Announcement

Collapse
No announcement yet.

335i ja JB4

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemmeri
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4181

    Originally posted by Veeksi View Post
    Jos sun bemmeri ei ole oikeasti tarkoitus tarkemmin alkaa N54:ää virittämään kuin vähän ohjelmointia, niin tänä päivänä JB4 ei välttämättä ole parasta vastinetta rahalle. Varsinkin kun olin lukevinani jostain että et ala viinan kanssa sekoilemaan. Jos et laita viinaa, etkä metanolia etkä halua tarkemmin karttojen kanssa pelata, niin varmasti kannattais vaan laittaa MHD flashi. Huomattavasti edullisempi vaihtoehto ja tarviit vaan kaapelin, softan ja android/ios järjestelmän. Sillä saa varmasti samat tehot bensalle kuin JB4:lläkin. Lisäks siinä taitaa olla nykyään hukkaporttien rallatuksen korjaus (jos rallattaa) ja kylmästartin korjaus (mikä on näissä äärimmäisen äänekäs muuten etenkin downpipeilla).
    Ko autossa on turbot vaihdettu hukkaporttien takia uudemman mallisiin.
    Eli ei rallatusta pitäisi olla. Kärryssä on bmw performace kitti, eli jonkin sortin lisäjäähdytin nesteelle, ohjelma ja jotain muuta sälää. Tehoa vaatimattomat 10kw enemmän. Varmaan nopeesti löytyy mobilesta se jos kehtaa kattoa.. Varustelista on kyllä näkemisen arvoinen, tai oikeastaan ei ole mitään nähtävää siinä. Muuten vaikuttaa ihan ok:lle, toinen omistaja myy ja BMW:llä huollettu, yms.
    Tuon varustepuolen kanssa pystyisin elämään, kun en niillä varusteilla aja. Xenoneita nyt ei oo mikä on mulle ainoastaan ollu ulkonäköseikka, kun en pimeellä matkaa aja, tms.
    Ainoastaan tuo automaatti-ilmastoinnin puute vaivaa hiukan, mutta pitää funtsia. Toisaalta valkea ulkoväri olisi omaan makuun just sopiva.
    Tässä nyt arvon tämän päivän lähenkö tuon karvalakin kimppuun. Manuaali olisi esisijalla minulla mitä etsin. ViaCarilla ois se sininen M-sportti, mutta harmittaa kun automaatti ja hintaa vähän liikaa mun budjettiin. Tuo mobilen karvalakki jäis 20t€ (+haku).

    Paljonko saa ohjelmalla 335i kun downpipet vaihdettu? Ohjelmoinnissa kuittaa sen häiriön joka tulee etukattien poistosta?
    Edit. tarkoititkin jotain flashia jonka pystyy itse ajamaan autoon sisälle. Luin aluksi, että tehdään ns. "lastu=ohjelmointi" esim. karalalla, yms. sepällä. On jäänyt kehityksen kelkasta näiden uudempien osalta, sivusilmällä seurannu jonkun verran, mutta aika pihalla silti.
    Last edited by bemmeri; 01-07-2015, 10:41.
    EVERYTHING | WORKS

    Comment

    • Pluto
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2002
      • 1860
      • Raisio

      Originally posted by Veeksi View Post
      Olishan tuossa se mahdollisuus, että hommais iOS:iin tai androidille sen JB4 appsin ja vetäis kaapelin tai BT-sovittimien JB4:ään kiinni. Eikös sillä saa hyvinkin kartatkin vaihdettua sitten luurin tai täppärin kautta, kun pystyyhän sillä päivittämään firmiksen, loggailtua jne.
      On kyllä, mutta kabiini täynnä läppäreitä tai tabletteja vain kartan vaihtoa varten ei mielestäni ole käytännöllistä saati järkevää. Tosin miksi sitä karttaa pitäisi vaihtaa jos kaikki toimii eikä jb4 heitä esim 4mappia... Itsellä vaihtui viimeksi Kiikalassa varttimailia tahkottaessa. Luultavasti öljynlämmöistä johtuen. Eli normiajossa ei mitään karttoja kyllä tarvitse vaihdella.
      BMW F32 435d

