Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 941
    • Espoo

    Originally posted by Supa View Post
    Minkälaista käyntiääntä tuon N52 koneen pitäisi pitää? Vinkuuko muilla?
    Sukulaisen e90 325 3/05 auto vinkuu jonkinverran kierrosten mukaan.
    Konepelti ylhäällä kuuluu selkeesti ja matalissa nopeuksissa ärsyttävästi kuuluu myös sisälle.
    Vika vai ominaisuus?
    Minulla taitaa olla samanikäinen 325iA. Pitää vaimeaa ulinaa/ujellusta suunnilleen 1250rpm:n ja uudestaan 1750rpm:n tiedoilla. Äänen korkeus ei muutu, vain voimakkuus kasvaa noita alueita lähestyttäessä. En ole kuunnellut pellin alta, mutta ohjaamoon siis kuuluu vaimeasti. Mittarissa on nyt 94tkm, ei ole muuttunut miksikään 65tkm lähtien (jolloin ostin tuon). Öljyjä on vaihdeltu milloin mitäkin; ei vaikuta.
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • hke
      Newbiemmer
      • Dec 2007
      • 2

      sekalaisia kysymyksiä

      Tarkoituksena jollain aikataululla hakea Saksasta ihan perus 318D STW, -08 tai uudempi, <60tkm, merkkiliikkeestä. Joitain kysymyksiä:
      - onko imusarjan läpät koneessa?
      - tarvitseeko erillisen huohottimen lämmityksen Suomessa?
      - näyttäisi perusversiot olevan yleensä ilman istuinlämmityksiä(?), mutta niitä en juuri käytä nytkään
      - lohkolämmitin ja talvirenkaat pitänee Suomessa hankkia, muuta?
      - saako ajanhallinnan ja luistoneston täysin pois kytkettyä, siis niin että mitään jarruttelevaa systeemiä ei jää päälle (ainakin nykyisen etuvetoisen auton tapauksessa aivan ehdoton optio kun >20cm uutta lunta tullut)?
      - Paljonko etupenkin selkänoja kallistuu ja mahtaako saada yhtenäisen tilan siten että 260cm*60cm purjelauta menee sisään ja kuski pystyy vielä ajamaan? Voi kyllä olla että noitten urheilukamojen osalta tulee peräkärryn hankinta tai vanha auto pitää jättää siihen käyttöön.

      Comment

      • bullshit
        Newbiemmer
        • Oct 2010
        • 6
        • oulu

        jäähdytinnesteet

        uus bemarin omistaja ilmottautuu joukkoon...
        tuli ostettua 318d touring -07-
        kaikinpuolin soiva peli, mutta nyt itse asiaan..

        Jäähdytinnesteen vaihtohommia ois tänään tiedossa.
        onko joku ite vaihtanut?
        ei vissiin sen ihmeempää ku alavesiletku irti ja nesteet pihalle...,muutama huuhtelu ja uudet liemet sisään(huuhtelu sen takia ku menee siniset sisään ja nyt oli vihreät)
        onko minkäänlaista ilmausjuttua kyseisessä autossa???

        Comment

        • Feelix
          Newbiemmer
          • Sep 2010
          • 2
          • oulu

          Originally posted by Feelix View Post
          Kellään muulla ollut ongelmia e91 320 -09 xda:n vaihdelaatikon kanssa, omassa vaihteiston toiminta ei ole koko aikana ollut mitenkään "sivistynyttä" ja muutaman kerran on jättänyt "vedon" päälle esim liikennevaloihin tulessa. Autolla ajettu 60tkm. Vein auton wetterille tarkastettavaksi ja soittivat tänään sieltä että laatikossa on jäähdytysnestettä? ja laatikko menee todennäköisesti vaihtoon.

          Niinhän siinä sitten kävi että laatikko meni vaihtoon. Onneksi autossa oli vielä takuuta tammikuuhun asti jäljellä, säästyin henk koht konkurssilta
          e91 320 xda -09

          Comment

          • jussi_r
            Bimmer Enthusiast
            • Jan 2004
            • 1655
            • Nurmijärvi

            Originally posted by bullshit View Post
            Jäähdytinnesteen vaihtohommia ois tänään tiedossa.
            onko joku ite vaihtanut?
            ei vissiin sen ihmeempää ku alavesiletku irti ja nesteet pihalle...,muutama huuhtelu ja uudet liemet sisään(huuhtelu sen takia ku menee siniset sisään ja nyt oli vihreät)
            onko minkäänlaista ilmausjuttua kyseisessä autossa???
            Eikös siniset ja vihreät ole suunnilleen samaa kamaa? Enivei, ei sitä alavesiletkua tartte irroittaa, kun laskee vanhat ulos poistopropusta syylärin alanurkassa.
            M3 Cabrio Individual
            530d GT xDrive
            GL420 CDI
            ZX-12R

            Comment

            • bullshit
              Newbiemmer
              • Oct 2010
              • 6
              • oulu

              Originally posted by jussi_r View Post
              Eikös siniset ja vihreät ole suunnilleen samaa kamaa? Enivei, ei sitä alavesiletkua tartte irroittaa, kun laskee vanhat ulos poistopropusta syylärin alanurkassa.
              nonnih..sehän helpottaa asiaa jos kerta ihan poistoproppu löytyy.
              onko tietoo ilmauksesta kellään?
              onko vaan letkun puristelutalkoot edessä?

              siniset litkut on kans jonkin sortin silikaattivapaita litkuja.
              vastaa vaggilaisten punasta mutta "käy" bmw mersu ja opel.
              suositellaan alumiinimoottoreille.


              tuosta tuo ylimmäinen tökötti...

              Comment

              • lao
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2010
                • 278
                • Tampere

                Mulla on Saksasta tuodussa 2006 vuoden 330 pannussa nuo kellertävän vihreet litkut. Ei toimminnut vanha tiheyden mittaukseen perustava pakkaskestotesteri. Emäntä ihmetteli sitten miksi pakastin on kotona niin kylmällä, kun sen saa ja jotain litkua on pakastimessa. Ei jäätynnyt -30 lämmössä, joten turvallisin mielin talvea kohti

                Comment

                • Esca
                  Bimmer Enthusiast
                  • Aug 2008
                  • 1662
                  • Pirkkala

                  Originally posted by hke View Post
                  Tarkoituksena jollain aikataululla hakea Saksasta ihan perus 318D STW, -08 tai uudempi, <60tkm, merkkiliikkeestä. Joitain kysymyksiä:
                  - onko imusarjan läpät koneessa?
                  - tarvitseeko erillisen huohottimen lämmityksen Suomessa?
                  - näyttäisi perusversiot olevan yleensä ilman istuinlämmityksiä(?), mutta niitä en juuri käytä nytkään
                  - lohkolämmitin ja talvirenkaat pitänee Suomessa hankkia, muuta?
                  - saako ajanhallinnan ja luistoneston täysin pois kytkettyä, siis niin että mitään jarruttelevaa systeemiä ei jää päälle (ainakin nykyisen etuvetoisen auton tapauksessa aivan ehdoton optio kun >20cm uutta lunta tullut)?
                  - Paljonko etupenkin selkänoja kallistuu ja mahtaako saada yhtenäisen tilan siten että 260cm*60cm purjelauta menee sisään ja kuski pystyy vielä ajamaan? Voi kyllä olla että noitten urheilukamojen osalta tulee peräkärryn hankinta tai vanha auto pitää jättää siihen käyttöön.
                  -Jos on facelifti niin tuo 318 moottori perustuu 320 N47D20 eli ei ole läppiä.
                  -Kovaa ajoo vaan, ei pitäis olla samoja ongelmia kun VAG:n koneissa. (Korjatkaa jos olen väärässä)
                  -Etsi yksilöitä missä vähintään comfortpaketti.
                  -Älä nyt unohda puolen litran kossua talvirenkaiden ja lohkolämmittimen lisäksi.
                  -DTC:n saa kokonaan pois päältä.
                  -Hommaa peräkärry kamoille ja kuljeta pelkästään ihmisiä kabiinissa

                  Comment

                  • sassi
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2008
                    • 412
                    • Nivala

                    Originally posted by Casull View Post
                    Missä vaihdatit lasin?
                    Osaapahan sitten itse vältää jos/kun aiheelliseski vaihto tulee.
                    Ylivieskassa hyvämaineisella lasisepällä, jonka palveluita olen ennenkin käyttänyt, enkä ole negatiivistä palautetta tuosta koskaan kuullut.
                    Itse lasin vaihto on tehty kyllä niin asiallisesti kuin vain voi, lasi on prikulleen oikealla paikallaan ja listat istuu tiiviisti, eikä kuulu mitään suhinoita.

                    Vielä kun mukisematta lupasi touhuta uuden anturin, niin en vielä manaa nimeä julkisesti Ainut haitta tästä nyt on ylimääräinen käynti ööverissä + itse käytetty aika tuon vikakoodin metsästyksessä.

                    Mutta sikäli paha, että jos itsellä ei olisi INPAa, niin tuo vikakoodi olisi tullut ilmi vasta seuraavassa huollossa, joten reklamaatioaika olisi jo mennyt...
                    Ilmastoinnin toiminnassa en huomaa puutteita vaikka tuo anturi onkin pois pelistä, ilmeisesti toimii kosteudenpoiston osalta jollakin vakio-ohjelmalla.
                    --
                    Sassi
                    - F10 530d
                    - KTM 690 Enduro
                    Ex. E90 330d, E46 330d

                    Comment

                    • Weuli
                      BTCF Member
                      • Feb 2008
                      • 1169
                      • Turku

                      nopein vahvistaa vielä..

                      E90 ja E91 takavalot eivät ole samat.. eihän??





                      Mulla on myynnissä setti e90 mutta joku olisi ostamassa ne e91:een :think
                      Last edited by Weuli; 11-10-2010, 13:11.
                      F10 530da xDrive -14
                      ----------------
                      E92 330d -09
                      E93 325i -08
                      E92 330d -08
                      E61 535d -06
                      E91 320d -08
                      E46 330Ci -01
                      E61 525d -06
                      E90 320i -05
                      E46 325i -01
                      E46 318i -99
                      E36 316i -91

                      Comment

                      • masiaro
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 406

                        Ei oo samat.

                        Comment

                        • Casull
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2010
                          • 207
                          • Nivala

                          Originally posted by Escalator View Post
                          -Jos on facelifti niin tuo 318 moottori perustuu 320 N47D20 eli ei ole läppiä.
                          -Kovaa ajoo vaan, ei pitäis olla samoja ongelmia kun VAG:n koneissa. (Korjatkaa jos olen väärässä)
                          -Etsi yksilöitä missä vähintään comfortpaketti.
                          -Älä nyt unohda puolen litran kossua talvirenkaiden ja lohkolämmittimen lisäksi.
                          -DTC:n saa kokonaan pois päältä.
                          -Hommaa peräkärry kamoille ja kuljeta pelkästään ihmisiä kabiinissa
                          Tai etsi yksilö jossa on kaatuvat takapenkin selkänojat.
                          Tuosta tulee hiace kun ne kaataa, tosin silloin ei etupenkin selkänoja mene lähellekkään ääriasentoaan, eli voi se peräkärry sittenkin olla ainoa mahdollisuus.
                          Tai kattoteline.
                          Musta E90 330 xda -05 kaikilla mausteilla, Powered by Karala
                          Läppäleikkaukset, puslanvaihdot, jarrulevysorvaukset, jyrsin- yms. koneistushommat ja muuta teknistä vertaistukea E90:iin Nivalan seudulla: 0405113911

                          Comment

                          • Duudson
                            Bimmer Rookie
                            • Apr 2010
                            • 84
                            • Pirkanmaa

                            Paljonkos koneessa pitäis olla lämpöjä kun termarit toimii?

                            Mulla oli ennen termareiden vaihtoa lämmöt 60-75 astetta, ja tänään vaihdettiin molemmat termarit ja samalla vaihdettiin myös nesteet uusiin.

                            Nyt lämmöt nousikin sitten 20km motarilla ajon jälkeen 96 asteeseen, ja sitten kun pysähdyin muutamaks minuutiks kaupan pihalle niin siitä lähtiessä näytti 98 astetta. Siitä se putos sitten taajamanopeudessa 90 asteen tietämille.

                            Eikös toi lähemmäs sata astetta oo jo liian paljon?
                            -06 E91 330DA M-Sport

                            Comment

                            • _nixu_
                              Bimmer Enthusiast
                              • Feb 2006
                              • 8972
                              • Kellokoski

                              Originally posted by Duudson View Post
                              Paljonkos koneessa pitäis olla lämpöjä kun termarit toimii?

                              Mulla oli ennen termareiden vaihtoa lämmöt 60-75 astetta, ja tänään vaihdettiin molemmat termarit ja samalla vaihdettiin myös nesteet uusiin.

                              Nyt lämmöt nousikin sitten 20km motarilla ajon jälkeen 96 asteeseen, ja sitten kun pysähdyin muutamaks minuutiks kaupan pihalle niin siitä lähtiessä näytti 98 astetta. Siitä se putos sitten taajamanopeudessa 90 asteen tietämille.

                              Eikös toi lähemmäs sata astetta oo jo liian paljon?
                              90 pitäis olla mutta ei se yli 100 liikaa ole. Järjestelmä on painestettu joten ei se kiehu vielä
                              E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

                              Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

                              Comment

                              • Duudson
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2010
                                • 84
                                • Pirkanmaa

                                Originally posted by _nixu_ View Post
                                90 pitäis olla mutta ei se yli 100 liikaa ole. Järjestelmä on painestettu joten ei se kiehu vielä
                                No joo, en mä vielä epäilly että se rikki menis, mutta ihmettelen kyllä miksi lämmöt nyt nousee yli ton 90 asteen
                                -06 E91 330DA M-Sport

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