E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Mikäs jousisarja/alustasarja olis todettu hyväksi mukavuuspainotteisesti hiukan lähemmäs maata laskevaana. Mitään megamadallusta eikä ratapäiväalustaa haeta kun kohteena e93. Vakioalustan kanssa ei nyt mitenkään mahdoton, mutta keula on sen 2-3cm liian korkealla ja isompaa vannetta tulossa alle ja jotain tarttis tehdä.
-
Tuli tuossa jo päältä viikko sitten vaihdeltua ne tiivisteet ja samalla uus remmisarja. Mitä käsin pyörittelin OT-pumppua ei siinä tuntunut mitään epämääräistä, joten nakkasin uuden hihnan ja kirisrin sekä apurullan paikalleen. Ohjaustehostimelleki laitoin uuden orkkis säiliön ja uudet CHF11S-litkut systeemiin. Vielä en osaa tallissa kääntelyn perusteella sanoa kevenikö ohjaus ja tuo varmaan vaati vähän ajoakin että kunnolla ilmaantuu? Kyllä sitä toki yhdellä kädellä jakso veivata laidasta toiseen, mutta musta tuntuu että vielä ilmaa vähän koska narisee hiukan äärilaidoissa. Nestepinta pysyny maksimissa, mutta autoa en oo tosiaan pitäny kun muutaman minuutin käynnissä vasta.
Tästä kyseisestä autostahan oon tehny Vlogeja mun Youtube- kanavallekin, josta voi seurailla tarinointia, kylläkin "ralli-englanniksi"
Leave a comment:
-
Joo tässä autossa itse asiassa montakin vikaa päällekkäin kun tuon suodattimenjalka/öljyjäähy on päässy vuotamaan ja näemmä rikkonu rullat apulaiteremmiltä, koska kuului sellainen outo kirskunta tyhjäkäynnillä. Kun katoin niin hihna oli vielä ehjä mutta juuri ja juuri pysyy paikallaan, oli enää puoliksi kiristinrullan päällä
Oon siis jo vaihtanu suodatinjalalle uuden BMW:n orkkis tiivarin, mutta odottelen että öljycoolerille tulisi vielä tiivari, niin pääsisi jatkamaan remontointia. Toki täytyy samalla kieputella/testailla OT-pumppukin kun hihna on poissa.
Leave a comment:
-
Tunkkaa etupää ilmaan ja kokeile onko ohjaus edelleen jäykkä. Ettei ole mitään mekaanisesti tahmaavaa vikaa, esim ohjausakselin ristikkonivel.Originally posted by AmateurDrive View Post
Joo kyllä tässä hydraulinen näkyisi olevan, mutta on siis todella tahmea/jäykkä ja myös tunnoton ohjaus tällä hetkellä, joten ajattelin josko tuolla nesteiden vaihdolla tulisi apua tilanteeseen. Ongelma korostui hitaissa nopeuksissa.
Leave a comment:
-
Ei näissä kyllä yleensä mun mielestä ikinä mitenkään erityisen "tahmea/jäykkä" ohjaus ole mikäli tehostin toimii normaalisti..
Ota vaikka vielä moniurahihna irti ja kokeile kädellä, että tehostimen rulla pyörii vapaasti ja ettei hihna luista. Nesteet varmaan on luonnollisesti maksimissaan?
Leave a comment:
-
Joo kyllä tässä hydraulinen näkyisi olevan, mutta on siis todella tahmea/jäykkä ja myös tunnoton ohjaus tällä hetkellä, joten ajattelin josko tuolla nesteiden vaihdolla tulisi apua tilanteeseen. Ongelma korostui hitaissa nopeuksissa.Originally posted by Silmaauki View Post
Sulla on siis hydraulinen ohjaustehostin, eikö?
E9x-sarjassa on mallista riippuen käytetty sekä hydraulista, että sähköistä ohjaustehostinta. Hydraulinen on hiukan raskaampi, mutta omaan makuuni toisaalta tunnokkaampi. Minulla kun on kumpikin vaihtoehto pihassa.
