Announcement

Collapse
No announcement yet.

E90 / E91 / E92 kysymyksiä ja vastauksia II

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Bouma
    Bimmer Enthusiast
    • May 2007
    • 3108
    • Tampere

    Melkein jopa hävettää kysyä mutta E91 pre facelift ilman anneleita. Parkkipolttimon vaihtoa yritin mutta näyttää perin erikoiselta viritelmältä. Mitään kantaa ei tunnu polttimon takana olevan mitä normaalisti kierretään se puolikierrosta ja kanta polttimoineen olisi kädessä mutta tässä menee vaan johdot putken sisällä polttimolle ja thats it....?? Eli kysymys kuuluu miten helvetissä tuon polttimon saa irti kun ei väkisin viittis repiä?
    MB CLS-12 350CGI AMG

    MYSTINEN.FI

    Comment

    • jagge86
      Newbiemmer
      • Apr 2004
      • 24
      • Kangasala

      Sellaista kyselen kun nyt olisi suunnitelmissa hommata e91 320d niin ilmeisesti tuo 163 hv malli olisi luotettavampi kuin 177 hv?
      Onko tuossa vanhemmassa mallissa ollut paljon noita jakoketju vikoja?
      Entä onko tuossa koneessa ne surullisen kuuluisat imusarjan läpät jotka tippuu koneen sisään ja jos on niin onko ne kalliit poistattaa?

      Comment

      • janne[l
        BTCF Member
        • Apr 2011
        • 861
        • Ylöjärvi

        Ainakin jakopään osalta 163hv on luotettavampi. Muilta osin en itse tiedä.
        Läpät löytyy 163hv mallista, tosin "vahvistettu", kestävät ihan ok. Omasta poistin syksyllä, ja mittarissa 210tkm, eikä merkkiäkään irtoamisesta, tosin paskaa ne kerää sielä.
        Turbo on myös melko kestävä 163hv mallissa.
        e46 330i cabriolet
        e91 320d
        e36 328 törpö

        Comment

        • Bouma
          Bimmer Enthusiast
          • May 2007
          • 3108
          • Tampere

          Originally posted by Bouma View Post
          Melkein jopa hävettää kysyä mutta E91 pre facelift ilman anneleita. Parkkipolttimon vaihtoa yritin mutta näyttää perin erikoiselta viritelmältä. Mitään kantaa ei tunnu polttimon takana olevan mitä normaalisti kierretään se puolikierrosta ja kanta polttimoineen olisi kädessä mutta tässä menee vaan johdot putken sisällä polttimolle ja thats it....?? Eli kysymys kuuluu miten helvetissä tuon polttimon saa irti kun ei väkisin viittis repiä?
          Eikö kukaan ole parkkipoltinta (W5V) vaihtanut pre lci ilman anneleita olevaan umpioon? Tänään taas ihmettelin tuota ja siellä ei tosiaan mitään kantaa ole polttimolle. Vain sellanen putki minkä sisällä menee kaksi johtoa. Tai on siellä pakko kanta olla muttei sellasta mistä saisi esimerkiksi kiinni. Ei pysty käsittään...
          MB CLS-12 350CGI AMG

          MYSTINEN.FI

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            Originally posted by Bouma View Post
            Eikö kukaan ole parkkipoltinta (W5V) vaihtanut pre lci ilman anneleita olevaan umpioon? Tänään taas ihmettelin tuota ja siellä ei tosiaan mitään kantaa ole polttimolle. Vain sellanen putki minkä sisällä menee kaksi johtoa. Tai on siellä pakko kanta olla muttei sellasta mistä saisi esimerkiksi kiinni. Ei pysty käsittään...
            Eikö se käänny tyyliin varttikierroksen ja sitten vaan nyppäisee pois :think

            Joskus kaveri autoon rystyset verillä noita tuli vaihdettua mutta enpä muista tarkemmin..
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Bouma
              Bimmer Enthusiast
              • May 2007
              • 3108
              • Tampere

              Originally posted by _nixu_ View Post
              Eikö se käänny tyyliin varttikierroksen ja sitten vaan nyppäisee pois :think

