Originally posted by Holotti
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by Holotti View PostAsennutin tuossa letkulämmittimen E92 325i malliin. Ei halvalla päästy, kun ei lohkolämmitin eikä säteilylämmitin kuulemma minun malliini ole saatavilla?
Italiasta tuotu auto ja erilainen öljypohja kun muissa.
Hintaa tosin muutaman sataa toi lisää sähköinen vesipumppu kyseiseen lämmittimeen. Onko kokemuksia letkulämmittimestä??
ps. autossa aut. ilmastointi. Miten itse pidätte asetuksia päällä kun kylmänä lähdette ajamaan, ilmastointi päällä vai pois? Onko haittoja ilmastoinnille sen huudattamisesta pakkasessa?
Kannattaa auto silti ajaa välillä johonkin lämpimään halliin ja käyttää tota ilmastointia niin pysyy paikat kunnossa.Kalusto:
BMW 550i xDrive -14
BMW S1000R -17
Toyota Proace -15
Comment
-
-
BMW 330 CiA E92 v. 2008 ostamassa
Hei,
Olen tekemässä kauppaa otsikon BMW:stä ja nyt kyselisinkin neuvoja ja varoituksia kyseiseen automalliin ja moottoriin/vaihteistoon liittyen.
Auto on Italian tuontia erään autoliikkeen toimesta viime kesältä. Autolla on ajettu nyt 76000 km ja edellinen huolto on suoritettu 74000km kohdalla 07/2013. Autosta puuttuu esim. penkinlämmittimet, mutta takalasinlämmitin löytyy ja autossa on varsin kattavat varusteet, nahkapenkit M-sport monitoimiohjauspyörä, Professional navi, takatutka, comfort entry yms.
Olen ymmärtänyt, että vaikka valmistaja on sitä mieltä, että vaihteistoöljyä ei tarvitse vaihtaa, on moni sen kuitenkin tehnyt noin 100 tkm kohdalla ja tästä olisi hyötyä. Mitä mieltä te olette? Ainakin melko kallista tuo öljynvaihto tuntuu olevan.
Osaisitteko yleisesti neuvoa, että onko kyseisessä automallissa jotain tyyppivikoja, joita kannattaisi katsoa/selvittää kauppaa hieroessa? Onko tuo 330i (200 kW) moottori luotettava? Jostain netistä luin, että venttiilikopan tiivisteissä olisi ollut ongelmia? Entä onko polttoaineen korkeapainepumpussa tämän moottorin yhteydessä ongelmia?
Entä automaattilaatikko? Jotain tyyppivikoja tai oireita joita tulisi koeajolla seurata/kuunnella?
Kaikki asiantuntevat neuvot kys. moottoriin ja vaihdelaatikkoon liittyen ovat tervetulleita.
Kiitoksia etukäteen!
Comment
-
-
Originally posted by kmn View PostEikös tuo nosturin kuva tule heti, kun on mikä tahansa korjattava vika autossa? Esim. jarrupalat tarpeeksi kuluneet tms.? Eli ei olisi välttämättä kyse tuosta? :thinkTesla Model Y Performance
E36 318iS "jäärata/rallicross"
Comment
-
-
Originally posted by MSam View PostKyllä, jokunen kerta talvessa, eli silloin kun kaikki olosuhteiden osat ovat kohdallaan. Ja korjauskeinokin on sama, mutta keppivaihteisella nekin kärsimyshetket voi jättää pysyvästi taakse pitämällä kierroksia yllä.
Maxvil, menestystä testeihin ja toivottavasti saat kuopata ongelman ikuisesti, kuten minäkin. Levittäkää sanaa ihan vapaasti - toivottavasti tästä oli apua mahdollisimman monelle.
Nyt on kuitenkin tullut ainakin itselleni uutta tietoa asiasta. Eli viimeisten tutkimusten mukaan on lopulta löydetty se varsinainen vian aiheuttaja. Vian aiheuttaa siis tämänhetkisen diagnoosin mukaan viallinen imusarja, joka vaikuttaa ilmanvirtaukseen ja aiheuttaa ongelmia nimenomaan kylmissä olosuhteissa. Bmw on tiedottanut tästä asiasta vuonna 2006 ja maininnut, että ongelmat alkavat -25 asteen lämpötilassa. Nyt siis omaan autooni on tilattu uusi imusarja ja siihen liittyvät uudet osat, jotka diagnoosin mukaan poistavat kyseisen vian. Oma autoni on rekisteröity -06, mutta rullannut tehtaalta ulos 08/2005 ja RealOEM:in mukaan 10/2005 on tullut muutoksia imusarjaan. Onko siitä uudempiin jo korjattu tätä asiaa?
Omat odotukseni on nyt siinä, että tämä muutaman talven vaivannut ongelma saataisiin vihdoinkin ratkaistua lopullisesti!
Comment
-
-
Osaako kukaan sanoa miksi teki näin? Ajelin pitkää matkaa (yli 200km) samaan soittoon ja meno matka meni hienosti, ei ongelmia. Takaisin tullessa n. 50km ajettua auto käänsi lämmittimen jaloille itsellään? Autossa on manuaali-ilmastointi ja säätönä siis nuo potikat vain. Ilmeisesti läppien kääntö on kuitenkin sähköistä koska nuppi osoitti laseille, mutta auto käänsi jaloille. Tämähän oli 20 asteen pakkasessa oikeen kivaa ku lasit alkoi samantein jäätymään. Painelin nuppia ja pyörittelin ja yhtäkkiä käänsi takaisin lasille. Loppumatka ilman ongelmia. Ei ole ollut vastaavaa ennen. Mistähän moinen?