      Comment

      • Veeksi
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2003
        • 2177
        • Kuopio

        Originally posted by bemmeri View Post
        Ko autossa on turbot vaihdettu hukkaporttien takia uudemman mallisiin.
        Eli ei rallatusta pitäisi olla. Kärryssä on bmw performace kitti, eli jonkin sortin lisäjäähdytin nesteelle, ohjelma ja jotain muuta sälää. Tehoa vaatimattomat 10kw enemmän. Varmaan nopeesti löytyy mobilesta se jos kehtaa kattoa.. Varustelista on kyllä näkemisen arvoinen, tai oikeastaan ei ole mitään nähtävää siinä. Muuten vaikuttaa ihan ok:lle, toinen omistaja myy ja BMW:llä huollettu, yms.
        Tuon varustepuolen kanssa pystyisin elämään, kun en niillä varusteilla aja. Xenoneita nyt ei oo mikä on mulle ainoastaan ollu ulkonäköseikka, kun en pimeellä matkaa aja, tms.
        Ainoastaan tuo automaatti-ilmastoinnin puute vaivaa hiukan, mutta pitää funtsia. Toisaalta valkea ulkoväri olisi omaan makuun just sopiva.
        Tässä nyt arvon tämän päivän lähenkö tuon karvalakin kimppuun. Manuaali olisi esisijalla minulla mitä etsin. ViaCarilla ois se sininen M-sportti, mutta harmittaa kun automaatti ja hintaa vähän liikaa mun budjettiin. Tuo mobilen karvalakki jäis 20t€ (+haku).

        Paljonko saa ohjelmalla 335i kun downpipet vaihdettu? Ohjelmoinnissa kuittaa sen häiriön joka tulee etukattien poistosta?
        Edit. tarkoititkin jotain flashia jonka pystyy itse ajamaan autoon sisälle. Luin aluksi, että tehdään ns. "lastu=ohjelmointi" esim. karalalla, yms. sepällä. On jäänyt kehityksen kelkasta näiden uudempien osalta, sivusilmällä seurannu jonkun verran, mutta aika pihalla silti.
        Toi on tosiaan ihan itse tehtävä flashi. Varmasti parempi ku vaikkapa Karala. Varmaan tulee jotain 380-420hv oikeasti. Riippuu toki missä penkitetään jne. Toisaalta tossa mennään jo siinä rajalla tai ainakin lähellä sitä mitä manuaalin vakiokytkin omien kokemusten mukaan pitää, että sinänsä aika sopivat virit jos ei halua lähtee rakentamaan enemmän.

        Originally posted by Pluto View Post
        On kyllä, mutta kabiini täynnä läppäreitä tai tabletteja vain kartan vaihtoa varten ei mielestäni ole käytännöllistä saati järkevää. Tosin miksi sitä karttaa pitäisi vaihtaa jos kaikki toimii eikä jb4 heitä esim 4mappia... Itsellä vaihtui viimeksi Kiikalassa varttimailia tahkottaessa. Luultavasti öljynlämmöistä johtuen. Eli normiajossa ei mitään karttoja kyllä tarvitse vaihdella.
        Oon ihan samaa mieltä. Tosi harvoin tulee karttaa vaihdeltua. Ainoat vaihtelut liittyy huoltoon/katsastukseen/vikojen selvittelyyn/etanoliin. Ei oo suuri vaiva tehdä läppärillä noita tarvittavia juttuja. Mutta jos nyt sattuis itsellä olemaan iOS/android puhelin, niin kyllä mä siinä käyttäsin tuota JB4-appsia joka tapauksessa. Tulee se puhelin johonkin tyrkättyä musiikin takia kuitenkin.

