E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
M57 kulutus. olisin hankkimassa n 06-08 325d/330d paljos tollane kuluttaa litroja satasella motari ja kaupunki ajoo pääasiassa?
-
Eilen huomasin että E92 apparin sivupeilin lasi heiluu ajossa näytti olevan melkein irti. Saako sen itse liimattua jos sen repii kokonaan irti vai pitääkö ostaa uusi lasi?
Leave a comment:
-
Onko näissä E9x:ssä tai erityisesti E93:ssa radion antennin tai antennivahvistimen osalta jotain tiettyä paikkaa, josta antennikaapeli tai antennivahvistimen virta voi katketa tai pätkiä?
Tässä on viime viikkoina muutaman kerran ollut ongelmia radion kuulumisen osalta. Sitten taas myöhemmin on kuulunut radio normaalisti.
Leave a comment:
-
Auton asento taitaa vaikuttaa myös. Kerran jouduin olemaan hetken aikaa melko jyrkässä alamäessä kone käynnissä ja siitä tuli sitten hetken päästä hälytys, että öljyn määrä olisi ollut liian alhainen. Kun lähdin siitä liikkeelle, niin kohta oli taas öljyt ihan normaalissa haarukassa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Silmaauki View PostEn ole itse noin tiheällä tahdilla öljyn määrää seurannut, mutta havaintoni on että kyllä se seilaa hiukan edestakaisin.
Laskin että ekalla 2000km ajolla jouduin öljyä lisäämään ehkä sen 6 desiä, joten vähän olen jo huolestunut, mutta yhä seuraan ettei ainakaan pahenisi tuosta.
Nyt oon bimmerlinkillä seurannu koneen käydessä tasaisella alustalla niin oil level sensor on 48 pintaan ja oil level raw sensor 165, kun sammuneena virrat päällä samat arvot oli 73 ja 255. En vaan ole varma mitkä tossa on maksimi ja minimi arvot? Jostain kyllä lueskelin että 255 olisi max. mutta tämä vaan mutua.
Leave a comment:
-
En ole itse noin tiheällä tahdilla öljyn määrää seurannut, mutta havaintoni on että kyllä se seilaa hiukan edestakaisin.
Leave a comment:
-
Otin oman 325:n ajoon noin viikko takaperin, nyt sitten vähän tuo öljyntaso ihmetyttää, eli näytti aluksi että varttua vaille max. ja ajoin sitten n. 500km jonka jälkeen oli puolivälissä. Tänään aamulla katoin kaksi kertaa ajotietokoneelta ja öljyn pinta oli taas noussut sinne varttia vaille maksimiinJa taas sitten kun päivän aikana tuli 80km ajoa niin öljyntaso oli enää vartti minimin yläpuolella
Jos tasoanturi olisi mennyttä niin sen pitäisi antaa ilmotus, mutta antaa kuitenkin mitata, joten temppuileeko mulla nyt tuo huohotin/CCV että hörppää öljyän ja laskee taas takasin ö-pohjaan vai mitähän tässä on tapahtumassa? Auto ei anna savumerkkejä, eikä edes haise pakokaasut kitkerälle ja vedot tuntuu olevan tallella.
Kone siis N52B25.
Leave a comment:
-
Morjesta!
N47 alkanu tihuttaan öljyä imusarjan alta putken juuresta. Putki näyttäis menevän kaasuläpälle, mutta en oo vielä purkanut joten en ole täysin varma. En löydä mistään mikä putki kyseessä ja oon selannut kaikki tiivistesarjat lävitse. Olis jees jos olis valmiina tiiviste ennenku alkaa purkamaan kuva on paska mutta suuntaa antava.1 Photo
Leave a comment:
-
Originally posted by SushiX View PostJenkeistä tulleella johtosarjalla sain toimimaan vaihteet kun johdotti ratin sisuksen sekä rattiakselilta -> vaihdekepille uusiks. Nyt ongelmana on se, että vaihteiden vaihto toimii normaalisti ongelmitta, mutta jonkun ajan päästä alaspäin vaihto lopettaa toiminnan ratista sekä vaihdekepistä, mutta ylöspäin vaihto toimii normaalisti molemmista. Sammutan auton ja käynnistän sen niin taas toimii ongelmitta. Tulee mieleen mitä Mikkod:n kanssa jauhettiin, että kuulostaa softa vialta. Autoon on vedetty xHP S3 ennen ratin vaihtoa, jos sillä on merkitystä. Ideoita jollain?
