisi pysyä melko vaivattomasti. Itse vaihdoin vuotavat suuttimet ja eron huomaa ennen ja jälkeen. Vuotavilla suuttimilla kierrokset seilaa sekä tyhjäkäynti on hiukan (todella vähän) epätasaista (tämä sillä varauksella, että sytytystulpat ja puolat ovat kunnossa, mutta suuttimet ovat se rahaa maksava vika).

    Vesipumppuja sekä termareita näistä menee kanssa, mutta käytännössä et pysty asiaa juurikaan todentamaan. Jos joskus vaihdettu, niin hyvä.

    Moottorin öljyvuodot ei ole kalliita korjata osien puolesta, mutta saattaa olla suuritöisiä, varsinkin jos öljypohjan tiiviste vuotaa.

    Vikakoodin luku voi olla hyvä idea, joskaan ei kerro kaikkea ja saattaa saada turhaa hysteriaa aikaan jos ei täysin ymmärrä lukemaansa.

    Loppukaneettina sanoisin, että varaudu tekemään remppaa tonnilla lähiaikoina jos työkalut pysyy kädessä. Jos teetätät korjaamolla, niin laita tonni lisää.
    E93 325i -07

    Comment

    • Baijerilainen525
      Bimmer Rookie
      • Nov 2017
      • 107
      • Lieksa

      Autokuumetta pukkaa ja mietinnässä olisi e91 vm 2010 325 kolmenlitran koneella. Ja kyseinen yksilö on neliveto. Onko hyvä auto, vai ostaako tällä itselleen vaan harmeja? Kokemuksia kiitos.

      Comment

      • luikas
        Bimmer Fanatic
        • Sep 2004
        • 644
        • Oulu area

        Originally posted by Baijerilainen525 View Post
        Autokuumetta pukkaa ja mietinnässä olisi e91 vm 2010 325 kolmenlitran koneella. Ja kyseinen yksilö on neliveto. Onko hyvä auto, vai ostaako tällä itselleen vaan harmeja? Kokemuksia kiitos.
        Bensa vai diesel? Nelivetoisuutta ei kannata pelätä. Bensoissa vissiin suutinvikoja? Dieselissä egr:n ja imusarjan tukkoisuutta, tähän auttaa putsaus ja egr:n deletointi. N57 on hyvä kone muuten, mitä itsellä siitä kokemusta.
        Current:F31 LCI 320d xdrive M-Sport -19
        Past:
        F07 LCI 530d xdrive GT M-Sport -15
        F31 318d xdrive -14
        F07 530d GT-11
        E90 330xda LCI -09
        E70 X5 3,0sd M-Sport -07
        E39 530d M-Sport -03
        E39 530iA M-Sport -02
        E39 528i -97
        E30 320i -88

        Comment

        • Baijerilainen525
          Bimmer Rookie
          • Nov 2017
          • 107
          • Lieksa

          Bensa ja manuaali askilla. Ajettu 178 tuhatta.
          Onko muita tyyppivikoja?

          Comment

          • rizzo
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2007
            • 5418
            • Oulu

            Originally posted by Baijerilainen525 View Post
            Bensa ja manuaali askilla. Ajettu 178 tuhatta.
            Onko muita tyyppivikoja?
            Korkeapanepumppu. Tonnilla selviää siitä nimim. kokemusta on. Suuttimet varmaan saa itse vielä joskus vaihddlla.

            Comment

            • -Tk-
              Bimmer Fanatic
              • Aug 2002
              • 387
              • Jyväskylä

