Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • janne[l
    BTCF Member
    • Apr 2011
    • 861
    • Ylöjärvi

    Originally posted by Holotti View Post
    Asennutin tuossa letkulämmittimen E92 325i malliin. Ei halvalla päästy, kun ei lohkolämmitin eikä säteilylämmitin kuulemma minun malliini ole saatavilla?
    Italiasta tuotu auto ja erilainen öljypohja kun muissa.
    Hintaa tosin muutaman sataa toi lisää sähköinen vesipumppu kyseiseen lämmittimeen. Onko kokemuksia letkulämmittimestä??

    ps. autossa aut. ilmastointi. Miten itse pidätte asetuksia päällä kun kylmänä lähdette ajamaan, ilmastointi päällä vai pois? Onko haittoja ilmastoinnille sen huudattamisesta pakkasessa?
    hyviä kokemuksia on letkulämppäristä, käynnistyy hyvin ja koneen lämmöt tunnin lämmityksen jälkeen 36-46 astetta. Tällanen mulla,jossa myös pumppu.
    e46 330i cabriolet
    e91 320d
    e36 328 törpö

    Comment

    • JP-76
      Bimmer Enthusiast
      • Aug 2009
      • 1060
      • Kanta-Häme

      Originally posted by Holotti View Post
      Asennutin tuossa letkulämmittimen E92 325i malliin. Ei halvalla päästy, kun ei lohkolämmitin eikä säteilylämmitin kuulemma minun malliini ole saatavilla?
      Italiasta tuotu auto ja erilainen öljypohja kun muissa.
      Hintaa tosin muutaman sataa toi lisää sähköinen vesipumppu kyseiseen lämmittimeen. Onko kokemuksia letkulämmittimestä??

      ps. autossa aut. ilmastointi. Miten itse pidätte asetuksia päällä kun kylmänä lähdette ajamaan, ilmastointi päällä vai pois? Onko haittoja ilmastoinnille sen huudattamisesta pakkasessa?
      Automaatti-ilmastointi voi olla koko ajan päällä. Kompressori ei käynnisty tietyn lämpötilan alapuolellä joten ei huolta.

      Kannattaa auto silti ajaa välillä johonkin lämpimään halliin ja käyttää tota ilmastointia niin pysyy paikat kunnossa.
      Kalusto:
      BMW 550i xDrive -14
      BMW S1000R -17
      Toyota Proace -15

      Comment

      • basso_
        Newbiemmer
        • Jan 2014
        • 3
        • Espoo

        BMW 330 CiA E92 v. 2008 ostamassa

        Hei,

        Olen tekemässä kauppaa otsikon BMW:stä ja nyt kyselisinkin neuvoja ja varoituksia kyseiseen automalliin ja moottoriin/vaihteistoon liittyen.

        Auto on Italian tuontia erään autoliikkeen toimesta viime kesältä. Autolla on ajettu nyt 76000 km ja edellinen huolto on suoritettu 74000km kohdalla 07/2013. Autosta puuttuu esim. penkinlämmittimet, mutta takalasinlämmitin löytyy ja autossa on varsin kattavat varusteet, nahkapenkit M-sport monitoimiohjauspyörä, Professional navi, takatutka, comfort entry yms.

        Olen ymmärtänyt, että vaikka valmistaja on sitä mieltä, että vaihteistoöljyä ei tarvitse vaihtaa, on moni sen kuitenkin tehnyt noin 100 tkm kohdalla ja tästä olisi hyötyä. Mitä mieltä te olette? Ainakin melko kallista tuo öljynvaihto tuntuu olevan.

        Osaisitteko yleisesti neuvoa, että onko kyseisessä automallissa jotain tyyppivikoja, joita kannattaisi katsoa/selvittää kauppaa hieroessa? Onko tuo 330i (200 kW) moottori luotettava? Jostain netistä luin, että venttiilikopan tiivisteissä olisi ollut ongelmia? Entä onko polttoaineen korkeapainepumpussa tämän moottorin yhteydessä ongelmia?

        Entä automaattilaatikko? Jotain tyyppivikoja tai oireita joita tulisi koeajolla seurata/kuunnella?

        Kaikki asiantuntevat neuvot kys. moottoriin ja vaihdelaatikkoon liittyen ovat tervetulleita.

        Kiitoksia etukäteen!

        Comment

        • Iltsu
          Bimmer Fanatic
          • Jun 2004
          • 778
          • Espoo

          Originally posted by kmn View Post
          Eikös tuo nosturin kuva tule heti, kun on mikä tahansa korjattava vika autossa? Esim. jarrupalat tarpeeksi kuluneet tms.? Eli ei olisi välttämättä kyse tuosta? :think
          Ei, koska esim. kun takajarrupalojen aika koittaa, niin näytössä on se ympyrä missä huutomerkki ja kuva auton perästä niinkun mulla nyt näyttää. Nosturi on vehicle check, huoltokirjasta ne näkee.
          Tesla Model Y Performance
          E36 318iS "jäärata/rallicross"

          Comment

          • maxvil
            Newbiemmer
            • Mar 2011
            • 11
            • Lahti

            Originally posted by MSam View Post
            Kyllä, jokunen kerta talvessa, eli silloin kun kaikki olosuhteiden osat ovat kohdallaan. Ja korjauskeinokin on sama, mutta keppivaihteisella nekin kärsimyshetket voi jättää pysyvästi taakse pitämällä kierroksia yllä.

            Maxvil, menestystä testeihin ja toivottavasti saat kuopata ongelman ikuisesti, kuten minäkin. Levittäkää sanaa ihan vapaasti - toivottavasti tästä oli apua mahdollisimman monelle.
            Palataanpa vielä tähän asiaan. Ennen auton tämän viikkoista tutkimista testasin pitää kierroksia yli 1000rpm ja tosiaan siitä saa väliaikaisen avun, mutta oma työmatkani on sellainen, että se on aivan hullun hommaa ja kyseessähän on kuitenkin sentään vielä jonkunarvoinen auto, jonka olettaisi toimivan normaalin auton tavoin. No -10 ja siitä lämpöisemmässä auto onkin toiminut aina erinomaisesti.

            Nyt on kuitenkin tullut ainakin itselleni uutta tietoa asiasta. Eli viimeisten tutkimusten mukaan on lopulta löydetty se varsinainen vian aiheuttaja. Vian aiheuttaa siis tämänhetkisen diagnoosin mukaan viallinen imusarja, joka vaikuttaa ilmanvirtaukseen ja aiheuttaa ongelmia nimenomaan kylmissä olosuhteissa. Bmw on tiedottanut tästä asiasta vuonna 2006 ja maininnut, että ongelmat alkavat -25 asteen lämpötilassa. Nyt siis omaan autooni on tilattu uusi imusarja ja siihen liittyvät uudet osat, jotka diagnoosin mukaan poistavat kyseisen vian. Oma autoni on rekisteröity -06, mutta rullannut tehtaalta ulos 08/2005 ja RealOEM:in mukaan 10/2005 on tullut muutoksia imusarjaan. Onko siitä uudempiin jo korjattu tätä asiaa?


            Omat odotukseni on nyt siinä, että tämä muutaman talven vaivannut ongelma saataisiin vihdoinkin ratkaistua lopullisesti!

            Comment

            • Jonttula
              Bimmer Rookie
              • Dec 2007
              • 43

              Osaako kukaan sanoa miksi teki näin? Ajelin pitkää matkaa (yli 200km) samaan soittoon ja meno matka meni hienosti, ei ongelmia. Takaisin tullessa n. 50km ajettua auto käänsi lämmittimen jaloille itsellään? Autossa on manuaali-ilmastointi ja säätönä siis nuo potikat vain. Ilmeisesti läppien kääntö on kuitenkin sähköistä koska nuppi osoitti laseille, mutta auto käänsi jaloille. Tämähän oli 20 asteen pakkasessa oikeen kivaa ku lasit alkoi samantein jäätymään. Painelin nuppia ja pyörittelin ja yhtäkkiä käänsi takaisin lasille. Loppumatka ilman ongelmia. Ei ole ollut vastaavaa ennen. Mistähän moinen?

              Sama kun radio pois puhallinta kuuntelee niin kuulostaa kuin tuulisella rannalla seisois. Vaeltelee tuo puhallinnopeus oudosti, mistä moinen?

              Comment

              • Holotti
                Bimmer Rookie
                • Jan 2014
                • 37
                • Hollola

                moottorin lämmöt

                Minkälaisia nämä E90/91/92 bensakoneet on yleensä lämpiämään?
                Itsellä töihin matkaa n20km ja tuntuu että perillä viisari vain vähän noussut lämmöissä. kyseessä 325i
                E92 325i -07

                Comment

                • kooma
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 1019
                  • Pikis

                  Originally posted by Holotti View Post
                  Minkälaisia nämä E90/91/92 bensakoneet on yleensä lämpiämään?
                  Itsellä töihin matkaa n20km ja tuntuu että perillä viisari vain vähän noussut lämmöissä. kyseessä 325i
                  Viisarin asennoista ei tietoa kun omassa ei sellaista ole mutta salavalikosta katsottuna oma N52B25 kone lämpiää 14 km työmatkalla (josta suurin osa motaria) keskimäärin 87 asteeseen näin pakkasilla. Jos heitän lapsia ensin kouluun joka tekee muutaman kilometrin keskusta-ajoa tuohon pohjalle niin sitten on 93. Hiukan kun ajaa tuohon vielä päälle niin matka-ajossa pitää koko ajan tasan 96 (termari näissä 97). Tyhjäkäynnillä hiljakseen laskee tuosta, riippuen vähän kuinka kovalla puhalluksella lämmityslaite on.

                  Mulla on termari vaihdettu viime keväällä, ennen sitä lämmöt jäi jotain 15 astetta jälkeen nykyisistä.
                  Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor

                  Comment

                  • Jackie
                    Bimmer Fanatic
                    • Feb 2009
                    • 293
                    • Porvoo

                    Originally posted by Holotti View Post
                    Minkälaisia nämä E90/91/92 bensakoneet on yleensä lämpiämään?
                    Itsellä töihin matkaa n20km ja tuntuu että perillä viisari vain vähän noussut lämmöissä. kyseessä 325i
                    Häh? E9x sarjassa viisarimittari?? Tai lämpömittaria yleensäkkään (poislukien salavalikko)? Onko jossain versiossa todellakin näin?
                    E93 330iA M-Sport 2009
                    B8 Audi A4 2010

                    Ex:
                    F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
                    E93 335iA M-Sport 2007
                    F01 730d M-Sport 2011
                    E65 745i 2002
                    E91 325iA M-Sport 2006
                    E91 320dA 2005

                    Comment

                    • casey
                      Newbiemmer
                      • Jan 2014
                      • 10
                      • Turku

                      Olen katsellut tollasta e91 318i, ensi rek. 10/2008.

                      Mites onko odotettavissa ketjun kans jotain ongelmia ? Jos on niin, auttaako etukäteen ketjun vaihtaminen, jollon pystyy nukkumaan yötki rauhas..
                      Olen yrittäny etsii tietoa mut ei oikein oo tullu tarkkaa selvyyttä asiaan.

                      Vai olisiko vastaava 320d parempi vaihtoehto?

                      Comment

                      • Rahu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 6464
                        • Tuusula

                        Originally posted by Holotti View Post
                        Minkälaisia nämä E90/91/92 bensakoneet on yleensä lämpiämään?
                        Itsellä töihin matkaa n20km ja tuntuu että perillä viisari vain vähän noussut lämmöissä. kyseessä 325i
                        Mitähän viisaria sitä on nyt katseltu?
                        BMW Service
                        P.o4oo925441
                        [email protected]
                        Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                        Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                        Comment

                        • MSam
                          Bimmer Rookie
                          • Jan 2009
                          • 181
                          • Länsi-Suomi

                          Originally posted by maxvil View Post
                          Palataanpa vielä tähän asiaan. Ennen auton tämän viikkoista tutkimista testasin pitää kierroksia yli 1000rpm ja tosiaan siitä saa väliaikaisen avun...

