Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia IX

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    Originally posted by Niilopi View Post
    Moro,

    Pukkaa moottorivaloa ja vikakoodit satunnaisesti. Välillä valo sammuu valo ja tulee taas myöhemmin takas. :
    P0430 Liian alhainen - Katalysaattorin puhdistuaste (lohko 2)
    P0420 Liian alhainen - Katalysaattorin puhdistuaste (lohko 1)

    Päästömittaus meni kuitenkin läpi :
    CO% 0,04
    CO2 14,70
    HC ppm : 6
    O2 0,15
    Lambda 1,006

    Mistä lähtee purkamaan?
    Live-dataa katsomaan seuraavaksi.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • billie
      Bimmer Rookie
      • Oct 2014
      • 60
      • Pääkaupunkiseutu

      Saatiin autoon tehtyä öljynvaihto, Carat III.
      Nyt "myyrbakken" sanois, että käy nätimmin.


      325i -09

      Comment

      • alfaromeo
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2019
        • 258
        • Suomi

        Originally posted by Kenopi_ View Post
        Kysellään lisää taas vaihteeksi, kun tuntuu olevan pieniä alkuvaikeuksia "uuden" auton kanssa.

        Sain auton jyristämään pariin otteeseen kiihdyttäessä vähän reippaammin välillä n.1700-2000rpm ihan taajama nopeuksissa. Tänään en saanut vastaavaa jyrinää enää aikaiseksi, mutta ajaessa esimerkiksi 100km/h ja vaihtaessa D -> N alkaa sama jyrinä, joka loppuu vasta kun vaihtaa takaisin D:lle tai nostaa kierroksia. Auto on 325da m57 pannulla.

        Ääni/ jyrinä tuntuu selkeästi tulevan auton keskiosasta/ taaempaa ja ensimmäisenä tulee itsellä mieleen kardaanin rättinivel (mikälie kumilimppu laatikon ja kardaanin välissä) tai tukilaakeri. Onhan auto kuitenkin 10v vanha ja yli 180tkm ajettu.

        Anyway ensi maanantaina huollon yhteydessä lupasivat asiaa tutkia ja näitä vaihtoehtoja pohdttiin itsekkin. Onko muilla vastaavia kokemuksia tms?
        Viallinen kardaanin tukilaakeri aiheutti mulla jurinaa 80-110km/h vauhdissa. Keskustelua ja kuvia asiasta topicissa ”uusi bemaristi kysymyksiä”.
        E92 335ia
        F11 535ia

        Comment

        • Kenopi_
          Newbiemmer
          • Nov 2012
          • 26
          • Suomi

          Originally posted by alfaromeo View Post
          Viallinen kardaanin tukilaakeri aiheutti mulla jurinaa 80-110km/h vauhdissa. Keskustelua ja kuvia asiasta topicissa ”uusi bemaristi kysymyksiä”.
          En ole saanut autoa enää jyristämään, eikä leimalla tai huollossa löytynyt mitään, joten asia on nyt tällä hetkellä kunnossa, ihmetellään sitten lisää, jos alkaa jyrinä uudestaan. Muuten tuntuisi olevan oikein napakka peli ja taas olisi vuosi ajoaikaa.
          E91 325d LCI M-Sport

          Comment

          • Spiddu
            Bimmer Enthusiast
            • Apr 2007
            • 3562
            • Nla

            Onnistuuko Uk valoista kääntää valokuvio meidän puoleiselle liikenteelle?
            BMW F30 330e 2017

            Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
            e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da, E90 330D

            Comment

            • Georgios Terziakis
              BTCF Member
              • Sep 2010
              • 370
              • Imatra

              Pitäis onnistua.
              BMW 335i coupe -06
              BMW 330i coupe -00
              Ja pari vanhempaa menOpeliä

              Comment

              • Tomi T
                BTCF Member
                • Apr 2003
                • 3828
                • Nokia

                Originally posted by Niilopi View Post
                Moro,

                Pukkaa moottorivaloa ja vikakoodit satunnaisesti. Välillä valo sammuu valo ja tulee taas myöhemmin takas. :
                P0430 Liian alhainen - Katalysaattorin puhdistuaste (lohko 2)
                P0420 Liian alhainen - Katalysaattorin puhdistuaste (lohko 1)

                Päästömittaus meni kuitenkin läpi :
                CO% 0,04
                CO2 14,70
                HC ppm : 6
                O2 0,15
                Lambda 1,006

                Mistä lähtee purkamaan?
                Taitaa kulutella öljyä moottori reippaasti? Kokemusta täysin samasta vaivasta öljyä reilusti kuluttavassa 325i N52:ssa. Mahtaako korjaantua ilman uusia katteja (ja pitkän päälle öljynkulutuksen korjausta)?
                ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                ex. 53*BMW

                Comment

                • kooma
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1016
                  • Pikis

                  Originally posted by Tomi T View Post
                  Taitaa kulutella öljyä moottori reippaasti? Kokemusta täysin samasta vaivasta öljyä reilusti kuluttavassa 325i N52:ssa. Mahtaako korjaantua ilman uusia katteja (ja pitkän päälle öljynkulutuksen korjausta)?
                  Kun päästöt on kunnossa niin miksipä sitä katteja lähtisi korjaamaan. Ja öljyä saa kaupasta
                  Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                  Comment

                  • Tomi T
                    BTCF Member
                    • Apr 2003
                    • 3828
                    • Nokia

                    Originally posted by kooma View Post
                    Kun päästöt on kunnossa niin miksipä sitä katteja lähtisi korjaamaan. Ja öljyä saa kaupasta
                    Kannattanee esittää parempi ehdotus kun ampuu toisen alas.
                    ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                    ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                    BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                    BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                    ex. 53*BMW

                    Comment

                    • kooma
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2004
                      • 1016
                      • Pikis

                      Originally posted by Tomi T View Post
                      Kannattanee esittää parempi ehdotus kun ampuu toisen alas.
                      Niin siis ehdotukseni on että ei korjaa öljynkulutusta eikä katteja vaan lisää öljyä sitä mukaa kun auto sitä pyytää. Jos öljyn syönti on edes jossain järkevissä rajoissa niin rahallisesti korjaaminen tuskin kannattaa. Vaivaa siitä jatkuvasta lisäämisestä tietenkin on. Jos auto menee päästöistä läpi niin senkään puolesta ei ole sitten ongelmaa.
                      Tällä hetkellä: F20 120d M-Sport, i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                      Comment

                      • melperri
                        Bimmer Fanatic
                        • Feb 2011
                        • 246
                        • espoo

                        Vm 2007 E92 330D työntää jääkylmää ilmaa keskikonsolista alhaalta , tuntuu tulevan tupakansytyttymen lokerosta voimakkaimmin. Onko kellää tällaisesta ongelmasta kokemusta ? Liekö jokin raitisilmaputki irtipoikki ?

                        Comment

                        • Tommix
                          BTCF Member
                          • Dec 2006
                          • 5402
                          • S:t Karins

                          Originally posted by melperri View Post
                          Vm 2007 E92 330D työntää jääkylmää ilmaa keskikonsolista alhaalta , tuntuu tulevan tupakansytyttymen lokerosta voimakkaimmin. Onko kellää tällaisesta ongelmasta kokemusta ? Liekö jokin raitisilmaputki irtipoikki ?
                          Olisko keskikonsolin jäähdytysventtiili auki? Laita se kiinni sieltä kotelosta.
                          Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                          Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                          ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                          Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                          Comment

                          • melperri
                            Bimmer Fanatic
                            • Feb 2011
                            • 246
                            • espoo

                            Jaaha , onko se venttiili siis siellä tupakansytyttimen kotelossa vai missä ?

                            Comment

                            • Tommix
                              BTCF Member
                              • Dec 2006
                              • 5402
                              • S:t Karins

                              Originally posted by melperri View Post
                              Jaaha , onko se venttiili siis siellä tupakansytyttimen kotelossa vai missä ?
                              Ei kun siinä keskikonsolissa
                              Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
                              Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
                              ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
                              Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

                              Comment

                              • McBeast
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2007
                                • 2998
                                • Tallinn

                                Avoon olis tarkoitus retrofittailla uudempi navi talven aikana. Keskikonsolin listat laitoinkin pitkän harkinnan jälkeen tilaukseen, joten projekti on virallisesti sen osalta käynnistetty.

                                CIC vs NBT. CIC retrofit on selkeetä kauraa ja valmiita settejä saa Ebaysta. Siihen perään toki Combox. Muuten en näe koko retrofitissä oikein mitään hyötyä.

                                NBT tietysti kiinnostaa siinä mielessä, että olisi uudempi paketti ja Ebayssa näyttäisi noitakin olevan tarjolla. Onhan näitäkin retrofitattu, mutta en äkkiseltään löytänyt vastauksia itseä askarruttaviin kysymyksiin.
                                Kuinka paljon arvokkaammaksi tuo NBT:n retrofittaus tulee ja kuinka paljon pitää tehdä modauksia? Eli miten paljon kaikkea pitää huomioida vs CIC asennus. :think

                                Kiitos.
                                Ex: BMW 530d X-Drive F11, BMW 335i E93, BMW 325i E92, BMW 740iL E38, BMW 330Ci E46, BMW 740iA E38

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