E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • Viljami1
    replied
    E93 335i 2007

    onko muilla ollut P0015 vikakoodia ja onko mimmosilla korjauksilla saatu auto pelittämään normaalisti?

    Leave a comment:


  • Jesse93
    replied
    E91 comfort access ei toimi, kahvasta ei ole kertaakaan toiminut lukitus/avaus, käynnistys toimii kun ollut avain slotissa ja heti pois ottamisen jälkeen kun testannut niin käynnistynyt mutta sit herjaa heti ettei avainta sisällä. Mistä lähteä hakee vikaa? Toisesta avaimesta ei kakestakaan toimi lukitus mutta käynnistyy kyllä kun avain paikoillaan

    Leave a comment:


  • Jan-Erik
    replied
    Kiitoksia! Laitoin tuolta tilaukseen
    Originally posted by Silmaauki View Post
    Taitaa olla tuo alempi. Motonetin osasta taitaa sitten puuttua esivastus, joka on mm. täällä jo mukana: https://bemariosat.fi/tuote/64119227670_64119227670/

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Tässä pelkkä moottori: https://bemariosat.fi/tuote/64119227...93-f25-f26-oe/

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Taitaa olla tuo alempi. Motonetin osasta taitaa sitten puuttua esivastus, joka on mm. täällä jo mukana: https://bemariosat.fi/tuote/64119227670_64119227670/

    Leave a comment:


  • Jan-Erik
    replied
    Tervehdys. Vihdoin alkoi omankin auton sisätilan lämmityslaite kitisemään. Nyt vain heräsi kysymyksiä kun motonetissä on myynnissä E91:een kaksi laitetta, 174W (läpimitta 148mm ja säädin mukana) ja 240W (läpimitta 150mm, ei säädintä). Onko noilla wateilla ja läpimitalla kuinka suuri merkitys? Kannattaako ostaa jostain muualta kuin tuolta? Yritin hakea foorumilta (sekä googlella) tietoa mutta en vain (ehkä puusilmänä) löytänyt mitään tietoa. Löytyisikö täältä mahdollisesti joltain ns "hiljaista" tietoa? Tarkoituksena samalla työllä vaihtaa sekä lämmityslaite että säädin.



    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Siellä on kaksi anturia. Toinen on MAFissa (osa MAFia) ja toinen ahtoputkessa välijäähdyttimen jälkeen. Toisen nimi on tyyliin intake jotain ja toisen charge jotain. Etsi molemmat ja vertaile. Ja oma 530xd antaa aika samankaltaisia lukemia kuin Rattiukolla. Tuollainen 108C on ihan pielessä tietysti. Tyypillisiä arvoja on MAFille jokunen aste enemmän kuin ulkolämpötila, kun se siinä hiukan lämpenee ilmansuodattimelle ja läpi mennessä. Välijäähdyttimen jälkeinen tietysti riippuu kovin ajotilanteesta ja ahtopaineesta ja ulkoilman lämmöstä. Mutta rauhallisessa ajossahan senkin pitäisi pysyä kuitenkin aika lähellä ulkoilman lämpötilaa.

    E
    Last edited by ErkkiE; 19-07-2024, 09:08.

    Leave a comment:


  • Rattiukko
    replied
    Bimmer tool "Intake air temp." sanoo 23 astetta kun ulkona 19 astetta M57N2 moottorilla 525xd taajamassa.
    Last edited by Rattiukko; 18-07-2024, 15:21.

    Leave a comment:


  • Juice
    replied
    M57 intake / ahtoilman normi lämpötila? Btool ~108c intake air / air temp jatkuvasti ja epäröintiä. Ahtoputken lämpöanturiko se sökö?

    Tuolla 330da viime matka kaupunkia, motaria ym., tankilla yli 1000 km, 6.2 L

    Edit: IAT anturi oli tosian kaputt, maf toki antoi normi 26c, nyt uudella myös intake air lämmöt maffia mukaisia. Ei antanut silti vikakoodeja, vain kun kokeili johdot irti.
    Last edited by Juice; 01-08-2024, 18:23.

