Originally posted by llehik
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E9X M3 Kokemuksia -yhdistetty topic-
Collapse
X
-
Oliko Reeperbahn sun vanhat laakerit 088/089 tyyppiä, vai 702/703 mallia? Mä arvoin tuossa OEM ja aftermarket laakerien välillä ja hommasin BE:n valmistamat lyijyä sisältävät kk-laakerit, joissa isommat välykset kuin BMW:n valmistamissa. Alkoi jännittämään tuo 702/703 kk-laakerien tin-aluminium seos, josko se tekee kampiakselille hallaa. Mulla tosin S85, mutta samaa settiähän tuo on kuin S65. Reilu 5tkm menty noilla aftermarket laakereilla, joten ei niiden kestävyydestä ole mitään hajua. Paljon noita BE:n laakereita ovat M3forumin puolella laittaneet.E61 ///M5 -07
F15 X5 40e ///M-Sport -16
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Comment
-
-
Originally posted by IIIolut View PostOliko Reeperbahn sun vanhat laakerit 088/089 tyyppiä, vai 702/703 mallia? Mä arvoin tuossa OEM ja aftermarket laakerien välillä ja hommasin BE:n valmistamat lyijyä sisältävät kk-laakerit, joissa isommat välykset kuin BMW:n valmistamissa. Alkoi jännittämään tuo 702/703 kk-laakerien tin-aluminium seos, josko se tekee kampiakselille hallaa. Mulla tosin S85, mutta samaa settiähän tuo on kuin S65. Reilu 5tkm menty noilla aftermarket laakereilla, joten ei niiden kestävyydestä ole mitään hajua. Paljon noita BE:n laakereita ovat M3forumin puolella laittaneet.
Comment
-
-
Originally posted by llehik View PostMistä tilasit BE:n kk-laakerit?E61 ///M5 -07
Ex. E39 ///M5 -01
-Custom clutch stop, E60 short shifter, Alpha-N with Power mapping by Evolve, AP coilovers, HEL brake lines.
Comment
-
-
Originally posted by IIIolut View PostTäältä tilasin http://www.ca-int.co.uk/.
Comment
-
-
Originally posted by llehik View PostKyllä minä tilaan myös nuo BE:n laakerit. Onko tietoa saavuttaako mitään hyötyä noilla ARP:n pulteilla?E61 ///M5 -07
Ex. E39 ///M5 -01
Comment
-
-
Originally posted by IIIolut View PostOllut tietoa puolesta ja vastaan. Hinta tuplat ARP-pulteilla vs. OEM. ARP-pulteilla ei tartte tehdä sitä kiristys rumbaa, mitä OEM-pulteilla. ARP:t voi käyttää uudestaan ja taas OEM-pultit vain kerran. Itse valitsin nuo OEM-pultit. Jospa tuolla kombolla pääsisi seuraavat 100tkm ja sit taas alakerta auki😀
Comment
-
-
Kuluneella viikolla vaihdettiin minunkin autoon uudet laakerit JR autocenterissä. Kilometrejä oli vaihtohetkellä 128 tkm, mutta laakereissa ei juurikaan kulumisen merkkejä, ainoastaan parissa liuskassa oli sormenpään kokoinen alue, jossa pinnoite ei ollut kulunut ollenkaan. Johtuneeko laakeriliuskasta vai kiertokangesta? Auto on valmistettu 7/2009 ja laakerit mallia OEM CL 113 088/089, ja uudet korvaavat tuli samanlaiset.
Vanhoissa laakereissa löytyi lisäksi merkintä 0309 ja perässä kirjain B, C tai D. Osaako joku sanoa, onko tuo 0309 kk/vuosi merkintä ja onko noilla kirjaimilla jotain merkitystä?
Autolle on tehty öljynvaihto 2300km kohdilla ja sen jälkeen 15-25tkm välein. Noiden laakereiden perusteella voisi sanoa, ettei vaihto olisi aina välttämätön 100tkm kohdilla, mutta mielenrauhan vuoksi tieten tarpeellinen.
Last edited by Pantse; 14-03-2020, 10:04.Nykyiset : BMW X1 e84, BMW 125i m-sport, BMW K1200S
Ex: BMW 325i turbo e30, BMW M3 e92 dkg, BMW 330i e90, BMW 320Cia e46, BMW 320i e36, BMW 325i "Hartge" e30, BMW 316 e30
Comment
-
-
Originally posted by Pantse View PostAutolle on tehty öljynvaihto 2300km kohdilla ja sen jälkeen 15-25tkm välein. Noiden laakereiden perusteella voisi sanoa, ettei vaihto olisi aina välttämätön 100tkm kohdilla, mutta mielenrauhan vuoksi tieten tarpeellinen.
Last edited by llehik; 25-09-2018, 15:41.
Comment
-
-
Ostinpa European Auto Sourcesta Anaheimista nuo BE:n laakerit, kun tuli Ameriikassa työasioissa liikkuttua. Hintaa tuli sales taxin kanssa euroissa 540. Osaisiko joku suositella osaavaa korjaamoa PK-seudulla missä tuon kk-laakeriremontin voisi teetättää vai täytyykö tässä Ouluun asti ajella JR autocenterille :think
Comment
-
-
Originally posted by llehik View PostOsaisiko joku suositella osaavaa korjaamoa PK-seudulla missä tuon kk-laakeriremontin voisi teetättää vai täytyykö tässä Ouluun asti ajella JR autocenterille :think
-BMW M3 -09
-MB E320 Coupe -94
-MB E250 CGI -10
-Husqvarna R320 -14
Comment
-
-
Originally posted by Reeperbahn View PostEntinen Raikun paja eli nykyinen Simos Performance Tuusulassa lienee varma valinta. Tuonne olisin itse vienyt jos ei lähempää olisi löytynyt.
https://www.autoyas.com/FI/Tuusula/6...OS-Performance
Comment
-
-
Originally posted by llehik View PostOstinpa European Auto Sourcesta Anaheimista nuo BE:n laakerit, kun tuli Ameriikassa työasioissa liikkuttua. Hintaa tuli sales taxin kanssa euroissa 540. Osaisiko joku suositella osaavaa korjaamoa PK-seudulla missä tuon kk-laakeriremontin voisi teetättää vai täytyykö tässä Ouluun asti ajella JR autocenterille :thinkE61 ///M5 -07
Ex. E39 ///M5 -01
Comment
-
-
Täytyy käydä pyytämässä tarjous. Tosin en millään usko, että tekisivät halvemmalla kuin vaikkapa Schmiedmann.
Originally posted by IIIolut View PostMites ihan paikallinen merkkiliike? Mikkelissä paikallinen merkkiliike teki mun autoon kk-laakerit (BE) ja samalla moottorin tukikumit, vanoslinjan, pumppujen kiristäjät jne. Tosi hyvää jälkeä tekivät ja tyytyväinen olin
Comment
-
Comment