Leave a comment:
-
Sulla on siis hydraulinen ohjaustehostin, eikö?Originally posted by AmateurDrive View Post325i ja ohjaustehostimeen liittyvä kysymys; tuntuu ohjaus siis takavetoautoksi hiton raskaalta (3x Sierran ja 3x Omegan jälkeen) niin ajattelin jos helppona oljenkortena vaihtaisi nesteet ja säiliön/suodattimen. Miten tuo nesteen vaihto olisi paras tehdä?
Ihan vaan imemällä säiliöstä ja lisäämällä uutta, vähän aikaa autoa käyntiin, taas imua ja uuden lisäystä?
vaiko
Irroittamalla letku hammastangolta ja valuttamalla sitä kautta tyhjäksi?
E9x-sarjassa on mallista riippuen käytetty sekä hydraulista, että sähköistä ohjaustehostinta. Hydraulinen on hiukan raskaampi, mutta omaan makuuni toisaalta tunnokkaampi. Minulla kun on kumpikin vaihtoehto pihassa.
Leave a comment:
-
325i ja ohjaustehostimeen liittyvä kysymys; tuntuu ohjaus siis takavetoautoksi hiton raskaalta (3x Sierran ja 3x Omegan jälkeen) niin ajattelin jos helppona oljenkortena vaihtaisi nesteet ja säiliön/suodattimen. Miten tuo nesteen vaihto olisi paras tehdä?
Ihan vaan imemällä säiliöstä ja lisäämällä uutta, vähän aikaa autoa käyntiin, taas imua ja uuden lisäystä?
vaiko
Irroittamalla letku hammastangolta ja valuttamalla sitä kautta tyhjäksi?
Leave a comment:
-
Mistä voi johtua ja miten ehkä voi korjata sen kun xenonumpioon on kertynyt pitkän seisonnan aikana kosteutta?
Voisiko johtua siitä, että kun noin vuosi sitten vaihdoin ne xenonpolttimot, niin olisi tuo toinen puoli jäänyt jotenkin auki?
Leave a comment:
-
Jenkeistä tulleella johtosarjalla sain toimimaan vaihteet kun johdotti ratin sisuksen sekä rattiakselilta -> vaihdekepille uusiks. Nyt ongelmana on se, että vaihteiden vaihto toimii normaalisti ongelmitta, mutta jonkun ajan päästä alaspäin vaihto lopettaa toiminnan ratista sekä vaihdekepistä, mutta ylöspäin vaihto toimii normaalisti molemmista. Sammutan auton ja käynnistän sen niin taas toimii ongelmitta. Tulee mieleen mitä Mikkod:n kanssa jauhettiin, että kuulostaa softa vialta. Autoon on vedetty xHP S3 ennen ratin vaihtoa, jos sillä on merkitystä. Ideoita jollain?Originally posted by SushiX View PostKysytääs täällä kun ei kehtaa jenkkifoorumeilla herättää yli 5v vanhaa threadiä henkiin. Täältäkin löysin jonkun vanhan threadin vuodelta nakki ja muussi, jota ei kehdannut enää herättää henkiin.
Autona siis sigun prelci E90, auto on tullut tehtaalta rattivaihteilla olevalla ratilla (S2XA), mutta joku vaihtanut sen perus sportti rattiin. Ostin ja vaihdoin M3 DCT-läpillä olevan ratin, mutta ne ei toimi. Löysin tämän kuvan jenkkifoorumilta, että kuuluuko nuo vaihtepaddlet johdottaa näin, jotta ne saa toimimaan?
Edit, löysin jenkkifoorumeilta tälläisen: https://f80.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1653096
Auto toki uudempi kuin oma E90 prelci, mutta oireet samat ja tuolla mainitaan, että huolto olisi resetoinut FEM-virheen. Pitäisikö jollain softalla nähdä tuosta jotain eloa kun ei ole tehtaalta lähtenyt DCT ratilla vai tarviiko se erikseen autolle jotenkin kertoa, että on sellainen ratti vaihteilla?This harness is a direct plug and play kit that allows you to transform a non sport or sport steering wheel without paddles to a sport with paddles! Shipping depends on availability of parts, could range from 10-15 days at the max. Most times orders ship within 10 days Here is everything you need to do a Paddle Shift R
Leave a comment:
-
Ok. Sitten varman kokeilen tota 5w40. Sellainen ongelma tuli tuosta öljyvuodosta seurauksena että ilmesesti kussu hihnarullien päälle koska kuuluu sellanen ikävä ääni, joten vaihtoon menee myös moniuraremmi sarja. Kiristimelle tarjoaa Alfamer 25Nm ja 90ast. mutta tuolle apurullalle laturin alla ei löytyny virallista arvoa, muuta kun Youtubessa mainittiin että 40Nm, onkohan tämä ihan valiidi tieto?
