Originally posted by masiaro
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
-
-
Moottorin lämpötiloista:
Vaihdoin syksyllä (M57T2) sekä EGR- että päätermarin, kun moottorin lämpötila ei noussut lämpimälläkään kelillä yli 82-83 asteen millään. Termareiden vaihdon jälkeen tasaisesti 90-91 astetta.
Nyt kovilla pakkasilla olen mielenkiinnosta seuraillut lämpöjä ja näyttää olevan että lämmityslaite yksistään jäähdyttää niin paljon, että se vie lähes kaiken moottorin tuottaman hukkalämmön. 30km työmatkalla (josta 28km tasaista 88km/h vauhtia) -22 pakkasella lämpötila nousi ylimmillään 75 asteeseen. Sitten kun pistin hetkeksi lämmityslaitteen pois päältä, alkoi lämpö nousta hiljakseen. Parin kilometrin kuluttua se oli jo 85 astetta, mutta siinä vaiheessa oli pakko pistää kabiiniin lisää lämpöä. Ja taas lämmityslaitteen vaikutuksesta moottorinlämpö tipahti 75 asteen tuntumaan.
Munuaisten takana näyttää olevan paikka sille läppäsysteemille, mutta paikka on tyhjä. Askartelin siihen itse peitelevyt mustasta levystä ja tämä näyttäisi vaikuttaneen lämpiämisnopeuteen, mutta edelleen kovalla pakkasella suurin jäähdyttäjä on lämmityslaite eikä ajoviima.
Pitää vain muistaa ottaa nuo pois sitten kun mennään taas kelien puolesta plussalle, näin pakkasilla ei varmaan haittaa vaikkei ajoviima pääsekään munuaisten läpi, kun puskurin alapuolen ilmanottoaukot on täysin auki.
Minkähänlainen operaatio olisi Faceliftin läppäsysteemin asentaminen munuaisten taakse?--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Originally posted by alttu View PostNyt sitten palo (vihdoinkin) enkeleistä polttimo ja tarkotus ois tilata ledit. Mistäs ootte tilannu LED-polttimoita noihin enkeleihin? Tarkotus ois että olis mahd. lähellä xenonien väriä, ei sinisiä ja ilman mitään häiriöitä radion kanssa jne. Hinta skaala on aika laaja... :thinkLast edited by Kimmo-R; 01-12-2010, 14:15.Hifejä bemmeihin ym. tuunaamista. xHP dealer.
--Audiokit.fi--
BMW autohifi ryhmä Facebookissa.
BMW i4 M50 Supercharged -23
BMW i3 60Ah -14
Comment
-
-
Originally posted by masiaro View PostTämähän on isoin omistamani 3litranen manuaali, onko moottorin koolla vaikutusta?E92 335i LCI M Sport '10, Alpinweiss3
E39 523i M Sport '00, Titansilber
Comment
-
-
Originally posted by hattiwatti View PostAi sellainen löytyy Faceliftista automaattisesti? Täytyykin kurkistaa pellin alle, en tiennytkään
Realoem:ää selatessa törmäsin, näköjään sitä on saanut myös tuohon pre-faceliftiin
Osanumero on sama kuin faceliftissä ja hintaa on 73€. Mutta Mikähän tuon toimintaa ohjaa?
Osa nro 4.
--
Sassi
- F10 530d
- KTM 690 Enduro
Ex. E90 330d, E46 330d
Comment
-
-
Originally posted by sassi View PostEn tiedä onko vakiovarusteena, mutta niissä noita ainakin on näkynyt.
Realoem:ää selatessa törmäsin, näköjään sitä on saanut myös tuohon pre-faceliftiin
Osanumero on sama kuin faceliftissä ja hintaa on 73€. Mutta Mikähän tuon toimintaa ohjaa?
Osa nro 4.
http://bmwfans.info/parts/catalog/E9..._flap_control/
hyvä pojat
tuon toiminnan kun vielä joku selvittää, niin olis aika paljon hyötyä monelle. ei edes kuulosta kalliilta systeemiltä.
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostTuossa vaimon e90:ssä on paljon raskaampi ohjaus kuin mun e61:ssä, joten lieneekö oikein ominaisuus? Kytkimestä en osaa sanoa, kun ei semmosta poljinta lattialta löydy...
Originally posted by Petri.Kekkonen View PostVääntävämpi kone vaatii aina järeämmän kytkimen. Paljonko tuo sitten yleensä korreloi kytkimen käytön raskauteen en osaa sanoa. Jonkinverran varmasti.
Comment
-
-
sisähaara
niin sisähaaran vedosta sen verran että noin pakosarjan kohdalta kun vähän tutkii tulipeltiä niin sieltä löytyy lätkä (kirkkaan keltainen lämpösuojan takana) mikä otetaan irti ja porataan reikä siihen ja valmis, ei mitään muuta tarvitse irroittaa kun sisäpuolelta 2kpl ruuveja jotka pitää apukuskin alamuovia kiinni
Comment
-
-
Originally posted by masiaro View PostMoi
Eilen ostin Saksasta 330d M-Sport '06. Auton ohjaus ja kytkin oli kyllä aika raskas vrt mitä normaalisti pitäisi olla. Ennen kaupantekoa kuvittelin että tottuin liikaa Citroen C3-vuokra-autoon jossa on ylitehostettu ohjaus ja liian kevyt kytkin.
500km ajoa moottoritiellä en huomaa mitään eroa, mutta kaupunkiajossa huomaa jo, että ohjaus ja kytkin on raskas. Tarkistin ohjaustehostimen nestettä, kyllä ne on tarpeeksi vai onko vaihdon tarpeessa?
Tämähän on isoin omistamani 3litranen manuaali, onko moottorin koolla vaikutusta?
Vai kuvittelinko liikaa?Last edited by lao; 02-12-2010, 20:40.
Comment
-
-
Originally posted by jamizetti View Postniin sisähaaran vedosta sen verran että noin pakosarjan kohdalta kun vähän tutkii tulipeltiä niin sieltä löytyy lätkä (kirkkaan keltainen lämpösuojan takana) mikä otetaan irti ja porataan reikä siihen ja valmis, ei mitään muuta tarvitse irroittaa kun sisäpuolelta 2kpl ruuveja jotka pitää apukuskin alamuovia kiinniIten purin koko moottorinohjauslootan sun muut pois. Keletanatuittu
Comment
-
-
Originally posted by lao View PostKyllä itsekkin ihmettelin, että onpas jäykähkö ohjaus kaupunkiajossa, kun omani hankin. Nyt kun on tottunnut, niin muiden autojen ohjaukset tuntuvat pirun yli tehostetuilta. Viimeisin verokki uusi Ford Mondeo diesel kitkarenkailla.BMW F11 530 dA VOLL
Carbon-schwarz Metallic
BMW E30 325i Sport
Comment
-
Comment