              Joskus kaveri autoon rystyset verillä noita tuli vaihdettua mutta enpä muista tarkemmin..
              No sitäpä juuri kun normaalisti sä saat siitä kannasta kiinni ja pyöräytät varttikierroksen ja se on sun kädessä. Tässä ei ole sellasta kantaa mistä saat kiinni esimerkiksi. Vain muoviputki mikä menee polttimoon asti ja ei pyörähdä, ei lähde vetämällä. Siis oikeesti tosi erikoinen juttu. Ja niin... Rystyset verillä saatana...
              MB CLS-12 350CGI AMG

              MYSTINEN.FI

              Comment

              • juki85
                Bimmer Rookie
                • May 2009
                • 156
                • Oulu

                Originally posted by Bouma View Post
                Eikö kukaan ole parkkipoltinta (W5V) vaihtanut pre lci ilman anneleita olevaan umpioon? Tänään taas ihmettelin tuota ja siellä ei tosiaan mitään kantaa ole polttimolle. Vain sellanen putki minkä sisällä menee kaksi johtoa. Tai on siellä pakko kanta olla muttei sellasta mistä saisi esimerkiksi kiinni. Ei pysty käsittään...
                Nykäsemällä se muistaakseni lähtee, tiukka on. Omassa oli vielä vähän rikki tuo kanta toiselta puolelta, niin ei oikein saanu otetta. Tuollanen on se kanta:
                http://tinyurl.com/qjexzkb

                Last edited by juki85; 03-02-2014, 17:11.
                BMW G21 320e xDrive

                Comment

                • LAtee_
                  BTCF Member
                  • Aug 2012
                  • 595
                  • Espoo

                  Saattaisi ehkä kuulua johonkin tonne yleiset autokysymykset puolelle mutta kysytään nyt täällä kun ysikympistä on kyse.

                  Kuinka vaarallista on ohittaa tuo akun päällä oleva paukku?
                  Eli siis vahvistimelle pitäs virtaa saada ja menin nyt tilaamaan Laakkoselta semmosen metallisen liittimen et saa sen piuhan noihin sille tarkotettuihin paikkoihin kii, mut siihenhän näköjään tarvii viel sen semmosen muovihärpäkkeen.

                  Tässä nyt siis näkyy se muovihärpäke. Tuo turkoosi siis.

                  Ja sitten suuntaa antava kuva; voiko siis piuhan vetää suoraan tuohon siniseen ympyrään vai käydäänkö taas marmorilla ja tilataan lisää palikkaa jotta saadaan piuha vihreeseen ympyrään?

                  F31 320iA M-sport LCI '17
                  Ex: E90 320d '06 (Non-sport), Opel Vectra '99

                  Comment

                  • Bouma
                    Bimmer Enthusiast
                    • May 2007
                    • 3108
                    • Tampere

                    Originally posted by juki85 View Post
                    Nykäsemällä se muistaakseni lähtee, tiukka on. Omassa oli vielä vähän rikki tuo kanta toiselta puolelta, niin ei oikein saanu otetta. Tuollanen on se kanta:
                    http://tinyurl.com/qjexzkb

                    Kiitos. Piti tosiaan vähän voimaa käyttää ja heiluttaa niin lähti irti. Pelotti välillä että heijastinpinta tippuu umpion sisään.
                    MB CLS-12 350CGI AMG

                    MYSTINEN.FI

                    Comment

                    • Iltsu
                      Bimmer Fanatic
                      • Jun 2004
                      • 778
                      • Espoo

                      Originally posted by Raadon View Post
                      Onko tosiaan niin että Bemarissa tulee nortin sytyttimille ja takatilan 12v pistokkeeseen virtaa vain auton käydessä ?
                      Sytytysvirta kytkettynä tulee. Eli avain sisään ja paina starttinappia ilman että jalka on jarrulla.
                      Last edited by Iltsu; 03-02-2014, 21:22.
                      Tesla Model Y Performance
                      E36 318iS "jäärata/rallicross"

                      Comment

                      • Nakkisoturi
                        Aluevastaava
                        • Apr 2011
                        • 1260
                        • Helsinki

                        Originally posted by LAtee_ View Post
                        Saattaisi ehkä kuulua johonkin tonne yleiset autokysymykset puolelle mutta kysytään nyt täällä kun ysikympistä on kyse.

