Sopiiko e90 ja e91 takavalot ristiin kun jossain väitettiin että sopii? Kaikki 4 osaa
ja jos pre faceliftiin päivittää lci valot niin ne toimii mutta herjaa polttimoista?
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Onkos näissä (ja ehkä erityisesti E93:ssa) ollut ongelmia radion antennin osalta? Nyt on muutamaan kertaan käynyt niin, ettei radio löydä mitään kanavia. Ja sitten taas myöhemmin radio toimii täydelisesti.
Tässä E93:ssa kun on se antenni takaluukun keskellä ja kun takaluukun softclosen johdotus on minulla jo pariin kertaan murtunut, niin mietin että olisko toi antennin johdotus samalla tavalla murtuvaa kuin se softclosen johdotus.
Leave a comment:
-
Tuota aeromotorsia en ookaan vielä katsonu, mutta 170e on toki paljon vähemmän kuin Motonettien ja Autodoccien 220-250e, joten täytyy ainaki harkita tuota
Nyt vaan taas aiheuttaa harmaita hiuksia, että eilen ja tänään pöläytti vähän sinistä savua aamun ekalla käynnistyksellä... Ennen huohotin remppaa panin merkille että imusarjassa oli öljyä siellä täällä, aivan kaikkea en toki saanut kaasuläpän reiästä käsin putsattua (kenties yhä tipauttelee sieltä jääneitä öljyjä palotiloihin?), mutta voiko ongelma nyt sitten olla venavarrenkumeissa (miten yleistä näissä N52B25:ssa?) vai peräti m-renkaissa? Outoa tosin sekin että ennen tätä CCV:n ja sille tulevien letkujen vaihtoa saattoi lämpösenkin starttauksen jälkeen pöläyttää useitakin kertoja päivässä, mutta nyt tuntuu että vaan kylmäkäynnistyksen yhteydessä tulee savua.
Autolla ja koneella ajettu n. 177tkm.Last edited by AmateurDrive; 03-08-2024, 09:47.
Leave a comment:
-
Löytyiskö vaikka Aeromotorsilta?Originally posted by AmateurDrive View Post
https://aeromotors.fi/kataloog/search?layered_id_feature_1586%5B0%5D=2&layered_id _feature_1586%5B1%5D=4&search_query=11617579114
Mutta esim. Febi, joka äkkiseltään tuntuisi parhaalta vaihtoehdolta on sekin jo 170.
Leave a comment:
-
Käsittääkseni 11617579114 pitäisi olla ton ulomman DISA kun katoin bemariosien sivuilta.Originally posted by Silmaauki View PostMikä osanumero?
Leave a comment:
-
N52 disa repair kit? Joskus edullisesti oem-disaa ebay.de, amazon.de jne.
Leave a comment:
-
Mikä osanumero?Originally posted by AmateurDrive View Post
Ok. Tiedänpä jatkossa olla huoletta akun irti kytkemisten jälkeen
Tuosta DISAsta vielä tuli lisäkyssäri, että saako noita mistään halvempia kuin orkkis tai Febi-Bilstein, kun molemmat menee sinne 220e ja yli, mutta kuitenkin siinä määrin laadukkaita ettei hajoa vuoden sisään? Autodocit ja vastaavast tutkailtu, mutta saako jostain muusta paikasta edullisempaan hintaan kenties, vaikkahan vähän pidemmällä toimitusajalla?
Leave a comment:
-
Ok. Tiedänpä jatkossa olla huoletta akun irti kytkemisten jälkeenOriginally posted by SushiX View Post
Ei tarvi tuosta tehdä mitään rekisteröintiä, vain uuden akun koodaus on tarpeen jos akun vaihtaa edellyttäen, että koko/tyyppi vaihtuu.
Tuosta DISAsta vielä tuli lisäkyssäri, että saako noita mistään halvempia kuin orkkis tai Febi-Bilstein, kun molemmat menee sinne 220e ja yli, mutta kuitenkin siinä määrin laadukkaita ettei hajoa vuoden sisään? Autodocit ja vastaavast tutkailtu, mutta saako jostain muusta paikasta edullisempaan hintaan kenties, vaikkahan vähän pidemmällä toimitusajalla?
Leave a comment:
-
Ei tarvi tuosta tehdä mitään rekisteröintiä, vain uuden akun koodaus on tarpeen jos akun vaihtaa edellyttäen, että koko/tyyppi vaihtuu.Originally posted by Silmaauki View Post
Nyt vasta huomaan tuon kysymyksesi. Minun tietääkseni akun irrotuksesta ja uudelleen kytkennästä ei tarvitse tehdä mitään rekisteröintiä tms.
itse olen erinäisten huoltojen yhteydessä akkua irroitellut, eikä koskaan ole tullut mitään ilmoitusta.
