E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • juovi
    replied
    Perän camber pultti on jummittunut sinne tukivarren puslaan ja onko joku näiden kanssa taistellut? Se kumi on lopuillaan ja tuosta kun vääntää kovempaa, niin se kumi antaa periksi. Mitenhän tuon nyt sitten purkaisi helpoiten irti? E92 kyse.

    Leave a comment:


  • AmateurDrive
    replied
    Originally posted by AmateurDrive View Post

    Vähän myöhässä vastailen taas tähän, mutta sillä seuraan tuota öljynkulutusta kun itselle uusi auto ja yritän vähän kartoittaa tilannetta. Nythän kävi vielä niin että ajotietokone hälytti kun tuli viimein se minimi raja vastaan. Lisäsin n. 7 desiä. Ja nousi puoleen väliin ajotietokoneen mukaan, mutta varmaan parin päivän päästä taas vartti yli minimin, tänänn kävi maksimissa, kunnes taas vartti jäljellä, tämä siis ajotietokoneen mukaan.

    Laskin että ekalla 2000km ajolla jouduin öljyä lisäämään ehkä sen 6 desiä, joten vähän olen jo huolestunut, mutta yhä seuraan ettei ainakaan pahenisi tuosta.

    Nyt oon bimmerlinkillä seurannu koneen käydessä tasaisella alustalla niin oil level sensor on 48 pintaan ja oil level raw sensor 165, kun sammuneena virrat päällä samat arvot oli 73 ja 255. En vaan ole varma mitkä tossa on maksimi ja minimi arvot? Jostain kyllä lueskelin että 255 olisi max. mutta tämä vaan mutua.
    Nyt pöläytti savupilven yhtenä aamuna kun laitoin käymään, ei kuitenkaan tullut kuin se pöläys, myöskään kovassa kiihdytksessä tai moottorijarrutuksessa ei näy savumerkkejä. Kokeilin avata öljykorkkia koneen käydessä, niin oli vaikea saada auki, mutta tuntuisi että imua olisi, joten onkohan mulla huohottimen/CCV-pöntön vaihdon aika? Lisäksi lukaisin bimmerlinkillä vikamuistin niin siellä oli koodi 2. disa venttiilistä (ilmeisesti se pienempi?), joten työntänyt luultavasti imupuolelle öljyä.

    Leave a comment:


  • ritariässä
    replied
    Totuus kesällä lähempänä 8L/100km

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Originally posted by mmmosa View Post
    M57 kulutus. olisin hankkimassa n 06-08 325d/330d paljos tollane kuluttaa litroja satasella motari ja kaupunki ajoo pääasiassa?
    Eikö ne speksit kerro sen? 6,4l/100km näyttäis olevan keskikulutus.

    Leave a comment:


  • mmmosa
    replied
    M57 kulutus. olisin hankkimassa n 06-08 325d/330d paljos tollane kuluttaa litroja satasella motari ja kaupunki ajoo pääasiassa?

    Leave a comment:


  • alpine3
    replied
    Saa liimattua, 2koota vaan väliin ja puristukseen.

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Eilen huomasin että E92 apparin sivupeilin lasi heiluu ajossa näytti olevan melkein irti. Saako sen itse liimattua jos sen repii kokonaan irti vai pitääkö ostaa uusi lasi?

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Onko näissä E9x:ssä tai erityisesti E93:ssa radion antennin tai antennivahvistimen osalta jotain tiettyä paikkaa, josta antennikaapeli tai antennivahvistimen virta voi katketa tai pätkiä?

    Tässä on viime viikkoina muutaman kerran ollut ongelmia radion kuulumisen osalta. Sitten taas myöhemmin on kuulunut radio normaalisti.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    Auton asento taitaa vaikuttaa myös. Kerran jouduin olemaan hetken aikaa melko jyrkässä alamäessä kone käynnissä ja siitä tuli sitten hetken päästä hälytys, että öljyn määrä olisi ollut liian alhainen. Kun lähdin siitä liikkeelle, niin kohta oli taas öljyt ihan normaalissa haarukassa.

    Leave a comment:


  • AmateurDrive
    replied
    Originally posted by Silmaauki View Post
    En ole itse noin tiheällä tahdilla öljyn määrää seurannut, mutta havaintoni on että kyllä se seilaa hiukan edestakaisin.
    Vähän myöhässä vastailen taas tähän, mutta sillä seuraan tuota öljynkulutusta kun itselle uusi auto ja yritän vähän kartoittaa tilannetta. Nythän kävi vielä niin että ajotietokone hälytti kun tuli viimein se minimi raja vastaan. Lisäsin n. 7 desiä. Ja nousi puoleen väliin ajotietokoneen mukaan, mutta varmaan parin päivän päästä taas vartti yli minimin, tänänn kävi maksimissa, kunnes taas vartti jäljellä, tämä siis ajotietokoneen mukaan.

    Laskin että ekalla 2000km ajolla jouduin öljyä lisäämään ehkä sen 6 desiä, joten vähän olen jo huolestunut, mutta yhä seuraan ettei ainakaan pahenisi tuosta.

    Nyt oon bimmerlinkillä seurannu koneen käydessä tasaisella alustalla niin oil level sensor on 48 pintaan ja oil level raw sensor 165, kun sammuneena virrat päällä samat arvot oli 73 ja 255. En vaan ole varma mitkä tossa on maksimi ja minimi arvot? Jostain kyllä lueskelin että 255 olisi max. mutta tämä vaan mutua.

    Leave a comment:


  • Silmaauki
    replied
    En ole itse noin tiheällä tahdilla öljyn määrää seurannut, mutta havaintoni on että kyllä se seilaa hiukan edestakaisin.

    Leave a comment:


  • AmateurDrive
    replied
    Otin oman 325:n ajoon noin viikko takaperin, nyt sitten vähän tuo öljyntaso ihmetyttää, eli näytti aluksi että varttua vaille max. ja ajoin sitten n. 500km jonka jälkeen oli puolivälissä. Tänään aamulla katoin kaksi kertaa ajotietokoneelta ja öljyn pinta oli taas noussut sinne varttia vaille maksimiin Ja taas sitten kun päivän aikana tuli 80km ajoa niin öljyntaso oli enää vartti minimin yläpuolella Jos tasoanturi olisi mennyttä niin sen pitäisi antaa ilmotus, mutta antaa kuitenkin mitata, joten temppuileeko mulla nyt tuo huohotin/CCV että hörppää öljyän ja laskee taas takasin ö-pohjaan vai mitähän tässä on tapahtumassa? Auto ei anna savumerkkejä, eikä edes haise pakokaasut kitkerälle ja vedot tuntuu olevan tallella.

    Kone siis N52B25.

    Leave a comment:


  • Thouni96
    replied
    Morjesta!
    N47 alkanu tihuttaan öljyä imusarjan alta putken juuresta. Putki näyttäis menevän kaasuläpälle, mutta en oo vielä purkanut joten en ole täysin varma. En löydä mistään mikä putki kyseessä ja oon selannut kaikki tiivistesarjat lävitse. Olis jees jos olis valmiina tiiviste ennenku alkaa purkamaan kuva on paska mutta suuntaa antava.

    Leave a comment:


  • SushiX
    replied
    Originally posted by SushiX View Post
    Jenkeistä tulleella johtosarjalla sain toimimaan vaihteet kun johdotti ratin sisuksen sekä rattiakselilta -> vaihdekepille uusiks. Nyt ongelmana on se, että vaihteiden vaihto toimii normaalisti ongelmitta, mutta jonkun ajan päästä alaspäin vaihto lopettaa toiminnan ratista sekä vaihdekepistä, mutta ylöspäin vaihto toimii normaalisti molemmista. Sammutan auton ja käynnistän sen niin taas toimii ongelmitta. Tulee mieleen mitä Mikkod:n kanssa jauhettiin, että kuulostaa softa vialta. Autoon on vedetty xHP S3 ennen ratin vaihtoa, jos sillä on merkitystä. Ideoita jollain?

    Edit, löysin jenkkifoorumeilta tälläisen: https://f80.bimmerpost.com/forums/sh....php?t=1653096
    Auto toki uudempi kuin oma E90 prelci, mutta oireet samat ja tuolla mainitaan, että huolto olisi resetoinut FEM-virheen. Pitäisikö jollain softalla nähdä tuosta jotain eloa kun ei ole tehtaalta lähtenyt DCT ratilla vai tarviiko se erikseen autolle jotenkin kertoa, että on sellainen ratti vaihteilla?
    Tällä hetkellä ei toimi alaspäinvaihto ollenkaan kepistä eikä ratista. Mites noita rattien vaihdeläpysköjä on porukka putsannut? Ottanut läpyskän irti ja jollain aineella putsannut ne metalli kontakti pinnat ratin takaa?

    Leave a comment:


  • Petri.Kekkonen
    replied
    Onko kukaan testannut E9x alla KW V2 Comfort -alustaa: https://www.kwsuspensions.net/shop?c_make=16&pgs=160&c_model=5569&c_car=19567&ag =kwv2comfortcoiloversuspension

    Toinen takaiskari oli päästänyt talven aikana nesteet ulos niin jotain tarttis tehdä ja kun luin https://forum.btcf.fi/forum/mallisar...e4#post5497087 niin alkoi kyllä kiinnostaa että josko tuolla tosiaan sais vakio M-alustaa enemmän mukavuutta kuitenkaan liikaa ajettavuudesta tinkimättä. Halvinta tottakai olis vain vaihtaa taakse alkuperäiset tai vastaavat iskarit, eteen ne on jo edellinen omistaja kerran vaihtanut, mutta takaa näki että 2010 vuoden leimalla olivat 33526796161.
    Last edited by Petri.Kekkonen; 29-04-2024, 10:18.

    Leave a comment:

Working...
X