memebuy23buy

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomide
    Bimmer Rookie
    • Jul 2012
    • 33
    • Finland

    Olen jo hetken ihmetellyt kun auto nytkähtää joskus normaalissa ajossa. Tänään auto sammui 80km/h vauhdissa kun ajelin cruisella. Pysähdyin ja käynnistin uudelleen niin lähti ihan normaalisti käymään. Myöhemmin motarilla syttyi moottorin vikavalo. Luin vikakoodit ja antaa seuraavaa;

    P0430 - Powertrain
    Catalyst system efficiency below threshold ( Bank 2 )


    P0420 - Powertrain
    Catalyst system efficiency below threshold ( Bank 1 )


    Osaisko joku tulkita mulle näitä vikakoodeja tai mistä lähtis tutkiskelemaan? :think

    Auto ollut juuri noin 500km sitten huollossa jossa tehtiin jakopääremppa, vaikkei kyllä varmaan tähän liity mitenkään ainakaan vikakoodien puolesta.
    BMW E60 525 LCI
    ex BMW E92 320CiA
    ex BMW E46 320CiA
    ex BMW E46 316i
    ex MB C180
    ex MB 190E

    Comment

    • janne[l
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 861
      • Ylöjärvi

      Originally posted by janne[l View Post
      Kuinka iso homma on e91 takapyörän laakerin vaihto ? Eilen kävin hakemaan leiman autoon ja eipä huomannut klappia konttorilla. Tein sitten oman katsastuksen tänään vielä tallilla, rampissa kuuluvan ulinan takia ja epäilin edelleen pyöränlaakeria, noh sehän sielä klappas kun koitin. Tarviiko tohon hommaan jotain erikoistyökaluja ?
      laakerin vaihto vielä edessä. Kellään tietoo minkä kokoisen naaras 12 kulma torxin tuohon napamutteriin tarvitsee ?
      e46 330i cabriolet
      e91 320d
      e36 328 törpö

      Comment

      • Dualfun
        Moderator
        • Jan 2003
        • 17872
        • PKS

        Originally posted by Tomide View Post

        P0430 - Powertrain
        Catalyst system efficiency below threshold ( Bank 2 )


        P0420 - Powertrain
        Catalyst system efficiency below threshold ( Bank 1 )


        Osaisko joku tulkita mulle näitä vikakoodeja tai mistä lähtis tutkiskelemaan? :think
        Haiskahtaa imuvuodolta.
        E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
        E28 ///M535i '87 zinnoberrot
        E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

        E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
        E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

        E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
        G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
        Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
        Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
        Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

        Comment

        • Juppe
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 4541
          • TURKU

          Vielä noista koneista vähän. Nyt kun oon kaivellut nettiä niin homma vaikuttaisi olevan niin, että prefacelift 325i:ssä on sekä 2.5 että 3.0 konetta, eli N52b25 ja N52b30. 3.0L 325i ja 330i ero imusarjoissa. Ekat e9x 325 mallit tuolla 2.5L koneella. Koneet ilmeisesti tunnistaa siitä että 3.0L koneessa on hopeinen suojamuovi, 2.5L versiossa musta. Faceliftissä sitten kaikki 3.0 koneita ja ero jälleen imusarjassa. Voisko joku vahvistaa tän jos pitää kutinsa. Monet VIN-decoderit tuntuvat tarjoavan prefaceliftille aina 2.5L konetta. Päästöissä on kuitenkin muutaman gramman ero joka kaiketi sitten selittyy tuolla tilavuuden erolla.
          Edit:
          Edes realoem ei kerro tuota koneen tilavuutta. Se ilmoittaa vain, että autossa on N52 kone. Ruotsissa transportstyrelsenin verkkopalvelussa kaikki prefaceliftit ovat 2.5L koneella. Onkohan netissä joku VIN-decoder, joka tunnistaisi nuo koneet?
          Last edited by Juppe; 30-10-2013, 14:20.

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17872
            • PKS

            Originally posted by Juppe View Post
            Onkohan netissä joku VIN-decoder, joka tunnistaisi nuo koneet?
            On toki, ihan BMW oma optiolista kertoo sen juuri ko. autolle.

            Eli valmistenumeron 7 viimeistä syöttäen tänne:


            Sieltä Options niin saat auto alkuperäisen varustelistauksen, jossa myös moottorin tyyppi ja litratilavuus kerrotaan.
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
            E28 ///M535i '87 zinnoberrot
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

            E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

            E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
            G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
            Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • Zeta
              Bimmer Enthusiast
              • Jun 2004
              • 7578
              • Kotona

              Originally posted by Juppe View Post
              Koneet ilmeisesti tunnistaa siitä että 3.0L koneessa on hopeinen suojamuovi, 2.5L versiossa musta.
              On mulla ainakin 2.5i hopeinen suojamuovi http://www.almering.com/picture/BMW330_2006_engine.jpg
              -
              Käyttöautona: F20
              Myydään: HP 12.5" kannettava **200e**
              Myydään: HP 14" kannettava Win11 **220e**
              -

              Comment

              • Juppe
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 4541
                • TURKU

                Ok. Taitaa mulla vaan mennä puurot ja vellit sekaisin.

                Comment

                • Kytepo
                  Newbiemmer
                  • Mar 2011
                  • 9
                  • Mikkeli

                  Mulla semmosta probleemaa ohjelmoidun 320D (N47 vakio 177 hv) kanssa, että alle 2000 kierroksen kun painaa kaasua niin ensin meinaa lähteä, sitten tulee sellainen kuoppa/nuupahtaminen ja sitten vasta mennään. Auto viritetty ja ohjelmaa korjattu kahteenkin kertaan ja oudointa tässä on se, että aina uuden ohjelman jälkeen toimii vähän aikaa hyvin ja sitten alkaa selvemmin ja selvemmin tulla taas se viive vedätyksissä alle kahdentonnin alueella. Ikään kuin auto jotenkin säätäisi itsensä kenties pysyäkseen kunnossa tai jotain...? Ohjelmaan tehty muutos koskien egr:ää eli se on nyt laitettu vakio-ohjelman tasolle verrattuna mitä viriohjelmissa eli yleensä viritetyissä egr:n toimintaa pienennetään. Ja siis aluksi taas parit kolmet ekat viikot meni hyvin, nyt taas sama viive.

                  Ilmeisesti tulee joku yliahtotila pieneksi hetkeksi, mutta että miksi auto korjaa itsensä tällaiseksi ja mitä siellä voisi olla rikki? Ahtopaineensäätöventtiili, itse ahdin vai mikä ihme?

                  Vakiona en tätä viivettä huomannut, mutta vakiona oli aika puhditon ja puuttui melkein 10 pollea tehtaan lupaamasta tehosta.

                  Comment

                  • osku-
                    Bimmer Rookie
                    • Mar 2009
                    • 111
                    • fin

                    Mikä mahtaa olla vikana kun 2006 320d kävi huollossa jossa vaihdettiin mm raitisilma suodattimet, ilmanputsari ja öljyt niin sen jälkeen lämmityslaitteen puhallin alkoi pitämään sellaista huminaa joka voimistuu puhallusta nostettaessa, voiko olla huollossa tippunut esim lehtiä sinne sisään vai onko puhaltimen moottori tulossa tiensä päähän?

                    Comment

                    • janne[l
                      BTCF Member
                      • Apr 2011
                      • 861
                      • Ylöjärvi

                      Originally posted by osku- View Post
                      Mikä mahtaa olla vikana kun 2006 320d kävi huollossa jossa vaihdettiin mm raitisilma suodattimet, ilmanputsari ja öljyt niin sen jälkeen lämmityslaitteen puhallin alkoi pitämään sellaista huminaa joka voimistuu puhallusta nostettaessa, voiko olla huollossa tippunut esim lehtiä sinne sisään vai onko puhaltimen moottori tulossa tiensä päähän?
                      humina viittais moottorin laakeriin. Jos lehtiä, niin yleensä sirisee. Onko se tasasta huminaa vai sellasta nousevaa\laskevaa ?
                      e46 330i cabriolet
                      e91 320d
                      e36 328 törpö

                      Comment

                      • osku-
                        Bimmer Rookie
                        • Mar 2009
                        • 111
                        • fin

                        Originally posted by janne[l View Post
                        humina viittais moottorin laakeriin. Jos lehtiä, niin yleensä sirisee. Onko se tasasta huminaa vai sellasta nousevaa\laskevaa ?
                        Kyllä se humina kovenee samaa tahtia tasaisesti kun nostaa puhallstehoa ettei ole satunnaista vaan yhtäjaksoista ja tasaista koko ajan, luulisi että laakerinvika pitäisi hieman terävempää sirinää kun tuo on aika vaimea humina :think

                        Comment

                        • Dualfun
                          Moderator
                          • Jan 2003
                          • 17872
                          • PKS

                          Originally posted by osku- View Post
                          Kyllä se humina kovenee samaa tahtia tasaisesti kun nostaa puhallstehoa ettei ole satunnaista vaan yhtäjaksoista ja tasaista koko ajan, luulisi että laakerinvika pitäisi hieman terävempää sirinää kun tuo on aika vaimea humina :think
                          Puhaltimen propellien suojakuori pois paikaltaan ja ilma humisee?

                          Itse lähtisin purkamaan tilannetta ottamalla pois ratisilmasuodattimen ja kurkkaamalla (kuuntelemalla) sen alle. Jos kerran huollossa tehty, käy näyttämässä - antaa heidän avata ja tutkia.
                          E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic
                          E28 ///M535i '87 zinnoberrot
                          E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic

                          E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
                          E36 320i Cabrio ///M-Sport '98 orientblau metallic /w casual hellgrau

                          E36 ///M3 '93 individual veilchenblau metallic w/ nappa flieder dunkel
                          G20 320d xDrive mineralweiss metallic w/ vernasca cognac extended
                          Muut talouden vehkeet: Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
                          Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84, muun merkkiset
                          Vikakoodien lukua ja diagnosointia (E-F-G sarjat), koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

                          Comment

                          • TPM1
                            Bimmer Rookie
                            • Jan 2013
                            • 127
                            • Kerava

                            Mitä pitää vehicle check huolto sisällään? Sellaista herjailee hetken päästä ajankohtaiseksi. Mitä sen teettäminen kustantaa huoltofirmassa?

                            Kiitos.

                            Comment

                            • mek147
                              Bimmer Rookie
                              • Jan 2011
                              • 42
                              • Finland

                              Originally posted by TPM1 View Post
                              Mitä pitää vehicle check huolto sisällään? Sellaista herjailee hetken päästä ajankohtaiseksi. Mitä sen teettäminen kustantaa huoltofirmassa?

                              Kiitos.
                              Alustan osien tarkastusta, renkaat, nestetasot yms. Hintaa noin 100€

                              Comment

                              • Haggis
                                Bimmer Enthusiast
                                • Oct 2006
                                • 1571
                                • Wackyland

                                Onko joku yleisvika että ilman valoja käynnistäessä alkaa rinkulat räppiin tiheesti? Pelaa kyllä normaalisti kun laittaa katkaisimesta päälle rinkulat.
                                Käyttis:Kia Optima TF

                                Ex:Bmw e34 525i,Bmw e90 318d,Bmw e46 325Ci,Opel Ascona C

                                Comment

                                Working...
                                X