Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x alustan päivitystä

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KtKtuned
    Bimmer Rookie
    • Dec 2013
    • 127
    • Finland

    Originally posted by aku1979 View Post
    Mikä on norkku? :-D Meniskö eibachin pro-kit koni fsd:n kanssa?
    Juuri eibachin pro-kittiä meinasin. Ne mulla on Noitten konien kanssa.
    Kestävyydestä pitkällä tähtäimellä vaikea sanoa,kun noi on ollut alla vasta vajaan vuoden. Oli koni sportit noita ennen paikalla jo valmiina,kun auton ostin. Ne oli mun makuun liian jäykät löysimmälläkin säädöllä. Mitään vuotoja tai kulumisia ei vanhoissa koneissakaan ollut.

    Takaiskareiden yläpää,mistä mäntä lähtee kannattaa maalata mieluusti jo uutena,kun se muovirinkula hioo sitä ja suolavesi jää sinne maate. Voi ruostua ikävän näköiseksi.

    Yleisesti luotan kyllä konin iskareihin enemmän kuin mihinkään muuhun merkkiin. Oli Cossussa käytettynä ostetut koni sportit alla 14vuotta,niistä viimeiset 5vuotta vain kesäisin. ja eivät vuotaneet ja toimivat hyvin. Kilometrejä ei vuodessa kyllä tullut kuin 5-7tuhatta. Huonoilla kuoppaisilla sorateillä ei kyllä noin kauaa olisi kestäneet tietenkään.
    Last edited by KtKtuned; 16-04-2015, 14:00.
    BMW 335i E90 -07

    Comment

    • aku1979
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2015
      • 1152
      • Helsinki

      Eikös tuo vähän madallusta huutaisi...ja joo hienompia vanteita ?
      Attached Files

      Comment

      • jonttt
        BTCF Member
        • Feb 2012
        • 71
        • Lempäälä

        Ei ole kellään jäänyt e91 BC-alustan etupään vakiojousien mittoja talteen?
        EDIT: Selvisikin jo. 135mm pitkät. Liekö vieläkään tarpeeksi tiputusta, kun lyhin mahdolinen jousi on 15mm lyhyempi..
        Last edited by jonttt; 27-04-2015, 16:31.
        Nykyiset:
        BMW E91LCI 320D http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=324291
        Nissan 200SX S13 SR20DET

        Comment

        • _artsi_
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2005
          • 579
          • Pori

          Kw2

          Mulla KW2 ja toiminut ihan hyvin alkukankeuksien jälkeen.
          Mitat edessä ja takana, 330mm keskiöstä.


          BMW 330dA e92 M-SPORT

          Comment

          • juhi5
            Newbiemmer
            • Nov 2014
            • 7
            • porvoo

            Toinen takaiskari päästänyt nesteet ulos eli pitäisi jotain löytää tilalle. Auto e91 330xd -07, mittasin keskiöstä kaareen niin edessä 370 ja takana 350. Takapäässä on tosin 5mm heitto toisella puolella, se puoli mistä iskari sökönä oli korkeammalla. Alusta oli tasainen kun mittasin.
            Taitaa olla vakio alusta, lisävaruste listassakaan ei ole mitään mainintaa suspensionista.

            Eikös tämän setin pitäisi mennä auton alle mukisematta : http://www.ebay.de/itm/4x-Bilstein-B...item43d1d9e8fd

            Mites on jos haluaa myöhemmin keulaa madaltaa sen 20-30mm niin soveltuuko noi B6 siihen. Takapäätä en juurikaan pysty madaltamaan koska vanne tulee niin kaarelle.

            Kunhan nyt saisi varmuuden että on vakio alusta ja noi bilsteinin B6 kävisi nykyisten tilalle. Myyjä ilmoittaa tuolla kuvauksessa että ei madallukseen : "Hinweis: für Modelle mit Standard Fahrwerk, ohne M-Technik oder Tieferlegung"

            Comment

            • vision
              BTCF Member
              • Feb 2014
              • 36
              • porvoo

              Originally posted by juhi5 View Post
              Toinen takaiskari päästänyt nesteet ulos eli pitäisi jotain löytää tilalle. Auto e91 330xd -07, mittasin keskiöstä kaareen niin edessä 370 ja takana 350. Takapäässä on tosin 5mm heitto toisella puolella, se puoli mistä iskari sökönä oli korkeammalla. Alusta oli tasainen kun mittasin.
              Taitaa olla vakio alusta, lisävaruste listassakaan ei ole mitään mainintaa suspensionista.

              Eikös tämän setin pitäisi mennä auton alle mukisematta : http://www.ebay.de/itm/4x-Bilstein-B...item43d1d9e8fd

              Mites on jos haluaa myöhemmin keulaa madaltaa sen 20-30mm niin soveltuuko noi B6 siihen. Takapäätä en juurikaan pysty madaltamaan koska vanne tulee niin kaarelle.

              Kunhan nyt saisi varmuuden että on vakio alusta ja noi bilsteinin B6 kävisi nykyisten tilalle. Myyjä ilmoittaa tuolla kuvauksessa että ei madallukseen : "Hinweis: für Modelle mit Standard Fahrwerk, ohne M-Technik oder Tieferlegung"
              B6 on vakio mittainen ja B8 on matalampi sport. Mutta toimii B6 miedolla madalluksellakin.
              F31lci Dam & F20 Lci ex:325d e91 lci,w164

              Comment

              • samuxd
                BTCF Member
                • Feb 2012
                • 318
                • Äänekoski

                Painiiko kukaan täällä bc racingin alustan korkeuden kanssa? Itselläni keulassa tolppa niin lyhyt kun olla ja voi, mutta silti ei saa keulaan tarpeeksi alas? Onko kukaan keksinyt mitään muuta vaihtoehtoa kuin tilata extreme drop settiä eteen?
                E39 540iA -00 käyttis
                E34 525i -91 harraste
                E36 320i -94 jääratakampe

                Comment

                • atteee
                  BTCF Member
                  • May 2013
                  • 167
                  • Yka

                  Hep !

