E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • newnyyppa
    replied
    Etsimällä netistä bmw fault code p0015 löytyi ihan kelpo osuma, jossa kerrotaan varsin kattavasti mistä tuo voi johtua. Tuskin täältä löytyy lisäinfoa jota ei olisi jo sanottu.



    One of the most common causes of the P0015 code is a faulty camshaft position sensor.

    Leave a comment:


  • Viljami1
    replied
    Originally posted by JaniLap View Post

    Kuvaa millaisia oireita autossa on tai oli, ja jättääkö tällä hetkellä käynnistymättä kokonaan? Vakavimmillaan saattaa olla jakoketju entinen, jolloin pelittämään saattaminen vie pari iltaa enemmän.


    Normaalissakin ajossa saattaa tulla moottorin vikavalo jolloin rajoittaa tehot sammuttamalla toimii taas normaalisti sen aikaa kunnes tulee uudestaan vikavalo. Käynnistyy siis normaalisti. Huomannut myös että tasakaasulla välillä nykii ihan vähäsen.
    Vanha jäi tähän https://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=395904&page=102 Jatketaan täällä.
    Last edited by Viljami1; 21-07-2024, 18:41.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by Viljami1 View Post
    E93 335i 2007

    onko muilla ollut P0015 vikakoodia ja onko mimmosilla korjauksilla saatu auto pelittämään normaalisti?
    Mikä tuo vikakoodi on? Olisi hyvä aina kirjoittaa se vikakoodin selite mukaan.

    Millä laitteella vikakoodi on luettu?

    Leave a comment:


  • JaniLap
    replied
    Originally posted by Viljami1 View Post
    E93 335i 2007

    onko muilla ollut P0015 vikakoodia ja onko mimmosilla korjauksilla saatu auto pelittämään normaalisti?
    Kuvaa millaisia oireita autossa on tai oli, ja jättääkö tällä hetkellä käynnistymättä kokonaan? Vakavimmillaan saattaa olla jakoketju entinen, jolloin pelittämään saattaminen vie pari iltaa enemmän.

    Leave a comment:


  • Viljami1
    replied
    E93 335i 2007

    onko muilla ollut P0015 vikakoodia ja onko mimmosilla korjauksilla saatu auto pelittämään normaalisti?

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    E91 comfort access ei toimi, kahvasta ei ole kertaakaan toiminut lukitus/avaus, käynnistys toimii kun ollut avain slotissa ja heti pois ottamisen jälkeen kun testannut niin käynnistynyt mutta sit herjaa heti ettei avainta sisällä. Mistä lähteä hakee vikaa? Toisesta avaimesta ei kakestakaan toimi lukitus mutta käynnistyy kyllä kun avain paikoillaan

    Leave a comment:


  • Jan-Erik
    replied
    Kiitoksia! Laitoin tuolta tilaukseen
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Taitaa olla tuo alempi. Motonetin osasta taitaa sitten puuttua esivastus, joka on mm. täällä jo mukana: https://bemariosat.fi/tuote/64119227670_64119227670/

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Tässä pelkkä moottori: https://bemariosat.fi/tuote/64119227...93-f25-f26-oe/

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Taitaa olla tuo alempi. Motonetin osasta taitaa sitten puuttua esivastus, joka on mm. täällä jo mukana: https://bemariosat.fi/tuote/64119227670_64119227670/

    Leave a comment:


  • Jan-Erik
    replied
    Tervehdys. Vihdoin alkoi omankin auton sisätilan lämmityslaite kitisemään. Nyt vain heräsi kysymyksiä kun motonetissä on myynnissä E91:een kaksi laitetta, 174W (läpimitta 148mm ja säädin mukana) ja 240W (läpimitta 150mm, ei säädintä). Onko noilla wateilla ja läpimitalla kuinka suuri merkitys? Kannattaako ostaa jostain muualta kuin tuolta? Yritin hakea foorumilta (sekä googlella) tietoa mutta en vain (ehkä puusilmänä) löytänyt mitään tietoa. Löytyisikö täältä mahdollisesti joltain ns "hiljaista" tietoa? Tarkoituksena samalla työllä vaihtaa sekä lämmityslaite että säädin.



    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Siellä on kaksi anturia. Toinen on MAFissa (osa MAFia) ja toinen ahtoputkessa välijäähdyttimen jälkeen. Toisen nimi on tyyliin intake jotain ja toisen charge jotain. Etsi molemmat ja vertaile. Ja oma 530xd antaa aika samankaltaisia lukemia kuin Rattiukolla. Tuollainen 108C on ihan pielessä tietysti. Tyypillisiä arvoja on MAFille jokunen aste enemmän kuin ulkolämpötila, kun se siinä hiukan lämpenee ilmansuodattimelle ja läpi mennessä. Välijäähdyttimen jälkeinen tietysti riippuu kovin ajotilanteesta ja ahtopaineesta ja ulkoilman lämmöstä. Mutta rauhallisessa ajossahan senkin pitäisi pysyä kuitenkin aika lähellä ulkoilman lämpötilaa.

    E
    Last edited by ErkkiE; 19-07-2024, 10:08.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Bimmer tool "Intake air temp." sanoo 23 astetta kun ulkona 19 astetta M57N2 moottorilla 525xd taajamassa.
    Last edited by Rattiukko; 18-07-2024, 16:21.

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    M57 intake / ahtoilman normi lämpötila? Btool ~108c intake air / air temp jatkuvasti ja epäröintiä. Ahtoputken lämpöanturiko se sökö?

    Tuolla 330da viime matka kaupunkia, motaria ym., tankilla yli 1000 km, 6.2 L

    Edit: IAT anturi oli tosian kaputt, maf toki antoi normi 26c, nyt uudella myös intake air lämmöt maffia mukaisia. Ei antanut silti vikakoodeja, vain kun kokeili johdot irti.
    Last edited by Juice; 01-08-2024, 19:23.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Originally posted by mmmosa View Post
    M57 kulutus. olisin hankkimassa n 06-08 325d/330d paljos tollane kuluttaa litroja satasella motari ja kaupunki ajoo pääasiassa?
    330xd manuaalilla ja M57:lla vie motaria kesärajoitusten mukaan vähän vajaan seiskan, pk-seutulaisessa seka-ajossa yleensä 7-7.5 väliin, koskaan ei vie omalla ajoprofiililla yli kasia siis tankillisen tasolla (koska en juurikaan aja kilometrin-parin pätkiä), pienimmillään sukkasillaan ajellen pääsee kuuteen tai ihan inan alle. Auto vakio, renkaat vakio 17", lukemat kohta 9 vuoden kokemuksella. Muutaman desin taloudellisempi satasella kuin samalla koneella E61 xda. Kaksivetona mennee pari desiä vähemmällä.

    E

    Leave a comment:


  • AmateurDrive
    replied
    Edelleen käynnistäessä tullut satunnaisesti savupilvi, joten aion nyt ainakin kokeeksi uusia sen CCV-pöntön ja letkut, mutta sellainen kysymys että BimmerLinkillä löysin koodin 2AA9 "variable intake positioning motor 2: activation" joka ilmeisesti pienemmän DISAn koodi, niin kun imusarjan joutuu joka tapauksessa purkamaan tuossa, niin pystyykö tuota testaamaan onko kunnossa esim. Inpalla, etten turhaan uusi 200 euron osaa? Käsittääkseni isompi DISA on se joka näistä yleensä rikkoutuu.

    Leave a comment:

Working...
X