Leave a comment:
-
Nyt vasta huomaan tuon kysymyksesi. Minun tietääkseni akun irrotuksesta ja uudelleen kytkennästä ei tarvitse tehdä mitään rekisteröintiä tms.Originally posted by AmateurDrive View PostVastaan tohon jälkimmäiseen kysymykseen itse itselleni, kun en varsinaisesti löytänyt täältä varmaa tietoa, mutta onnistui siis BimmerLinkillä kun rekisteröi vaan akun ja ilmoitti että samanlainen kuin entinen. Auto lähti käyntiin eikä tullut vikavaloja tai muutakaan epämääräistä
Tuohon DISA-asiaan toki kuulisin mielellään näkemyksiä?
itse olen erinäisten huoltojen yhteydessä akkua irroitellut, eikä koskaan ole tullut mitään ilmoitusta.
Leave a comment:
-
Vastaan tohon jälkimmäiseen kysymykseen itse itselleni, kun en varsinaisesti löytänyt täältä varmaa tietoa, mutta onnistui siis BimmerLinkillä kun rekisteröi vaan akun ja ilmoitti että samanlainen kuin entinen. Auto lähti käyntiin eikä tullut vikavaloja tai muutakaan epämääräistä
Tuohon DISA-asiaan toki kuulisin mielellään näkemyksiä?
Leave a comment:
-
Taas kyselen vähän viisaammilta neuvoa N52B25-koneeni suhteen; vaihdoin uuden CCV-pöntön ja uudet letkut sille, kaikki OEM-osia, ja samalla tutkin molemmat DISAt. Sisempi oli läppä kiinni eikä liikkunut käsin kokeillessa eikä välystä, mutta ulommassa oli sellainen millin klappi pystysuunnassa ja läppä oli raollaan. Ulompi näyttäisi siis olevan tiensä päässä, mutta minkähän takia BimmerLink antoi koodit 2AA9 ja 2AAC jotka yleensä liittyvät pienempään DISAan? Ja toinen kysymys, mulla oli nyt akun miinuskenkä irti, niin ilmeisesti täytyy kuitata että kaikki toimisi taas normaalisti, kuinka tuo kuittaus tehdään INPAlla tai Bimmerlinkillä, nollataan vaan latausvalvonnan vikakoodi vai jotenkin muutoin?
Imusarjassa oli öljyä muuten ja itse CCV:kin vähän likainen, joten saattoi toivon mukaan johtua niistä tuo öljynkulutus, ainakin osakseen...
Leave a comment:
-
Täällä 318i vm2010 (ajom 193tkm) aika samanlaisia oireita. Vikavalo syttyy, jos kiihdyttää isolla vaihteella (n 1500rpm) tai vakkarilla maatieajossa mäkisessä maastossa siirryttäessä loivasta alamäestä ylämäkeen. Molemmissa tapauksisa tilanne on, että kulutusmittarin mukaan moottorin on mennyt laihaseosmoodiin tai syöttöä on ainakn rajoitettu melkoisesti ja kun siltä pitäisi tulla takaisin rikkaammalle moottori kakoo/nykiii hetken ja jossei ehdi painaa kytkintä pohjaan&pienenpää vaihdetta, niin vikavalo syttyy. Vikatila kuitaantuun sammutamalla ja startaamalla. Itse on olen auton metkut jo oppinut. Pitämällä kierrokset >2000rpm vikavalo ei syty. Opetan autolla poikaa ajamaan ja hänelle sattuu, että vaihde on hieman liian suuri ja kiihdytysalkaa sitten tuolta alhaalta 1300~1500rpm seutuvilta => vikavalo. Jos kone olisi tikissä, niin kyllä kiihdytys pitäsi noillakin kierroksilla sujua ilman ihmeempää draamaa.Originally posted by Viljami1 View Post
Normaalissakin ajossa saattaa tulla moottorin vikavalo jolloin rajoittaa tehot sammuttamalla toimii taas normaalisti sen aikaa kunnes tulee uudestaan vikavalo. Käynnistyy siis normaalisti. Huomannut myös että tasakaasulla välillä nykii ihan vähäsen.
Vikakodeja en ole päässyt lukemaan, mutta heräsi epäilys, että olisko vika noissa nokka-akselin solenoideissa. Ajoitus 'jäätyy' ja alavääntö katotaa, jolloin kone sekoaa kun keittoa tulee liikaa.
Taidanpa näppästä solenoidit irti ja puhdistaa ne, josko auttaisi.
Leave a comment:
-
Ota VANOS solenoidit irti ja putsaa esim. jarrukliinerillä ja vaihda ne ristiin takaisin. Poista vikakoodit ja käy heittämässä testilenkki. Jos sytyttää edelleen vikavaloa, lue koodit ja kato onko koodi vaihtunut imupuolelta pakopuolelle tai toisinpäin. Tällä saat selvyyden, onko solenoideissa vikaa. 15 min homma nykästä ne irti, putsata ja vaihtaa päittäin.
Leave a comment:
Leave a comment: