Originally posted by llehik
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9X M3 Kokemuksia -yhdistetty topic-
Collapse
X
-
On tässä alkanut ajatus E93 M3:sta alkanut polttelemaan, vaan huolestuttavalta vaikuttaa tässä threadissä tuo laakeritarina. Kummallista että 100tkm ajetussa BMW:ssä pitää tehdä laakeriremonttia, vaikka onkin S-kone. No anyway, paljonko laakeriremonttiin täytyy varata touhubudjettia? Muita huolenaiheita koneessa?
Mitenkäs nuo M3:n DCT:t?
Entä E93:n katto, onko sen suhteen ollut ongelmia?Nyt:
BMW X3 xDrive30e (g01)
BMW 335i (e90)
BMW 323iC (e36)
BMW 850i (e31)
BMW 320i (e30)
Golf GTE
ex: bemareita katkeamattomana jonona vuodesta ’95 mallisarjoista r50, r53, e30, e34, e36, e46, e61, e90, f07, g30 ja pari tusinaa väärän merkkistä
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostOn tässä alkanut ajatus E93 M3:sta alkanut polttelemaan, vaan huolestuttavalta vaikuttaa tässä threadissä tuo laakeritarina. Kummallista että 100tkm ajetussa BMW:ssä pitää tehdä laakeriremonttia, vaikka onkin S-kone. No anyway, paljonko laakeriremonttiin täytyy varata touhubudjettia? Muita huolenaiheita koneessa?
Mitenkäs nuo M3:n DCT:t?
Entä E93:n katto, onko sen suhteen ollut ongelmia?
Comment
-
-
Originally posted by Reeperbahn View PostMihin hintaan Schmiedmann tekee?
Espoon Laakkoselta kävin kysymässä tarjouksen. Ei pystynyt paikan päällä laskemaan tarjousta, kun kuulemma niin iso remppa. Ottivat tiedot ja lupasivat laskea ja palata asiaan. Noh, mitään ei ole kuulunut, joten ei liene kiinnostanut Laakkosen huoltoa se remontti tai sitten ei osaaminen riitä mihinkään muuhun kuin perusjuttuihin. Itselläni muutenkin luotto aika nolla noiden ns. "merkkihuoltojen" osaamiseen ja laatuun. Ainoa oikeasti hyvä merkkihuolto mistä itselläni kokemusta, on Porschen.
Comment
-
-
Originally posted by bmw323it View PostOn tässä alkanut ajatus E93 M3:sta alkanut polttelemaan, vaan huolestuttavalta vaikuttaa tässä threadissä tuo laakeritarina. Kummallista että 100tkm ajetussa BMW:ssä pitää tehdä laakeriremonttia, vaikka onkin S-kone. No anyway, paljonko laakeriremonttiin täytyy varata touhubudjettia? Muita huolenaiheita koneessa?
Mitenkäs nuo M3:n DCT:t?
Entä E93:n katto, onko sen suhteen ollut ongelmia?
E93:ssa kannattaa huomioida, että se on 155 kg painavampi kuin E92, eikä ole hiilikuitukattoa. Ei kuulosta paljolta, mutta kuitenkin vastaa kahta lähes 80 kg aikuista jatkuvasti kyydissä. Toisaalta avo on makea kesäkeleillä (varsinkin jos kelit ovat kuten viime kesänä) ja soundit tulee paremmin esiin. Valitettavasti itse katon mekanismin luotettavuuteen en osaa kommentoida, mutta kaverin E93 335:ssa oli ongelmia katon tiiveyden suhteen (päästi autopesussa ja kovella sateella vettä sisään). Ongelma oli jokin isompi tiiviste, jonka uusiminen oli aivan naurettavan kallis.
DCT on luotettava ja erittäin hyvä vaihteisto. Valitettavasti se sotketaan monesti autoliikkeissäkin vanhempaan SMG vaihteistoon, joka oli vielä E60 M5:ssa ja sen vähän huonoon maineeseen luotettavuuden suhteen.
Comment
-
-
Satunnaista talvikäyttöä varten kysellyt lohkolämmitintä M3:een. Ilmeisesti yhdelläkään valmistajalla ei ole valmista/testattua versiota olemassa? Yhdestä myynnissä olleesta autosta sain ongittua tiedon, että siihen olisi jokin Defan letkulämmitin asennettu. Löytyykö kellään letkulämppärin asennuksesta lisätietoa?
Säteilylämmittimille öljypohjassa on ilmeisesti huonosti tilaa sekä kiinnityspaikkoja. Eebereitä on lukemani mukaan joihinkin asennettu, mutta onhan se vähän tyyris hankittava, jos käyttökerrat jää vähäisiksi :thinkNykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30
Comment
-
-
Originally posted by Pantse View PostSatunnaista talvikäyttöä varten kysellyt lohkolämmitintä M3:een. Ilmeisesti yhdelläkään valmistajalla ei ole valmista/testattua versiota olemassa? Yhdestä myynnissä olleesta autosta sain ongittua tiedon, että siihen olisi jokin Defan letkulämmitin asennettu. Löytyykö kellään letkulämppärin asennuksesta lisätietoa?
Säteilylämmittimille öljypohjassa on ilmeisesti huonosti tilaa sekä kiinnityspaikkoja. Eebereitä on lukemani mukaan joihinkin asennettu, mutta onhan se vähän tyyris hankittava, jos käyttökerrat jää vähäisiksi :thinkite kyllä kestäisi tutissa sen aikaa kylmässä kun auto lämpenee mutta kävisi sääliksi pistää kone tulille -20 pakkasessa
---e92 ///M3---
---e39 530i---
Comment
-
-
Originally posted by Mac View PostLetkulämppäreistä ei tietoa, oma menossa maanantaina webaston asennukseen, onhan se kyllä tyyris hommaite kyllä kestäisi tutissa sen aikaa kylmässä kun auto lämpenee mutta kävisi sääliksi pistää kone tulille -20 pakkasessa
Omaani asennettiin TT-thermon letkulämmitin. Hyvin on nyt toiminut pari viikkoa, mutta eilen antoi vikakoodin 2b59 coolant thermostat monitor. Eilen nollasin sen ja tänään en autoa lämmittänyt eikä vikakoodia tullut. Voiko tuollainen lämmitin sekoittaa autoa ja antaa tuollaisen koodin?E92 M3 -08
Comment
-
-
Originally posted by MikaSe View PostOmaani en webastoa saanut. Ainakaan ilman muiden osien silpomista ei tilaa löytynyt. Onko tietoa miten ja minne saadaan koneikko asennettua?
Omaani asennettiin TT-thermon letkulämmitin. Hyvin on nyt toiminut pari viikkoa, mutta eilen antoi vikakoodin 2b59 coolant thermostat monitor. Eilen nollasin sen ja tänään en autoa lämmittänyt eikä vikakoodia tullut. Voiko tuollainen lämmitin sekoittaa autoa ja antaa tuollaisen koodin?---e92 ///M3---
---e39 530i---
Comment
-
-
Originally posted by MikaSe View Post
Omaani asennettiin TT-thermon letkulämmitin. Hyvin on nyt toiminut pari viikkoa, mutta eilen antoi vikakoodin 2b59 coolant thermostat monitor. Eilen nollasin sen ja tänään en autoa lämmittänyt eikä vikakoodia tullut. Voiko tuollainen lämmitin sekoittaa autoa ja antaa tuollaisen koodin?Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30
Comment
-
-
Originally posted by Mac View PostLetkulämppäreistä ei tietoa, oma menossa maanantaina webaston asennukseen, onhan se kyllä tyyris hommaite kyllä kestäisi tutissa sen aikaa kylmässä kun auto lämpenee mutta kävisi sääliksi pistää kone tulille -20 pakkasessa
Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30
Comment
-
-
Originally posted by Mac View PostKahteen ja puoleen puhelinohjauksella. Eberi ois varmaa ollut reilusti halvempi:thinkNykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30
Comment
-
-
Originally posted by Pantse View PostMinkä tehoinen TT-thermo sinulle asennettiin ja tuliko mihin kohtaan/väliin asennus? Tuo 2b59 koodi johtuu usein termostaattiviasta, joten saattaa olla termostaatti tiensä päässä. Minkälaiset on öljynlämmöt kevyessä ajossa?
Ei ole enää antanut vikakoodia, mutta ensi viikolla vaihdetaan termostaatti. Öljynlämmöt ovat kuvanmukaiset, kun auto ollut lämmityksessä pari tuntia ja ajettu 15min rauhallisesti motarilla. Nousee normaaliksi kun poistuu motarilla.E92 M3 -08
Comment
-
-
Originally posted by MikaSe View PostEi ole enää antanut vikakoodia, mutta ensi viikolla vaihdetaan termostaatti. Öljynlämmöt ovat kuvanmukaiset, kun auto ollut lämmityksessä pari tuntia ja ajettu 15min rauhallisesti motarilla. Nousee normaaliksi kun poistuu motarilla.Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30
Comment
-
Comment