Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • AnttiJuhani
    Bimmer Enthusiast
    • Nov 2010
    • 2056
    • Kittilä

    Originally posted by magilainen View Post
    Onko e9x mahdollista kalibroida mittaristoa mitenkään?
    Omassa e91 330xd semmoinen "oire", että kierroslukumittari näyttää tk:n noin about 500rpm kun taas testeri ja salavalikko näyttää kyllä oikein sen noin 800-900rpm.

    Myöskin kiinnostaisi tietää onko ominaisuus vai mittarin vika kun auton tankkaa täyteen, autolla voipi ajaa sen noin 350km ennenkö viisari edes liikahtaa ja vastaavasti viimeisellä 1/4 tankilla ei aja kuin varmaan 50km, vajuaa lopussa siis todella nopiaan. Meinasi alkuun vähän yllättää kun motarilla range laski aika arvaamattomasti
    Vastaava auto itsellä. Polttoainemittari pitää paikkaansa ja laskee tasaisesti. Mulla on rangessa 150km melkein kun polttoainevalo syttyy, viisarissa n. 1/8 jäljellä, ja voi ajaa huoletta rangen nollaan. En tiedä mikä voi vaikuttaa.

    Comment

    • Dualfun
      Moderator
      • Jan 2003
      • 17837
      • PKS

      Originally posted by magilainen View Post
      Onko e9x mahdollista kalibroida mittaristoa mitenkään?
      Omassa e91 330xd semmoinen "oire", että kierroslukumittari näyttää tk:n noin about 500rpm kun taas testeri ja salavalikko näyttää kyllä oikein sen noin 800-900rpm.

      Myöskin kiinnostaisi tietää onko ominaisuus vai mittarin vika kun auton tankkaa täyteen, autolla voipi ajaa sen noin 350km ennenkö viisari edes liikahtaa ja vastaavasti viimeisellä 1/4 tankilla ei aja kuin varmaan 50km, vajuaa lopussa siis todella nopiaan. Meinasi alkuun vähän yllättää kun motarilla range laski aika arvaamattomasti
      Oiskohan sulla mittaristo vaihtunut ja uusi on koodattu väärälle autolle.. :think
      E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
      E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

      E28 ///M535i '87 zinnoberrot

      ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
      ½ E36
      ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
      Muut talouden vehkeet:
      E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
      Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
      Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

      Comment

      • Silmaauki
        BTCF Member
        • Jan 2015
        • 1795
        • Turku

        Originally posted by Silmaauki View Post
        Mulla E93:ssa on semmoinen pieni ongelma, että satunnaisesti etuikkuna ei sulkeudu, vaan vaihtaa suuntaa ja lähtee avautumaan. Tämä on aluksi tapahtunut vain kun on keskikonsolin kattopainikkeesta nostanut katon ylös ja lopuksi ikkunat myös sulkeutuvat. Tällöin matkustajan puoleinen ikkuna on silloin tällöin lähtenyt noin 5 senttiä ennen sulkeutumistaan laskeutumaan takaisin alas.

        Nyt tätä on tapahtunut satunnaisesti myös kuljettajan oven painikkeesta, josta ohjataan kaikkia ikkunoita. ja ainakin kerran myös kuljettajan puoleinen ikkuna on lähtenyt aukemaan.

        Koskaan tätä ei ole tapahtunut kaukosäätimen kautta kattoa nostaessa (ja sillä yleensä nostan ja lasken kattoa).

        Onko kenelläkään mitään hajua, mikä tuossa voi olla vikana?

        Sinällään tämä ei ole iso haitta, kun aina ne ikkunat on saatu viimeistään sillä toisella yrittämällä kiinni.
        Nyt tulee jo useammin ja kertaalleen tuli kaukosäätimellä ohjatessa. Taitaa olla nyt joko ikkunan mekanismi tahmea tai tunnistin, joka estää sulkeutumisen kun välissä on jotain, on viallinen.
        E93 335i Aarre, Montego blue
        E90 318i talvipulkka

        Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

        Comment

        • kermis
          Bimmer Rookie
          • Apr 2017
          • 64
          • Salo

          Originally posted by kermis View Post
          Bemarin ongelma 4848484...