        Edit: Voihan tuolla MHD flashillä saada itseasiassa vähän enemmänkin kuin mitä lupailin. En tiedä miten aggressiivisia karttoja siellä on, mutta luultavasti 98:llaki voi jotain 17-18psi ahtoja olla, jolloin varmaan menee suht vaivattomasti yli 400hv?
        Last edited by Veeksi; 01-07-2015, 11:50.
        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
        BMW E63 630iA '05

        Comment

        • Deadbeat111
          Bimmer Rookie
          • Sep 2014
          • 143
          • Kouvola/Savitaipale

          Originally posted by Veeksi View Post
          Toi on tosiaan ihan itse tehtävä flashi. Varmasti parempi ku vaikkapa Karala.
          Jaksaisitko tarkentaa? Tarkoitatko paremmalla siis tehokkaampaa, vai mikä on peruste tuolle? :think
          ***E92 335i***

          Comment

          • BFI18
            BTCF Member
            • Aug 2012
            • 1456
            • Turku

            Originally posted by bemmeri View Post
            .
            Manuaali olisi esisijalla minulla mitä etsin. ViaCarilla ois se sininen M-sportti, mutta harmittaa kun automaatti ja hintaa vähän liikaa mun budjettiin. Tuo mobilen karvalakki jäis 20t€ (+haku).
            Oletko kokeillut molempia manuaali ja automaatti N54:ia?
            Jollet ole, niin kokeile ennen ostopäätöstä.
            Itsekin aikoinaan 335:sta hommatessa olin manuaalia hakemassa ensisijaisesti, mutta kun olin molempia kokeillut, en halunnutkaan enää manuaalia, vaan automaatin. DKG olisi varmaan vielä parempi?
            Lisäksi automaatti kestänee 'paremmin' ainakin nuo n.400 hp virit ilman kytkimen luistamisia/uusimisia ym.
            Tuo mainitsemasi Viacarin auto on muuten nätti
            Last edited by BFI18; 01-07-2015, 13:04.
            G26 i4 M50 Black Sapphire

            Comment

            • bemmeri
              Bimmer Enthusiast
              • Jul 2006
              • 4181

              Originally posted by BFI18 View Post
              Oletko kokeillut molempia manuaali ja automaatti N54:ia?
              Jollet ole, niin kokeile ennen ostopäätöstä.
              Itsekin aikoinaan 335:sta hommatessa olin manuaalia hakemassa ensisijaisesti, mutta kun olin molempia kokeillut, en halunnutkaan enää manuaalia, vaan automaatin. DKG olisi varmaan vielä parempi?
              Lisäksi automaatti kestänee 'paremmin' ainakin nuo n.400 hp virit ilman kytkimen luistamisia/uusimisia ym.
              Tuo mainitsemasi Viacarin auto on muuten nätti
              En oo automaattia kokeillu 335i/tai isommassa dieselissä. Jotenkin tuo manuaali ollu oma juttu aina. Kai tuohon 335i saa järkevästi pitävämmän kytkimen jos rupee lipsumaan. Kuluva osa ja joutuuhan sen vakiooihinkin jossain välissä uusimaan.

              En uskalla mennä koeajamaan tuo sinistä, kun vaarana on, että jääpi sitten itelle...
              Ei siinä muuten, mutta toisen auton vaihtoon varattua budjettia ohentaa.


              Jos omaan käyttöön ja järkevästi aattelee, niin olisihan tuo mobilen karvalakki ihan järkevä valinta. Jos varusteiden puuttumiselle laita suurinta painoa. Turbot uusittu ja muutenkin fiksussa kunnossa myyjän mukaan. Kyllähän sen saa myytyä sitten aikanaan kun ei kilometrejä hirveesti tule ja hinnat tippuu tasolle, että useimmilla jonneilla näihin varaa on.
              Toinen vaihtoehto on lyödä 3-5t€ lisää ja ottaa paremmin varustettu. Tuostakin erotuksesta jäävällä rahalla osan kun sijoittaa perusviriin, kun taas valmiiksi virieillä olevaa ei saa reilulla 20t (sedania alle 150tkm ajettua).
              Kolmas vaihtoehto on ostaa lippu Liettuaan ja käydä hakemassa usasta uitettu (kolaroitu/tulva/tms) 335i 10000€lla. Se ois kilvissä reilulla 16 tonnilla. Mutta korjaa sitten useemmalla rahalla. Varustelista on kohdallaan, mutta 180tkm menty ja joku viba siinä on käyny (en oo vielä kerenny tarkistaa löytyykö vinillä tietoja). Useemman baltian auton tuonu, ei jaksais niiden kanna pelata nyt. Lisäksi nykyään tunnutaan enemmän vierastavan noita baltian, italian, ym autoja.
              EVERYTHING | WORKS

              Comment

              • jumuli
                Bimmer Fanatic
                • Apr 2010
                • 496
                • Seinäjoki

                Originally posted by bemmeri View Post
                Ainoastaan tuo automaatti-ilmastoinnin puute vaivaa hiukan, mutta pitää funtsia. Toisaalta valkea ulkoväri olisi omaan makuun just sopiva.
                Tässä nyt arvon tämän päivän lähenkö tuon karvalakin kimppuun. Manuaali olisi esisijalla minulla mitä etsin. ViaCarilla ois se sininen M-sportti, mutta harmittaa kun automaatti ja hintaa vähän liikaa mun budjettiin. Tuo mobilen karvalakki jäis 20t€ (+haku).
                Kyllä ehdottomasti automaatti, itse olin myös vastahakoinen bensa automaattia kohtaan. Onneksi päädyin automaattiin, varsinkin ratin läpysköillä tulee usein "leikittyä"

                Ot:na tuo oma auto on myynnissä jos kiinnostaa
                Nyt
                Porsche Cayenne E-Hybrid XVS-900
                Ex
                F25 30d M-sport GNA-500
                E93 335i M-Sport N54 CLJ-585
                F20 LCI 118i M-Sport UZG-218
                E90 LCI 335d M-Sport VZR-604
                F25 20d M-Sport UZV-655
                Audi B8 S4 ILM-448
                F31 330d M-Sport VYZ-717
                E90 LCI 335i M-Sport N55 KNP-585
                E60 LCI 530d M-Sport CJT-868
                F30 320d M-Sport VXU-494
                E91 LCI 335d M-Sport CJT-859
                E91 335i M-Sport N54 CJT-858
                E91 335d M-Sport NJN-958
                E91 330d M-Sport GJB-752
                E46 330d Touring M-Sport II EUI-403
                E36 2.8 Coupe M-Sport MKE-141

                Comment

                • larippa
                  Bimmer Rookie
                  • Jun 2015
                  • 110
                  • hki

                  335:sen automaatti on kyllä ihan mukava kaupunkipyörittelyssä, mutta jos autolla haluaa vähän pelleillä, niin manuaalilla aika paljon mukavampaa ja helpompaa. Lisäksi kickdowni on tosi ärsyttävä tuossa, vaihtaa turhan pienelle ja kierrokset menee pois parhaalta alueelta. Manuaalimodessakaan ei suostu pitämään valittua vaihdetta silmässä vaan tiputtaa pienemälle.

                  D-tilassa on kyllä tosi sivistynyt, lähes aina joutuu DS:llä siirtymään jos haluaa reippaamin ajella. Ärsyttävistä ominaisuuksista huolimatta valitsisin silti automaatin kun Stadissa tulee lähinnä omat ajot ajeltua. :think

                  Varusteista ehkä automaatti-ilmastointi on itselle ollut tärkein, vakiostereot on ihan hyvät tai paremmat ainakin kun perus autoissa. Tietenkin joku hifi-paketti voisi olla rahanarvoinen. Mulla on omassa normipenkit, ne on aika perusjakkarat, ihan mukavat mutta ei tukea kyllä yhtään. M-sportista en osaa sanoa, onko se liian kova, mutta ilman M-sporttia voisi luonnehtia enemmän mukavaksi kun sporttiseksi. Kallistelee jonkin verran mutkissa.

