Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mmie
    Bimmer Fanatic
    • Feb 2012
    • 510
    • Kouvola

    Originally posted by juovi View Post
    Sama kone ja sama vika. Mulla vähän laiskasti latailee akkua, eli ihan vähän yli 14v latailee. Vikaa ei oo löytynyt ja kaapelit ja maapiuhat tarkistettu + jännitteen säädin meni vaihtoon myös.. Aina on lähtenyt, mutta laiska on startti..
    Onhan sulla kaikki "koodaukset" oikein, eli akun vaihdot kuitattu, ja AGM tai perinteinen akku sekä akun kapasiteetti valittu oikein?
    ex e36 325
    ex e46 328
    e92 335i FBO
    Ducati 900S ie
    KTM 640
    Suzuki GT550
    Honda CBR600

    Comment

    • juovi
      Bimmer Rookie
      • Jun 2019
      • 64
      • helsinki

      Onhan sulla kaikki "koodaukset" oikein, eli akun vaihdot kuitattu, ja AGM tai perinteinen akku sekä akun kapasiteetti valittu oikein?
      Kyllä pitäisi ”koodaukset” olla kohdillaan ja näitä tutkin noin vuosi sitten. IBS:ä tässä mun autossa ei olekaan ja akun vaihto on kuitattu noin 2 vuotta sitten, kun akku vaihdettiin. Mysteeri homma on.. Kyllä näitä laiskasti lataavia bemareita taitaa olla muitakin. Hiton älykkäitä systeemejä. Kyllä tuon latausjännitteen pitäisi olla yli 14,5v.

      Comment

      • pazq
        BTCF Member
        • Jan 2008
        • 3167
        • 47200

        Originally posted by jug0 View Post
        Kellään tietoa saako PDC parkkitutkia jotenki ohjelmoitua niin, että toimisi vain takana, jos edestä irroitettu parkkitutkat?

        Autossani joskus keula kolaroitu ja vaihdettu puskuri missä ei paikkoja antureille. Tästä syystä edessä ei anturit paikallaan ja pdc herjaa koko ajan eikä toimi edes takana.

        edit: Tai tietääkö kukaan lähteekö parkkiantureiden johdot tulemaan mistäpäin? Ei nyt paikkaa missä saisi puskurin irroitettua, toisena vaihtoehtona jos johdot tallessa, niin antureiden laittaminen eteenkin.
        En muista kummassa kulmassa on iso liitin missä on tutkan johtosarja. Mutta ei tuurilla montaa markkaa maksa jossei tallessa ole. Siihen sitten tutkat semmosen pari satkuu ja tutkien jalat lisäksi. Ja ne reijät tehdään lävistäjällä, ei poraamalla tai tulee ihan hirveät. Parin tunnin homma jos on puitteet kunnossa

        Comment

        • jug0
          Bimmer Rookie
          • Jan 2014
          • 135
          • Etelä-Pohjanmaa

          Originally posted by pazq View Post
          En muista kummassa kulmassa on iso liitin missä on tutkan johtosarja. Mutta ei tuurilla montaa markkaa maksa jossei tallessa ole. Siihen sitten tutkat semmosen pari satkuu ja tutkien jalat lisäksi. Ja ne reijät tehdään lävistäjällä, ei poraamalla tai tulee ihan hirveät. Parin tunnin homma jos on puitteet kunnossa
          Jees 👍 Piuhat löyty kun aikani etsin, apukuskin puolelta tulivat. Tutkat on onneksi tallessa, niin ei niitä tartte ostaa. Pitää laittaa tilaukseen nuo tutkien jalat niin saa kuntoon.

          Comment

          • pazq
            BTCF Member
            • Jan 2008
            • 3167
            • 47200

            Ja jossei ole valmiiksi teippejä niissä tutkien jaloissa niin osta hyvää muovitartuntaa mikä tarkotettu liimalle tai 2-puoliteipille niin kestää kiinnikin. Ja tietty se esim 3M 0.5mm teippi, tai wyrtiltä löytyy myös hyvää ja luultavasti myös halvempaa. Jossain maalaamossa tmv kolarikorjaamossa käyt kysymässä jos sais painaa ne reijät niille tutkille. Merkit löytyy puskurin sisältä pieni rasti. Niitä kun on vähän joka sorttia ja on 18.3mm ym joten on tarkka että näyttää siistille. Muuten se pistää silmään kun on horo reikä

            Comment

            • Shatter
              BTCF Member
              • Mar 2013
              • 926
              • Oulu

              Löytyykö täältä E91 325d manuaalin omistajia M57TUD30 koneella? Lähinnä kiinnostaa millaisissa lukemissa keskikulutus pyörii?
              Ite kun tekkee saa sellasen kun sattuu tulemaan.

              BMW E91 330dA xDrive M-Sport '09
              Skoda Superb 2.0TDI DSG '13
              MB W108 250S '67
              MZ RT 125/3 '62

              Comment

              • -Tk-
                Bimmer Fanatic
                • Aug 2002
                • 387
                • Jyväskylä

                Originally posted by Shatter View Post
                Löytyykö täältä E91 325d manuaalin omistajia M57TUD30 koneella? Lähinnä kiinnostaa millaisissa lukemissa keskikulutus pyörii?
                90tkm tuollasella ajoin ja kulutus oli 6-6,5l , vakio muuten paitsi dpf oli tyhjä.
                325d -11, 730i -87, 315 -82 | ex. 530i -07, 325d -07, 330d -04, 323Ci -99, 320i -92 Cabrio, 523i -96, 2x 325i -91, 316i -90, 318is -90, 316i -89, 316 -84, 315 -82

                Comment

                • mmie
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2012
                  • 510
                  • Kouvola

                  Alkaa 335i E92:sta olemaan etupään reaktiotankojen puslat pehmenemään päin, mutta muuten kaikki hyvinkin timmissä kunnossa.

                  Eli muutama vaihtoehto mielessä:
                  - Uudet vakiot
                  - M3 vastaavat
                  - Kenties vaihtaa vanhoihin uudet puslat (lieneekö edes vaihtoehtona joku powerflex henkinen ratkaisu)?

                  Olisikos kokemuksia jakaa?
                  ex e36 325
                  ex e46 328
                  e92 335i FBO
                  Ducati 900S ie
                  KTM 640
                  Suzuki GT550
                  Honda CBR600

                  Comment

                  • Jabbe
                    Bimmer Rookie
                    • Jul 2019
                    • 62
                    • Lappeenranta

                    Originally posted by mmie View Post
                    Alkaa 335i E92:sta olemaan etupään reaktiotankojen puslat pehmenemään päin, mutta muuten kaikki hyvinkin timmissä kunnossa.

                    Eli muutama vaihtoehto mielessä:
                    - Uudet vakiot
                    - M3 vastaavat
                    - Kenties vaihtaa vanhoihin uudet puslat (lieneekö edes vaihtoehtona joku powerflex henkinen ratkaisu)?

                    Olisikos kokemuksia jakaa?
                    Täältä ääni M3 tukivarsille.

                    Comment

                    • jluoma
                      Bimmer Fanatic
                      • Mar 2015
                      • 685
                      • Lappeenranta

                      ABS anturi sökö taas?

                      Miten yleisiä ovat abs-anturiviat jotka johtuu hammaskehästä?

                      Yli viikon toimi moitteetta, mutta nyt pomppasi taas abs-anturi vika.
                      Oikea taka, eli sama jonka vasta vaihdoin. Vikakoodit luin heti..

                      Vai voiko syy olla halpisanturissa?
                      Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                      325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                      Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                      Comment

                      • aae30
                        BTCF Member
                        • May 2010
                        • 2721
                        • .fi

                        Originally posted by jluoma View Post
                        Miten yleisiä ovat abs-anturiviat jotka johtuu hammaskehästä?
                        onhan ne. kurkkaa vaikka toka postaus sivulta 11(ainakin oletuksilla ollaan nyt sivulla 13).
                        edit: ja mun postaus menikin sivulle 14.

                        Originally posted by jluoma View Post
                        Vai voiko syy olla halpisanturissa?
                        voi toki, mutta syytä se kehäkin ois tarkistaa.
                        Sorry I'm Not Sorry
                        E34 540iA 93 sedan
                        E34 540iA 93 sedan
                        E39 530iA 00 touring

                        Comment

                        • jluoma
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2015
                          • 685
                          • Lappeenranta

                          Originally posted by aae30 View Post
                          onhan ne. kurkkaa vaikka toka postaus sivulta 11(ainakin oletuksilla ollaan nyt sivulla 13).
                          edit: ja mun postaus menikin sivulle 14.


                          voi toki, mutta syytä se kehäkin ois tarkistaa.
                          Ok, kiitti, neuvoit katsomaan oikeaan suuntaan.
                          Takavetoinen on erinomainen talviauto, kunhan kuljettajalla on kädet.

                          325d e91 -08 M-Sport, vaimolla 118d e87 -05,

                          Ex. 316i e46 Sedan -00, 320i touring M-Sport -04

                          Comment

                          • Tomi T
                            BTCF Member
                            • Apr 2003
                            • 3856
                            • Nokia

                            Originally posted by mmie View Post
                            Alkaa 335i E92:sta olemaan etupään reaktiotankojen puslat pehmenemään päin, mutta muuten kaikki hyvinkin timmissä kunnossa.

                            Eli muutama vaihtoehto mielessä:
                            - Uudet vakiot
                            - M3 vastaavat
                            - Kenties vaihtaa vanhoihin uudet puslat (lieneekö edes vaihtoehtona joku powerflex henkinen ratkaisu)?

                            Olisikos kokemuksia jakaa?
                            Vanhoihin varsiin uudet puslat. Kunnossa olevia varsia ei ole minkäänlaista tolkkua vaihtaa. Uretaanipuslissa ole oikein mitään järkeä, ellei jotain raaseria olla tekemässä.
                            BMW 330i M-sport G20 Portimao blau metallic '19
                            ½ BMW i4 M50 Sunset orange metallic '24
                            ½ BMW 335i xDrive E92 M-sport Saphirschwarz metallic '09
                            BMW 750iL E32 Diamantschwarz metallic '93
                            BMW X5 3.0d E53 Sterling-grau metallic '05

                            ex. 53*BMW

                            Comment

                            • Jasuuu
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2011
                              • 773
                              • Oulu

                              Originally posted by Tomi T View Post
                              Vanhoihin varsiin uudet puslat. Kunnossa olevia varsia ei ole minkäänlaista tolkkua vaihtaa. Uretaanipuslissa ole oikein mitään järkeä, ellei jotain raaseria olla tekemässä.
                              Uretaaneille ääni täältä, helpot asentaa ja ei huomaa mitää negatiivista ajossa.

                              Comment

                              • MikeDry
                                BTCF Member
                                • May 2006
                                • 6214
                                • Helsinki

                                Joo uretaanipuslaa vaa tilalle. Minusta ei kanna ääntä erikoisesti, erittäin helppo asentaa
                                Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                                Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