Originally posted by böntti
View Post
335i ja JB4
Collapse
X
-
Mitään en mistään tajua, mutta minun ex E91 335i:n meni Maagin E92 335i:n alkup.softa hieman muokattuna. Syy oli se, että E91:n Karalan softaa ei halunnut Bimmerboosti lukea, mutta kirjoitus päälle onnistui.
-
No sen verran katsoin että kryptattuja eivät ainakaan ole. Jotain pientä saattaa joutua kikkailemaan jos nuo meinaa flässätä jollain muulla kuin bimmerboost-softalla, lähinnä liittyen siihen että yksi identtinen kartta ei käy kuin yhteen autoon. Biimmerboost oletettavasti tekee dataan pieniä muutoksia flässäyksen yhteydessä.
Leave a comment:
-
Missäköhän kohtaa olen astunut sun varpaille kun sieltä linjoja myöden tulet?
Ajattelin että onkohan nuo flashit jollain tavalla suojattuja, kun ne olevinaan vain sillä ja tällä Kaapelilla ja softalla onnistuu. Se oli mun pointti. Mitään estettä ei bönttikään keksinyt.
Leave a comment:
-
Niin. Onhan niitä erilaisia tapoja flashätä, mutta itsehän aluksi hämmästelit että "Voikohan olla toimimatta mun laitteilla." ...kaikki varmaan tarkasti tällä perusteella osaa vastata kun sehän on ihan selvää mitkä softat ja laitteet sulla on käytössä.Originally posted by suppari View PostNo ymmärsit täysin päin persettä. Mulla on interfacet jolla onnistuu kaikkien muidenkin flashaaminen, eli kiina inpa kaapelista kaukana. Laskee cks yms, joten jos tuossa ei jotain pöhlöä salausta tai muuta mystistä ole niin menee kyllä mun "vehkeillä". Tämäkin olis ihmeellistä kun softa on kuitenkin ilmainen ja kenen tahansa imuroitavissa,enkä tiedä miten olisi toteutettavissa. Tiedostomuoto ja kokokin täsmää. Saahan sen aina winkfpllä ja icomilla heräteltyä. Sterin suostumuksella koitetaan. Edit. Ja tuo bimmerboost softa olisi tarpeeton, siinä varmasti nuo mainitsemas rajoitteet onkin. Edit2. Viisaamman konsultoinnin jälkeen vahvistuu edelleen että mun laitteistolla onnistuu täysin. Böntti ottanee kantaa kun varmuus on olemassa.
Leave a comment:
-
No ymmärsit täysin päin persettä. Mulla on interfacet jolla onnistuu kaikkien muidenkin flashaaminen, eli kiina inpa kaapelista kaukana. Laskee cks yms, joten jos tuossa ei jotain pöhlöä salausta tai muuta mystistä ole niin menee kyllä mun "vehkeillä". Tämäkin olis ihmeellistä kun softa on kuitenkin ilmainen ja kenen tahansa imuroitavissa,enkä tiedä miten olisi toteutettavissa. Tiedostomuoto ja kokokin täsmää. Saahan sen aina winkfpllä ja icomilla heräteltyä. Sterin suostumuksella koitetaan. Edit. Ja tuo bimmerboost softa olisi tarpeeton, siinä varmasti nuo mainitsemas rajoitteet onkin. Edit2. Viisaamman konsultoinnin jälkeen vahvistuu edelleen että mun laitteistolla onnistuu täysin. Böntti ottanee kantaa kun varmuus on olemassa.Originally posted by Veeksi View PostEi taida kukaan kehata vastata sulle syystä tai toisesta. En tiedä mihin viittaat vehkeilläs, mutta sukukalleuksilla se ei ainakaan onnistu. Ja Bimmerboost flashäys ei vaan onnistu muilla kaapeleilla kuin Bavarian Technic kaapeleilla. Jos MHD:llä flashäät niin sit onnistuu paljon muillakin kaapeleilla. Mutta jos ymmärsin oikein, että aiot jollain ebay-Kline kaapelilla, tai vaikka jollain muulla ihan hienollakin OBD-kaapelilla, flashätä Bimmerboost softalla sen flashin, niin tsemppiä yritykseen. Se ei 99,9999% varmuudella tule onnistumaan. En ole kuullut tasan yhdestäkään onnistumisesta. Kyllä, se on tullut jollekin muullekin mieleen. Ihan aina se ei onnistu oikealla kaapelilla ja ohjelmallakaan kun tietokoneessa voi olla joku mystinen epäsopivuus. Tai autossa. Tai yleisessä fiiliksessä.Last edited by suppari; 15-09-2015, 22:57.