Leave a comment:
-
Oon huommanut että "kuluttaa" vähemmän tuota 5w-40 ja moottori öljyt ei nouse niin korkealle lämmöissä, esim kesällä jos kepittää vähän, eli positiivista muutosta tullutOriginally posted by AmateurDrive View PostJatkan edelliseen postaukseeni ja vähän lisää kysymyksiä; huomasin että kuinka ollakaan suodattimen jalka vuotaa öljyä, joten tilasin uudet orkkis tiivisteet, samalla ajattelin vaihtaa öljytkin, mutta niistä tulikin uusi se uusi kysymys eli autossa on tähän asti käyetty Shellin 5w30 bemarin luokituksella, ja ajattelin että siirtyisin 5w40:een säilyttäen edelleen samat luokitukset toki, kannattaako näin tehdä? Tai onko millasia kokemuksia täällä jengillä 5w40 öljyistä? Koneella menty yli 170tkm ja ilmeisesti hieman jo kuluttaa öljyä ainakin edellisen omistajan mukaan, niin siksi pohtinu josko vaihtaisi paksumpaan mikäli siitä ei muita haittoja olisi.
Leave a comment:
-
Ajoin samalla koneella ja käytin molempia 5w30 ja 5w40 -öljyjä. Kaikki käytetyt öljyt olivat autolle luokituksen mukaisia. En huomannut eroa käyntiäänessä tai öljynkulutuksessa, toki en ajanut missään radalla, vaan arkiajoa välillä toki vähän kenkää antaen. Kaikilla öljyillä kyseisellä koneella huomasin, että sitä alkoi kulumaan reippaasti, kun öljyllä oli ajettu yli 15tkm. Sitä ennen sitä ei juuri kulunut. Tästä seurasi, että vaihdoin vähintään kerran vuodessa tai viimeistään 15 tkm kohdalla.Originally posted by AmateurDrive View PostJatkan edelliseen postaukseeni ja vähän lisää kysymyksiä; huomasin että kuinka ollakaan suodattimen jalka vuotaa öljyä, joten tilasin uudet orkkis tiivisteet, samalla ajattelin vaihtaa öljytkin, mutta niistä tulikin uusi se uusi kysymys eli autossa on tähän asti käyetty Shellin 5w30 bemarin luokituksella, ja ajattelin että siirtyisin 5w40:een säilyttäen edelleen samat luokitukset toki, kannattaako näin tehdä? Tai onko millasia kokemuksia täällä jengillä 5w40 öljyistä? Koneella menty yli 170tkm ja ilmeisesti hieman jo kuluttaa öljyä ainakin edellisen omistajan mukaan, niin siksi pohtinu josko vaihtaisi paksumpaan mikäli siitä ei muita haittoja olisi.
Leave a comment:
-
Jatkan edelliseen postaukseeni ja vähän lisää kysymyksiä; huomasin että kuinka ollakaan suodattimen jalka vuotaa öljyä, joten tilasin uudet orkkis tiivisteet, samalla ajattelin vaihtaa öljytkin, mutta niistä tulikin uusi se uusi kysymys eli autossa on tähän asti käyetty Shellin 5w30 bemarin luokituksella, ja ajattelin että siirtyisin 5w40:een säilyttäen edelleen samat luokitukset toki, kannattaako näin tehdä? Tai onko millasia kokemuksia täällä jengillä 5w40 öljyistä? Koneella menty yli 170tkm ja ilmeisesti hieman jo kuluttaa öljyä ainakin edellisen omistajan mukaan, niin siksi pohtinu josko vaihtaisi paksumpaan mikäli siitä ei muita haittoja olisi.
Leave a comment:
Leave a comment: