Mistähän mahtaisi johtua kun nopeusvälillä 120km/h-140km/h auton takapäästä kuuluu jurinaa/tärinää, joka lähinnä tuntuu selässä. Parhaiten ehkä tilannetta kuvaisi paineenvaihtelu kabiinissa eli ikään kuin jokin ikkunoista olisi auki. Jurina/tärinä katoaa kun ajaa yli 140km/h tai alle 120km/h. Kiihdyttämisellä tai hidastamisella niin moottorilla tai jarruilla ei ole vaikutusta, vaan tämä jurina pysyy samanlaisena. Mitään laahausääniä tai rohinaa ei pyöristä kuulu.
Ongelma on sama, oli sitten kesäpyörät (225/45r17, Nokia ZG2) tai talvipyörät (225/45r17, Nokia Hakka7) alla. Autolla on nyt ajettu 152 tkm.
Noniin päivitetään tätä probleemaa. Kun heittää vaihteen vapaalle esim. 100km/h vauhdissa, tärinä voimistuu merkittävästi ja tuntuu jo ratissakin. Tärinä jatkuu vapaalla rullatessa aina lähes pysähdyksiin asti.
Velipojan autoon (05 ilman dpf manuska) kun laitettiin around tuo 200hv ohjelma niin kyllä sen ainakin huomasi niin testilenkillä kuin gps:sälläkin...Eli tuosta n 8,5s 0-100 tuli 7,2s ja 80-120 tippui 6,7---5,5s...Eikä sitä nyt mitenkään välittömästi kaupungilla pyöriessä huomannut sitä teholisää mutta kun isommalla tiellä kun lähti ohittelemaan niin ero oli selkeä.
Noin se meni minullakin. Vaihteet ovat niin pitkät, ettei normaaliajossa kutosella huomaa mitään (ei edes dynokäyrässä), mutta jossain 2500-3000 rpm kohdalla ja sen jälkeen potkii ihan eri tavalla.
Joskus surffatessa törmäsin täällä linkkii saksalaiseen puljuun joka myi käytettyjä alkuperäisvanteita. Nyt en millään löydä ko. linkkiä vaikka sitä olen yrittänyt pari iltaa metsästää, oisko jollain tallessa?
Moro! Kertokaas tarviiko teillä lisätä oljyä vaihtovälillä 320d e91:ssä? Itellä piti jo toista kertaa lisätä ja vaihdonjälkeen on ajettu reilu 20 000km. Auto on -07 ja ajettu 153tkm. Onko normaalia? Kertokaa kommentteja?
Moro! Kertokaas tarviiko teillä lisätä oljyä vaihtovälillä 320d e91:ssä? Itellä piti jo toista kertaa lisätä ja vaihdonjälkeen on ajettu reilu 20 000km. Auto on -07 ja ajettu 153tkm. Onko normaalia? Kertokaa kommentteja?
Täälä ainakin tarvii lisäillä öljyä. Viimehuollon jälkeen ajettu noin 4000km ja piti jo lisätä öljyä. Tiedä sitte kuinka nuukasti huollossa öljyä koneeseen laitetaan, mutta ihmeen äkkiä piti lisätä.
Itsellä E60, mutta tuo 2-litrainen dieselhän on sama kuin E9x:ssä.
Kärry on vm.2008, ajettu nyt 120tkm eikä tarvitse öljyä lisäillä,
vaihtoväli 30-35tkm.
Täälä ainakin tarvii lisäillä öljyä. Viimehuollon jälkeen ajettu noin 4000km ja piti jo lisätä öljyä. Tiedä sitte kuinka nuukasti huollossa öljyä koneeseen laitetaan, mutta ihmeen äkkiä piti lisätä.
Keväällä 2010 vaihdatin öljyt ja ehdin ajaa kans jotain +4000km, kun piti talvella jo lisätä litra öljyä. Kuuluu ilmeisesti ominaisuuksiin ainakin tuossa 325i:ssä.
Mulla menee n. 10 000km ennen kuin tarvitsee lisätä öljyä. Castrolin 10w 30 taitaa olla. Tähän huomiona, vaikka en olekaan huolissani. Imuputkistossa on mielestäni enemmän öljyä kuin aikoinaan 330d E46:ssa. Joko liittyy huohotukseen (pitäisi huohotin vaihtaa) tai sitten turbo laskee läpi. Nämä siis omia arvioita.
ex E91 320d käsiaskilla ex E46 330dat japski ranu ex E30 316i 4d
Keväällä 2010 vaihdatin öljyt ja ehdin ajaa kans jotain +4000km, kun piti talvella jo lisätä litra öljyä. Kuuluu ilmeisesti ominaisuuksiin ainakin tuossa 325i:ssä.
Omassa N52:ssa meni edellinen 30tkm ilman lisäyksiä. Ja LL04 käytetään.
moro! e91:en tietokone hälyttää semmosta vikaa kattoluukkuun viitaten ku "sliding sunroof anti-trap function" eikä kattoluukku aukene ns. pituussuunnassa. ylöspäin se kyllä aukenee sen mitä pitääkin. olisko kellään kokemuksia?
Itellä syö n2,5dl 1000km öljyä ja kone n52b25.Bmw:n sallima kulutus toleranssi on 0,7dl/1000km.Se siis viä normaalia.Iteltä on vaihdeltu jo paljon kilkkeitä tuon "vian" kitkemiseksi mut eipä tunnu auttavan mikään.Veikkaisin ohjurien kumeja.Öljynä Castrolin Edge.
Comment