Leave a comment:
-
Ei taida kukaan kehata vastata sulle syystä tai toisesta. En tiedä mihin viittaat vehkeilläs, mutta sukukalleuksilla se ei ainakaan onnistu. Ja Bimmerboost flashäys ei vaan onnistu muilla kaapeleilla kuin Bavarian Technic kaapeleilla. Jos MHD:llä flashäät niin sit onnistuu paljon muillakin kaapeleilla. Mutta jos ymmärsin oikein, että aiot jollain ebay-Kline kaapelilla, tai vaikka jollain muulla ihan hienollakin OBD-kaapelilla, flashätä Bimmerboost softalla sen flashin, niin tsemppiä yritykseen. Se ei 99,9999% varmuudella tule onnistumaan. En ole kuullut tasan yhdestäkään onnistumisesta. Kyllä, se on tullut jollekin muullekin mieleen. Ihan aina se ei onnistu oikealla kaapelilla ja ohjelmallakaan kun tietokoneessa voi olla joku mystinen epäsopivuus. Tai autossa. Tai yleisessä fiiliksessä.Originally posted by suppari View PostJos ster haluaa, ja esim. miyli ehtii niin samalla sen voi flashata. Ei taida mennä muulla kun sillä bimmerboostin kaapelilla? Hmm. En kyllä keksi syytä että miksei menis munkin vehkeillä.
Leave a comment:
-
Pitää laittaa JB4:ssä se auto clear vikakoodeille päälle niin ei tule vikakoodeja.Originally posted by ster View PostNoniin. Suppari täräyttää dp:t paikalleen ensviikolla.
Tuleeko mitään vikakoodeja tms? "Estääkö" jb4 mahd. vikakoodit vai mitä hä?
Ps. Kai tääkin asia on keskustelussa käyty läpi, mutta kun laiska.
Leave a comment:
-
Noniin. Suppari täräyttää dp:t paikalleen ensviikolla.
Tuleeko mitään vikakoodeja tms? "Estääkö" jb4 mahd. vikakoodit vai mitä hä?
Ps. Kai tääkin asia on keskustelussa käyty läpi, mutta kun laiska.
Leave a comment:
-
Ok. Nämä ihan kirjaimellisesti tippui käsiin kun pannat ja pultit oli irti.Originally posted by Pohjoisen Poika View PostVrsf:n dp:t siinäkin on.
Toki joka ikinen ylimääräinen ääni haittaa ja häiritsee.
Pieni vaihtipyörän rolina ja hukkaporttien rallatus kuuluu jokaiseen manuaali N54:n
Leave a comment:
-
Vrsf:n dp:t siinäkin on.
Toki joka ikinen ylimääräinen ääni haittaa ja häiritsee.
Pieni vaihtipyörän rolina ja hukkaporttien rallatus kuuluu jokaiseen manuaali N54:n
Last edited by Pohjoisen Poika; 25-08-2015, 09:01.
Leave a comment:
-
Minulla VRSF DP:t. Taitaa minulla olla se vika, että ehkä ottanut joskus jonkun reippaamman pohjakosketuksen. Se voi olla se syy miksi ###tu hinkkaa lämmönsuojapeltiin. Itse VRSF putkista ei ole paljoa huonoa palautetta istuvuuden vuoksi luettavissa.
Voiko ne olla 2,5" putkea? Kun niitäkin ollut joillain ollut.
Leave a comment:
-
Mitkä downpipet hoikkas sulla oli? Nämä Pohjoisen pojun downpipet istuu paljon paremmin, ja on väljemmät asentaa, tai ainakin irroittaa. Nämäkin on tosin ottanut kiinni siihen samaiseen peltiin mitä sullakin. Ylimääräisiä ääniä tässä taitaa olla sen verran enemmän ettei häiritse
Leave a comment:
Leave a comment: