Pitäiskö siihen vaihtaa eri softaversio?
335i ja JB4
Collapse
X
-
-
Jos sen auton päivittää nii sieltä tulee se sama IGD0S-softa tilalle eli siinä on uusin softa paikallaan. Sitten siihen kyllä menee IJE0S Race-softa vaikka ja auto kyllä muuten taitaa sillä toimia, mutta siellä on jatkuvasti taas vikakoodi siitä low pressure sensorista, jota tuossa Z4:ssä ei ole ollenkaan. Jos nyt winkfp:llä vaihtaa softaversiota nyt siellä olevasta 7592080.0pa-IGD0S-softasta 7616431.0pa-IJE0S-softaan käy sen kanssa varmaan sama juttu.Originally posted by böntti View PostPitäiskö siihen vaihtaa eri softaversio?BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
Juu aivan, unohtu jo se alkuperäinen ongelma
. Onko tuosta koodista jotain haittaa? Syttyykö check engine? Meneekö limp modeen?
-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Siitä haitasta ei keväällä saatu täyttä selvyyttä, kun ekana siellä oli pientä muuta vikaa dp:n vaihdon jälkeen eikä päästy kunnolla koeajamaan ja sitten kun auto olisi pitänyt talviseisonnan jälkeen ekana leimata, niin oli pakko laittaa orkkis-softa takaisin, kun sen vikakoodin kanssa ei oikein voi leimata autoaOriginally posted by böntti View PostJuu aivan, unohtu jo se alkuperäinen ongelma
. Onko tuosta koodista jotain haittaa? Syttyykö check engine? Meneekö limp modeen?
BMW 435d xDrive Coupé M-Sport -14
Comment
-
Aivan, se työntää ilmeisesti P-koodia?-Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
-Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
-Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
-Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms
-BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.
Comment
-
Suurin ongelma tuon vikakoodin kanssa on juurikin se, että ei mene leimalta läpi noin ja omistaja ei halua jumpata softien välillä (vaikka periaatteessa noin tuo homma tietysti toimisi...). Pakopuolella oli muistaakseni vuoto kun softaa ekan kerran testatiin ja siksi ei saatu varmuutta tuon softan toimivuudesta.Originally posted by böntti View PostAivan, se työntää ilmeisesti P-koodia?Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
Nyt on viinaa 30% tankissa ja Map5:llä. Mikä mättää, kun ei suurtakaan eroa kulkupuoleen tullut kun e85 laitoin tankkiin. Muutenkaan ei koko JB4 tuonu suurtakaan eroa entiseen verrattuna. Hieman kovempaa menee kellon/gps mukaan ja käytös hieman ärhäkämpi. :think
Uusin firmware, valikko 10 3k, 11 oli vetojen aikaan jossain 2,5k paikkeilla ja 12 3k.
Tuossa logit aamulta, ulkona oli alle 10astetta. Map5 oli sopeutettu sen kolme kertaa 3:lla. Map4 ja Map2 vaihdettu lennosta ja sitten vedetty (näiden ei ilmeisesti tarvii sopeutua), akku huono läppärissä, niin ei kovin ollu aikaa ylimääräiseen. Kuvien ylläpuolella linkki CSV-tiedostoon.
map5CSV

