Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI

Collapse
This is a sticky topic.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Spiddu
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 3565
    • Nla

    M57 näyttäisi valuttavan öljyä koneen kylkeäpitkin imusarjan puolella., mielestäni tulee vuotaa suht ylhäältä, voisiko venakoppa olla todenäköisin vuotopaikka?
    BMW E90 330dA 2007
    BMW F30 330e 2017

    Ex list. e36 318is, e36 325iA, e34 540iA,
    e36 325i, e36 318ti, e36 328i, e36 328i, e87 120d, e70 3.0d, F21 125da

    Comment

    • strmix
      BTCF Member
      • May 2012
      • 65
      • Helsinki

      Originally posted by Spiddu View Post
      M57 näyttäisi valuttavan öljyä koneen kylkeäpitkin imusarjan puolella., mielestäni tulee vuotaa suht ylhäältä, voisiko venakoppa olla todenäköisin vuotopaikka?
      Imusarjan läpistä yleensä tihkuttaa öljyä, joka sitten kerääntyy moottorin kylkeen. Vuoto voi olla myös öljynsuodattimen jalan tiivisteissä.

      Venakoppa harvemmin tuolta puolen vuotaa, kun yleensä alkaa vuotaa pakosarjan puolelta.
      Ex Bmw e91 335d - 400hv
      Bmw E91 335i - 500hv

      E- ja F-sarjan viritysohjelmat foorumilaisille.

      Comment

      • Jasuuu
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2011
        • 773
        • Oulu

        Mitähän alkaa antautumaan kun isolla vaihteella antaa pienillä kierroksilla kenkää niin järkyttävä jurina alkaa kuulumaan? 330xd automaatti. Nelosvaihteella ei tee mutta kolmosella kyllä.

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7387
          • Oulu

          Originally posted by Jasuuu View Post
          Mitähän alkaa antautumaan kun isolla vaihteella antaa pienillä kierroksilla kenkää niin järkyttävä jurina alkaa kuulumaan? 330xd automaatti. Nelosvaihteella ei tee mutta kolmosella kyllä.
          Mulla on tuossa sigun E92 samanlaista vikaa ollut oikeastaan ostohetkestä saakka. Jurina ei ole mulla järkyttävä, mutta huomattava kyllä. Ei vielä 50-60 vauhdeissa oikein erotu, mutta siitä eteenpäin paremmin mitä enemmän vauhtia on. Tasakaasulla ei jurise ainakaan täkälaisissa rajoitusnopeuksissa. Kardaania veikkaan, mutta en ole saanut tutkituksi kun pitäis purkaa pakoputkisto ja lämpösuojaa pois että mitään näkis.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • alfaromeo
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2019
            • 256
            • Suomi

            Veikkaan kardaanin tukilaakeria. Harvemmin rätit näissä menee..

            Mulla oli e90 330xia, jossa 70-110km/h jurisi/jyrisi kokoajan. Kaasun annostelulla ei mitään vaikutusta. Pakoputkea ei tarvinnut irroittaa, vain kannattimista pois ja niin alas kuin menee tukien päälle lepäämään. Olisko ollut motonetistä Bilsteinin osa n.50€.











            Tämän jälkeen kaikki ongelmat hävisivät samantien !
            E92 335ia
            F11 535ia

            Comment

            • Petri.Kekkonen
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2006
              • 7387
              • Oulu

              Kiitos loistavasti kuvatusta asennuksesta!

              Sitä olen miettinyt että voiko tuo tukilaakeri aiheuttaa sitä että jurina/tärinä tulee vain kun vääntöä on enemmän siellä kardaanissa? Tasakaasulla ei minusta mitään ongelmaa ole, 140 km/h ehkä vähän jotain pientä alkaa olla, lujempaa en ole ajanut niin pitkään että tuota ois ehtiny ihmetellä. Mutta jostain päästä noita osia pitäis alkaa kuitenkin vaihtaan.
              E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
              E39 523i M Sport '00, Titansilber

              Comment

              • Silmaauki
                BTCF Member
                • Jan 2015
                • 1776
                • Turku

                Minulla on E93:ssa oikea eturengas kulunut enemmän kuin vasen ja kuluma on vielä epätasaista (ulkoreuna enemmän). Mitäs tuolla alustassa noin yleensä on semmoista kulutustavaraa, joka voisi 130tk ja 13 vuoden jälkeen olla vaihtokunnossa?

                Jos se nyt jotain merkitsee niin tässä on varustekoodi 704 M-sport suspension.
                E93 335i Aarre, Montego blue
                E90 318i talvipulkka

                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                Comment

                • alfaromeo
                  Bimmer Fanatic
                  • Jun 2019
                  • 256
                  • Suomi

                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Kiitos loistavasti kuvatusta asennuksesta!

