e91 dampperin momentti
en löytänyt searcilla mistä näkyisi kiristys momentteja.dampperin vaihto edessä niin siihen olisin tarvinnut kiristys momentin.
auto e91 318d
E90/e91/e92/e93 kysymyksiä ja vastauksia XI
Collapse
This is a sticky topic.
X
X
-
Originally posted by Georgios Terziakis View PostNyttemmin ei enää reteot tee muuta kun väläyttää näyttöä muutaman minuutin välein.
Korjausohjeita löydetty netistä ja videoo youtubesta. Kunhan talviriehat vkonloppuisin on ohi, niin sitten reteoitten kimppuun. Kirjottelen sitten että miten kävi.
Leave a comment:
-
Originally posted by Georgios Terziakis View PostTänään vihdoinkin sain auton talliin ja katoin kaikki sulakkeet, ehjiä.
N. -10c asteessa reteot toimii, mut jos ajan lähikauppaan (3km), niin kaupasta kotiin lähtiessä ei enää toimi, vaan jää buuttailemaan.
Tällä vkolla kun ollut -5C - +2C, niin ei ole lähtenyt kertaakaan päälle, vaan jää buuttailemaan.
Vikakoodit luin, ei mitään.
Notta, etinkö uuden soittimen jostakin, vai onko joku joka osais noita korjailla?
Korjausohjeita löydetty netistä ja videoo youtubesta. Kunhan talviriehat vkonloppuisin on ohi, niin sitten reteoitten kimppuun. Kirjottelen sitten että miten kävi.
Leave a comment:
-
Originally posted by alpine3 View PostSepä on outoa, kun frmmän pinneistä menee yksittäiset johdot suoraan kullekin valolle.
Edit. Sitten varmaankin kannattaa tarkastaa liittimet sieltä frmmän päästä, maat ym.
Leave a comment:
-
Originally posted by alpine3 View PostKoodaa se poksi autoon.
Edit. Ja kopioi myös varustelista cassista frmmään. Varustelista on siis e9x sarjassa kahdessa modulissa, cassissa ja frmmässä, ja nyt frmmässä on edellisen auton varustelista (oletan että ostit käytetyn).
Leave a comment:
-
Koodaa se poksi autoon.
Edit. Ja kopioi myös varustelista cassista frmmään. Varustelista on siis e9x sarjassa kahdessa modulissa, cassissa ja frmmässä, ja nyt frmmässä on edellisen auton varustelista (oletan että ostit käytetyn).Last edited by alpine3; 11-02-2023, 21:22.
Leave a comment:
-
e91 ja frm ongelmat
moro! oiskohan jollain ideoita😅 koodailin ncs expertillä parijuttua frm moduuliin ja senjälkeen pistin valot päälle, jonkuaikaa palo ja sitte yhtäkkiä alko oikeanpuolen parkki välkkymään ja sitte sippas kokonaan, sekä uloimmat takavalot sammu😅 resettasin tool32:sella shortcircuit laskurin( parkin laskuri oli pelkästään täynnä), mutta ei syty vieläkään. ostin sitte uuen frmboxin, iskin kiinni mutta vieläkään ei parkki taikka takavalot syty. En vielä koodannu autoon joten vieläköse siitä on kiinni? vai pitäskösen palaa ilman koodausta🤔 sulakkeet oon kanssa tonkinu vaan ehjiä oli sekä vikäkoodit nollasin vielä kertaalleen.
Leave a comment:
-
Nyt on homma korjattu, vaikka ei ollut nyt kyse ihan tavallisesta tapauksesta.
Leave a comment:
-
Mä pistin aamupäivällä tämmöiset "tonget" tilaukseen.
Itselläni ei oo noille näillä näkymin muuten paljon käyttöä, mutta perheessä noille löytyy muuta käyttöä mm. veneen sähköjen uusimisessa.
Leave a comment:
-
Originally posted by Silmaauki View PostMinkälainen puristustyökalu, tuon kaapelipätkän liittämiseen tarvitaan?
Tosin aika paljon sai moukaroida, joten jokin kunnon työkalu lienee parempi jos saatavilla
Leave a comment:
-
Originally posted by Silmaauki View PostMinkälainen puristustyökalu, tuon kaapelipätkän liittämiseen tarvitaan?
Originally posted by E39-530A View PostOn näissä ollut jonkun verran ongelmaa myös moottorin maakaaplin kiinnityksen kanssa. Minulla oli E90:ssä (325iA, N52B25) moottorin maakaapeli melkein irti. Ensin alkoi kuulua hurinaa tai sirinää radion taustalla, sitten puhallus alkoi sekoilemaan, lopuksi alkoi pätkimään konetta vauhdistakin ja samalla tuli vikavalo.
Leave a comment:
-
Originally posted by Silmaauki View PostOlikos tässä E9x-sarjassa ollut joitain ongelmia maakaapelin kanssa? Vai liittyikö se E6x-sarjaan?
Tänään ton talvipulkan kanssa kävin liikennevaloihin hidastaessa niin, että ensin absin-hälytysvalo tuli päälle ja rupes vilkkumaan. sen jälkeen kone sammui ja useimmat valot rupesivat vilkkumaan. Kone ei enää käynnistynyt ja seuraavaksi huomaan, että autossa on hiukan käryä. Siitä sitten ensin avaamaan konepellin, että onko siellä mitään, mutta siltä puolelta ei löytynyt mitään epäilyttävää. Ulkoa katsellessa sen sijaan huomasin pienen savun leijailevan tuulilasin alareunasta kabiiniin. Siitä sitten akkukenkä irti ettei koko auto leimahda, mutta ennen kuin ehdin miinusnapaa irrottamaan, niin auto oli jo täysin virraton.
Vielä en pääse autoa tutkimaan, mutta olisko hyviä valistuneita arvauksia syystä?
On näissä ollut jonkun verran ongelmaa myös moottorin maakaaplin kiinnityksen kanssa. Minulla oli E90:ssä (325iA, N52B25) moottorin maakaapeli melkein irti. Ensin alkoi kuulua hurinaa tai sirinää radion taustalla, sitten puhallus alkoi sekoilemaan, lopuksi alkoi pätkimään konetta vauhdistakin ja samalla tuli vikavalo.
Leave a comment:
-
Taitaa olla kohtuullisen yleinen ongelma kun kaapelinpätkää ja sulaketaulun pohjaa löytyy suoraan hyllystä mm. Raisiosta. Konalassa kaapelinpätkiä on +20 kpl.
Leave a comment:
Leave a comment: