Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9X M3 Kokemuksia -yhdistetty topic-

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Reeperbahn
    BTCF Member
    • May 2012
    • 602
    • EFOU

    Originally posted by llehik View Post
    Täytyy käydä pyytämässä tarjous. Tosin en millään usko, että tekisivät halvemmalla kuin vaikkapa Schmiedmann.
    Mihin hintaan Schmiedmann tekee?
    -BMW M3 -09
    -MB E320 Coupe -94
    -MB E250 CGI -10
    -Husqvarna R320 -14

    Comment

    • bmw323it
      BTCF Member
      • Mar 2008
      • 1834
      • N/A

      On tässä alkanut ajatus E93 M3:sta alkanut polttelemaan, vaan huolestuttavalta vaikuttaa tässä threadissä tuo laakeritarina. Kummallista että 100tkm ajetussa BMW:ssä pitää tehdä laakeriremonttia, vaikka onkin S-kone. No anyway, paljonko laakeriremonttiin täytyy varata touhubudjettia? Muita huolenaiheita koneessa?

      Mitenkäs nuo M3:n DCT:t?

      Entä E93:n katto, onko sen suhteen ollut ongelmia?
      Nyt:
      BMW X3 xDrive30e (g01)
      BMW 335i (e90)
      BMW 323iC (e36)
      BMW 850i (e31)
      BMW 320i (e30)
      Golf GTE
      ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä

      Comment

      • ChristianH
        Bimmer Rookie
        • Oct 2016
        • 53
        • Hyvinkää

        Originally posted by bmw323it View Post
        On tässä alkanut ajatus E93 M3:sta alkanut polttelemaan, vaan huolestuttavalta vaikuttaa tässä threadissä tuo laakeritarina. Kummallista että 100tkm ajetussa BMW:ssä pitää tehdä laakeriremonttia, vaikka onkin S-kone. No anyway, paljonko laakeriremonttiin täytyy varata touhubudjettia? Muita huolenaiheita koneessa?

        Mitenkäs nuo M3:n DCT:t?

        Entä E93:n katto, onko sen suhteen ollut ongelmia?
        Laakeriremppa 1700-2000€ ja kaasuläppämoottorin (eng. throttle actuator) rattaat on syytä vaihtaa ennen kuin kuluvat liiaksi ja hajottavat elektroniikan, omat laukesi 96tkm kohdalla ja rattaat (100-200€) oli jo hyllyssä mutta en tyhmä ollut ehtinyt niitä vaihtaa niin meni sit kaasuläppämoottorit uusiksi. Muuta huolehdittavaa ei juurikaan ole, DCT on käsittääkseni luotettava.

        Comment

        • llehik
          Bimmer Rookie
          • Jul 2017
          • 35
          • Vantaa

          Originally posted by Reeperbahn View Post
          Mihin hintaan Schmiedmann tekee?
          Koko remppa 1976 € sisältäen kaiken. Jos omat laakerit (kuten itselläni ne BE:n), niin OEM laakerien hinnan voi tuosta summasta vielä vähentää (390 €).

          Espoon Laakkoselta kävin kysymässä tarjouksen. Ei pystynyt paikan päällä laskemaan tarjousta, kun kuulemma niin iso remppa. Ottivat tiedot ja lupasivat laskea ja palata asiaan. Noh, mitään ei ole kuulunut, joten ei liene kiinnostanut Laakkosen huoltoa se remontti tai sitten ei osaaminen riitä mihinkään muuhun kuin perusjuttuihin. Itselläni muutenkin luotto aika nolla noiden ns. "merkkihuoltojen" osaamiseen ja laatuun. Ainoa oikeasti hyvä merkkihuolto mistä itselläni kokemusta, on Porschen.

          Comment

          • llehik
            Bimmer Rookie
            • Jul 2017
            • 35
            • Vantaa

            Originally posted by bmw323it View Post
            On tässä alkanut ajatus E93 M3:sta alkanut polttelemaan, vaan huolestuttavalta vaikuttaa tässä threadissä tuo laakeritarina. Kummallista että 100tkm ajetussa BMW:ssä pitää tehdä laakeriremonttia, vaikka onkin S-kone. No anyway, paljonko laakeriremonttiin täytyy varata touhubudjettia? Muita huolenaiheita koneessa?

            Mitenkäs nuo M3:n DCT:t?

            Entä E93:n katto, onko sen suhteen ollut ongelmia?
            Tuossa tulikin jo aikaisemmin vastauksia. Eihän mitään remppoja tarvitse tehdä ennaltaehkäisevästi mikäli ei halua, mutta kannattaa silti huomioida automallin tiedossa olevat akilleen kantapäät. Huonolla tuurilla saattakin sitten tulla vähän kalliimpi remppa myöhemmin.

            E93:ssa kannattaa huomioida, että se on 155 kg painavampi kuin E92, eikä ole hiilikuitukattoa. Ei kuulosta paljolta, mutta kuitenkin vastaa kahta lähes 80 kg aikuista jatkuvasti kyydissä. Toisaalta avo on makea kesäkeleillä (varsinkin jos kelit ovat kuten viime kesänä) ja soundit tulee paremmin esiin. Valitettavasti itse katon mekanismin luotettavuuteen en osaa kommentoida, mutta kaverin E93 335:ssa oli ongelmia katon tiiveyden suhteen (päästi autopesussa ja kovella sateella vettä sisään). Ongelma oli jokin isompi tiiviste, jonka uusiminen oli aivan naurettavan kallis.

            DCT on luotettava ja erittäin hyvä vaihteisto. Valitettavasti se sotketaan monesti autoliikkeissäkin vanhempaan SMG vaihteistoon, joka oli vielä E60 M5:ssa ja sen vähän huonoon maineeseen luotettavuuden suhteen.

            Comment

            • Pantse
              BTCF Member
              • Jun 2005
              • 151
              • Oulu

              Satunnaista talvikäyttöä varten kysellyt lohkolämmitintä M3:een. Ilmeisesti yhdelläkään valmistajalla ei ole valmista/testattua versiota olemassa? Yhdestä myynnissä olleesta autosta sain ongittua tiedon, että siihen olisi jokin Defan letkulämmitin asennettu. Löytyykö kellään letkulämppärin asennuksesta lisätietoa?

              Säteilylämmittimille öljypohjassa on ilmeisesti huonosti tilaa sekä kiinnityspaikkoja. Eebereitä on lukemani mukaan joihinkin asennettu, mutta onhan se vähän tyyris hankittava, jos käyttökerrat jää vähäisiksi :think
              Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
              Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30

              Comment

              • Mac
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2007
                • 199
                • Kotka

                Originally posted by Pantse View Post
                Satunnaista talvikäyttöä varten kysellyt lohkolämmitintä M3:een. Ilmeisesti yhdelläkään valmistajalla ei ole valmista/testattua versiota olemassa? Yhdestä myynnissä olleesta autosta sain ongittua tiedon, että siihen olisi jokin Defan letkulämmitin asennettu. Löytyykö kellään letkulämppärin asennuksesta lisätietoa?

                Säteilylämmittimille öljypohjassa on ilmeisesti huonosti tilaa sekä kiinnityspaikkoja. Eebereitä on lukemani mukaan joihinkin asennettu, mutta onhan se vähän tyyris hankittava, jos käyttökerrat jää vähäisiksi :think
                Letkulämppäreistä ei tietoa, oma menossa maanantaina webaston asennukseen, onhan se kyllä tyyris homma ite kyllä kestäisi tutissa sen aikaa kylmässä kun auto lämpenee mutta kävisi sääliksi pistää kone tulille -20 pakkasessa
                ---e92 ///M3---
                ---e39 530i---

                Comment

                • MikaSe
                  BTCF Member
                  • Sep 2016
                  • 34
                  • Tampere

                  Originally posted by Mac View Post
                  Letkulämppäreistä ei tietoa, oma menossa maanantaina webaston asennukseen, onhan se kyllä tyyris homma ite kyllä kestäisi tutissa sen aikaa kylmässä kun auto lämpenee mutta kävisi sääliksi pistää kone tulille -20 pakkasessa
                  Omaani en webastoa saanut. Ainakaan ilman muiden osien silpomista ei tilaa löytynyt. Onko tietoa miten ja minne saadaan koneikko asennettua?

                  Omaani asennettiin TT-thermon letkulämmitin. Hyvin on nyt toiminut pari viikkoa, mutta eilen antoi vikakoodin 2b59 coolant thermostat monitor. Eilen nollasin sen ja tänään en autoa lämmittänyt eikä vikakoodia tullut. Voiko tuollainen lämmitin sekoittaa autoa ja antaa tuollaisen koodin?
                  E92 M3 -08

                  Comment

                  • Mac
                    Bimmer Fanatic
                    • Jul 2007
                    • 199
                    • Kotka

                    Originally posted by MikaSe View Post
                    Omaani en webastoa saanut. Ainakaan ilman muiden osien silpomista ei tilaa löytynyt. Onko tietoa miten ja minne saadaan koneikko asennettua?

                    Omaani asennettiin TT-thermon letkulämmitin. Hyvin on nyt toiminut pari viikkoa, mutta eilen antoi vikakoodin 2b59 coolant thermostat monitor. Eilen nollasin sen ja tänään en autoa lämmittänyt eikä vikakoodia tullut. Voiko tuollainen lämmitin sekoittaa autoa ja antaa tuollaisen koodin?
                    Tänään se sinne on laitettu, ei kyllä pitäisi olla mitään silvottuna. Kuskinpuolella lokarin eessä se on.
                    ---e92 ///M3---
                    ---e39 530i---

                    Comment

                    • Pantse
                      BTCF Member
                      • Jun 2005
                      • 151
                      • Oulu

                      Originally posted by MikaSe View Post

                      Omaani asennettiin TT-thermon letkulämmitin. Hyvin on nyt toiminut pari viikkoa, mutta eilen antoi vikakoodin 2b59 coolant thermostat monitor. Eilen nollasin sen ja tänään en autoa lämmittänyt eikä vikakoodia tullut. Voiko tuollainen lämmitin sekoittaa autoa ja antaa tuollaisen koodin?
                      Minkä tehoinen TT-thermo sinulle asennettiin ja tuliko mihin kohtaan/väliin asennus? Tuo 2b59 koodi johtuu usein termostaattiviasta, joten saattaa olla termostaatti tiensä päässä. Minkälaiset on öljynlämmöt kevyessä ajossa?
                      Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
                      Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30

                      Comment

                      • Pantse
                        BTCF Member
                        • Jun 2005
                        • 151
                        • Oulu

                        Originally posted by Mac View Post
                        Letkulämppäreistä ei tietoa, oma menossa maanantaina webaston asennukseen, onhan se kyllä tyyris homma ite kyllä kestäisi tutissa sen aikaa kylmässä kun auto lämpenee mutta kävisi sääliksi pistää kone tulille -20 pakkasessa
                        Tuliko minkä verran Vebastolle hintaa?
                        Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
                        Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30

                        Comment

                        • Mac
                          Bimmer Fanatic
                          • Jul 2007
                          • 199
                          • Kotka

                          Originally posted by Pantse View Post
                          Tuliko minkä verran Vebastolle hintaa?
                          Kahteen ja puoleen puhelinohjauksella. Eberi ois varmaa ollut reilusti halvempi:think
                          ---e92 ///M3---
                          ---e39 530i---

                          Comment

                          • Pantse
                            BTCF Member
                            • Jun 2005
                            • 151
                            • Oulu

                            Originally posted by Mac View Post
                            Kahteen ja puoleen puhelinohjauksella. Eberi ois varmaa ollut reilusti halvempi:think
                            Ok, mutta onhan siinä sitten käyttömukavuuttakin
                            Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
                            Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30

                            Comment

                            • MikaSe
                              BTCF Member
                              • Sep 2016
                              • 34
                              • Tampere

                              Originally posted by Pantse View Post
                              Minkä tehoinen TT-thermo sinulle asennettiin ja tuliko mihin kohtaan/väliin asennus? Tuo 2b59 koodi johtuu usein termostaattiviasta, joten saattaa olla termostaatti tiensä päässä. Minkälaiset on öljynlämmöt kevyessä ajossa?
                              1500 wattinen asennettu ilmanputsarikotelon alapuolelle.

                              Ei ole enää antanut vikakoodia, mutta ensi viikolla vaihdetaan termostaatti. Öljynlämmöt ovat kuvanmukaiset, kun auto ollut lämmityksessä pari tuntia ja ajettu 15min rauhallisesti motarilla. Nousee normaaliksi kun poistuu motarilla.
                              Attached Files
                              E92 M3 -08

                              Comment

                              • Pantse
                                BTCF Member
                                • Jun 2005
                                • 151
                                • Oulu

                                Originally posted by MikaSe View Post
                                Ei ole enää antanut vikakoodia, mutta ensi viikolla vaihdetaan termostaatti. Öljynlämmöt ovat kuvanmukaiset, kun auto ollut lämmityksessä pari tuntia ja ajettu 15min rauhallisesti motarilla. Nousee normaaliksi kun poistuu motarilla.
                                Oliko minkälainen vaikutus lämpöihin termostaatin vaihdolla?
                                Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
                                Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