Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tommix
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 5419
    • S:t Karins

    Originally posted by LAtee_ View Post
    Näistä varmaan jompikumpi oikea..

    CLICK
    CLICK

    En nyt tiedä että kumpi on kumpikin, mutta eri kaaviot ovat ainakin
    Toivottavasti on jotai apua
    Kiitos linkeistä!
    Ekaan törmäsin jo jenkkifoorumeilla, mutta taitaa olla jenkiversioon.
    Tuon jälkimmäisen printtasin jo ulos ja käyn tsekkaamassa. Loput sulakkeet lienee konehuoneessa ECU:n päällä?
    Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
    Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
    ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
    Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006

    Comment

    • janne[l
      BTCF Member
      • Apr 2011
      • 861
      • Ylöjärvi

      Asentelin tossa moottorilämmitintä, jollon vaihdoin jäähdytinnesteet samalla. Ilmasin systeemin ja seurasin tietenkin salavalikosta lämpöjä ekan ajolenkin, ja huomasin että lämmöt pysy kokoajan vain 75-80 välillä, eikä ylempänä. Kesällä ja syksyllä pysyi kokoajan 90-92. Vaikuttaako noi pari pakkasastetta mitä tuola nyt on, niin paljon lämpöihin vai onko mahollisesti kesällä vaihdettu termari mennyt jo rikki ? Mitä muilla näyttää nesteiden lämmöt nyt kun on kelit viilenny, kipuaako ne sinne 90 edelleen ?
      e46 330i cabriolet
      e91 320d
      e36 328 törpö

      Comment

      • Nettipepe
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2004
        • 1341
        • Kajaani

        Originally posted by janne[l View Post
        Asentelin tossa moottorilämmitintä, jollon vaihdoin jäähdytinnesteet samalla. Ilmasin systeemin ja seurasin tietenkin salavalikosta lämpöjä ekan ajolenkin, ja huomasin että lämmöt pysy kokoajan vain 75-80 välillä, eikä ylempänä. Kesällä ja syksyllä pysyi kokoajan 90-92. Vaikuttaako noi pari pakkasastetta mitä tuola nyt on, niin paljon lämpöihin vai onko mahollisesti kesällä vaihdettu termari mennyt jo rikki ? Mitä muilla näyttää nesteiden lämmöt nyt kun on kelit viilenny, kipuaako ne sinne 90 edelleen ?
        Termari voinee hajota noinkin pian...
        Oman auton kanssa viimetalvena mietin, että viitsiikö vaihtaa kun 80-asteessa pysyi.
        Vaihdoin kuitenkin päätermarin ja lämmöt nousi 88-90.
        Kun oli -35 pakkasta tippui 80- paikkeille, mutta kyllä näillä pakkasilla pitäisi pysyä lähempänä termarin aukenemislämpötilaa 88-astetta ja ylikin
        F30 320xia
        Ex E90 325da
        Ex E90 320da
        Ex E46 330D

        Comment

        • janne[l
          BTCF Member
          • Apr 2011
          • 861
          • Ylöjärvi

          Originally posted by Nettipepe View Post
          Termari voinee hajota noinkin pian...
          Oman auton kanssa viimetalvena mietin, että viitsiikö vaihtaa kun 80-asteessa pysyi.
          Vaihdoin kuitenkin päätermarin ja lämmöt nousi 88-90.
          Kun oli -35 pakkasta tippui 80- paikkeille, mutta kyllä näillä pakkasilla pitäisi pysyä lähempänä termarin aukenemislämpötilaa 88-astetta ja ylikin
          näyttää olevan ainoa vaihtoehto toi. Tuli vielä mieleen että vaikuttaako egr venttiili jotenkin lämpöihin ? Putsasin sen meinaan samassa rempassa, ja ohan mahollista että se on jotenki vaurioitunu..
          e46 330i cabriolet
          e91 320d
          e36 328 törpö

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by janne[l View Post
            näyttää olevan ainoa vaihtoehto toi. Tuli vielä mieleen että vaikuttaako egr venttiili jotenkin lämpöihin ? Putsasin sen meinaan samassa rempassa, ja ohan mahollista että se on jotenki vaurioitunu..

            Joo ja kannattaa sitten laittaa orkkis termari sinne. Tarvikkeet voi olla susia jo uutena.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • Poppamies
              Bimmer Rookie
              • Nov 2013
              • 105
              • Suomi

              Originally posted by bemu2000 View Post
              Joo ja kannattaa sitten laittaa orkkis termari sinne. Tarvikkeet voi olla susia jo uutena.
              On aikoja eletty kun orkkis termari voi hajota puolessa vuodessa ja tarvike on VIELÄ huonompi! Tsiisus.

              Vaihdatin itselle päätermarin ja sen egr version. Lämmöt kipuaa vaivaisesti 90c nyt +1 asteen ulkolämpötiloilla. Pitäisköhän tuota keulaa sittenkin tukkia. Olisko siihen valmis tarvike suojus?

              Autona siis e91 320da webastolla (mikä ei taida varsinaisesti lämmittää moottoria).

              Comment

              • TPM1
                Bimmer Rookie
                • Jan 2013
                • 127
                • Kerava

                Millaisia hintoja termareiden vaihdosta pyydetään? Potilaana olis 330d.

