E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Täällä uusi 325i omistaja vähän hukassa... eli koneena se N52B25A ja ongelmana tuo öljyntason mittaus tai tarkemmin sen oikeellisuus. Näyttää siis ajotietokoneen mukaan että olisi min ja max merkkien puolessa välissä ja ilmoittaa "OK". Lisäsin 3dl öljyä, mutta edelleen puolessa välissä ja "OK". Käsittääkseni tuo merkkien väli on litra, joten mun mielestä pitäisi tuolla lisäyksellä nousta vähintään vartin (2,5dl) mutta näin ei oo tapahtunut. Sellanen kuva mulla että mikäli tasoanturi olisi zippi pitäisi lukea inactive näytöllä, vai voiko tuo olla silti rikki/antaa väärää tietoa? Auto on vuosimallia -06 eli ei ole perinteistä tikkua.
-
Katsopa, onko yksi vanne myös puoli tuumaa leveämpi. Olisiko sarja kolme etuvannetta ja yksi takavanne.
E
Leave a comment:
-
Mutulla arvelisin, että tuo 3 millin heitto ET:ssä tuskin käytännössä havaittavasti mihinkään vaikuttaa.
Leave a comment:
-
Tervehdys!
Et luvusta kysymys onko paha jos samalla akselilla on eri lukema? Itsellä sellainen tilanne tuli ostettua vanteet joitain vuosia sitten,nyt vasta tuli tsekattua ja pestyä paljatui et muut vanteet et34 ja yhdessä 37. Onko mahdollista ajaa noi alla vaan vaiko mahdotonta esim mitä voi käydä ? Vai suosiolla etsiä yksi vanne vai onko muuta mitä vois tehdä?
Kiitokset jos joku vanne jutuista tietävä jaksaa vastata.
Leave a comment:
-
Todennäköisesti juuri tuo FRM3? on solmussa. Eli sen nollaus ja alustus ja paikoilleen. Testiin, katoaako ongelma(t).Originally posted by eXon91 View PostFRM:kö kusahtanut?
-kaikkiin moduuleihin saa yhteyden ja sen suhteen toiminta normaalia.
-Lukossa olleessa ei mene nukkumaan vaan heräilee jatkuvasti
-Ei lukittuna sisävalo syttyväy 6s ajakasi ja sammuvat 6s ajaksi tätä jatkuu hamaan ikuisuuteen.
-Lukittuna releet napsuvat ja auto ei nukahda.
-Istan mukaan frm herättää jatkuvasti autoa.
-Inpalla luettu IM muistutsta koodi 9328 Taster Innenlicht defekt.
-Kaikkien valoihin liittyvien painikkeiden toiminta testattu ja vaikuttaa normaalilta
-Kattovalo irroitettu ja sama toiminta jatkuu.
Pari vikkoa sitten uusittu ja rekisteröity AGM akku koodaukset sen suhteen kunnossa
Muutama päivä sitten töistä lähtiessä autossa ei mitään eloa, fyysisellä avaimella sisään ja konehuoneesta lisävirralla käyntiin.
Leave a comment:
-
Ei mahda letkulämppärissä riittää teho moottorin lisäksi sisätilojen lämmittämiseen. Sisätilojen lämmittäminen vaatii todella paljon tehoa kun kennon läpi puhalletaan kokoajan ulkoilmaa. Jos saisi sisäkierron päälle ja olisi joku 3kw lämppäri niin ehkä. 1kw ei riitä.Originally posted by rallikuski View PostHeräsipä sellainen pikku kysymys, että osaakohan tuo E91 2010 lämmittää sisätilat kun on tuo kiertovesipumpullinen letkulämppäri kiinni koneen kyljessä...
I-driven kauttahan löytyy se "climate" valikko ja sieltä saa ajastettua sisätilan puhalluksen päälle, mutta puhaltaako tuo ainoastaan kylmää ulkoilmaa sisälle vai osaako käyttää asetettua lämpötilaa lämmitämiseen??
FRM sen verran halpoja, että noilla oireilla kokeilisin toisella käytetyllä FRM:llä. Jos ongelmat katoaa, niin sitten ohjelmoi sen autoon.Originally posted by eXon91 View PostFRM:kö kusahtanut?
-kaikkiin moduuleihin saa yhteyden ja sen suhteen toiminta normaalia.
-Lukossa olleessa ei mene nukkumaan vaan heräilee jatkuvasti
-Ei lukittuna sisävalo syttyväy 6s ajakasi ja sammuvat 6s ajaksi tätä jatkuu hamaan ikuisuuteen.
-Lukittuna releet napsuvat ja auto ei nukahda.
-Istan mukaan frm herättää jatkuvasti autoa.
-Inpalla luettu IM muistutsta koodi 9328 Taster Innenlicht defekt.
-Kaikkien valoihin liittyvien painikkeiden toiminta testattu ja vaikuttaa normaalilta
-Kattovalo irroitettu ja sama toiminta jatkuu.
Pari vikkoa sitten uusittu ja rekisteröity AGM akku koodaukset sen suhteen kunnossa
Muutama päivä sitten töistä lähtiessä autossa ei mitään eloa, fyysisellä avaimella sisään ja konehuoneesta lisävirralla käyntiin.
Leave a comment:
-
FRM:kö kusahtanut?
-kaikkiin moduuleihin saa yhteyden ja sen suhteen toiminta normaalia.
-Lukossa olleessa ei mene nukkumaan vaan heräilee jatkuvasti
-Ei lukittuna sisävalo syttyväy 6s ajakasi ja sammuvat 6s ajaksi tätä jatkuu hamaan ikuisuuteen.
-Lukittuna releet napsuvat ja auto ei nukahda.
-Istan mukaan frm herättää jatkuvasti autoa.
-Inpalla luettu IM muistutsta koodi 9328 Taster Innenlicht defekt.
-Kaikkien valoihin liittyvien painikkeiden toiminta testattu ja vaikuttaa normaalilta
-Kattovalo irroitettu ja sama toiminta jatkuu.
Pari vikkoa sitten uusittu ja rekisteröity AGM akku koodaukset sen suhteen kunnossa
Muutama päivä sitten töistä lähtiessä autossa ei mitään eloa, fyysisellä avaimella sisään ja konehuoneesta lisävirralla käyntiin.
Last edited by eXon91; 29-01-2024, 18:41.
Leave a comment:
-
Heräsipä sellainen pikku kysymys, että osaakohan tuo E91 2010 lämmittää sisätilat kun on tuo kiertovesipumpullinen letkulämppäri kiinni koneen kyljessä...
I-driven kauttahan löytyy se "climate" valikko ja sieltä saa ajastettua sisätilan puhalluksen päälle, mutta puhaltaako tuo ainoastaan kylmää ulkoilmaa sisälle vai osaako käyttää asetettua lämpötilaa lämmitämiseen??
Leave a comment:
-
Kyllä siellä H3 on ja helppo vaihtaa. Polttimo näkyy heti siinä umpion päällä olevan luukun alla. Mitään muuta ei tarvii purkaa ainakaa tässä E92 mallissa. Vaihdon pottimot ja vikakoodi mittaristosta poistui..E92 adaptiiviset ajovalot antaa vikakoodia CC ID 380. Vika viittaa niihin kääntyviin etuvaloihin, mutta onko näille oma polttimo? H3 kenties? En nyt saanut ihan selvyyttä tähän.
Leave a comment:
-
E92 adaptiiviset ajovalot antaa vikakoodia CC ID 380. Vika viittaa niihin kääntyviin etuvaloihin, mutta onko näille oma polttimo? H3 kenties? En nyt saanut ihan selvyyttä tähän.
Leave a comment:
-
Kyllä, FRM3 hankalempi löytää. Tai ylipäätään Boksi, joka tukisi käöntyviä tsenoneita. Jätän toistaiseksi ongelman enon ratkaistavaksi.Originally posted by JaniLap View Post
FRM3 on uudempaa suunnittelua ja ei esim. yhtä helposti hukkaa polttimotarkastuslaskuria ohjelmistopäivitysten yhteydessä, mutta vaihtolaitteeksi on usein mahdollista asentaa molempia, ellei autossa ole esim. adaptiivisia led-valoja joihin FRM2 ei sovellu. Sinne on voitu asentaa FRM2 vaihtolaitteeksi saatavuudesta ja hankintahinnasta johtuen.
Leave a comment:
-
Kysytääs täällä kun ei kehtaa jenkkifoorumeilla herättää yli 5v vanhaa threadiä henkiin. Täältäkin löysin jonkun vanhan threadin vuodelta nakki ja muussi, jota ei kehdannut enää herättää henkiin.
Autona siis sigun prelci E90, auto on tullut tehtaalta rattivaihteilla olevalla ratilla (S2XA), mutta joku vaihtanut sen perus sportti rattiin. Ostin ja vaihdoin M3 DCT-läpillä olevan ratin, mutta ne ei toimi. Löysin tämän kuvan jenkkifoorumilta, että kuuluuko nuo vaihtepaddlet johdottaa näin, jotta ne saa toimimaan?
Leave a comment:
-
FRM3 on uudempaa suunnittelua ja ei esim. yhtä helposti hukkaa polttimotarkastuslaskuria ohjelmistopäivitysten yhteydessä, mutta vaihtolaitteeksi on usein mahdollista asentaa molempia, ellei autossa ole esim. adaptiivisia led-valoja joihin FRM2 ei sovellu. Sinne on voitu asentaa FRM2 vaihtolaitteeksi saatavuudesta ja hankintahinnasta johtuen.Originally posted by |foder| View PostAutossa pitäisi olla frm3 vin mukaan, tilalle oli kuitenkin vaihdettu jo kertaalleen frm2 ja kaikki toimi kunnes sekin hajosi.
Onko noilla eri numeroversiolla mitä eroa?:think
Leave a comment:
Leave a comment: