Originally posted by magilainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by magilainen View PostOnko e9x mahdollista kalibroida mittaristoa mitenkään?
Omassa e91 330xd semmoinen "oire", että kierroslukumittari näyttää tk:n noin about 500rpm kun taas testeri ja salavalikko näyttää kyllä oikein sen noin 800-900rpm.
Myöskin kiinnostaisi tietää onko ominaisuus vai mittarin vika kun auton tankkaa täyteen, autolla voipi ajaa sen noin 350km ennenkö viisari edes liikahtaa ja vastaavasti viimeisellä 1/4 tankilla ei aja kuin varmaan 50km, vajuaa lopussa siis todella nopiaan. Meinasi alkuun vähän yllättää kun motarilla range laski aika arvaamattomastiE90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
E28 ///M535i '87 zinnoberrot
½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
½ E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
Muut talouden vehkeet: E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.
Comment
-
-
Originally posted by Silmaauki View PostMulla E93:ssa on semmoinen pieni ongelma, että satunnaisesti etuikkuna ei sulkeudu, vaan vaihtaa suuntaa ja lähtee avautumaan. Tämä on aluksi tapahtunut vain kun on keskikonsolin kattopainikkeesta nostanut katon ylös ja lopuksi ikkunat myös sulkeutuvat. Tällöin matkustajan puoleinen ikkuna on silloin tällöin lähtenyt noin 5 senttiä ennen sulkeutumistaan laskeutumaan takaisin alas.
Nyt tätä on tapahtunut satunnaisesti myös kuljettajan oven painikkeesta, josta ohjataan kaikkia ikkunoita. ja ainakin kerran myös kuljettajan puoleinen ikkuna on lähtenyt aukemaan.
Koskaan tätä ei ole tapahtunut kaukosäätimen kautta kattoa nostaessa (ja sillä yleensä nostan ja lasken kattoa).
Onko kenelläkään mitään hajua, mikä tuossa voi olla vikana?
Sinällään tämä ei ole iso haitta, kun aina ne ikkunat on saatu viimeistään sillä toisella yrittämällä kiinni.E93 335i Aarre, Montego blue
E90 318i talvipulkka
Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.
Comment
-
-
Originally posted by kermis View PostBemarin ongelma 4848484...
Elikkäs ei puhalla juurikaan kylmää ilmaa&puhaltaa tosi hiljaa vaikka täysillä. Auton sisätilantuuletin( se hanskalokerossa oleva) on jo kauan nitissyt ja natissut niin johtuisiko tuo välillä hiljaa puhaltaminen siitä? Joskus 'herää' eloon. Hetken, puhaltaa hiljaa ja saattaa lähteä toimimaan ihan normaalisti. Jos laittaa tuulilasia puhaltamaan, puhaltaa se aina täysillä ja toimii aina. Onko näissä eri moottori puhaltamassa?
Lähes 3v sitten viimeksi näemmä ilmastointihuolto tehty niin onkohan kylmäaine lopussa?
Kävin ilmastointihuollossa ja ei saatu täytettyä - - > vuotaa jostain.
Joku pitkähkö alumiiputki rikki, reikä kyljessä, hiekka kaiketi kahnannut, kun vähän kuitenkin elää. Putki menee moottorin takana, yläpuolella, ei kuulemma ole kovin paha vaihtaa. 3 tuntia arvioi ajaksi, osa 200-300 mikä on ihan älytöntä putkesta alumiinia. Osanumero ei selvinnyt nyt kun oli kuulemma kulunut pois. Osaisiko joku teistä sanoa mikähän osa tuo voisi olla, jos joatain saisi halvemmalla, kuin suoraan bemarilta...
Huoh
Tämä sw varmaan on?Last edited by kermis; 21-05-2019, 13:50.
Comment
-
-
Originally posted by kermis View PostKävin ilmastointihuollossa ja ei saatu täytettyä - - > vuotaa jostain.
Joku pitkähkö alumiiputki rikki, reikä kyljessä, hiekka kaiketi kahnannut, kun vähän kuitenkin elää. Putki menee moottorin takana, yläpuolella, ei kuulemma ole kovin paha vaihtaa. 3 tuntia arvioi ajaksi, osa 200-300 mikä on ihan älytöntä putkesta alumiinia. Osanumero ei selvinnyt nyt kun oli kuulemma kulunut pois. Osaisiko joku teistä sanoa mikähän osa tuo voisi olla, jos joatain saisi halvemmalla, kuin suoraan bemarilta...
Huohe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostNäissä kun mainitsisi mikä auto kyseessä tai laittasi siguun autot, niin joku voisi vaikka sulle vilkaista osanumeron bmw varaosaluettelosta.
330i e90 2008 automaagi
Muoks
Kannattaako tuo ilmastointi nyt pistää kokonaan pois päältä. Ottaaano kompura tosta itteensä?Last edited by kermis; 21-05-2019, 15:00.
Comment
-
-
Originally posted by Dualfun View PostOiskohan sulla mittaristo vaihtunut ja uusi on koodattu väärälle autolle.. :thinkBmw e91 330xd -06 msport
Bmw e30 316 -88 m20t 2D Sedan
Bmw e30 318i -93 Cabriolet design edition
Freude am Fahren
Comment
-
-
Auto on 2008 Bmw 335 e92, N54 vakio moottori.
Tätä asiaa tutkinut, mutta kumpi pumppu vai suuttimet.