                  Lyhkäsempää jousta vaan alle
                  Jousessa on numerosarja, josta näkee mitat. Mulla 62-135-008, eli sisähalkaisija 62mm, pituus 135mm, jäykkyys 8kg.
                  120mm taitaa olla lyhimmät.
                  Jos sulla on v1 malli niin oli vieläkin pitemmät jouset vakiona, kun mun br alustassa.

                  Comment

                  • juhi5
                    Newbiemmer
                    • Nov 2014
                    • 7
                    • porvoo

                    Originally posted by vision View Post
                    B6 on vakio mittainen ja B8 on matalampi sport. Mutta toimii B6 miedolla madalluksellakin.
                    Elikkäs B6 lähti tilaukseen. Vielä sen verran kaipaisi jeesiä että onko näissä B6 sisäänrakennettu pohjaanlyöntikumi tai vastaava, vai tarviiko näihin erikseen hommata sellaiset?

                    Comment

                    • samuxd
                      BTCF Member
                      • Feb 2012
                      • 318
                      • Äänekoski

                      Originally posted by atteee View Post
                      Hep !

                      Lyhkäsempää jousta vaan alle
                      Jousessa on numerosarja, josta näkee mitat. Mulla 62-135-008, eli sisähalkaisija 62mm, pituus 135mm, jäykkyys 8kg.
                      120mm taitaa olla lyhimmät.
                      Jos sulla on v1 malli niin oli vieläkin pitemmät jouset vakiona, kun mun br alustassa.
                      Mulla br malli ja 135mm ja 8kg jouset. Ei lyhyemmät auta ku tolppa pohjassa ja pohjaanlyöntikumit sentin päässä kun auto alhaalla. Lyhyempi patruuna pitäis olla.
                      E39 540iA -00 käyttis
                      E34 525i -91 harraste
                      E36 320i -94 jääratakampe

                      Comment

                      • kmn
                        Moderator
                        • May 2009
                        • 6022
                        • Sipoo

                        Originally posted by samuxd View Post
                        Mulla br malli ja 135mm ja 8kg jouset. Ei lyhyemmät auta ku tolppa pohjassa ja pohjaanlyöntikumit sentin päässä kun auto alhaalla. Lyhyempi patruuna pitäis olla.
                        Täh, miten mä en nyt tajua tätä kommenttia.

                        Eihän se, onko jousi 120mm vai 135mm vaikuta sisäjouston pituuteen mitenkään. :think BC:ssä tolpan pituutta säätämällä säädetään ajokorkeus, ei jousen esijännitystä löysentämällä siten, että jouset heiluu vapaana. :think Saman verran siellä tolpassa on sisäjoustoa, oli se jousi sitten 100mm, tai 130mm. Ainoastaan jousen alapään esijännityksen säätöholkin paikka muuttuu, joten tolppasta voidaan säätää ajokorkeutta alemmaksi ilman, että sisäjouston pituus lyhenee.

                        Käyttis: G08 iX3 M-Sport -22
                        Avokin kesälelu: E93 M3 -09 Alpineweiss
                        --
                        Ex: E90 LCI M3 -11, F31 330d M-Sport -13, F15 X5 35i M-Sport -15, F31 330d M-Sport -12, F30 330d M-Sport -12, E93 325i -09, E91 335d M-Sport -07, F31 330d M-Sport, E46 M3 -02, E91 330d M-Sport -06, E87 118d -06, E46 320dA -04, E46 328i -99, E36 328i -92 M-Sport, E91 320d -06, E36 328i -96 M-Sport, E36 325i -93, E39 528iA -97, E39 535iA -98, E36 320i -95

                        Comment

                        • atteee
                          BTCF Member
                          • May 2013
                          • 167
                          • Yka

                          Veikkaan, että kyseessä on nyt sama ongelma kun mulla, että iskari pohjaa alakiinnikkeeseen. Se ei pääse tässä mallissa tulemaan läpi sieltä :think

                          Comment

                          • samuxd
                            BTCF Member
                            • Feb 2012
                            • 318
                            • Äänekoski

                            Kyllä, juurikin näin eli korkeudensäätö on tapissaan ja esijännitys niin löysällään kun vain mahdollista, ei siis tipu tästä alemmas. Harmittava juttu kun bc:n alustaan päädyin kun olettamus oli se että auton saa alas.
                            E39 540iA -00 käyttis
                            E34 525i -91 harraste
                            E36 320i -94 jääratakampe

                            Comment

                            • atteee
                              BTCF Member
                              • May 2013
                              • 167
                              • Yka

                              Sama täällä
                              Eikä vihtis laittaa 0,5-1cm takia uusia iskareitakaan...

                              Comment

                              • samuxd
                                BTCF Member
                                • Feb 2012
                                • 318
                                • Äänekoski

                                Saishan tota vielä 18" vanteella tiputtaa kyllä ainakin sen 3cm. Olisikohan ihan tekemätön paikka avata sorvissa se alapää auki jotta tolppa pääsisi pyörimään läpite? Toisaalta jos extreme drop patruunat jonkun muutaman satasen maksaa niin onko järkeä alkaa tuhoamaan noita iskarin alapäitä.:think
                                E39 540iA -00 käyttis
                                E34 525i -91 harraste
                                E36 320i -94 jääratakampe

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