Sama kun radio pois puhallinta kuuntelee niin kuulostaa kuin tuulisella rannalla seisois. Vaeltelee tuo puhallinnopeus oudosti, mistä moinen?
Comment
-
-
Originally posted by Holotti View PostMinkälaisia nämä E90/91/92 bensakoneet on yleensä lämpiämään?
Itsellä töihin matkaa n20km ja tuntuu että perillä viisari vain vähän noussut lämmöissä. kyseessä 325i
Mulla on termari vaihdettu viime keväällä, ennen sitä lämmöt jäi jotain 15 astetta jälkeen nykyisistä.Tällä hetkellä: i3 120Ah Sport, Polestar 2 Long Range Dual Motor
Comment
-
-
Originally posted by Holotti View PostMinkälaisia nämä E90/91/92 bensakoneet on yleensä lämpiämään?
Itsellä töihin matkaa n20km ja tuntuu että perillä viisari vain vähän noussut lämmöissä. kyseessä 325iE93 330iA M-Sport 2009
B8 Audi A4 2010
Ex:
F36 420dA M-Sport GranCoupe 2016
E93 335iA M-Sport 2007
F01 730d M-Sport 2011
E65 745i 2002
E91 325iA M-Sport 2006
E91 320dA 2005
Comment
-
-
Olen katsellut tollasta e91 318i, ensi rek. 10/2008.
Mites onko odotettavissa ketjun kans jotain ongelmia ? Jos on niin, auttaako etukäteen ketjun vaihtaminen, jollon pystyy nukkumaan yötki rauhas..
Olen yrittäny etsii tietoa mut ei oikein oo tullu tarkkaa selvyyttä asiaan.
Vai olisiko vastaava 320d parempi vaihtoehto?
Comment
-
-
Originally posted by Holotti View PostMinkälaisia nämä E90/91/92 bensakoneet on yleensä lämpiämään?
Itsellä töihin matkaa n20km ja tuntuu että perillä viisari vain vähän noussut lämmöissä. kyseessä 325iBMW Service
P.o4oo925441
[email protected]
Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Comment
-
-
Originally posted by maxvil View PostPalataanpa vielä tähän asiaan. Ennen auton tämän viikkoista tutkimista testasin pitää kierroksia yli 1000rpm ja tosiaan siitä saa väliaikaisen avun...
[cut]
Nyt on kuitenkin tullut ainakin itselleni uutta tietoa asiasta. Eli viimeisten tutkimusten mukaan on lopulta löydetty se varsinainen vian aiheuttaja. Vian aiheuttaa siis tämänhetkisen diagnoosin mukaan viallinen imusarja, joka vaikuttaa ilmanvirtaukseen ja aiheuttaa ongelmia nimenomaan kylmissä olosuhteissa. Bmw on tiedottanut tästä asiasta vuonna 2006 ja maininnut, että ongelmat alkavat -25 asteen lämpötilassa. Nyt siis omaan autooni on tilattu uusi imusarja ja siihen liittyvät uudet osat, jotka diagnoosin mukaan poistavat kyseisen vian. Oma autoni on rekisteröity -06, mutta rullannut tehtaalta ulos 08/2005 ja RealOEM:in mukaan 10/2005 on tullut muutoksia imusarjaan. Onko siitä uudempiin jo korjattu tätä asiaa?
Onko sinulla tuon tehtaan tiedotteen numeroa tai tarkkaa sisältöä välittää? Voisin sitten poiketa omalla marmorilla sen kanssa hiukan keskustelemassa asiasta ja sen hoidosta (2009, kun oireet iskivät ensimmäistä kertaa).
Hiukan olen skeptinen tuon 10/2005 muutoksen suhteen, koska oma autoni on muistaakseni tullut linjalta juuri 10/2005 ja rekisteröity 1/2006. Tämähän olisi pitänyt kaiken taiteen sääntöjen mukaan olla uudella versiolla tai ainakin takuuaikana saada takaisinkutsu vaihdattamaan imusarja uuteen?
Saako tuon imusarjan osanumeron jostain helposti tarkistettua? Paljon en viitsi muoveja repiä irti tms. Vai näkeekö marmori sen suoraan alustanumerosta, mitä pitäisi pellin alta löytyä?
Pelkkä pakkasraja tuntuu aika kornilta, koska kuivassa ilmassa pakkanen ei pure lainkaan samalla tavalla, mitä korkean ilmankosteuden vallitessa. Ilmeisesti Günther on repinyt hihasta jonkun luvun ja se oli siinä sitten.
Mielenkiinnolla odottelen, miten sinun case etenee - joskin helmikuun lopun puolella ilmankosteus laskee jo sen verran, että oireet katoavat muutenkin.E60 523i
E10 kiitos ei.
Comment
-
-
Originally posted by Jonttula View PostSama kun radio pois puhallinta kuuntelee niin kuulostaa kuin tuulisella rannalla seisois. Vaeltelee tuo puhallinnopeus oudosti, mistä moinen?
Comment
-
-
Originally posted by Jackie View PostHäh? E9x sarjassa viisarimittari?? Tai lämpömittaria yleensäkkään (poislukien salavalikko)? Onko jossain versiossa todellakin näin?
Ja eipä tuo mittariston viisari 15km matkalla kovemmalla pakkasella juuri värähdä, salavalikosta lämmöt 85-96.Last edited by jmr; 24-01-2014, 14:40.E92 325iA -07
Comment
-
-
Originally posted by Jackie View PostHäh? E9x sarjassa viisarimittari?? Tai lämpömittaria yleensäkkään (poislukien salavalikko)? Onko jossain versiossa todellakin näin?
Comment
-
Comment