              Originally posted by -Tk- View Post
              Onko M57T2 koneen dampperi mennyt kun hihna värisee runsaasti? Kuuluu nyt kelien lämmettyä ärsyttävä resonoiva ääni jossain 1000-2000rpm välillä ja mitä tyhjäkäynnillä katselin niin se hihna värisee laturin ja vesipumpun välillä reilunnäköisesti.
              Vahvistuksena tähän, käytin hihnan irti ja kyllähän siellä dampperi alkaa repeillä, ei nyt tyhjää pyöri, mutta ei enää kaukana ole. Uusi osa tilauksessa, joten jospa ne värinät loppuis. Päiväysten mukaan onkin alkuperäinen ja nyt 362tkm mittarissa
              325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                Originally posted by -Tk- View Post
                Vahvistuksena tähän, käytin hihnan irti ja kyllähän siellä dampperi alkaa repeillä, ei nyt tyhjää pyöri, mutta ei enää kaukana ole. Uusi osa tilauksessa, joten jospa ne värinät loppuis. Päiväysten mukaan onkin alkuperäinen ja nyt 362tkm mittarissa
                Tämänkin värinänvaimentimen tarina päättyi jonnekin tuonne +300tkm
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Reeperbahn
                  BTCF Member
                  • May 2012
                  • 602
                  • EFOU

                  Mulla pitäis varmaan alkaa akku uusimaan tohon M3:een kun tuntuu että siinä alkaa olemaan sellaisia oireita jotka voisivat alhaiseen varaustasoon liittyä. Ja onhan siellä alkuperäinen akku jo 8 vuotta kontissa pötkötelly. Olisiko antaa suosituksia millainen akku tuonne olisi hyvä vaihtaa, kun auto saattaa välillä seistä kuukausikaupalla vailla ylläpitolatausmahdollisuutta?
                  -BMW M3 -09
                  -MB E320 Coupe -94
                  -MB E250 CGI -10
                  -Husqvarna R320 -14

                  Comment

                  • PJS69
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2011
                    • 255
                    • Porvoo

                    Voin omakohtaisista kokemuksista suositella ainakin muutamaa hyvää vaihtoehtoa, sillä omat autonikin seisovat välillä kuukausi tolkulla tuolla kylmässä ”tallissa”. BMW oma alkuperäinen AGM ja Exide AGM kuin Exiden ihan normaalikin ovat ainakin kestäneet + pitäneet varauksia aikas hyvin vuosia. Bosch ei ollut kokemukseni perusteella ihan ehkä hintansa arvoinen, mutta on varmasti tarjolla muutamia muitakin erinomaisia akku merkki vaihtoehtoja.

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1795
                      • Turku

                      Mulla E93:ssa on semmoinen pieni ongelma, että satunnaisesti etuikkuna ei sulkeudu, vaan vaihtaa suuntaa ja lähtee avautumaan. Tämä on aluksi tapahtunut vain kun on keskikonsolin kattopainikkeesta nostanut katon ylös ja lopuksi ikkunat myös sulkeutuvat. Tällöin matkustajan puoleinen ikkuna on silloin tällöin lähtenyt noin 5 senttiä ennen sulkeutumistaan laskeutumaan takaisin alas.

                      Nyt tätä on tapahtunut satunnaisesti myös kuljettajan oven painikkeesta, josta ohjataan kaikkia ikkunoita. ja ainakin kerran myös kuljettajan puoleinen ikkuna on lähtenyt aukemaan.

                      Koskaan tätä ei ole tapahtunut kaukosäätimen kautta kattoa nostaessa (ja sillä yleensä nostan ja lasken kattoa).

                      Onko kenelläkään mitään hajua, mikä tuossa voi olla vikana?

                      Sinällään tämä ei ole iso haitta, kun aina ne ikkunat on saatu viimeistään sillä toisella yrittämällä kiinni.
                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • PJS69
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2011
                        • 255
                        • Porvoo

                        Originally posted by Silmaauki View Post
                        Mulla E93:ssa on semmoinen pieni ongelma, että satunnaisesti etuikkuna ei sulkeudu, vaan vaihtaa suuntaa ja lähtee avautumaan. Tämä on aluksi tapahtunut vain kun on keskikonsolin kattopainikkeesta nostanut katon ylös ja lopuksi ikkunat myös sulkeutuvat. Tällöin matkustajan puoleinen ikkuna on silloin tällöin lähtenyt noin 5 senttiä ennen sulkeutumistaan laskeutumaan takaisin alas.

                        Nyt tätä on tapahtunut satunnaisesti myös kuljettajan oven painikkeesta, josta ohjataan kaikkia ikkunoita. ja ainakin kerran myös kuljettajan puoleinen ikkuna on lähtenyt aukemaan.

                        Koskaan tätä ei ole tapahtunut kaukosäätimen kautta kattoa nostaessa (ja sillä yleensä nostan ja lasken kattoa).

                        Onko kenelläkään mitään hajua, mikä tuossa voi olla vikana?

                        Sinällään tämä ei ole iso haitta, kun aina ne ikkunat on saatu viimeistään sillä toisella yrittämällä kiinni.
                        Heitän hiukan ”villiltä” kuulostavan mietinnän, mutta onhan sinulla auton akussa +40% varausta silloin kun tuolla tavalla oireilee? Meinaan E46 on henkilökohtaisia kokemuksia vastaavista oireista / ihmettelystä, kun akun varaus taso meni hyvin alhaiseksi...:think

                        Comment

                        • Silmaauki
                          BTCF Member
                          • Jan 2015
                          • 1795
                          • Turku

                          Aikamoista pätkäajoa on ollut, joten voishan tuon laturin heittää kiinni jonain iltana.

                          En tiedä mistä ton varaustason vois nähdä. Näkeekö sen vaikka Carlyllä?
                          E93 335i Aarre, Montego blue
                          E90 318i talvipulkka

                          Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                          Comment

                          • HTK12
                            BTCF Member
                            • Jul 2011
                            • 10949
                            • Joensuu

                            Originally posted by Silmaauki View Post
                            Aikamoista pätkäajoa on ollut, joten voishan tuon laturin heittää kiinni jonain iltana.

                            En tiedä mistä ton varaustason vois nähdä. Näkeekö sen vaikka Carlyllä?
                            ISTA:lla ainakin näkee akun varaushistorian.
                            e39 540iA E85

                            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                            Comment

                            • ahat
                              Bimmer Rookie
                              • May 2018
                              • 31
                              • Etelä-Suomi

                              Originally posted by Silmaauki View Post
                              Mulla E93:ssa on semmoinen pieni ongelma, että satunnaisesti etuikkuna ei sulkeudu, vaan vaihtaa suuntaa ja lähtee avautumaan. Tämä on aluksi tapahtunut vain kun on keskikonsolin kattopainikkeesta nostanut katon ylös ja lopuksi ikkunat myös sulkeutuvat. Tällöin matkustajan puoleinen ikkuna on silloin tällöin lähtenyt noin 5 senttiä ennen sulkeutumistaan laskeutumaan takaisin alas.

                              Nyt tätä on tapahtunut satunnaisesti myös kuljettajan oven painikkeesta, josta ohjataan kaikkia ikkunoita. ja ainakin kerran myös kuljettajan puoleinen ikkuna on lähtenyt aukemaan.

                              Koskaan tätä ei ole tapahtunut kaukosäätimen kautta kattoa nostaessa (ja sillä yleensä nostan ja lasken kattoa).

                              Onko kenelläkään mitään hajua, mikä tuossa voi olla vikana?

                              Sinällään tämä ei ole iso haitta, kun aina ne ikkunat on saatu viimeistään sillä toisella yrittämällä kiinni.
                              Meitsillä tekee satunnaisesti samaa ja tulisi mieleen, että jossain on liikaa kitkaa. Olen yrittänyt rasvailla tiivisteet ja lasinnostimen kiskot, mutta en ole ongelmaa saanut pois. Akku on täysin iskussa itsellä. Ideoita otetaan mieleellään vastaan.
                              E93 325i -07

                              Comment

                              • Juice
                                BTCF Member
                                • Apr 2003
                                • 817

                                Originally posted by ahat View Post
                                Meitsillä tekee satunnaisesti samaa ja tulisi mieleen, että jossain on liikaa kitkaa. Olen yrittänyt rasvailla tiivisteet ja lasinnostimen kiskot, mutta en ole ongelmaa saanut pois. Akku on täysin iskussa itsellä. Ideoita otetaan mieleellään vastaan.

                                Pelkkä säätö, jos kaikki kompo toimii ?



                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