                Comment

                • Ripattila
                  Bimmer Fanatic
                  • Apr 2007
                  • 389
                  • Wonderland

                  Oliko tuo e9x prefaceliftin BI-xenonpoltin D1S? Ja jos joku muistaa, että oliko alkuperäisyydeltään 4300k?
                  E39 523iA Touring
                  E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                  Comment

                  • ///Myhä
                    Bimmer Rookie
                    • Jan 2008
                    • 83
                    • Kokkola

                    Originally posted by Ripattila View Post
                    Oliko tuo e9x prefaceliftin BI-xenonpoltin D1S? Ja jos joku muistaa, että oliko alkuperäisyydeltään 4300k?
                    On juurikin 4300k D1S.
                    E30 320iS Diamantschwarz
                    K100RS 16v

                    Comment

                    • Ripattila
                      Bimmer Fanatic
                      • Apr 2007
                      • 389
                      • Wonderland

                      Originally posted by ///Myhä View Post
                      On juurikin 4300k D1S.
                      Danke!
                      E39 523iA Touring
                      E39 530iA Touring M-sport (nukkumassa)

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        Originally posted by Poppamies View Post
                        On aikoja eletty kun orkkis termari voi hajota puolessa vuodessa ja tarvike on VIELÄ huonompi! Tsiisus.

                        Vaihdatin itselle päätermarin ja sen egr version. Lämmöt kipuaa vaivaisesti 90c nyt +1 asteen ulkolämpötiloilla. Pitäisköhän tuota keulaa sittenkin tukkia. Olisko siihen valmis tarvike suojus?

                        Autona siis e91 320da webastolla (mikä ei taida varsinaisesti lämmittää moottoria).
                        Eihän se tartte yli sen mennäkään..
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • janne[l
                          BTCF Member
                          • Apr 2011
                          • 861
                          • Ylöjärvi

                          en tiedä mikä tuli, mutta nyt lämmöt nousi sinne 90-92 80km\h nopeudessa ja pysyi sielä, oliko sitten vielä ilmaa jossakin kuitenkin. Elikkä näyttäs siltä, että termarit on ehjät sittenkin. Tosin pakkasta ei ollut kuin aste. Luulempa että tonne joku suoja pitää kyhätä syylärin eteen tulevia pakkasia varten, että kerkee jotenkin järkevässä ajassa lämpiään ja pysymään ylhäällä, vaikka olisi lämmitys automaatilla. Ekaa kertaa huomasin poltonkin menevän päälle, lämmöt hyppäs 92 -> 94 ja kulutus reilu viidestä -> seitsemään litraan hetkeksi.
                          e46 330i cabriolet
                          e91 320d
                          e36 328 törpö

                          Comment

                          • joni_t
                            Bimmer Rookie
                            • Nov 2004
                            • 108
                            • Esbo

                            Originally posted by Jonttula View Post
                            näyttäis tuota tavallistakin mankkaa olevan kahdenlaista. Professional joka ilmeisesti toistaa ja omani business cd mallia pirkka, joka ei lue. Omassa on säätöpotikka vain vasemmalla, professionalissa myös oikealla, siitä helppo tunnistaa.

                            Kokeilin paria levyä ja eipä lukenut business cd. Tavalliset rallattaa kuten kuuluu.
                            Näin kokemuksella voin kertoa että kokeiles vaihtaa poltto-ohjelmaa koneella ennenkuin luovut toivosta. Aika nirso tuntui levyistäkin olevan tuo bmw:n soitin. Muistaakseni nerolla poltettu ei toiminut, mutta windowsin omalla poltto-ohjelmalla toimi. Tietty joku asetus pitäisi varmaan oikein olla...
                            F30 320iA xDrive M-Sport Edition

                            Comment

                            • Tomide
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2012
                              • 33
                              • Finland

                              bluetooth

                              Osaisko joku sanoa mistä mahtais johtua, kun yhtäkkiä hävis toiminnasta kokonaan tämä hands-free bluetooth ominaisuus autosta. Jonkun manuaalin latasin netistä, väittää siinä että asetukset valikossa pitäisi olla bluetooth lehti erikseen, muttei minulla kyllä ole.
                              Ennen siis puhelimen bluetooth löytänyt normaalisti autoon yhteyden. Puhelimessa vika ei piile, sillä en ole sen bluetooth asetuksiin koskenut ennen kuin yhteys autoon hävisi. Sen jälkeen kokeillut kaikki mahdollisuudet puhelimen valikosta jos siitä voisi johtua. Muut laitteet puhelin löytää normaalisti. :think
                              Enkä ole kyllä muutenkaan onnistunut saamaan esimerksiksi puhelinluetteloani auton näytölle. Autona toimii e92 -07

                              Kyse tällaisesta valikosta, jota en asetuksistani löydä
                              Last edited by Tomide; 29-11-2013, 22:14.
                              BMW E60 525 LCI
                              ex BMW E92 320CiA
                              ex BMW E46 320CiA
                              ex BMW E46 316i
                              ex MB C180
                              ex MB 190E

                              Comment

                              • bear3
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2008
                                • 131
                                • laitila

                                i drive valitsin

                                osaisko joku kertoo lähteekö toi konsolin i driven valitsin pylpyrä irti akselista ehjänä,vai onko kiinteesti liimattu kiinni
                                "itse tein...siksi hyvä "

                                e91 330xd 2007

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