                          [cut]

                          Nyt on kuitenkin tullut ainakin itselleni uutta tietoa asiasta. Eli viimeisten tutkimusten mukaan on lopulta löydetty se varsinainen vian aiheuttaja. Vian aiheuttaa siis tämänhetkisen diagnoosin mukaan viallinen imusarja, joka vaikuttaa ilmanvirtaukseen ja aiheuttaa ongelmia nimenomaan kylmissä olosuhteissa. Bmw on tiedottanut tästä asiasta vuonna 2006 ja maininnut, että ongelmat alkavat -25 asteen lämpötilassa. Nyt siis omaan autooni on tilattu uusi imusarja ja siihen liittyvät uudet osat, jotka diagnoosin mukaan poistavat kyseisen vian. Oma autoni on rekisteröity -06, mutta rullannut tehtaalta ulos 08/2005 ja RealOEM:in mukaan 10/2005 on tullut muutoksia imusarjaan. Onko siitä uudempiin jo korjattu tätä asiaa?
                          Mukava kuulla, että autosi moottori käyttäytyy samalla tavalla. Vahvistaa uskoa siihen, että kyseessä on suunnittelu/testausvirhe.

                          Onko sinulla tuon tehtaan tiedotteen numeroa tai tarkkaa sisältöä välittää? Voisin sitten poiketa omalla marmorilla sen kanssa hiukan keskustelemassa asiasta ja sen hoidosta (2009, kun oireet iskivät ensimmäistä kertaa).

                          Hiukan olen skeptinen tuon 10/2005 muutoksen suhteen, koska oma autoni on muistaakseni tullut linjalta juuri 10/2005 ja rekisteröity 1/2006. Tämähän olisi pitänyt kaiken taiteen sääntöjen mukaan olla uudella versiolla tai ainakin takuuaikana saada takaisinkutsu vaihdattamaan imusarja uuteen?

                          Saako tuon imusarjan osanumeron jostain helposti tarkistettua? Paljon en viitsi muoveja repiä irti tms. Vai näkeekö marmori sen suoraan alustanumerosta, mitä pitäisi pellin alta löytyä?

                          Pelkkä pakkasraja tuntuu aika kornilta, koska kuivassa ilmassa pakkanen ei pure lainkaan samalla tavalla, mitä korkean ilmankosteuden vallitessa. Ilmeisesti Günther on repinyt hihasta jonkun luvun ja se oli siinä sitten.

                          Mielenkiinnolla odottelen, miten sinun case etenee - joskin helmikuun lopun puolella ilmankosteus laskee jo sen verran, että oireet katoavat muutenkin.
                          E60 523i

                          E10 kiitos ei.

                          Comment

                          • Torsti19
                            Bimmer Rookie
                            • Mar 2009
                            • 52
                            • Tampere

                            Originally posted by Jonttula View Post
                            Sama kun radio pois puhallinta kuuntelee niin kuulostaa kuin tuulisella rannalla seisois. Vaeltelee tuo puhallinnopeus oudosti, mistä moinen?
                            Onko näissä lämmityksen etuvastus (ns. siili)? Ainakin vanhemmissa malleissa siilin hajoaminen aiheutti vaikka mitä puhallukseen.

                            Comment

                            • jmr
                              Newbiemmer
                              • Aug 2010
                              • 6
                              • Oulu

                              Originally posted by Jackie View Post
                              Häh? E9x sarjassa viisarimittari?? Tai lämpömittaria yleensäkkään (poislukien salavalikko)? Onko jossain versiossa todellakin näin?
                              Omasta E92:ta ainakin löytyy mittaristosta öljyn lämpötilaviisari.
                              Ja eipä tuo mittariston viisari 15km matkalla kovemmalla pakkasella juuri värähdä, salavalikosta lämmöt 85-96.
                              Last edited by jmr; 24-01-2014, 14:40.
                              E92 325iA -07

                              Comment

                              • Hiace
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2011
                                • 1203
                                • Helsinki/Joensuu

                                Originally posted by Jackie View Post
                                Häh? E9x sarjassa viisarimittari?? Tai lämpömittaria yleensäkkään (poislukien salavalikko)? Onko jossain versiossa todellakin näin?
                                Omassa E91 335i:ssä on öljyn lämpömittari viisareilla kulutusmittarin tilalla. En tiiä oisko joissakin E92:ssa myös näin mutta millähän logiikalla?
                                F20 M135i 2016 / Ex-autot: 335xi 135i 335i M3 330d 2 x Hiace

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