                        Kuinka vaarallista on ohittaa tuo akun päällä oleva paukku?
                        Eli siis vahvistimelle pitäs virtaa saada ja menin nyt tilaamaan Laakkoselta semmosen metallisen liittimen et saa sen piuhan noihin sille tarkotettuihin paikkoihin kii, mut siihenhän näköjään tarvii viel sen semmosen muovihärpäkkeen.

                        Tässä nyt siis näkyy se muovihärpäke. Tuo turkoosi siis.

                        Ja sitten suuntaa antava kuva; voiko siis piuhan vetää suoraan tuohon siniseen ympyrään vai käydäänkö taas marmorilla ja tilataan lisää palikkaa jotta saadaan piuha vihreeseen ympyrään?

                        Mulla ollut vahvarit aina tuosta sinisessä ympyrässä olevasta liittimsetä, ja hyvin toimii... Ainakin kaveri Laakkosella sanoi ettei tuosta mitään haittaakaan ole
                        Myllytykset, vahaukset ja pinnoitteet, kysy lisää privalla!

                        G08 LCI iX3 M-sport -22

                        ex e90 LCI M3 Competition Individual -11
                        ex f30 LCI 330e iPerformance M-Sport -16
                        ex e91 LCI ALPINA D3 BITURBO TOURING #115 -09
                        ex e90 LCI 320d M-Sport -09
                        ex e36 328is M-Sport -95

                        Comment

                        • Raadon
                          BTCF Member
                          • Sep 2013
                          • 55
                          • PKS

                          Quote:
                          Originally Posted by Raadon
                          Onko tosiaan niin että Bemarissa tulee nortin sytyttimille ja takatilan 12v pistokkeeseen virtaa vain auton käydessä ?

                          Sytytysvirta kytkettynä tulee. Eli avain sisään ja paina starttinappia ilman että jalka on jarrulla.
                          __________________
                          e91 325dA LCI
                          ex e46, 2x e30

                          Niinpä näytti toimivan.Hieno homma !
                          F46 218d - 18
                          Ex E 91 330 xD a -10 318 / 682

                          Comment

                          • LAtee_
                            BTCF Member
                            • Aug 2012
                            • 595
                            • Espoo

                            Originally posted by Nakkisoturi View Post
                            Mulla ollut vahvarit aina tuosta sinisessä ympyrässä olevasta liittimsetä, ja hyvin toimii... Ainakin kaveri Laakkosella sanoi ettei tuosta mitään haittaakaan ole
                            Joo, paskanvitut.
                            Tuohon samaan koloon mäki sen nyt tungin.
                            En jaksa enää mistää Ruotsista alkaa tilailee mitää turhia osia, olkoot.
                            F31 320iA M-sport LCI '17
                            Ex: E90 320d '06 (Non-sport), Opel Vectra '99

                            Comment

                            • janne[l
                              BTCF Member
                              • Apr 2011
                              • 861
                              • Ylöjärvi

                              Originally posted by LAtee_ View Post
                              Joo, paskanvitut.
                              Tuohon samaan koloon mäki sen nyt tungin.
                              En jaksa enää mistää Ruotsista alkaa tilailee mitää turhia osia, olkoot.
                              mulla on ctekin akkulaturi myös tuossa sinisessä ympyrässä,ja maa rungossa. Vähän eri tarkotus kun teillä, mutta kumminkin.. Ois vähän kätevämmin saanu kytkettyä röökisytkärin kautta, mutta niinkuin ylhäällä sanottiin pistoke ei ole yhteydessä akkuun,ellei sytytysvirta ole kytketty.
                              e46 330i cabriolet
                              e91 320d
                              e36 328 törpö

                              Comment

                              • sönkkö
                                Bimmer Rookie
                                • Jan 2013
                                • 65
                                • Etelä

                                Onkos kellään kokemusta noista perus halogeeniumpioiden päivittämisestä anneliversioihin ja/tai muutenkin "uudempaan" (esim "LCI") lookkiin?

                                Onko esim nämä tai nämä mistään kotoisin? Ja kannattaakohan noita ylipäätään lähtee sit vaihteleen, riittääkö noissa valotehoa ollenkaan?

                                Ja minkälainen homma sitten sen vaihdon jälkeen, mitenkä mahtaa ajotietokone näihin suhtautua, vaatiiko koodailua tms?

                                Autona siis 2005 e90 ilman xenon/adaptiivisia.
                                Last edited by sönkkö; 05-02-2014, 11:28.
                                2016 F10 520d

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