                  Joka tapauksessa n54 335:nen on kyllä ehdottomasti yksi markkinoiden parhaista autoista jos ajatellaan hinta-laatusuhdetta ja moottorin virimahdollisuutta... Itse en ainakaan vaihtaisi mihinkään alle 40k:n vehkeeseen

                  ja asiaan: Tuo Veeksin mainitsema Flashi kyllä vähän kiinnostaisi, pitääkin tutkia asiaa. Onko ihmiset muuten mistä hommannut noita JB4:sia ja Downpaippeja? Ja löytyisiköhän tätä kautta halukkaita Downpaippejen asentajia pientä korvausta vastaan Oma peli on vielä täysin vakio, ajatuksena oli JB4+DP ja sitten cooleri ehkä myöhemmin jos siltä näyttää että se on tarpeen.
                  Last edited by larippa; 01-07-2015, 14:40.
                  e90 335i AT
                  JB4, MHD race flash E45, VRSF DP

                  Comment

                  • bemmeri
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2006
                    • 4181

                    Originally posted by jumuli View Post
                    Kyllä ehdottomasti automaatti, itse olin myös vastahakoinen bensa automaattia kohtaan. Onneksi päädyin automaattiin, varsinkin ratin läpysköillä tulee usein "leikittyä"

                    Ot:na tuo oma auto on myynnissä jos kiinnostaa
                    Farkku on, niin ei päästä sen pitemmälle.
                    EVERYTHING | WORKS

                    Comment

                    • hoikkas
                      BTCF Member
                      • Oct 2005
                      • 1579
                      • TURKU

                      Hankinnassa ja myös asennuksessa (riippuen missä asut/liikut) niin nimimerkki Blitz Espoosta on erittäin hyvä!!!

                      Turun suunnalla asennuksiin voisi kolmeakin suositella��

                      Hyvät suunnitelmat kyllä �� Jos viinaa meinaat autossasi käyttää niin Walbron lpfp on hyvä ja sit jotain muuta... Ja jotain pientä muuta kanssa
                      BMW i4M50

                      Comment

                      • Veeksi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2177
                        • Kuopio

                        Originally posted by Deadbeat111 View Post
                        Jaksaisitko tarkentaa? Tarkoitatko paremmalla siis tehokkaampaa, vai mikä on peruste tuolle? :think
                        Ehkä pieni virhe tuli tehtyä kun flametin nimellä. Mutta sanotaanko nyt että yleisesti näkisin että rahan hukkaa ovat nykyään Karalat/Hariset/ym. bulkki flashien ajajat. On jommasta kummasta ihan henkilökohtaisiakin kokemuksia ja paljon on kuullu em. firmojen "virittämistä" turbo ja turbodiesel-bemareista ja niissä on pari hommaa. Yks on se, että ne on kalliita. Toinen no se, että ne antaa ihan ok tehot kyllä omissa penkeissään, mutta kun viet sen autos johonkin puolueettomaan penkkiin niin sieltä on 20-40hv hävinnyt maagisesti. Kolmas on se, että joskus on kuullut noiden softien aiheuttaneen nykimistä ym. Voi tietysti olla, että noistakin firmoista saa hyviäkin softia, jos pistää paalia jonkun reilun tonnin tiskiin, että ihan oikeasti säädetään sinun autoosi sopiva softa. Mutta nuo yleispätevät softat on vähän sinnepäin ja just MHD flash ja BMS flash on varmasti tarkemmin ja paremmalla ajatuksella säädetty juuri N54:ää silmällä pitäen - ja halvempia - ja helpompi muutella sit ihan itse, jos virit muuttuu. Toimii varmemmin/paremmin, sisältävät enemmän ominaisuuksia N54:ää silmällä pitäen (vikakoodit, hukkaporttien säädöt, kylmästarttisäädöt) ja erittäin varmasti antavat enemmän voimaakin.
                        Originally posted by larippa View Post
                        ja asiaan: Tuo Veeksin mainitsema Flashi kyllä vähän kiinnostaisi, pitääkin tutkia asiaa. Onko ihmiset muuten mistä hommannut noita JB4:sia ja Downpaippeja? Ja löytyisiköhän tätä kautta halukkaita Downpaippejen asentajia pientä korvausta vastaan Oma peli on vielä täysin vakio, ajatuksena oli JB4+DP ja sitten cooleri ehkä myöhemmin jos siltä näyttää että se on tarpeen.
                        Kuten hoikkas jo suosittelikin, niin sinun suunnalla Blitz on varmaan paras seppä noihin hommiin. ...ellei paras seppä noihin hommiin koko maassa (luultavasti).
                        Last edited by Veeksi; 01-07-2015, 15:41.
                        BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
                        BMW E63 630iA '05

                        Comment

                        • yarski
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 311
                          • Rauma

                          Originally posted by larippa View Post
                          ja asiaan: Tuo Veeksin mainitsema Flashi kyllä vähän kiinnostaisi, pitääkin tutkia asiaa. Onko ihmiset muuten mistä hommannut noita JB4:sia ja Downpaippeja? Ja löytyisiköhän tätä kautta halukkaita Downpaippejen asentajia pientä korvausta vastaan Oma peli on vielä täysin vakio, ajatuksena oli JB4+DP ja sitten cooleri ehkä myöhemmin jos siltä näyttää että se on tarpeen.
                          Minä ostin sen aikanaan suoraan burgerilta kun en tiennyt mistä muualta...
                          Olis ehkä pitänyt neuvoa kysyä. Ajattelin silloin myös että pelkkä jb4 riittää kun on niin helppo ja halpa ja tuo selvän teholisän. Ja kyllä se ensin riittikin mutta sitten kun ei ne dp:tkään paljon maksa (vrsf) jne... se homma vähänniinkuin karkasi käsistä :think
                          Turun 335-osaston pojat sitten naureskeli kun e85 tankkasin että viina vei samantien ja totta se on...
                          Täältäkin puoltoääni jo edellämainitulle mr.Blitzille
                          G26 i4 M50 supercharged
                          ex: F36 440i xdrive msport
                          ex: E91 335 lci xdrive msport

                          Comment

                          • 315i
                            Bimmer Fanatic
                            • Aug 2014
                            • 241
                            • Arctopolis

                            Automaatti ei vaihda pienemmällä manuaaliasennossa jos ei paina kikdaunia pohjaan. Kaverin kanssa väiteltiin ja olin väärässä. Tuleeko kickdown asennossa jotain lisäbuustia sitä en tiedä.
                            Eikös ennen vanhaan kickdown ollut just viesti laatikolle, että heitä vaihdetta(potkaise) pienemmälle...
                            Tosin joissain autoissa on kai jotain overboost juttuja hetkellisesti ja silloin kai pitää olla talla pohjassa.

                            Comment

                            • brainsurgery
                              Bimmer Enthusiast
                              • Aug 2011
                              • 1355
                              • Helsinki

                              Originally posted by 315i View Post
                              Tuleeko kickdown asennossa jotain lisäbuustia sitä en tiedä.
                              Ei tule. JB4:llä pystyy logata kaasupolkimen lähettämää signaalia ja se on 100% siinä vaiheessa kun painaa polkimen siihen pykälään, että kickdown ei ole vielä aktivoitunut.

                              Rajoittajalla vaihtaa ylöspäin sekä tietysti sitten, kun kierrokset laskee riittävän alas. Tuo rajoittajalla vaihto taitaa olla se, joka useimpia automaatissa häiritsee.

                              Comment

                              • bemmeri
                                Bimmer Enthusiast
                                • Jul 2006
                                • 4181

                                Mitenkä tämä N54 moottori kestää kilometrejä? Entä automaatti?
                                Onhan tuolla nettiautossa joku kerenny jo yli 230tkm ajamaan, mutta miten lie joutunu korjaamaan, tai miten paljon korjattavaa edessä. Eli onko riskipeli katella noita enemmän ajettujakin?
                                :think
                                EVERYTHING | WORKS

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