Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • cmas
    Bimmer Rookie
    • Apr 2011
    • 59
    • Pääkaupunkiseutu

Rullan pyöritys on eri asia kuin sen nytkäyttäminen. Mulla ainakin, kun pyöritys ei enää auta, homma menee eteenpäin kun vaan vetäisee rullaa taaksepäin = nytkäytys. Sama toimii niin konsolin cd:lle kuin cd-boksin kanssakin.
    320d e91 - löytöjä kanalan takapihalta

Comment

• kooma
      Bimmer Enthusiast
      • Oct 2004
      • 1021
      • Pikis

Mulla ei auta mikään muu kuin tuo väkisin pyörittäminen. Tuossa taitaa olla eroja riippuen softaversiosta :think
      Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

Comment

• AnttiL
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 61
        • Helsinki

Tänään kokeilin tuota väkisin pyöräyttämistä niin silloin listaa pääsee selaamaan mutta tosiaan toi alaspäin nytkäytys toimii vain puhelinluettelossa.
        BMW E70 LCI xDrive30d

Comment

• cmas
          Bimmer Rookie
          • Apr 2011
          • 59
          • Pääkaupunkiseutu

Originally posted by AnttiL View Post
          Tänään kokeilin tuota väkisin pyöräyttämistä niin silloin listaa pääsee selaamaan mutta tosiaan toi alaspäin nytkäytys toimii vain puhelinluettelossa.
          Tunnustan tappioni. Alkoi olla niin monta kommenttia vastaan, että piti käydä kokeilemassa oikein erikseen. Ts. toimii kuten AnttiL yllä mainitsi, vaikka olin ihan satavarma siitä mitä kirjoitin. Menen nurkkaan häpeämään
          320d e91 - löytöjä kanalan takapihalta

Comment

• Nikk3
            Bimmer Fanatic
            • Jun 2009
            • 218
            • Helsinki

Tervehdys. Tuolta alusta läytyy sama ongelma kun itseäkin askaruttaa. En jaksanut lukea koko topikkia läpi.

Eli onkohan mahdollista jälkiasentaa e90/91 mukitelineitä eteen? Vähän tutkiskelin asiaa ja vaikutti hankalalta hommalta!? Otan mielelläni vinkkejä/kokemuksia vastaan jos niitä löytyy aiheesta.
            F26 X4 35dXdrive M-Sport
            E30 V8 Cabrio

Comment

• Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7555
              • Kotona

Originally posted by Nikk3 View Post
              Eli onkohan mahdollista jälkiasentaa e90/91 mukitelineitä eteen? Vähän tutkiskelin asiaa ja vaikutti hankalalta hommalta!?
              Kai siinä vähän joutuu konsolia leikkelemään, että saa tämmöisen asennettua. http://www.ebay.com/itm/BMW-Genuine-...d6f8a7&vxp=mtr

Jos tarvisin mukitelinettä niin ehkä kuitenkin käyttäisin jotain ilmaritilään tulevaa tarvikemallia enkä alkaisi kojelautaa sahailemaan. Varmasti kuitenkin tehtävissä jos on näppärä käsistään.
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: DELL pöytätietokone **120e**
              Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
              -

Comment

• Nikk3
                Bimmer Fanatic
                • Jun 2009
                • 218
                • Helsinki

Originally posted by Zeta View Post
                Kai siinä vähän joutuu konsolia leikkelemään, että saa tämmöisen asennettua. http://www.ebay.com/itm/BMW-Genuine-...d6f8a7&vxp=mtr

Jos tarvisin mukitelinettä niin ehkä kuitenkin käyttäisin jotain ilmaritilään tulevaa tarvikemallia enkä alkaisi kojelautaa sahailemaan. Varmasti kuitenkin tehtävissä jos on näppärä käsistään.
                Jeps, katoin samanlaista shmiedmanilta, eivät oo sieläkään pahan hintaisia... Eli jos haluaa noi laittaa ni menee koko konsolin vaihdoksi!? Ellei sitten ala kuviosahan kanssa leikkimään :think

Itelläni on tällä hetkellä noi mukitelineet mutta oon mahd vaihtamassa jokaisesta kulmasta vetävään malliin jossa ei ko. telineitä löydy. Ovat nimittäin tosi tarpeelliset ellei jopa vaadittavat mulle. Sen verran kahvia tulee juotua ajellessa
                F26 X4 35dXdrive M-Sport
                E30 V8 Cabrio

Comment

• sassi
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2008
                  • 412
                  • Nivala

Tervehdys. Tuolta alusta läytyy sama ongelma kun itseäkin askaruttaa. En jaksanut lukea koko topikkia läpi.
                  Eli onkohan mahdollista jälkiasentaa e90/91 mukitelineitä eteen? Vähän tutkiskelin asiaa ja vaikutti hankalalta hommalta!? Otan mielelläni vinkkejä/kokemuksia vastaan jos niitä löytyy aiheesta.
                  Jeps, katoin samanlaista shmiedmanilta, eivät oo sieläkään pahan hintaisia... Eli jos haluaa noi laittaa ni menee koko konsolin vaihdoksi!? Ellei sitten ala kuviosahan kanssa leikkimään :think
                  Minähän tuota tämän viestiketjun alussa kyselin ja pitkän haeskelun ja tutkiskelun jälkeen tulin siihen lopputulokseen, että noita orkkismallin mukitelineitä ei saa järkevästi asennettua. Noille pitäisi tehdä reiät kojelautaan, sieltä takaa puuttuu sitten tarpeelliset kiinnikkeet. Lisäksi alkuperäinen mukitelineiden reunoille tuleva koristelista on upotettu kojelautaan ja siinä on ns. puskusauma, joten se leikkausjälki jäisi saumaan näkyville. Yksi vaihtoehto olisi itse rakentaa sopiva peitelevy/kaulus siihen leikattuun reikään, mutta orkkiksen näköinen se ei ainakaan sitten enää ole, enkä minä ainakaan saisi siitä niin siistiä, että edes omaa silmää miellyttäisi.
                  Nyt minulla on tarvikemallin kokoontaittuva mukiteline, laitoin vänkärin jalkatilan kohdalle keskikonsoliin. Mutta sitäkään ei voi käyttää, jos vänkärin paikalla istuu joku, se kun rajoittaa hieman jalkatilaa.

Opetus: Osta auto haluamillasi varusteilla
                  Minun tapauksessa se ei toiminut kun ostin käytetyn, kaikki muu tarpeellinen ja tarpeeton tuossa on, mutta ei mukitelineitä...
                  Last edited by sassi; 05-06-2012, 14:27.
                  --
                  Sassi
                  - F10 530d
                  - KTM 690 Enduro
                  Ex. E90 330d, E46 330d

Comment

• Nikk3
                    Bimmer Fanatic
                    • Jun 2009
                    • 218
                    • Helsinki

Originally posted by sassi View Post
                    Minähän tuota tämän viestiketjun alussa kyselin ja pitkän haeskelun ja tutkiskelun jälkeen tulin siihen lopputulokseen, että noita orkkismallin mukitelineitä ei saa järkevästi asennettua. Noille pitäisi tehdä reiät kojelautaan, sieltä takaa puuttuu sitten tarpeelliset kiinnikkeet. Lisäksi alkuperäinen mukitelineiden reunoille tuleva koristelista on upotettu kojelautaan ja siinä on ns. puskusauma, joten se leikkausjälki jäisi saumaan näkyville. Yksi vaihtoehto olisi itse rakentaa sopiva peitelevy/kaulus siihen leikattuun reikään, mutta orkkiksen näköinen se ei ainakaan sitten enää ole, enkä minä ainakaan saisi siitä niin siistiä, että edes omaa silmää miellyttäisi.
                    Nyt minulla on tarvikemallin kokoontaittuva mukiteline, laitoin vänkärin jalkatilan kohdalle keskikonsoliin. Mutta sitäkään ei voi käyttää, jos vänkärin paikalla istuu joku, se kun rajoittaa hieman jalkatilaa.

