Originally posted by huTsu
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by n0fear View PostEi toimi 320da -05 vuosimallissa pelkääjän puolen takaoven lukko, muut ovet menee lukkoon normaalisti, heitti toimimasta kertalaakista...
Miten lähtee takaovipahvi irti hajottamatta?
Onko mikä mahdollisesti mennyt rikki, joku moottori? voikohan tälläisen kotikonstein korjata vai pitääkö hakea suoraan uutta palikkaa jotta saa toimimaan?
Sitten vielä pelkääjän puolen ajovalon hehku on kyrvähtänyt, kuskin puolen sain vaihdettua umpio paikoillaan mutta tämä toinen puoli taitaa olla vähän vaikeampi? Miten lähtee umpio helposti irti, tarviiko kuinka paljon purkaa että hehkun saa vaihdettua?
Kiitos tulevista vinkeistä...
Ei hele! Tämä lukkovika oli tullut kuntoon yhtä nopeesti kun oli mennyt rikkikin, eli oli n.4 kuukautta paskana ja kertalaakista alkoi toimimaan tekemättä yhtään mitään... todnäk joku kosketushäikkä... ehkä se ens kesänä lakkaa toimimasta uudelleen kun kelit kuivaa...
Comment
-
-
Originally posted by Escalator View PostLainattu toiselta foorumilta:
"how many turns of the wheel does it take to go lock to lock (from all the way left to all the way right)?
if its 1.5, you have active steering." Tämä siis paikoillaan.
Tarkista ohjaustehostimen säiliö:
"Easy way to check if you have AS is to look at the power steering reservoir cap. If you have a cap with "spokes" and a green label, then its non-AS. The AS-cap will be a plain black cap."
If the reservoir looks like this (and has green label), no active steering
http://www.realoem.com/bmw/showparts...41&hg=32&fg=20
If it looks like this, you have active steering.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...42&hg=32&fg=20BMW E30 V8 project
BMW E90 325D 08" (Zetor)
BMW E36 "328" 99" Cabrio (KesäLelu)
Comment
-
-
Originally posted by hattiwatti View PostTänään tuli TraFi:n lasku. "Käyttövoimaveron osuus 365 päivältä, 513,555 euroa" (E90 320dA xDrive)
Pari kappaletta on vaihtoehtoja mitä pitää mennä koeajamaan.Ex: E91 d813 M-Sport le mans blau metallic
Ex: E82 123dA M-Sport Sedonarot metallic
Do not, under any circumstances, buy the 123d in the M-Sport trim. The ride is far too hard.:think
If you're relaxed or want a thrash, this motor lets you be as wild or calm as you like.
Top Gear review
Comment
-
-
Hei, minkäslaisia moottorin lämpöjä tuossa 318:n bensakoneessa pitäis olla näillä 15-20 asteen pakkasilla? Termarihan siinä on 105 asteinen. Tolla kun ajelee niin lämpö nousee mielestäni aika nihkeästi. Kyllä sen maantieajolla saa tuonne 100 asteen paremmalle puolelle kun tarpeeksi pitkään ajaa, mutta ei pysy siellä jos vähänkään hidastaa vauhtia tai tulee taajamapyöritystä. Laskee melko vikkelästi 10-20 astetta. Vaihdoin autoon jo termarin (alkuper.) siinä toivossa että olis vika siinä, mutta ei mitään vaikutusta.
Aloin tutkimaan asiaa kun emäntä valitteli, että viime talvena auto olisi hänen mielestään lämmennyt sisältä paremmin.
Vikakooditkin kattelin ja oli kyllä antanut koodia sähköisestä vesipumpusta, mutta kun kokeilin pyöräyttää pumppua DIS:llä niin kyllä se siinä ainakin surisee. Olisko vika kuitenkin siinä? Vai ratin ja penkin välissä?
BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Originally posted by Sami_R View PostHei, minkäslaisia moottorin lämpöjä tuossa 318:n bensakoneessa pitäis olla näillä 15-20 asteen pakkasilla? Termarihan siinä on 105 asteinen. Tolla kun ajelee niin lämpö nousee mielestäni aika nihkeästi. Kyllä sen maantieajolla saa tuonne 100 asteen paremmalle puolelle kun tarpeeksi pitkään ajaa, mutta ei pysy siellä jos vähänkään hidastaa vauhtia tai tulee taajamapyöritystä. Laskee melko vikkelästi 10-20 astetta. Vaihdoin autoon jo termarin (alkuper.) siinä toivossa että olis vika siinä, mutta ei mitään vaikutusta.
Aloin tutkimaan asiaa kun emäntä valitteli, että viime talvena auto olisi hänen mielestään lämmennyt sisältä paremmin.
Vikakooditkin kattelin ja oli kyllä antanut koodia sähköisestä vesipumpusta, mutta kun kokeilin pyöräyttää pumppua DIS:llä niin kyllä se siinä ainakin surisee. Olisko vika kuitenkin siinä? Vai ratin ja penkin välissä?
E92 335iA -08
---
ex E34 540iA -93
ex E90 325iA -05
ex E39 530iA -00
ex Toyota Avensis
ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)
Comment
-
-
Originally posted by n0fear View PostMikä on kun e90 320da -05 ei käynnistynyt muutama päivä sitten, nyt kun kylmät kelit ovat saapuneet.Akku nyt uusittu mutta ja nyt lähtee käyntiin mutta vieläkin on sellainen huonohko käynnistyminen kylmänä, säteilylämmitin käytössä.
Sitten toinen vika eli sisätilan lämppärin ollessa päällä nyt kylmillä keleillä alkaa varashälytin huutamaan ja tämä vain jos sisälämppäri on päällä, viime talvena ei ole tälläista vikaa ollut, apuja tarvitaan,kiitos.
Viat korjattu:
3 hehkua paskana, imusarjan läpät poistettu, polttoainesuodatin uusittu.Kustansi reilu 300e töineen, ei paha...
Comment
-
-
Originally posted by Autobahnboy View PostOnko kellään neuvoa tähän? Tarkoitus olis lähteä Saksan maalta kattomaan e90 325:sta ja haluaisin varmistua onko kyseisessä yksilössä aktiiviohjaus ellei varustelistaa ole saatavilla.
http://http://www.e90post.com/forums...ictureid=18444
Comment
-
-
Originally posted by Sami_R View PostHei, minkäslaisia moottorin lämpöjä tuossa 318:n bensakoneessa pitäis olla näillä 15-20 asteen pakkasilla? Termarihan siinä on 105 asteinen. Tolla kun ajelee niin lämpö nousee mielestäni aika nihkeästi. Kyllä sen maantieajolla saa tuonne 100 asteen paremmalle puolelle kun tarpeeksi pitkään ajaa, mutta ei pysy siellä jos vähänkään hidastaa vauhtia tai tulee taajamapyöritystä. Laskee melko vikkelästi 10-20 astetta. Vaihdoin autoon jo termarin (alkuper.) siinä toivossa että olis vika siinä, mutta ei mitään vaikutusta.
Aloin tutkimaan asiaa kun emäntä valitteli, että viime talvena auto olisi hänen mielestään lämmennyt sisältä paremmin.
Vikakooditkin kattelin ja oli kyllä antanut koodia sähköisestä vesipumpusta, mutta kun kokeilin pyöräyttää pumppua DIS:llä niin kyllä se siinä ainakin surisee. Olisko vika kuitenkin siinä? Vai ratin ja penkin välissä?
. Kylmänä kun lähtee niin pukkaa melko vilpoista ilmaa suuttimista pitkän aikaa. On se nyt lämmintä, mutta kabiini ei sillä tahdo oikein lämmetä. Sitten jos esimerkiksi pysähtyy ja antaa auton olla tyhjäkäynnillä hetken niin yhtäkkiä se innostuu pukkaamaan suorastaan kuumaa ilmaa. Voisiko tuo pumppu olla siten rikki että pyörii vaan esim. lämpimänä, mutta ei lähde heti kylmänä mukaan
?
BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Itsellä on 325i:ssä kyllä vallan sama homma tuon lämmityksen kans.Ei se pukkaa pirttiin lämpöä ennen kuin kone alkaa lämmetä.Itellä puhaltaa vasta silloin kun ajanu muutaman kilsan matkan vaikka olis ollu narun päässäkin.Mulla kyseessä automaatti ilmastoitu laite ja asetukset jotakuinkin AUTO asennossa.Eli puhallusta ja lämmintä vasta kun moottorin lämpö ylittää tietyn pykälän.Käsittääkseni kuuluukin tehdä näin?e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
Ex.
e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
e91 325i 2009 lci SaphireBlack
e91 325i 2005 ArktisMetal
e46 320ci 2001 TobassBlue
e39 523i 1996 AlpinWhite 2
S1000rr 2010 Thunder grey
Comment
-
-
Originally posted by kemo81 View PostItsellä on 325i:ssä kyllä vallan sama homma tuon lämmityksen kans.Ei se pukkaa pirttiin lämpöä ennen kuin kone alkaa lämmetä.Itellä puhaltaa vasta silloin kun ajanu muutaman kilsan matkan vaikka olis ollu narun päässäkin.Mulla kyseessä automaatti ilmastoitu laite ja asetukset jotakuinkin AUTO asennossa.Eli puhallusta ja lämmintä vasta kun moottorin lämpö ylittää tietyn pykälän.Käsittääkseni kuuluukin tehdä näin?
Siitähän tämä koko ihmettely lähti, kun esimerkiksi viime talvena tuolta kyllä irtosi paremmin lämpöä. Lämmintä kyllä tulee nytkin, mutta se viimeinen terävyys puuttuu. Hanat saa olla koko ajan kaakossa että lämpö riittää, eikä se sittenkään tahdo riittää. Sitten yhtäkkiä, kuin taikaiskusta, lämpöä alkaa tullakkin yllin kyllin.BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Originally posted by Sami_R View PostOk, noinhan se automaaginen ilmastointi toimii. Meillä tosin kyseessä on manuaali vehje. Kuulostaa kyllä tyhmältä sanoa, ettei kylmillä keleillä tuu lämpöä heti kabiiniin, mutta tuolla voi ajaa kevyesti 20-30 kilsaa ja lämpö saa olla koko ajan täysillä.
Siitähän tämä koko ihmettely lähti, kun esimerkiksi viime talvena tuolta kyllä irtosi paremmin lämpöä. Lämmintä kyllä tulee nytkin, mutta se viimeinen terävyys puuttuu. Hanat saa olla koko ajan kaakossa että lämpö riittää, eikä se sittenkään tahdo riittää. Sitten yhtäkkiä, kuin taikaiskusta, lämpöä alkaa tullakkin yllin kyllin.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
-
Originally posted by touring39 View PostVialta tuntuu. Tuo meidän e90 on samaa mallia, eikä sillä montaa kilsaa tarvitse kovillakaan pakkasilla ajaa kun jo pitää veivata lämmönsäädintä pienemmälle. Puhallin on jossain 1/3 -osateholla.. Juurikin noin, että ei tarvi montaa kilsaa ajaa kun jo saa pienentää kovillakin pakkasilla. Ja puhallin tosiaan siellä alle puolenvälin.
Onkohan se nyt sitten se kiertovesipumppu joka tuolla kakistelee, vai onko vielä muita komponentteja jotka vaikuttavat lämpiämiseen? Täytyypä tässä taas lukasta vikakoodit kun ehtii. Jos on taas koodia pukannut siitä pumpusta niin varmaan se on sitten se, vaikka testerillä pyörisikin...BMW F11 520d -11
MINI Cooper D -11
BMW E90 318i -11
BMW E90 318i -06
Ex:
BMW E46 316i -04
E70 X5 3.0sd M-Sport -08
E46 325iA -03
E39 540iA Individual Limonit Metallic -99
Comment
-
-
Ei apua termareiden vaihdosta..
Täällä on kanssa yksi lämpöongelmainen 320d. Lämppäri on puskenut haaleaa ilmaa noin kuukauden verran.
Autoon vaihdettiin viime viikolla merkkiliikkeessä päätermari ja EGR-termari, mutta ei näyttänyt olevan mitään apua. Piilovalikosta tarkasteltuna moottorin lämmöt saa puolen tunnin moottoritieajolla noin 84 asteeseen, mutta saman tien kun vauhti tippuu taajamanopeuksiin niin lämmöt tippuvat noin 10 asteen verran ja tyhjäkäynnillä alle 70 asteen.
Tarkempia tietoja autosta:
e90 320d -05, 120kW, manuaali
Automaatti-ilmastoinnilla
Eberspächer jälkiasennettu Suomeen tuotaessa -09.
Soittelin asiasta pariin BMW-huoltoon kysyäkseni onko tämä ihan normaali käyntilämpötila. Termarit vaihtaneessa merkkiliikkeessä oltiin sitä mieltä, että kyseiset lämpötilat on täysin normaaleita nykyaikaiselle dieselille. Toisessa liikkeessä taas vastattiin että kyllä lämpöjen pitäisi nousta 88-asteeseen ja pysyä siellä. Onko ehdotuksia, mitä kannattaisi tarkistaa seuraavaksi?
Comment
-
-
Originally posted by D-sub328i View PostPiilovalikosta tarkasteltuna moottorin lämmöt saa puolen tunnin moottoritieajolla noin 84 asteeseen, mutta saman tien kun vauhti tippuu taajamanopeuksiin niin lämmöt tippuvat noin 10 asteen verran ja tyhjäkäynnillä alle 70 asteen.
Ja tässä on siis termarit kunnossa (syksyllä vaihdetut ja toimiviksi testatut).-06 E91 330DA M-Sport
Comment
-
Comment