Edit, löysin jenkkifoorumeilta tälläisen: https://f80.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1653096
Auto toki uudempi kuin oma E90 prelci, mutta oireet samat ja tuolla mainitaan, että huolto olisi resetoinut FEM-virheen. Pitäisikö jollain softalla nähdä tuosta jotain eloa kun ei ole tehtaalta lähtenyt DCT ratilla vai tarviiko se erikseen autolle jotenkin kertoa, että on sellainen ratti vaihteilla?
Leave a comment:
-
Onko kukaan testannut E9x alla KW V2 Comfort -alustaa: https://www.kwsuspensions.net/shop?c_make=16&pgs=160&c_model=5569&c_car=19567&ag =kwv2comfortcoiloversuspension
Toinen takaiskari oli päästänyt talven aikana nesteet ulos niin jotain tarttis tehdä ja kun luin https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...e4#post5497087 niin alkoi kyllä kiinnostaa että josko tuolla tosiaan sais vakio M-alustaa enemmän mukavuutta kuitenkaan liikaa ajettavuudesta tinkimättä. Halvinta tottakai olis vain vaihtaa taakse alkuperäiset tai vastaavat iskarit, eteen ne on jo edellinen omistaja kerran vaihtanut, mutta takaa näki että 2010 vuoden leimalla olivat 33526796161.Last edited by Petri.Kekkonen; 29-04-2024, 09:18.
Leave a comment:
-
Mikäs jousisarja/alustasarja olis todettu hyväksi mukavuuspainotteisesti hiukan lähemmäs maata laskevaana. Mitään megamadallusta eikä ratapäiväalustaa haeta kun kohteena e93. Vakioalustan kanssa ei nyt mitenkään mahdoton, mutta keula on sen 2-3cm liian korkealla ja isompaa vannetta tulossa alle ja jotain tarttis tehdä.
Leave a comment:
-
Tuli tuossa jo päältä viikko sitten vaihdeltua ne tiivisteet ja samalla uus remmisarja. Mitä käsin pyörittelin OT-pumppua ei siinä tuntunut mitään epämääräistä, joten nakkasin uuden hihnan ja kirisrin sekä apurullan paikalleen. Ohjaustehostimelleki laitoin uuden orkkis säiliön ja uudet CHF11S-litkut systeemiin. Vielä en osaa tallissa kääntelyn perusteella sanoa kevenikö ohjaus ja tuo varmaan vaati vähän ajoakin että kunnolla ilmaantuu? Kyllä sitä toki yhdellä kädellä jakso veivata laidasta toiseen, mutta musta tuntuu että vielä ilmaa vähän koska narisee hiukan äärilaidoissa. Nestepinta pysyny maksimissa, mutta autoa en oo tosiaan pitäny kun muutaman minuutin käynnissä vasta.
Tästä kyseisestä autostahan oon tehny Vlogeja mun Youtube- kanavallekin, josta voi seurailla tarinointia, kylläkin "ralli-englanniksi"
Leave a comment:
-
Joo tässä autossa itse asiassa montakin vikaa päällekkäin kun tuon suodattimenjalka/öljyjäähy on päässy vuotamaan ja näemmä rikkonu rullat apulaiteremmiltä, koska kuului sellainen outo kirskunta tyhjäkäynnillä. Kun katoin niin hihna oli vielä ehjä mutta juuri ja juuri pysyy paikallaan, oli enää puoliksi kiristinrullan päälläOon siis jo vaihtanu suodatinjalalle uuden BMW:n orkkis tiivarin, mutta odottelen että öljycoolerille tulisi vielä tiivari, niin pääsisi jatkamaan remontointia. Toki täytyy samalla kieputella/testailla OT-pumppukin kun hihna on poissa.
Leave a comment:
-
Originally posted by AmateurDrive View Post
Joo kyllä tässä hydraulinen näkyisi olevan, mutta on siis todella tahmea/jäykkä ja myös tunnoton ohjaus tällä hetkellä, joten ajattelin josko tuolla nesteiden vaihdolla tulisi apua tilanteeseen. Ongelma korostui hitaissa nopeuksissa.
Leave a comment:
Leave a comment: