Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • touring39
    BTCF Member
    • May 2005
    • 3901
    • Kaarina

    Originally posted by masiaro View Post
    Moi

    Eilen ostin Saksasta 330d M-Sport '06. Auton ohjaus ja kytkin oli kyllä aika raskas vrt mitä normaalisti pitäisi olla. Ennen kaupantekoa kuvittelin että tottuin liikaa Citroen C3-vuokra-autoon jossa on ylitehostettu ohjaus ja liian kevyt kytkin.

    500km ajoa moottoritiellä en huomaa mitään eroa, mutta kaupunkiajossa huomaa jo, että ohjaus ja kytkin on raskas. Tarkistin ohjaustehostimen nestettä, kyllä ne on tarpeeksi vai onko vaihdon tarpeessa?

    Tämähän on isoin omistamani 3litranen manuaali, onko moottorin koolla vaikutusta?

    Vai kuvittelinko liikaa?
    Tuossa vaimon e90:ssä on paljon raskaampi ohjaus kuin mun e61:ssä, joten lieneekö oikein ominaisuus? Kytkimestä en osaa sanoa, kun ei semmosta poljinta lattialta löydy...
    Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800

    Ex:
    e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i

    Comment

    • sassi
      Bimmer Fanatic
      • Apr 2008
      • 412
      • Nivala

      Moottorin lämpötiloista:

      Vaihdoin syksyllä (M57T2) sekä EGR- että päätermarin, kun moottorin lämpötila ei noussut lämpimälläkään kelillä yli 82-83 asteen millään. Termareiden vaihdon jälkeen tasaisesti 90-91 astetta.

      Nyt kovilla pakkasilla olen mielenkiinnosta seuraillut lämpöjä ja näyttää olevan että lämmityslaite yksistään jäähdyttää niin paljon, että se vie lähes kaiken moottorin tuottaman hukkalämmön. 30km työmatkalla (josta 28km tasaista 88km/h vauhtia) -22 pakkasella lämpötila nousi ylimmillään 75 asteeseen. Sitten kun pistin hetkeksi lämmityslaitteen pois päältä, alkoi lämpö nousta hiljakseen. Parin kilometrin kuluttua se oli jo 85 astetta, mutta siinä vaiheessa oli pakko pistää kabiiniin lisää lämpöä . Ja taas lämmityslaitteen vaikutuksesta moottorinlämpö tipahti 75 asteen tuntumaan.

      Munuaisten takana näyttää olevan paikka sille läppäsysteemille, mutta paikka on tyhjä. Askartelin siihen itse peitelevyt mustasta levystä ja tämä näyttäisi vaikuttaneen lämpiämisnopeuteen, mutta edelleen kovalla pakkasella suurin jäähdyttäjä on lämmityslaite eikä ajoviima.
      Pitää vain muistaa ottaa nuo pois sitten kun mennään taas kelien puolesta plussalle, näin pakkasilla ei varmaan haittaa vaikkei ajoviima pääsekään munuaisten läpi, kun puskurin alapuolen ilmanottoaukot on täysin auki.

      Minkähänlainen operaatio olisi Faceliftin läppäsysteemin asentaminen munuaisten taakse?
      --
      Sassi
      - F10 530d
      - KTM 690 Enduro
      Ex. E90 330d, E46 330d

      Comment

      • Kimmo-R
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2010
        • 400
        • Tampere

        Originally posted by alttu View Post
        Nyt sitten palo (vihdoinkin) enkeleistä polttimo ja tarkotus ois tilata ledit. Mistäs ootte tilannu LED-polttimoita noihin enkeleihin? Tarkotus ois että olis mahd. lähellä xenonien väriä, ei sinisiä ja ilman mitään häiriöitä radion kanssa jne. Hinta skaala on aika laaja... :think
        Itte tilasin just äskettäin brittien ebaysta Alltronix nimisestä puljusta led angel eyes marker setin sekä 6K D1S xenonit, tuli jotain 90e maksaan posteineen koko paketti ja muutaman päivän kesti kun oli postissa. Olisko hinnasta ollut n. puolet enkeleiden osuus. Väri on aika valkoinen ja nyt ainakin sama kuin lyhkäsillä noiden 6K lamppujen kanssa. Sanoisin että istuu yhtälailla vakioxenoneiden väriinkin, ei nyt niin suurta eroa loppupelissä ollut. Eikä noita taida eri vaihtoehtoja valkoisissa ollakkaan.
        Last edited by Kimmo-R; 01-12-2010, 14:15.
        Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
        --Audiokit.fi--
        BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
        BMW i4 M50 Supercharged -23
        BMW i3 60Ah -14

        Comment

        • Petri.Kekkonen
          Bimmer Enthusiast
          • Jan 2006
          • 7452
          • Oulu

          Originally posted by masiaro View Post
          Tämähän on isoin omistamani 3litranen manuaali, onko moottorin koolla vaikutusta?
          Vääntävämpi kone vaatii aina järeämmän kytkimen. Paljonko tuo sitten yleensä korreloi kytkimen käytön raskauteen en osaa sanoa. Jonkinverran varmasti.
          E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
          E39 523i M Sport '00, Titansilber

          Comment

          • hattiwatti
            Bimmer Fanatic
            • Feb 2008
            • 255
            • Vantaa

            Originally posted by sassi View Post
            Minkähänlainen operaatio olisi Faceliftin läppäsysteemin asentaminen munuaisten taakse?

            Ai sellainen löytyy Faceliftista automaattisesti? Täytyykin kurkistaa pellin alle, en tiennytkään

            Comment

            • sassi
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2008
              • 412
              • Nivala

              Originally posted by hattiwatti View Post
              Ai sellainen löytyy Faceliftista automaattisesti? Täytyykin kurkistaa pellin alle, en tiennytkään
              En tiedä onko vakiovarusteena, mutta niissä noita ainakin on näkynyt.

              Realoem:ää selatessa törmäsin, näköjään sitä on saanut myös tuohon pre-faceliftiin
              Osanumero on sama kuin faceliftissä ja hintaa on 73€. Mutta Mikähän tuon toimintaa ohjaa?
              Osa nro 4.
              --
              Sassi
              - F10 530d
              - KTM 690 Enduro
              Ex. E90 330d, E46 330d

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by sassi View Post
                En tiedä onko vakiovarusteena, mutta niissä noita ainakin on näkynyt.

                Realoem:ää selatessa törmäsin, näköjään sitä on saanut myös tuohon pre-faceliftiin
                Osanumero on sama kuin faceliftissä ja hintaa on 73€. Mutta Mikähän tuon toimintaa ohjaa?
                Osa nro 4.
                http://bmwfans.info/parts/catalog/E9..._flap_control/

                hyvä pojat

                tuon toiminnan kun vielä joku selvittää, niin olis aika paljon hyötyä monelle. ei edes kuulosta kalliilta systeemiltä.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • masiaro
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 406

                  Originally posted by touring39 View Post
                  Tuossa vaimon e90:ssä on paljon raskaampi ohjaus kuin mun e61:ssä, joten lieneekö oikein ominaisuus? Kytkimestä en osaa sanoa, kun ei semmosta poljinta lattialta löydy...
                  Olen omistanut varmaan yhteensä 7 eri E9x-malleja (E90, E91 ja E92). Tämä nykyinen on niistä raskin mutta tehokkain.

                  Originally posted by Petri.Kekkonen View Post
                  Vääntävämpi kone vaatii aina järeämmän kytkimen. Paljonko tuo sitten yleensä korreloi kytkimen käytön raskauteen en osaa sanoa. Jonkinverran varmasti.
                  Mahdollisesti.

                  Comment

                  • masiaro
                    Bimmer Fanatic
                    • Nov 2008
                    • 406

                    Originally posted by hattiwatti View Post
                    Ai sellainen löytyy Faceliftista automaattisesti? Täytyykin kurkistaa pellin alle, en tiennytkään
                    Ei välttämättä, ainakin edellisessä E90 318d 03/2009-autosta ei nuo läpät löydy.

                    Comment

                    • jamizetti
                      Bimmer Rookie
                      • May 2006
                      • 84
                      • lahti

                      sisähaara

                      niin sisähaaran vedosta sen verran että noin pakosarjan kohdalta kun vähän tutkii tulipeltiä niin sieltä löytyy lätkä (kirkkaan keltainen lämpösuojan takana) mikä otetaan irti ja porataan reikä siihen ja valmis, ei mitään muuta tarvitse irroittaa kun sisäpuolelta 2kpl ruuveja jotka pitää apukuskin alamuovia kiinni

                      Comment

                      • lao
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2010
                        • 278
                        • Tampere

                        Originally posted by masiaro View Post
                        Moi

                        Eilen ostin Saksasta 330d M-Sport '06. Auton ohjaus ja kytkin oli kyllä aika raskas vrt mitä normaalisti pitäisi olla. Ennen kaupantekoa kuvittelin että tottuin liikaa Citroen C3-vuokra-autoon jossa on ylitehostettu ohjaus ja liian kevyt kytkin.

                        500km ajoa moottoritiellä en huomaa mitään eroa, mutta kaupunkiajossa huomaa jo, että ohjaus ja kytkin on raskas. Tarkistin ohjaustehostimen nestettä, kyllä ne on tarpeeksi vai onko vaihdon tarpeessa?

                        Tämähän on isoin omistamani 3litranen manuaali, onko moottorin koolla vaikutusta?

                        Vai kuvittelinko liikaa?
                        Kyllä itsekkin ihmettelin, että onpas jäykähkö ohjaus kaupunkiajossa, kun omani hankin. Nyt kun on tottunnut, niin muiden autojen ohjaukset tuntuvat pirun yli tehostetuilta. Viimeisin verokki uusi Ford Mondeo diesel kitkarenkailla.
                        Last edited by lao; 02-12-2010, 20:40.

                        Comment

                        • uijui
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2010
                          • 172
                          • suomi

                          Originally posted by jamizetti View Post
                          niin sisähaaran vedosta sen verran että noin pakosarjan kohdalta kun vähän tutkii tulipeltiä niin sieltä löytyy lätkä (kirkkaan keltainen lämpösuojan takana) mikä otetaan irti ja porataan reikä siihen ja valmis, ei mitään muuta tarvitse irroittaa kun sisäpuolelta 2kpl ruuveja jotka pitää apukuskin alamuovia kiinni
                          voi vittu Iten purin koko moottorinohjauslootan sun muut pois. Keletanatuittu

                          Comment

                          • b mutteri kasa
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2006
                            • 1462
                            • Area 03

                            Originally posted by lao View Post
                            Kyllä itsekkin ihmettelin, että onpas jäykähkö ohjaus kaupunkiajossa, kun omani hankin. Nyt kun on tottunnut, niin muiden autojen ohjaukset tuntuvat pirun yli tehostetuilta. Viimeisin verokki uusi Ford Mondeo diesel kitkarenkailla.
                            Siinä tuli 2007-2008 vaihteessa päivitys ohjaustehostimeen,hydraulisesta -> sähköiseen.
                            BMW F11 530 dA VOLL
                            Carbon-schwarz Metallic

                            BMW E30 325i Sport

                            Comment

                            • Esca
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2008
                              • 1662
                              • Pirkkala

                              Mitäs öljyjä herrasväki on N47D20 koneissa käyttäny?

                              Itse ajattelin kokeilla ens kaudella castrollin SLX Professional Powerflow BMW 0W-30.

                              Hyvä vaihtoehto?

                              Comment

                              • uijui
                                Bimmer Rookie
                                • Jun 2010
                                • 172
                                • suomi

                                Onko joku päässy kiinni INPA:lla kiinni E9x dieselin moottorinohjaukseen? Itte ei pääse, muualle menee, muttei tonne.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