    Leave a comment:


  • ErkkiE
    replied
    Originally posted by mmmosa View Post
    M57 kulutus. olisin hankkimassa n 06-08 325d/330d paljos tollane kuluttaa litroja satasella motari ja kaupunki ajoo pääasiassa?
    330xd manuaalilla ja M57:lla vie motaria kesärajoitusten mukaan vähän vajaan seiskan, pk-seutulaisessa seka-ajossa yleensä 7-7.5 väliin, koskaan ei vie omalla ajoprofiililla yli kasia siis tankillisen tasolla (koska en juurikaan aja kilometrin-parin pätkiä), pienimmillään sukkasillaan ajellen pääsee kuuteen tai ihan inan alle. Auto vakio, renkaat vakio 17", lukemat kohta 9 vuoden kokemuksella. Muutaman desin taloudellisempi satasella kuin samalla koneella E61 xda. Kaksivetona mennee pari desiä vähemmällä.

    E

    Leave a comment:


  • AmateurDrive
    replied
    Edelleen käynnistäessä tullut satunnaisesti savupilvi, joten aion nyt ainakin kokeeksi uusia sen CCV-pöntön ja letkut, mutta sellainen kysymys että BimmerLinkillä löysin koodin 2AA9 "variable intake positioning motor 2: activation" joka ilmeisesti pienemmän DISAn koodi, niin kun imusarjan joutuu joka tapauksessa purkamaan tuossa, niin pystyykö tuota testaamaan onko kunnossa esim. Inpalla, etten turhaan uusi 200 euron osaa? Käsittääkseni isompi DISA on se joka näistä yleensä rikkoutuu.

    Leave a comment:


  • juovi
    replied
    Perän camber pultti on jummittunut sinne tukivarren puslaan ja onko joku näiden kanssa taistellut? Se kumi on lopuillaan ja tuosta kun vääntää kovempaa, niin se kumi antaa periksi. Mitenhän tuon nyt sitten purkaisi helpoiten irti? E92 kyse.

    Leave a comment:


  • AmateurDrive
    replied
    Originally posted by AmateurDrive View Post

    Vähän myöhässä vastailen taas tähän, mutta sillä seuraan tuota öljynkulutusta kun itselle uusi auto ja yritän vähän kartoittaa tilannetta. Nythän kävi vielä niin että ajotietokone hälytti kun tuli viimein se minimi raja vastaan. Lisäsin n. 7 desiä. Ja nousi puoleen väliin ajotietokoneen mukaan, mutta varmaan parin päivän päästä taas vartti yli minimin, tänänn kävi maksimissa, kunnes taas vartti jäljellä, tämä siis ajotietokoneen mukaan.

    Laskin että ekalla 2000km ajolla jouduin öljyä lisäämään ehkä sen 6 desiä, joten vähän olen jo huolestunut, mutta yhä seuraan ettei ainakaan pahenisi tuosta.

    Nyt oon bimmerlinkillä seurannu koneen käydessä tasaisella alustalla niin oil level sensor on 48 pintaan ja oil level raw sensor 165, kun sammuneena virrat päällä samat arvot oli 73 ja 255. En vaan ole varma mitkä tossa on maksimi ja minimi arvot? Jostain kyllä lueskelin että 255 olisi max. mutta tämä vaan mutua.
    Nyt pöläytti savupilven yhtenä aamuna kun laitoin käymään, ei kuitenkaan tullut kuin se pöläys, myöskään kovassa kiihdytksessä tai moottorijarrutuksessa ei näy savumerkkejä. Kokeilin avata öljykorkkia koneen käydessä, niin oli vaikea saada auki, mutta tuntuisi että imua olisi, joten onkohan mulla huohottimen/CCV-pöntön vaihdon aika? Lisäksi lukaisin bimmerlinkillä vikamuistin niin siellä oli koodi 2. disa venttiilistä (ilmeisesti se pienempi?), joten työntänyt luultavasti imupuolelle öljyä.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Totuus kesällä lähempänä 8L/100km

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by mmmosa View Post
    M57 kulutus. olisin hankkimassa n 06-08 325d/330d paljos tollane kuluttaa litroja satasella motari ja kaupunki ajoo pääasiassa?
    Eikö ne speksit kerro sen? 6,4l/100km näyttäis olevan keskikulutus.

    Leave a comment:

Working...
X