Olisi nuo e92:seni nykyiset alkuperäiset style 135 vanteet menossa vaihdossa toiseen e92:seen, mulla siis nuo spacereilla..onko tietoa meneekö nuo ilman spacereita tuohon toiseen kun onko nuo nyt sitten 8" leveet et47 vai 8,5" leveet et50 mutta mielestäni tilaa sisään päin kyllä olisi riittävästi? :think Mutta ulkonäöllisestihän ne suht sisään tulee jäämään
E90/E91 Vanne- ja rengasfit -topic II
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
Originally posted by mikkis View PostOlisi nuo e92:seni nykyiset alkuperäiset style 135 vanteet menossa vaihdossa toiseen e92:seen, mulla siis nuo spacereilla..onko tietoa meneekö nuo ilman spacereita tuohon toiseen kun onko nuo nyt sitten 8" leveet et47 vai 8,5" leveet et50 mutta mielestäni tilaa sisään päin kyllä olisi riittävästi? :think Mutta ulkonäöllisestihän ne suht sisään tulee jäämään
Ei sovi E46:n vanteet ilman spacereita.
Comment
-
Onko tämä nyt mielipide vai fyysisesti autoon kokeiltu fakta?Originally posted by bemu2000 View PostEi sovi E46:n vanteet ilman spacereita.
Kyse on nyt siitä että mahtuuko pyörimään/käänytmään osumatta mihinkään..mun mittauksieni mukaan mahtuu. kokeilisin omaani mutta kun ei viitsisi turhaan noita spacereita naputella tuolta irti, tosiaan nyt paikoillaan edessä 15mm lätty ja takana 20mm lätty ja tilaa on ruhtinaalisesti sisäänpäin niin iskari tolppaan kuin jarrusatulaankin.
Comment
-
Originally posted by mikkis View PostOlisi nuo e92:seni nykyiset alkuperäiset style 135 vanteet menossa vaihdossa toiseen e92:seen, mulla siis nuo spacereilla..onko tietoa meneekö nuo ilman spacereita tuohon toiseen kun onko nuo nyt sitten 8" leveet et47 vai 8,5" leveet et50 mutta mielestäni tilaa sisään päin kyllä olisi riittävästi? :think Mutta ulkonäöllisestihän ne suht sisään tulee jäämään
Mielestäni ei muuta ongelmaa kuin että jäävät tyhmästi kaaren sisään, nyt faktaa kehiin.. asialla kiire! Tylyä ryhtyä vaihtoon ja huomata että hitto eihän ne sovikkaanOriginally posted by bemu2000 View PostEi sovi E46:n vanteet ilman spacereita.
Comment
-
Originally posted by mikkis View PostMielestäni ei muuta ongelmaa kuin että jäävät tyhmästi kaaren sisään, nyt faktaa kehiin.. asialla kiire! Tylyä ryhtyä vaihtoon ja huomata että hitto eihän ne sovikkaan
Se olisi aikaa sitten ollut jo selvillä, jos nostaisit vaan persettä penkistä ja kävisit pihalla kokeilemassa. Kiirenkin on mutta et jaksaisi tehdä asian eteen mitään muuta kuin jauhaa netissä? :think
Comment
-
Tervetuloa irroittamaan nuo hapettuneet pultit ja spacerit tuosta, helppohan se on netissä kommentoida sunkinOriginally posted by bemu2000 View PostSe olisi aikaa sitten ollut jo selvillä, jos nostaisit vaan persettä penkistä ja kävisit pihalla kokeilemassa. Kiirenkin on mutta et jaksaisi tehdä asian eteen mitään muuta kuin jauhaa netissä? :think
Kiitos vaan bemu2000 sulle asiallisesta vastauksesta, en voi ymmärtää noin idioottia tapaa vastailla jos noita osiasikin aiot joskus eteenpäin myydä..oli tarkoitus sultakin jotain palikkaa ostella mutta tämmöinen bensalenkkari vastaus lähinnä nolottaa puolestasi
Vai ärsyttääkö kun et ollutkaan välttämättä oikeassa tai ei siis ollut faktaa asiasta?
Comment
-
No, kaikki muut tuon kyllä tajuaa, paitsi sinä, joten turha bemu2000:a on tässä herjata. Ei tommosilla ET-luvuilla ole mitään asiaa E9X:ään.Originally posted by mikkis View PostTervetuloa irroittamaan nuo hapettuneet pultit ja spacerit tuosta, helppohan se on netissä kommentoida sunkin
Kiitos vaan bemu2000 sulle asiallisesta vastauksesta, en voi ymmärtää noin idioottia tapaa vastailla jos noita osiasikin aiot joskus eteenpäin myydä..oli tarkoitus sultakin jotain palikkaa ostella mutta tämmöinen bensalenkkari vastaus lähinnä nolottaa puolestasi
Vai ärsyttääkö kun et ollutkaan välttämättä oikeassa tai ei siis ollut faktaa asiasta?
Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Öö mikäs lahopää täältä ilmoittautuuOriginally posted by touring39 View PostNo, kaikki muut tuon kyllä tajuaa, paitsi sinä, joten turha bemu2000:a on tässä herjata. Ei tommosilla ET-luvuilla ole mitään asiaa E9X:ään.
Kyllä muuten noilla et:illä on noita e9x korimalleihin asenneltu ja toki tulen tänne kertomaan kun/jos nuo vanteet tulemme asentamaan ilman spacereita. Tämä sinunkin perseennuolenta lausuntosi ilmeisesti perustui myöskin faktaan?
Comment
-
Tuossa kuvia 8" ET40, eteen mahtunee kyllä mutta takana voi tolppa olla hyvin lähellä.Originally posted by mikkis View PostÖö mikäs lahopää täältä ilmoittautuu
Kyllä muuten noilla et:illä on noita e9x korimalleihin asenneltu ja toki tulen tänne kertomaan kun/jos nuo vanteet tulemme asentamaan ilman spacereita. Tämä sinunkin perseennuolenta lausuntosi ilmeisesti perustui myöskin faktaan?
E90 320d -05
EX: Z3 E36/8 3.0i
Comment
-
No, lievennetään nyt sen verran, että saattaa hyvinkin olla, että vanne mahtuu pyörimään siellä jossain pyöränkotelon uumenissa, mutta kamalaltahan se tulee näyttämään, enkä näin ollen ymmärrä miksi pitää moista yrittää.Originally posted by mikkis View PostÖö mikäs lahopää täältä ilmoittautuu
Kyllä muuten noilla et:illä on noita e9x korimalleihin asenneltu ja toki tulen tänne kertomaan kun/jos nuo vanteet tulemme asentamaan ilman spacereita. Tämä sinunkin perseennuolenta lausuntosi ilmeisesti perustui myöskin faktaan?
Yritetään pitää ne henkilökohtaiset solvaukset minimissä.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
-
Meinaatko että en ole koskaan irroitellut spacereita ja vaihdellut vanteita autoihin?Originally posted by mikkis View PostTervetuloa irroittamaan nuo hapettuneet pultit ja spacerit tuosta, helppohan se on netissä kommentoida sunkin
Kiitos vaan bemu2000 sulle asiallisesta vastauksesta, en voi ymmärtää noin idioottia tapaa vastailla jos noita osiasikin aiot joskus eteenpäin myydä..oli tarkoitus sultakin jotain palikkaa ostella mutta tämmöinen bensalenkkari vastaus lähinnä nolottaa puolestasi
Vai ärsyttääkö kun et ollutkaan välttämättä oikeassa tai ei siis ollut faktaa asiasta?
vasta reilut 20 vuotta...
Ne nyt ei vaan sovellu kyseiseen autoon piste, etkä voi kenellekään tietämättömälle niitä myydä E90 sopivana, vaikka ne just ja just mahtuisikin pyörimään. Se olisi suoraa kusetusta ja pettymys olisi suuri, kun ostaja tajuaa että ne näytää ihan perseeltä ilman spacereita.
Vanne sopii just ja just, mutta riippuu ihan renkaan vannesuojan leveydestä ottaako renkaan reuna tolppaan kiinni. Joku rengasmerkki voi pyöriä, mutta joku toinen taas ei, eikä sitä kukaan pysty sanoa kokeilematta. Lähtökohtaisesti setti on väärä ja suurella todennäköisyydellä rengas ottaa tolppaan kiinni.
Mene nyt kokeilemaan se homma, äläkä täällä netissä itke asiasta.
Edit: vanteen ja tolpan väliin jää noin 7mm. Tuleeko rengas 7mm vanteen reunan yli, sitä tuskin kukaan ihan suoraan osaa sanoa.
Sulla olisi se jo selvillä, jos nostaisit sen perseen penkistä ja nenän tietokoneen näytöstä ja menisit kokeilemaan. Se on ainut fakta ja muut on arvailua.
Sen verran on kokemuksia että kun puhutaan milleistä, niin on AINA kokeiltava, eikä arvailtava pelkästään netissä.Last edited by bemu2000; 24-07-2015, 11:00.
Comment
-
Originally posted by bemu2000 View PostSe olisi aikaa sitten ollut jo selvillä, jos nostaisit vaan persettä penkistä ja kävisit pihalla kokeilemassa. Kiirenkin on mutta et jaksaisi tehdä asian eteen mitään muuta kuin jauhaa netissä? :thinkOriginally posted by touring39 View PostNo, kaikki muut tuon kyllä tajuaa, paitsi sinä, joten turha bemu2000:a on tässä herjatatouring39 hyvin sä vedätOriginally posted by touring39 View PostYritetään pitää ne henkilökohtaiset solvaukset minimissä.