Kerran tuli vikakoodia 2FBF, mutta tuli samaan aikaan kun 6 sylinterissä oli missfire ja tulppa pimeä. Nyt koodia ei ole tullut, pitää varmaan ottaa vielä kerran tulpat ylös ja tutkia niitä, mutta eihän se välttämättä kerro suoraan kumpi, kun pumpustakaan ei ole tullut koodia.
Mutta kun kylmänä ja välillä lämpimä on Rough engine idle tai kuulostaa/tuntuu sellaiselta, mitään ilmoitusta ei tule.
Sitten kun katsoo polttoaineen alipainetta, sanontaan että se on siinä 5bar (en muista tarkaan, lisään se kun pääsen tutkimaan tarkemmin), mutta highpressure on siinä 36-50bar välissä, pitää vielä tarkemmin tutkia onko kylmänä seilaavampi kuin lämpimänä, oliko ne paineet siinä tyhjäkäynnillä n.50bar. Kun olisi hyvä saada selkoa kumpi pumppu vai suuttimet vai voiko olla molemmat.
PS, käytössä lauch xr431 onko tuo nyt pro versioEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Originally posted by MikeDry View PostAuto on 2008 Bmw 335 e92, N54 vakio moottori.
Tätä asiaa tutkinut, mutta kumpi pumppu vai suuttimet.
Kerran tuli vikakoodia 2FBF, mutta tuli samaan aikaan kun 6 sylinterissä oli missfire ja tulppa pimeä. Nyt koodia ei ole tullut, pitää varmaan ottaa vielä kerran tulpat ylös ja tutkia niitä, mutta eihän se välttämättä kerro suoraan kumpi, kun pumpustakaan ei ole tullut koodia.
Mutta kun kylmänä ja välillä lämpimä on Rough engine idle tai kuulostaa/tuntuu sellaiselta, mitään ilmoitusta ei tule.
Sitten kun katsoo polttoaineen alipainetta, sanontaan että se on siinä 5bar (en muista tarkaan, lisään se kun pääsen tutkimaan tarkemmin), mutta highpressure on siinä 36-50bar välissä, pitää vielä tarkemmin tutkia onko kylmänä seilaavampi kuin lämpimänä, oliko ne paineet siinä tyhjäkäynnillä n.50bar. Kun olisi hyvä saada selkoa kumpi pumppu vai suuttimet vai voiko olla molemmat.
PS, käytössä lauch xr431 onko tuo nyt pro versioe39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
-
Originally posted by HTK12 View PostJos saat sillä live-dataa logitettua, niin sitten olisi helppo katsoa ajon jälkeen mitä tapahtuu.Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
-
Jaahas, jotain poikinu alustasta vissiin kun äskösellä kauppareissulla tuntui
kovin oudolta tuo meno.
Tuntuu todella uraherkältä yhtäkkiä, pienessä kiihdytyksessä tuntuu ihan kuin
etupää vähän hakisi normaalia enempi urissa.
Paikallaan kun rattia käänteli niin oikeelta edestä natinaa / pientä "pauketta".
Tarvii koittaa nosturille päästä alkuviikosta ja sielä varmasti selviääkin mikä tullut
tiensä päähän, mutta oisko jotain mikä viittaisi oireisiin ja mihin voisi vähän varautua?
Potilas e92 335i
Comment
-
-
Originally posted by Markojs View PostJaahas, jotain poikinu alustasta vissiin kun äskösellä kauppareissulla tuntui
kovin oudolta tuo meno.
Tuntuu todella uraherkältä yhtäkkiä, pienessä kiihdytyksessä tuntuu ihan kuin
etupää vähän hakisi normaalia enempi urissa.
Paikallaan kun rattia käänteli niin oikeelta edestä natinaa / pientä "pauketta".
Tarvii koittaa nosturille päästä alkuviikosta ja sielä varmasti selviääkin mikä tullut
tiensä päähän, mutta oisko jotain mikä viittaisi oireisiin ja mihin voisi vähän varautua?
Potilas e92 335i
Comment
-
-
Potilas e91 320d M47TU2 pre lci.
Laturin valo syttyy välillä palamaan ja INPA näyttää herjaa IBSsissä.
Kuntoon tuo olis syytä saada, mutta onko jotain haittaa jos irroitan IBSin liittimen?
Ihan sillä, jotta näen poistuuko vika.
Laturiin on muutama tuhat km sitten vaihdettu jännitteensäädin, mutta sillä tuskin on tekemistä tämän kanssa.
Comment
-
-
Kysytääs alustavasti onko veikkauksia viasta, autona 320d m47 manuaali.
Vedot huonontunut, ei enää ota samanlaista "tehopiikkiä" 2000rpm kohdilla kuin ennen vaan vetää kierrosalueen läpi puutuneen oloisesti. Ei kuitenkaan ihan täysin tehoton ole, tuntuu lähinnä joltain 100hv autolta. Ei savuta, ei mitään vikavaloja, paikallaan kiertää normaalisti. Niin ja autolla ajettu 350tkm.
Comment
-
-
Originally posted by Suorakuus View PostKysytääs alustavasti onko veikkauksia viasta, autona 320d m47 manuaali.
Vedot huonontunut, ei enää ota samanlaista "tehopiikkiä" 2000rpm kohdilla kuin ennen vaan vetää kierrosalueen läpi puutuneen oloisesti. Ei kuitenkaan ihan täysin tehoton ole, tuntuu lähinnä joltain 100hv autolta. Ei savuta, ei mitään vikavaloja, paikallaan kiertää normaalisti. Niin ja autolla ajettu 350tkm.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Comment