Opetus: Osta auto haluamillasi varusteilla
                    Minun tapauksessa se ei toiminut kun ostin käytetyn, kaikki muu tarpeellinen ja tarpeeton tuossa on, mutta ei mukitelineitä...
                    Ok. Löysin juurikin sellaisen nelikon mitä oon etsinyt. Varusteitakin on webastosta proffa naviin mutta, ei oo ruksattu mukitelineitä eteen. Wtf?

Soitin laakkoselle herttoniemeen ja kysyin että onko mahdollista mitenkään noita asentaa. Vastaus oli se että ne on koittanu yhteen ysikymppiin ne laittaa mut sielt tuli jotain "poikittaismuovijuttuja" tielle ja ne pitäis sieltä poistaa ja ne taas ois jonkun muun kansolin alla olevan varusteen kannattimia? Eli en ala orkkiksia yrittämään. Täytynee keksiä joku muu vaihtoehto. Jos sulla jossain vaiheessa on joku kuva laittaa siitä sun virityksestä ni katoisin mielellään.
                    F26 X4 35dXdrive M-Sport
                    E30 V8 Cabrio

Comment

• kemo81
                      Bimmer Enthusiast
                      • Apr 2010
                      • 1248
                      • ylöjärvi

Elikäs olisin tiedustellut onko porukalla kokemusta pakoputken nostosta?Mielestäni ainakin Neloskoneisien soikio putkenpää ja pienempien kutesten putken päät "roikkuvat" inansa liian alhaalla ainakin e90/91:ssä?Omassa ainakin saisi olla n3-4cm ylempänä peräpäästä että olisi omaan makuuni.Kokeilin nostaa putken päästä ja ihan valtoimenaan se siinä lepää..Naapurilla kun on e90-08 330xda on sen putket paljon ylempänä kuin omani.Edellisessäkin oli sama ongelma.Mielellään keräisin aiheesta kokemuksia jos jollain on?
                      e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                      Ex.
                      e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                      e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                      e91 325i 2005 ArktisMetal
                      e46 320ci 2001 TobassBlue
                      e39 523i 1996 AlpinWhite 2

S1000rr 2010 Thunder grey

Comment

• J-Boy
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2011
                        • 405
                        • Länsi-rannikko

Ok. Löysin juurikin sellaisen nelikon mitä oon etsinyt. Varusteitakin on webastosta proffa naviin mutta, ei oo ruksattu mukitelineitä eteen. Wtf?

Soitin laakkoselle herttoniemeen ja kysyin että onko mahdollista mitenkään noita asentaa. Vastaus oli se että ne on koittanu yhteen ysikymppiin ne laittaa mut sielt tuli jotain "poikittaismuovijuttuja" tielle ja ne pitäis sieltä poistaa ja ne taas ois jonkun muun kansolin alla olevan varusteen kannattimia? Eli en ala orkkiksia yrittämään. Täytynee keksiä joku muu vaihtoehto. Jos sulla jossain vaiheessa on joku kuva laittaa siitä sun virityksestä ni katoisin mielellään.
                        Mulla kans sama, et kaikki muut on paitsi noita OEM-mukitelitelineitä. Omassa ei niinkään ongelma, kun mulla on vaihdekepin edessä lokero ilman kantta, niin siinä pysyy muki aika hyvin, kunhan on tie suht ok. Sen ajaksi siis laskee siihen, jos tarvii toista kättä johonkin muuhun..

Joskus ajattelin, et jos sais jotenkin 1-sarjassa, Z:ssa ja ainakin X1:ssä olevan tehtaan irrotettavan mukitelineen siihen keskikonsolin oik. reunaan. Mut ainakaan vielä ei ole oma aika riittänyt sen mahdollisuuden selvittämiseen. Joutuis varmaan rakentamaan kiinnikkeet sille.

OEM-telineisiin tarvii siis vaihtaa koko pirun kojelauta..
                        F31 320xDA
                        M-B Sprinter 319

Ex: E82 135i, E91LCI 330xd, VW T5 2.5TDI 4Motion, X1 Xdrive20D, Citröen Ax 1.1i

Comment

• Jusu^
                          BTCF Member
                          • Jul 2005
                          • 1442
                          • Seinäjoki

Originally posted by J-Boy View Post
                          Mulla kans sama, et kaikki muut on paitsi noita OEM-mukitelitelineitä.
                          Sama vika täällä!
                          Onko mahtanu olla niin kalliit ettei kellään oo ollu varaa niitä ruksailla listaan?!
                          Kivathan ne olis nii ei tarvis aina niin ihmetelle ku jonku juoma kipon kans ajelee tai ku hörppii kaljaa apparin paikalla eikä jaksa purkkia koko aikaa pirellä

F11 M550d -13
                          F15 X5 30d -14 M-Sport
                          E46 M3 Cabrio -03
                          E92 Drifter
                          ex: E91 ///M3D -07
                          ex: E90 M335D -08
                          ex: E46 M3 Cabrio -01
                          ex: E38 L7 -98

Comment

• Nikk3
                            Bimmer Fanatic
                            • Jun 2009
                            • 218
                            • Helsinki

Originally posted by J-Boy View Post
                            Mulla kans sama, et kaikki muut on paitsi noita OEM-mukitelitelineitä. Omassa ei niinkään ongelma, kun mulla on vaihdekepin edessä lokero ilman kantta, niin siinä pysyy muki aika hyvin, kunhan on tie suht ok. Sen ajaksi siis laskee siihen, jos tarvii toista kättä johonkin muuhun..

Joskus ajattelin, et jos sais jotenkin 1-sarjassa, Z:ssa ja ainakin X1:ssä olevan tehtaan irrotettavan mukitelineen siihen keskikonsolin oik. reunaan. Mut ainakaan vielä ei ole oma aika riittänyt sen mahdollisuuden selvittämiseen. Joutuis varmaan rakentamaan kiinnikkeet sille.

OEM-telineisiin tarvii siis vaihtaa koko pirun kojelauta..
                            Tällänen mulla oli ykkösessä ja tätä varmaankin tarkoitit:

...oon miettiny koittaa juurikin tuollaista mallailla paikalleen kolmoseen kuhan sen viikonloppuna saan. Jos saan sen järkevästi paikalleen niin kuvitan toki tekeleeni sitten tänne.
                            F26 X4 35dXdrive M-Sport
                            E30 V8 Cabrio

Comment

• arben
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1126
                              • suomi

Originally posted by kemo81 View Post
                              Elikäs olisin tiedustellut onko porukalla kokemusta pakoputken nostosta?Mielestäni ainakin Neloskoneisien soikio putkenpää ja pienempien kutesten putken päät "roikkuvat" inansa liian alhaalla ainakin e90/91:ssä?Omassa ainakin saisi olla n3-4cm ylempänä peräpäästä että olisi omaan makuuni.Kokeilin nostaa putken päästä ja ihan valtoimenaan se siinä lepää..Naapurilla kun on e90-08 330xda on sen putket paljon ylempänä kuin omani.Edellisessäkin oli sama ongelma.Mielellään keräisin aiheesta kokemuksia jos jollain on?
                              vanhassa e92 325i sama ongelma,vedin takapöntön kannatinkumin "väärään" reikään niin tuli huomattavasti parempi jo. ehkänoin 2cm nousi.

Comment

• Jusu^
                                BTCF Member
                                • Jul 2005
                                • 1442
                                • Seinäjoki

...oon miettiny koittaa juurikin tuollaista mallailla paikalleen kolmoseen kuhan sen viikonloppuna saan. Jos saan sen järkevästi paikalleen niin kuvitan toki tekeleeni sitten tänne.
                                Juurikin samaa myös ite oon katellu ku tutkinu autoja joskus tos bemarin liikkees.. mut jääny vielä miettimis asteelle että innolla odotellen miten se sinne soveltuu!

F11 M550d -13
                                F15 X5 30d -14 M-Sport
                                E46 M3 Cabrio -03
                                E92 Drifter
                                ex: E91 ///M3D -07
                                ex: E90 M335D -08
                                ex: E46 M3 Cabrio -01
                                ex: E38 L7 -98

Comment

Working...
                                X
                                😀