Map4CSV

Map2 CSV

Mitä korjataan tai tarvii muuten säätää?
Edit. Moottorin vikavalon sytytti tänä aamuna kun ekan vedon tein kickdownilla Map5:llä, ilmoitti miswire syl.2 (en muistanu ottaa luistonestoa pois). Nollauksen ja map5 sopeutuksen jälkeen ei enää tule muuta koodia kuin pakoputken läpästä (ajelin ilman luistoestoa).Last edited by bemmeri; 27-09-2015, 09:25.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Ei noissa ainakaan omaan silmään mitään ihmeellistä näy. Ei se ero varmasti ihan valtava olekaan, jos on joku virisofta jo alla.
Race-flashia sisään vain jos kiinnostaa jatkojalostaa.
Comment
-
No eihän se ilo pitkään kestäny.
Rupesi rykimään kesken kovan kiihdytyksen ja taas oli misfire syl2. Vaihdoin ko sylinterin puolan ykkös pyttyyn, sitten anto vikakoodin syl1:stä. Oli myös muita koodeja tällä kertaa ja puolimoottori valo jäi palamaan koodien kuittauksen jälkeen. Ei antanut kuitata pois sitä 3100 koodia. 2abc ja tuo 3100 koodi tuli sen jälkeen kun vaihdoin puolien paikkaa.
Loppu aika kesken ja pitää huomenna jatkaa ihmettelyä.
Mistä nuo puolat kannattaa ostaa? Ilmeisesti kaikki kerralla? Oli 08/2 valmistuskuukausi puolilla.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Samalla vaivallahan nuo tulpatkin uusisi. Vaihdettu viime keväänä ja ajettu joku max 10tkm.
Jostain ketjusta (vai oliko tästä jopa) luin että toisen tyyppiset tulpat kannattaisi laittaa näihin viritettyihin. Kannattaako talveksi laittaa, kun ajelee map 1 tai 4:llä? Vai vasta keväällä kun saa täydet paineet peliin, lähinnä onko normaaliajossa haittaa kylmemmistä (?) tulpista ja pienemmästä kärivälistä?
Kävin pikaseen laittamassa auton käyntiin, niin ei puolimoottorivalo enää palanu eikä syttyny kun hetken kaasutteli.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
Kannattaa ehdottomasti laittaa S55/N55 puolat ja NGK:n iridium-tulpat saman tien, vaikka ei ehkä se halvin ratkaisu olekaan. Eipähän ole ihan heti samat ongelmat vastassa uudestaan.Originally posted by bemmeri View PostSamalla vaivallahan nuo tulpatkin uusisi. Vaihdettu viime keväänä ja ajettu joku max 10tkm.
Jostain ketjusta (vai oliko tästä jopa) luin että toisen tyyppiset tulpat kannattaisi laittaa näihin viritettyihin. Kannattaako talveksi laittaa, kun ajelee map 1 tai 4:llä? Vai vasta keväällä kun saa täydet paineet peliin, lähinnä onko normaaliajossa haittaa kylmemmistä (?) tulpista ja pienemmästä kärivälistä?
Kävin pikaseen laittamassa auton käyntiin, niin ei puolimoottorivalo enää palanu eikä syttyny kun hetken kaasutteli.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E85 3.0i '05
Comment
-
Varmasti hyvä ratkaisu. Mikä noiden tulppien tyyppi jotka kannattaa hommata? Jos halpa ostopaikka on mielessä, niin voi vinkata.Originally posted by Veeksi View PostKannattaa ehdottomasti laittaa S55/N55 puolat ja NGK:n iridium-tulpat saman tien, vaikka ei ehkä se halvin ratkaisu olekaan. Eipähän ole ihan heti samat ongelmat vastassa uudestaan.
Taidan huomenna tilata yhden vanhan mallin puolan että saan auton ajoon ja sitten kerralla vaihtaa kaikki tulpat/puolat parempiin. Tänään ekan misfiren jälkeen rupes tulemaan koodia heti kun meni ahdolle, pintakaasulla pysty ajamaan normaalisti.EVERYTHING | WORKS
Comment
-
5992:t. Ite oon tilannu pari sarjaa ebaystä Briteistä. Jos on viitseliäisyyttä niin kannattaa käydä kyselemässä vaikka Varkauden varaosatiskeiltä. Voi saada halvemmallakin. Esim. Turun sankarit on saanu sieltä neuvoteltua selkeästi ebay-hintaa edukkaampaakin. Mutta se nyt on kymppi tai kaks sinne tai tänne.Originally posted by bemmeri View PostVarmasti hyvä ratkaisu. Mikä noiden tulppien tyyppi jotka kannattaa hommata? Jos halpa ostopaikka on mielessä, niin voi vinkata.BMW G05 45e xDrive M-Sport '20
BMW E85 3.0i '05
Comment
Comment