                  Sitä olen miettinyt että voiko tuo tukilaakeri aiheuttaa sitä että jurina/tärinä tulee vain kun vääntöä on enemmän siellä kardaanissa? Tasakaasulla ei minusta mitään ongelmaa ole, 140 km/h ehkä vähän jotain pientä alkaa olla, lujempaa en ole ajanut niin pitkään että tuota ois ehtiny ihmetellä. Mutta jostain päästä noita osia pitäis alkaa kuitenkin vaihtaan.
                  Vois kyllä kuvitella, kun parimetrinen kardaani alkaa keskeltä vatkaamaan niin varmasti tuntuu korissa. Ja molemmissa päissä tiukat limput, niin ei anna sieltä myöden. Mulla tuntu kädellä koittaen tiukalta tuo tukilaakeri, mutta kardaani pöydällä laakeria pyörittäen kuulosti ihan "skeittilauta asfaltilla" ääneltä, oli aivan loppu. Kilometrejä oli n.120tkm.
                  E92 335ia
                  F11 535ia

                  Comment

                  • alfaromeo
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2019
                    • 256
                    • Suomi

                    Originally posted by Silmaauki View Post
                    Minulla on E93:ssa oikea eturengas kulunut enemmän kuin vasen ja kuluma on vielä epätasaista (ulkoreuna enemmän). Mitäs tuolla alustassa noin yleensä on semmoista kulutustavaraa, joka voisi 130tk ja 13 vuoden jälkeen olla vaihtokunnossa?

                    Jos se nyt jotain merkitsee niin tässä on varustekoodi 704 M-sport suspension.
                    Jos takavetoinen, etumaiset alatukivarret on kulutustavaraa. Ne isot helat korkkaa vulkanoinneistaan ja sitten on mielenkiintoinen ajaa Helppo koittaa silleen, että esim. automaatilla D päälle ja lähdet liikkeelle ja sitten jarru pohjaan. Yleensä koko pyörä heilahtaa useita senttejä edestaas ja voi kolahtaa. Kaveri puikkoihin ja ite ulkopuolelta kattelemaan tilannetta. Nelivedossa kyseinen varsi on taaempi.
                    E92 335ia
                    F11 535ia

                    Comment

                    • Silmaauki
                      BTCF Member
                      • Jan 2015
                      • 1776
                      • Turku

                      Originally posted by alfaromeo View Post
                      Jos takavetoinen, etumaiset alatukivarret on kulutustavaraa. Ne isot helat korkkaa vulkanoinneistaan ja sitten on mielenkiintoinen ajaa Helppo koittaa silleen, että esim. automaatilla D päälle ja lähdet liikkeelle ja sitten jarru pohjaan. Yleensä koko pyörä heilahtaa useita senttejä edestaas ja voi kolahtaa. Kaveri puikkoihin ja ite ulkopuolelta kattelemaan tilannetta. Nelivedossa kyseinen varsi on taaempi.
                      Kiitokset vinkistä. Ilmeisesti kyse on tästä osasta nro 6 seuraavassa kaaviossa.

                      E93 335i Aarre, Montego blue
                      E90 318i talvipulkka

                      Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                      Comment

                      • MikeDry
                        BTCF Member
                        • May 2006
                        • 6166
                        • Helsinki

                        Ton osa numero 6 voi testaa myös sillä, että tekee sellaisen napakan jarrupolkimen painalluksen(ei pysähtymiseen asti), jos kolahtaa, niin väljät.
                        Myös sen voi kokeilla kädellä kiertää, jos kiertyy herkästi entiset, myös kun noi isot puslat on mennyt, niin jarruttaessa vatkaa ja kyllä vääntöraudalla tuntee että se pusla on pehmeä jos on mennyt huonoksi
                        Ex:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
                        Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better

                        Comment

                        • alfaromeo
                          Bimmer Fanatic
                          • Jun 2019
                          • 256
                          • Suomi

                          Juuri näin. Osa numero 6 on ihan perinteinen. Kannattaa tsekata se
                          E92 335ia
                          F11 535ia

                          Comment

                          • ozi
                            BTCF Member
                            • Nov 2004
                            • 268
                            • .

                            Originally posted by Silmaauki View Post
                            Kiitokset vinkistä. Ilmeisesti kyse on tästä osasta nro 6 seuraavassa kaaviossa.

                            https://www.realoem.com/bmw/enUS/sho...diagId=31_0799
                            TRW:n varret vaikutti ainakin kätöseen laadukkailta eikä hinnaltakaan Autodocin kautta maata kaatavia, mutta tietysti aika sen näyttää eli alustava vahva suositus TRW:lle
                            Last edited by ozi; 03-05-2022, 22:20.
                            No turbo shit - just real shit
                            e92 335i

                            Comment

                            • Jabbe
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2019
                              • 62
                              • Lappeenranta

                              Jos puslat on entiset niin uretaaniset vaan tilalle, turha koko tukivartta vaihtoon laittaa, jos se on kunnossa.

                              Comment

                              • Silmaauki
                                BTCF Member
                                • Jan 2015
                                • 1776
                                • Turku

                                OM tukivarret näytäisi olevan Saksassa ~100eur/kpl ja puslat 50eur/kpl.

                                Ehkä mä noi varret molemmille puolille vaihdan. Kunhan nyt vaan sais ensin kaverin paikalle vahvistamaan, että noissa se ongelma on.
                                E93 335i Aarre, Montego blue
                                E90 318i talvipulkka

                                Harrastuksissa ongelmien määrä on vakio - niitä on koko ajan.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