Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ändi
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2004
    • 1292
    • Pori

    Kierroslukumittarin ulkokehällä menee "aukko" . Onko sen tarkoitus olla valaisemassa, vai onkohan tässä mallissa se punaraja "säätyvä" moottorin lämpötilan mukaan.

    Siks vaan kyselen, kun eräässä postauksessa hieman viitattiin siihen että punaraja liikkuisi. Itse en ol kyllä sitä havainnut.
    Paremapaa tietoa kellään?
    Attached Files
    sigpic
    E46 2d 330 -02
    EX.
    E36 2d 328 -97
    e92 335d -07
    330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
    Audi S4 -99 (324hp/497nm)
    Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
    Bmw 325 iA 2D -93
    Bmw 325 4d -92

    Comment

    • MajorDrake
      Bimmer Enthusiast
      • Apr 2006
      • 7538
      • Jyväshyvä

      Originally posted by Ändi View Post
      Kierroslukumittarin ulkokehällä menee "aukko" . Onko sen tarkoitus olla valaisemassa, vai onkohan tässä mallissa se punaraja "säätyvä" moottorin lämpötilan mukaan.

      Siks vaan kyselen, kun eräässä postauksessa hieman viitattiin siihen että punaraja liikkuisi. Itse en ol kyllä sitä havainnut.
      Paremapaa tietoa kellään?
      E60:ssä ei-lci:ssä on liikkuva se rajoitin, LCI:ssä ei ole mutta näyttää samalta kuin sinulla.
      M550d G30 & Taycan Turbo S & 991 Turbo S Cab
      Tuontiautoja avaimet käteen -- http://www.viacar.fi -- myös rahoitus ja vaihto --
      Vetokoukkujen asennusta kaikkiin merkkeihin Jyvässeudulla...

      Comment

      • Ändi
        Bimmer Enthusiast
        • Sep 2004
        • 1292
        • Pori

        Originally posted by MajorDrake View Post
        E60:ssä ei-lci:ssä on liikkuva se rajoitin, LCI:ssä ei ole mutta näyttää samalta kuin sinulla.
        ok.
        Hieno ominaisuus tuokin olisi ollut.
        Tuskin on ohjelmoitavissa toimintaan?
        sigpic
        E46 2d 330 -02
        EX.
        E36 2d 328 -97
        e92 335d -07
        330D touring M-sport II. -04 (260hp/600nm)
        Audi S4 -99 (324hp/497nm)
        Bmw 328 iA 2D -95 (218hp/275nm)
        Bmw 325 iA 2D -93
        Bmw 325 4d -92

        Comment

        • dieseljussi
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2010
          • 592
          • Suomi

          Onko kukaan onnistunut vaihtamaan raitisilmasuodatinta ilman, että yhtään klipsiä katkeaa?

          Vaihdoin äsken ja sumautin myös CRC:n ilmastoinninpesuvaahtoa perään, että hiukan ilma raikastuu. Jäi vaan hiukan harmittamaan, kun toisen etumaisen ruuvin alta katkesi se onnettoman hauras muovilärpäke.

          Comment

          • Zeta
            Bimmer Enthusiast
            • Jun 2004
            • 7561
            • Kotona

            Originally posted by dieseljussi View Post
            Onko kukaan onnistunut vaihtamaan raitisilmasuodatinta ilman, että yhtään klipsiä katkeaa?
            Hep, täältä ilmoittautuu yksi joka onnistui vaihdossa ilman klipsien katkeamisia!
            -
            Käyttöautona: F20
            Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
            Myydään: HP 14" kannettava Win11 **240e**
            -

            Comment

            • samokko
              Bimmer Rookie
              • Jul 2011
              • 47
              • Tampere - Herwood

              Yo

              Onko normaalia että -08 e91 oven pystylista kukkii?
              Onko mahdollista saada johonkin ruostetakuuseen vaihdettua nuo?
              Miten tyyris projekti vaihtaa uusiin?

              Comment

              • Handyman
                Newbiemmer
                • Feb 2011
                • 3
                • Pirkanmaa

                Olisiko kenelläkään kokemusta tai tietämystä, miten tuulilasinpyyhijöiden varret irtoavat ehjänä? Eli mutteri auki akselista ja onko tämän jälkeen mitään kikkaa, vai onko sitten kyse vain voimalajista. Tuntuvat olevan melko tiukassa, enkä uskaltanut kysymättä enempää alkaa rykimään. Malli on e91 LCI. Pitäisi tuo muovihärpäke vaihtaa, joka on tuossa varsien alla. Mikäli kyseisen osan purkuun joku on jostain jotain kuvaa tai ohjetta löytänyt, on sekin tervetullutta tietoa. Itse en ole kovasta kuuklettamisesta huolimatta ainakaan vielä löytänyt.
                E91 LCI 320 Xd M-sport

                Comment

                • TKU
                  Newbiemmer
                  • Aug 2011
                  • 6
                  • Jkl

                  Originally posted by dieseljussi View Post
                  Onko kukaan onnistunut vaihtamaan raitisilmasuodatinta ilman, että yhtään klipsiä katkeaa?