Se tuo sun lähtökohtainen kommenttisi oli suoraa v.ttuilua ja sama asenne näkyy jatkuvan, en siihen noin muuten olisi reagoinut.. no mutta ei siinä tuo vastauksesi tällä kertaa muuten ihan järkevä.Originally posted by bemu2000 View PostMeinaatko että en ole koskaan irroitellut spacereita ja vaihdellut vanteita autoihin?
vasta reilut 20 vuotta...
Ne nyt ei vaan sovellu kyseiseen autoon piste, etkä voi kenellekään tietämättömälle niitä myydä E90 sopivana, vaikka ne just ja just mahtuisikin pyörimään. Se olisi suoraa kusetusta ja pettymys olisi suuri, kun ostaja tajuaa että ne näytää ihan perseeltä ilman spacereita.
Vanne sopii just ja just, mutta riippuu ihan renkaan vannesuojan leveydestä ottaako renkaan reuna tolppaan kiinni. Joku rengasmerkki voi pyöriä, mutta joku toinen taas ei, eikä sitä kukaan pysty sanoa kokeilematta. Lähtökohtaisesti setti on väärä ja suurella todennäköisyydellä rengas ottaa tolppaan kiinni.
Mene nyt kokeilemaan se homma, äläkä täällä netissä itke asiasta.
Edit: vanteen ja tolpan väliin jää noin 7mm. Tuleeko rengas 7mm vanteen reunan yli, sitä tuskin kukaan ihan suoraan osaa sanoa.
Tosiaan tuo ostaja/vaihtaja tietoinen tuosta asiasta että syvälle jäävät mutta kuulemma ajettavuus tärkeämpää hänelle kuin ulkonäkö.
Comment
-
Samalla kun menet ottamaan ne spacerit pois, niin katso myös takapää. Renkaan edessä on tukivarsi todella lähellä rengasta. Oletuksena että renkaat on 225 ja 255?
Ei tämä ole vittuilua vaan faktaa. Ei mun kirjoituksista kannata herneitä vetää nenään. Fakta vaan on että sun pitää vaan mennä sovittamaan niitä, kun se on niin tarkalla ja todennäköisesti ei mahdu. Tuo asia ei netissä kirjoittamalla selviä.
Last edited by bemu2000; 24-07-2015, 11:17.
Comment
-
Läheltä saa mennä kunhan ei osuOriginally posted by bemu2000 View PostSamalla kun menet ottamaan ne spacerit pois, niin katso myös takapää. Renkaan edessä on tukivarsi todella lähellä rengasta. Oletuksena että renkaat on 225 ja 255?
Ei tämä ole vittuilua vaan faktaa. Ei mun kirjoituksista kannata herneitä vetää nenään. Fakta vaan on että sun pitää vaan mennä sovittamaan niitä, kun se on niin tarkalla ja todennäköisesti ei mahdu. Tuo asia ei netissä kirjoittamalla selviä.

tosiaan 255 nuo takanakit. täytyy varmaan biltemasta hakee varuiksi 5mm lätyt kun ei ole pahan hintaisetkaan.
Tottahan tuo että noiden sopivuus ei täällä kirjoittelemalla selviä.
Jatketaan juu asia linjalla, vähän meinas herneet mennä mutta ei mitään
ja kiitos asiallisesta asiantuntevasta vastauksesta loppu viimein. Ilmeisesti takaa tekee sitten tiukempaa tuo sopivuus.
Comment
-
Nou hard fiilings, eiks nii? Sen verran sohaisen vielä, että eikö kantsis sit samantien ostaa vaikkapa 15mm limppu, jos kerran käyt semmosen hakemassa. Asettuis edes jotenkuten kohdilleen.Originally posted by mikkis View PostLäheltä saa mennä kunhan ei osu
tosiaan 255 nuo takanakit. täytyy varmaan biltemasta hakee varuiksi 5mm lätyt kun ei ole pahan hintaisetkaan.
Tottahan tuo että noiden sopivuus ei täällä kirjoittelemalla selviä.
Jatketaan juu asia linjalla, vähän meinas herneet mennä mutta ei mitään
ja kiitos asiallisesta asiantuntevasta vastauksesta loppu viimein. Ilmeisesti takaa tekee sitten tiukempaa tuo sopivuus.Porsche Cayenne & VW Touareg V8 TDI 340/800
Ex:
e90 325iA -2010, F11 530dA X-drive M-Sport -2011, E46 325iA cab, F11 525dA X-drive, F10 530d X-drive M-Sport, E91 320dA x-Drive, e90 325xiA, F01 730d, e65 730dA LCI Individual, e61 530dA LCI Edition Sport, e90 318iA, e60 530xdA LCI, e39 530dA Touring M-Sport, e46 316iA, e39 530dA Touring, e39 523iA Touring, e30 320i
Comment
Comment