          Elikkäs ei puhalla juurikaan kylmää ilmaa&puhaltaa tosi hiljaa vaikka täysillä. Auton sisätilantuuletin( se hanskalokerossa oleva) on jo kauan nitissyt ja natissut niin johtuisiko tuo välillä hiljaa puhaltaminen siitä? Joskus 'herää' eloon. Hetken, puhaltaa hiljaa ja saattaa lähteä toimimaan ihan normaalisti. Jos laittaa tuulilasia puhaltamaan, puhaltaa se aina täysillä ja toimii aina. Onko näissä eri moottori puhaltamassa?

          Lähes 3v sitten viimeksi näemmä ilmastointihuolto tehty niin onkohan kylmäaine lopussa?

          Kävin ilmastointihuollossa ja ei saatu täytettyä - - > vuotaa jostain.

          Joku pitkähkö alumiiputki rikki, reikä kyljessä, hiekka kaiketi kahnannut, kun vähän kuitenkin elää. Putki menee moottorin takana, yläpuolella, ei kuulemma ole kovin paha vaihtaa. 3 tuntia arvioi ajaksi, osa 200-300 mikä on ihan älytöntä putkesta alumiinia. Osanumero ei selvinnyt nyt kun oli kuulemma kulunut pois. Osaisiko joku teistä sanoa mikähän osa tuo voisi olla, jos joatain saisi halvemmalla, kuin suoraan bemarilta...



          Huoh



          Tämä sw varmaan on?
          Last edited by kermis; 21-05-2019, 13:50.

          Comment

          • HTK12
            BTCF Member
            • Jul 2011
            • 10949
            • Joensuu

            Originally posted by kermis View Post
            Kävin ilmastointihuollossa ja ei saatu täytettyä - - > vuotaa jostain.

            Joku pitkähkö alumiiputki rikki, reikä kyljessä, hiekka kaiketi kahnannut, kun vähän kuitenkin elää. Putki menee moottorin takana, yläpuolella, ei kuulemma ole kovin paha vaihtaa. 3 tuntia arvioi ajaksi, osa 200-300 mikä on ihan älytöntä putkesta alumiinia. Osanumero ei selvinnyt nyt kun oli kuulemma kulunut pois. Osaisiko joku teistä sanoa mikähän osa tuo voisi olla, jos joatain saisi halvemmalla, kuin suoraan bemarilta...



            Huoh
            Näissä kun mainitsisi mikä auto kyseessä tai laittasi siguun autot, niin joku voisi vaikka sulle vilkaista osanumeron bmw varaosaluettelosta.
            e39 540iA E85

            Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
            Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
            Retrofit ym. koodaukset (BMW)
            Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
            INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
            Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

            Comment

            • kermis
              Bimmer Rookie
              • Apr 2017
              • 64
              • Salo

              Originally posted by HTK12 View Post
              Näissä kun mainitsisi mikä auto kyseessä tai laittasi siguun autot, niin joku voisi vaikka sulle vilkaista osanumeron bmw varaosaluettelosta.

              330i e90 2008 automaagi

              Muoks

              Kannattaako tuo ilmastointi nyt pistää kokonaan pois päältä. Ottaaano kompura tosta itteensä?
              Last edited by kermis; 21-05-2019, 15:00.

