Originally posted by Kouris
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9x alustan päivitystä
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E63 630iA '05
-
-
Originally posted by Jarno View PostKäykö e92 335i jouset e91 325d?
EDIT- Eipäs käykkään, e90/91 käy ristiin mutta e92 eri sarja ainakin Eibachilla.
Voit verrata mitkä käy ristiin esim. http://web2.carparts-cat.com/default.aspx?30=16&52=1&10=11009C0DB0EC49F1AC3263E D6BF53C95279004&14=4&12=101Last edited by JP-76; 28-02-2015, 11:38.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
Originally posted by Atom View PostOnko jollain tietoa mitä alla oleva kasa maksaa? Marmori vs muut kaupat? Käykö kaikki etupään osat myös nelivetoon?
Mulle osat tuli paikallisen tarvikeliikkeen kautta Schmiedmanilta.
Loppusummaa en muista mutta osakassin kokoon nähden se oli mielestäni kohtuullinen.
Hinnat noille löytyy Schmiedmannin sivuilta kun syöttää varaosanumeron sinne hakulaatikkoon.
Nuo tuli kaikki nelivetoon johon tuli (tai siis tulee, osat ei siis ole VIELÄKÄÄN paikoillaan, on muka ollu kiireitä...)
Konin Sport iskarit ja Eibach Pro 30/10 madaltavat jouset.
Noiden jousten takia vaihdan erilaiset, vakiota lyhemmät ja jäykemmät pohjaanlyöntikumit.
Takavetoisen etupään osista nelivetoon ei passaa suoraan kuin jouset, kääntölaakerin ja korin välissä oleva 3mm:n prikka, jousilautanen ja kääntölaakeri.
Siinäkin on sellainen ero että kääntölaakeri on 3mm matalempi nelivedossa ja huomattavasti tukevampi.
Näitä oli kiva vertailla kun vasta vaihdetiin takavetoon etuiskarit ja nelivedon osat on tallin hyllyllä.
Takapäät on samat riippumatta vetävien pyörien määrästä.Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
-
Originally posted by Sallinen View Post
Muuten tuo on ihan normihomma, jopa helpompi kuin takavetoiseen, lyhemmän iskarin takia.
Elä riko kuskinpuolen korkeusanturia, siis jos autossa on xenonit.Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
-
Vielä ehtii tarpeellisia tarvikkeita hankkimaan, kun jouset makaavat laatikossaan. Ovatko lyhyemmät pohjaanlyöntikumit nimenomaan performance osat, jotka ovat mainittu vastauksessa 443?e91 320dA xDrive -12
Porsche 911
Audi TT
Comment
-
-
Juu on.
Ne on jokusen sentin lyhemmät kuin alkuperäiset ja jonkin verran jäykemmät.Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911
Comment
-
-
Omassa kipossa joku halvatun coilisarja. Onko muilla samaa ongelmaa että klopisee hitaassa vauhdissa kun ajelee töyssyihin. Yläpäät kireällä ja nivelet/laakerit katottu. Ilmeisesti aiempi omistaja on yrittänyt hiljentää kun jousen sisällä oli kumiletkun pätkiä.
Löytyispä jostain orkkisalusta. Kaikki kävisi kunhan tuosta coilisetistä pääsisi eroon.sigpic
Comment
-
-
Originally posted by MarQu View PostOmassa kipossa joku halvatun coilisarja. Onko muilla samaa ongelmaa että klopisee hitaassa vauhdissa kun ajelee töyssyihin. Yläpäät kireällä ja nivelet/laakerit katottu. Ilmeisesti aiempi omistaja on yrittänyt hiljentää kun jousen sisällä oli kumiletkun pätkiä.
Löytyispä jostain orkkisalusta. Kaikki kävisi kunhan tuosta coilisetistä pääsisi eroon.
180tkm ajetusta vm.09 320D e91 jäänyt vakioalusta. Leimalla ei ollut huomautettavaa, sen jälkeen siirtyivät coilien tieltä. Laitan yv:n..
Vaihtoehtoina itselle on varmasti BC tai D2. Tuv-lappu vain puuttuu..
Tällaiset alkoi hinnan puolesta kiinnostamaan: http://www.jmtech.fi/kauppa/index.ph...ducts_id=13585 kokemuksia?
Comment
-
-
Originally posted by tommi69 View PostMiten voi madallus vaikuttaa ohjaukseen?
Laitoin autoon bc racing alustan, ja alusta on nyt niin jäykkänä, että kuuluu pienikin välys alustassa. Ainut mikä autossa tällähetkellä joustaa on se 35 profiilinen rengas.
Vakioalusta on niin löysä, että ääni vaimenee matkalle
Ja jos tässä nyt puhutaan siitä mainistemastasi madaltamisesta niin oletko tietoinen, että kun autoa lasketaan niin raidetankojen kulma muuttuu, jolloin saattaa senkin seurauksena tulla hammastangon välykset paremmin esiin.
Allekirjoittaneen autossa ainakin hammastanko on alempana kun raidetangonpää, eli siis väärässä asennossa.
Comment
-
-
E91 320d:hen H&R 29187-2 (35/20mm) madallusjouset:
Vakio (M-Sport) etäisyys navasta kaareen:
Edessä 345mm
Takana 340mm
Madallusjousilla:
Edessä 340mm
Takana 340mm
Ei paljoa tippunut. Jos jotain positiivista haluaa hakea, niin on ne muuten ihan hyvät, vähän vaikuttais jäykistyneen, ja turha kallistelu mutkissa vähentyneen. Ja onhan tuo nyt silmämääräisesti balanssissa, vaikka pään saa vielä tungettua renkaan ja kaaren väliin sekä edessä että takana. Sedaniin ilmeisesti löytyy 45/30mm jousia, ne on sitten varmaan ne joita kaikki niin kovasti kehuu.Last edited by Supra^; 30-03-2015, 13:03.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
Comment