                  Vaihdoin äsken ja sumautin myös CRC:n ilmastoinninpesuvaahtoa perään, että hiukan ilma raikastuu. Jäi vaan hiukan harmittamaan, kun toisen etumaisen ruuvin alta katkesi se onnettoman hauras muovilärpäke.
                  Täällä on kanssa vaihdettu suodatin hajoittamatta paikkoja

                  Miten laitoit tuon pesuvaahdon? Irroittelitko puhaltimen moottoria tms. vai pistitkö vaahdot vaan kanavaan? Itse käytin tuota spraytä viime kesänä auton sisätiloissa, kun tuossa vaahtopurkissa kehoitettiin välttämään vaahdottamasta sähkölaitteta , mutta varmaan tuo vaahto olisi kennolle tehokkaampaa.
                  F30 330e M Sport
                  E85 Z4 3.0si

                  Comment

                  • sassi
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2008
                    • 412
                    • Nivala

                    Originally posted by Handyman View Post
                    Olisiko kenelläkään kokemusta tai tietämystä, miten tuulilasinpyyhijöiden varret irtoavat ehjänä? Eli mutteri auki akselista ja onko tämän jälkeen mitään kikkaa, vai onko sitten kyse vain voimalajista. Tuntuvat olevan melko tiukassa, enkä uskaltanut kysymättä enempää alkaa rykimään. Malli on e91 LCI. Pitäisi tuo muovihärpäke vaihtaa, joka on tuossa varsien alla. Mikäli kyseisen osan purkuun joku on jostain jotain kuvaa tai ohjetta löytänyt, on sekin tervetullutta tietoa. Itse en ole kovasta kuuklettamisesta huolimatta ainakaan vielä löytänyt.
                    Mutterin irrottamisen jälkeen nitkuttelet varresta akselin suuntaisesti ja samalla toisella kädellä nostatat varren juuresta ylöspäin, niin se lähtee kyllä nätisti. Liikoja voimakeinoja kannattaa välttää. Jos on niin tiukassa, ettei lähde nitkuttelemalla, niin pienellä 2-leukaisella ulosvetäjällä lähtee kyllä. Ulosvetäjän tapauksessa kannattaa ruuvata mutteri paikalleen akselin pään tasalle, ettei akselin pää ja kierteet kärsi.

                    Ja pieni quote: "Ei ole olemassa sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi"
                    --
                    Sassi
                    - F10 530d
                    - KTM 690 Enduro
                    Ex. E90 330d, E46 330d

                    Comment

                    • dieseljussi
                      Bimmer Fanatic
                      • Aug 2010
                      • 592
                      • Suomi

                      Originally posted by TKU View Post
                      Täällä on kanssa vaihdettu suodatin hajoittamatta paikkoja

                      Miten laitoit tuon pesuvaahdon? Irroittelitko puhaltimen moottoria tms. vai pistitkö vaahdot vaan kanavaan? Itse käytin tuota spraytä viime kesänä auton sisätiloissa, kun tuossa vaahtopurkissa kehoitettiin välttämään vaahdottamasta sähkölaitteta , mutta varmaan tuo vaahto olisi kennolle tehokkaampaa.
                      Oli niin haurasta muovia tuo suodattimen kotelo, että ihme jos joku on siihen koskenut niin, ettei mitään hajoa.

                      CRC:n vaahto taitaa olla samantyyppistä, mitä ikkunanpesuun ja tekstiilien pesuun myydään. Sumutin koneistoon suoraan tulopuolelta, eli sähkölaitteet pestiin myös. Käyttöohjeen vastaista, eikä välttämättä järkevää, mutta mukavan helppoa...

                      Comment

                      • sassi
                        Bimmer Fanatic
                        • Apr 2008
                        • 412
                        • Nivala

                        Originally posted by dieseljussi View Post
                        Oli niin haurasta muovia tuo suodattimen kotelo, että ihme jos joku on siihen koskenut niin, ettei mitään hajoa.

                        CRC:n vaahto taitaa olla samantyyppistä, mitä ikkunanpesuun ja tekstiilien pesuun myydään. Sumutin koneistoon suoraan tulopuolelta, eli sähkölaitteet pestiin myös. Käyttöohjeen vastaista, eikä välttämättä järkevää, mutta mukavan helppoa...
                        Tuo vaahdotus kannattaa tehdä niin, että irrottaa puhaltimen moottorin ja pukkaa vaahdon sisään sitä kautta. Kirjoitin tuosta taannoin jo tässä samassa viestiketjussa: http://www.btcf.fi/forum/showpost.ph...&postcount=768
                        --
                        Sassi
                        - F10 530d
                        - KTM 690 Enduro
                        Ex. E90 330d, E46 330d

                        Comment

                        • Handyman
                          Newbiemmer
                          • Feb 2011
                          • 3
                          • Pirkanmaa

                          Originally posted by sassi View Post
                          Mutterin irrottamisen jälkeen nitkuttelet varresta akselin suuntaisesti ja samalla toisella kädellä nostatat varren juuresta ylöspäin, niin se lähtee kyllä nätisti. Liikoja voimakeinoja kannattaa välttää. Jos on niin tiukassa, ettei lähde nitkuttelemalla, niin pienellä 2-leukaisella ulosvetäjällä lähtee kyllä. Ulosvetäjän tapauksessa kannattaa ruuvata mutteri paikalleen akselin pään tasalle, ettei akselin pää ja kierteet kärsi.

                          Ja pieni quote: "Ei ole olemassa sellaista mekaanista ongelmaa, jota raaka voima ja tietämättömyys eivät ratkaisisi"
                          Kiitokset SASSIlle. Ulosvetäjää itsekkin jo ajattelin kokeilla, mutta piti tosiaan varmistua, että mikään muu ei pitele sielä vastaan. Ei tohdi kauheita tosiaan rytkyttää, ettei ole koko vivusto kierossa operaation jälkeen.
                          E91 LCI 320 Xd M-sport

                          Comment

                          • JayJay-
                            Bimmer Fanatic
                            • Mar 2004
                            • 625
                            • jkl

                            Lasin vaihto

                            Kun ostin auton niin edellinen omistaja oli ennen auton luovutusta vaihtanu tuulilasin ja nyt tässä pähkäilly et pitääkö automaattinen tuulilasinpyyhkijä "kalibroida" uudelleen lasin vaihdon jälkeen? Tuntuu meinaan pyyhkivän vähän miten sattuu sateella.
                            Autoton..
                            ex BMW F10, BMW e92 325d, Audi a4q s-line+,BMW 320d*supadisel*,e91 325i "No fat chicks car will scrape"

                            Comment

                            • balikka
                              Newbiemmer
                              • May 2011
                              • 25
                              • Lappeenranta

                              Sateli vähän vettä...

                              Tosiaan tuossa viime päivinä on tiputellut vähän vettä... ja eihän se sitten auton ulkopuolella pysynyt, kun oli saderännissä (jotka ovat siinä tuulilasin etupuolella pellin alla) vähän lehtiä. Puski sitten lopulta vettä siihen koteloon, joka on siinä eturenkaan takana ja siitä eteenpäin läpivientien kautta kuljettajan jalkatilaan. Ja ei siinä vielä kaikki, perkuleen vesi meni vähän maton alle ja imeytyi pehmusteisiin.
                              Ei sattuisi olemaan hyvää ideaa millä tuon kuivailee fiksusti, tallipaikkaa kun ei nyt satu olemaan saatavilla.
                              f11 530d -10
                              ex: e91 320d -05

                              Comment

                              • aakoo
                                Bimmer Fanatic
                                • Dec 2008
                                • 777
                                • Espoo

                                Originally posted by balikka View Post
                                Tosiaan tuossa viime päivinä on tiputellut vähän vettä... ja eihän se sitten auton ulkopuolella pysynyt, kun oli saderännissä (jotka ovat siinä tuulilasin etupuolella pellin alla) vähän lehtiä. Puski sitten lopulta vettä siihen koteloon, joka on siinä eturenkaan takana ja siitä eteenpäin läpivientien kautta kuljettajan jalkatilaan. Ja ei siinä vielä kaikki, perkuleen vesi meni vähän maton alle ja imeytyi pehmusteisiin.
                                Ei sattuisi olemaan hyvää ideaa millä tuon kuivailee fiksusti, tallipaikkaa kun ei nyt satu olemaan saatavilla.
                                Sisätilan lämmitin pöhisemään jalkatilaan ja pari ikkunaa raolleen niin, että muodostuu läpiveto, jotta kosteus poistuu.
                                E34 535i -91 ikuisuusprojekti

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