              Comment

              • magilainen
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2007
                • 1023
                • Iisalmi

                Originally posted by Dualfun View Post
                Oiskohan sulla mittaristo vaihtunut ja uusi on koodattu väärälle autolle.. :think
                Täytyy mittariston koodaus tarkistella samalla kun autoon koodaillaan vakkari käyttöön
                Bmw e91 330xd -06 msport
                Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
                Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition


                Freude am Fahren

                Comment

                • MikeDry
                  BTCF Member
                  • May 2006
                  • 6169
                  • Helsinki

                  Auto on 2008 Bmw 335 e92, N54 vakio moottori.

                  Tätä asiaa tutkinut, mutta kumpi pumppu vai suuttimet.
                  Kerran tuli vikakoodia 2FBF, mutta tuli samaan aikaan kun 6 sylinterissä oli missfire ja tulppa pimeä. Nyt koodia ei ole tullut, pitää varmaan ottaa vielä kerran tulpat ylös ja tutkia niitä, mutta eihän se välttämättä kerro suoraan kumpi, kun pumpustakaan ei ole tullut koodia.
                  Mutta kun kylmänä ja välillä lämpimä on Rough engine idle tai kuulostaa/tuntuu sellaiselta, mitään ilmoitusta ei tule.
                  Sitten kun katsoo polttoaineen alipainetta, sanontaan että se on siinä 5bar (en muista tarkaan, lisään se kun pääsen tutkimaan tarkemmin), mutta highpressure on siinä 36-50bar välissä, pitää vielä tarkemmin tutkia onko kylmänä seilaavampi kuin lämpimänä, oliko ne paineet siinä tyhjäkäynnillä n.50bar. Kun olisi hyvä saada selkoa kumpi pumppu vai suuttimet vai voiko olla molemmat.

                  PS, käytössä lauch xr431 onko tuo nyt pro versio
                  Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                  Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    Originally posted by MikeDry View Post
                    Auto on 2008 Bmw 335 e92, N54 vakio moottori.

                    Tätä asiaa tutkinut, mutta kumpi pumppu vai suuttimet.
                    Kerran tuli vikakoodia 2FBF, mutta tuli samaan aikaan kun 6 sylinterissä oli missfire ja tulppa pimeä. Nyt koodia ei ole tullut, pitää varmaan ottaa vielä kerran tulpat ylös ja tutkia niitä, mutta eihän se välttämättä kerro suoraan kumpi, kun pumpustakaan ei ole tullut koodia.
                    Mutta kun kylmänä ja välillä lämpimä on Rough engine idle tai kuulostaa/tuntuu sellaiselta, mitään ilmoitusta ei tule.
                    Sitten kun katsoo polttoaineen alipainetta, sanontaan että se on siinä 5bar (en muista tarkaan, lisään se kun pääsen tutkimaan tarkemmin), mutta highpressure on siinä 36-50bar välissä, pitää vielä tarkemmin tutkia onko kylmänä seilaavampi kuin lämpimänä, oliko ne paineet siinä tyhjäkäynnillä n.50bar. Kun olisi hyvä saada selkoa kumpi pumppu vai suuttimet vai voiko olla molemmat.

                    PS, käytössä lauch xr431 onko tuo nyt pro versio
                    Jos saat sillä live-dataa logitettua, niin sitten olisi helppo katsoa ajon jälkeen mitä tapahtuu.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • MikeDry
                      BTCF Member
                      • May 2006
                      • 6169
                      • Helsinki

                      Originally posted by HTK12 View Post
                      Jos saat sillä live-dataa logitettua, niin sitten olisi helppo katsoa ajon jälkeen mitä tapahtuu.
                      se taitaa olla se huonopuoli ettei pysty tai en ole löytänyt vielä siitä sellaista kohtaa, että pystyisi. Pitää koittaa kattoa/kuvata live dataa, niin voisi katsoa mitä ne bensanpaineet näyttää
                      Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                      Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                      Comment

                      • Markojs
                        Bimmer Rookie
                        • Apr 2014
                        • 160
                        • Kirkkonummi

                        Jaahas, jotain poikinu alustasta vissiin kun äskösellä kauppareissulla tuntui
                        kovin oudolta tuo meno.
                        Tuntuu todella uraherkältä yhtäkkiä, pienessä kiihdytyksessä tuntuu ihan kuin
                        etupää vähän hakisi normaalia enempi urissa.
                        Paikallaan kun rattia käänteli niin oikeelta edestä natinaa / pientä "pauketta".

                        Tarvii koittaa nosturille päästä alkuviikosta ja sielä varmasti selviääkin mikä tullut
                        tiensä päähän, mutta oisko jotain mikä viittaisi oireisiin ja mihin voisi vähän varautua?

                        Potilas e92 335i

                        Comment

                        • Tome
                          Bimmer Fanatic
                          • Nov 2003
                          • 548
                          • Joensuu

                          Originally posted by Markojs View Post
                          Jaahas, jotain poikinu alustasta vissiin kun äskösellä kauppareissulla tuntui
                          kovin oudolta tuo meno.
                          Tuntuu todella uraherkältä yhtäkkiä, pienessä kiihdytyksessä tuntuu ihan kuin
                          etupää vähän hakisi normaalia enempi urissa.
                          Paikallaan kun rattia käänteli niin oikeelta edestä natinaa / pientä "pauketta".

                          Tarvii koittaa nosturille päästä alkuviikosta ja sielä varmasti selviääkin mikä tullut
                          tiensä päähän, mutta oisko jotain mikä viittaisi oireisiin ja mihin voisi vähän varautua?

                          Potilas e92 335i
                          Iskarin ylätukilaakeri jumissa/jousi poikki

                          Comment

                          • prh'
                            Bimmer Rookie
                            • May 2018
                            • 122
                            • Seinäjoki

                            Potilas e91 320d M47TU2 pre lci.

                            Laturin valo syttyy välillä palamaan ja INPA näyttää herjaa IBSsissä.
                            Kuntoon tuo olis syytä saada, mutta onko jotain haittaa jos irroitan IBSin liittimen?

                            Ihan sillä, jotta näen poistuuko vika.

                            Laturiin on muutama tuhat km sitten vaihdettu jännitteensäädin, mutta sillä tuskin on tekemistä tämän kanssa.

                            Comment

                            • Suorakuus
                              Bimmer Rookie
                              • Sep 2016
                              • 123
                              • Etelä-Pohjanmaa

                              Kysytääs alustavasti onko veikkauksia viasta, autona 320d m47 manuaali.

                              Vedot huonontunut, ei enää ota samanlaista "tehopiikkiä" 2000rpm kohdilla kuin ennen vaan vetää kierrosalueen läpi puutuneen oloisesti. Ei kuitenkaan ihan täysin tehoton ole, tuntuu lähinnä joltain 100hv autolta. Ei savuta, ei mitään vikavaloja, paikallaan kiertää normaalisti. Niin ja autolla ajettu 350tkm.

                              Comment

                              • HTK12
                                BTCF Member
                                • Jul 2011
                                • 10949
                                • Joensuu

                                Originally posted by Suorakuus View Post
                                Kysytääs alustavasti onko veikkauksia viasta, autona 320d m47 manuaali.

                                Vedot huonontunut, ei enää ota samanlaista "tehopiikkiä" 2000rpm kohdilla kuin ennen vaan vetää kierrosalueen läpi puutuneen oloisesti. Ei kuitenkaan ihan täysin tehoton ole, tuntuu lähinnä joltain 100hv autolta. Ei savuta, ei mitään vikavaloja, paikallaan kiertää normaalisti. Niin ja autolla ajettu 350tkm.
                                Ensinmmäisenä tarkistaisin ahtaako normaalisti. Eli live-dataa katsomaan nouseeko ahdot pyydettyyn. Jos se puoli kunnossa, niin vilkaisee live-datasta sitten polttoaine puolta.
                                e39 540iA E85

                                Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                                Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                                Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                                Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                                INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                                Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