Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • yarski
    BTCF Member
    • Sep 2013
    • 310
    • Rauma

    #91
    Noniin, juuri kun pääsin toisessa ketjussa kehumasta että käyntihäiriö ei ole uusiutunut niin sitten...
    Tarkennetaan nyt vielä että kyllä se kylmäkäynnistyksen jälkeen on samaa tehnyt (käy vajaalla hetken) kuin ennenkin mutta kun olen antanut vähän aikaa käydä paikallaan ennen liikkeellelähtöä niin ei ole häiriövaloa sytytellyt.
    Paitsi sitten eilen teki tuon kun lähdin heti liikkeelle. Ajoin pari kilsaa kaupan pihalle ja sieltä uudestaan käyntiin ja kävi taas siististi eikä häiriövaloa palanut enää...
    Jakelle tiedoksi etten vielä vikakoodeja ehtinyt lukemaan kun palautui "kuntoon" ja oli muutakin tekemistä. Merkkihuoltoon laitoin maililla kyselyn josko on jotain "aktioita" jolla tuon korjaisivat, saas nähdä mitä vastaavat ? Sitä häiriökoodia ei nyt sitten varmaan sovi mennä muistista nollaamaan... muuten ei taida huolto tehdä asialle mitään ?
    G26 i4 M50 supercharged
    ex: F36 440i xdrive msport
    ex: E91 335 lci xdrive msport

    Comment

    • yarski
      BTCF Member
      • Sep 2013
      • 310
      • Rauma

      #92
      Originally posted by yarski View Post
      Merkkihuoltoon laitoin maililla kyselyn josko on jotain "aktioita" jolla tuon korjaisivat, saas nähdä mitä vastaavat ?
      Noniin, tänään tuli vastaus että "autollasi ei ole aktioita. tuo tänne niin tutkitaan"
      G26 i4 M50 supercharged
      ex: F36 440i xdrive msport
      ex: E91 335 lci xdrive msport

      Comment

      • Retze
        Bimmer Fanatic
        • May 2006
        • 422
        • Keski-Suomi

        #93
        Vanoksen solenoidit putsattu?
        nyk. jalkapelillä
        ex BMW 320i

        Comment

        • AlpinWeiss
          Bimmer Fanatic
          • Sep 2007
          • 927
          • West coast

          #94
          Merkkihuolto haluaisi nyt vaihtaa katalysaattorit........ Muutaman päivän ajon jälkeen siis ilmestyy koodi "catalytic converter conversion 2."

          Mitäs kokeiltaisiin? Lambdoja olisi 4kpl ja aika suolaisen hintaisia. Pystyisköhän vaihtamaan pre cat lambdat keskenään ja katsoa tuleeko vika sitten bank 1?

          Merkkihuollon mielestä lambdat ei voi olla rikki jos ei ole vikakoodeja. (hienoa toimintaa!)

          Luulisi ettei katit nyt itselläänkään 120tkm:llä hajoa.
          MBCLK240 -02
          E36 318 -93
          E46 320 Ci -01
          E46 330 CiA -01
          E60 520i -04
          E93 325i -07
          F36 420xi -16

          Comment

          • Dualfun
            Moderator
            • Jan 2003
            • 17837
            • PKS

            #95
            Eihän ole nyt vaan imuvuoto kyseessä? Silloin tulee usein vastaavia koodeja.
            E90 320i LCI ///M-Sport '09 saphirschwarz metallic
            E30 325i Touring ///M-Technic II '90 diamantschwarz metallic

            E28 ///M535i '87 zinnoberrot

            ½ E46 316ti Compact ///M-Sport '04 imolarot2
            ½ E36
            ///M3 '93 individual veilchenblau metallic
            Muut talouden vehkeet:
            E36 320i Cabrio ///M-Sport '98, Clio TCe 100 Intens '20, Fendt, retromopedeja, pihatyökoneita, käsityökaluja
            Ex: E46 330i ///M-Sport II '02, E39 528i Touring '98, E21 318i '81, E28 ///M535i '86, E28 518i '86, E30 316 '84
            Vikakoodien lukua ja diagnosointia, koodaukset, myös E30, E31, E32, E34, E36, yht.otot yksityisviestillä.

            Comment

            • AlpinWeiss
              Bimmer Fanatic
              • Sep 2007
              • 927
              • West coast

              #96
              Originally posted by Dualfun View Post
              Eihän ole nyt vaan imuvuoto kyseessä? Silloin tulee usein vastaavia koodeja.
              Onko yleinenkin imuvuodon oire? Täytyypi koittaa suihkutella, mutta siis ainakin käynti muuttuu radikaalisti huonompaan esim. Öljykorkin avatessa...
              MBCLK240 -02
              E36 318 -93
              E46 320 Ci -01
              E46 330 CiA -01
              E60 520i -04
              E93 325i -07
              F36 420xi -16

              Comment

              • kemo81
                Bimmer Enthusiast
                • Apr 2010
                • 1248
                • ylöjärvi

                #97
                Originally posted by AlpinWeiss View Post
                Onko yleinenkin imuvuodon oire? Täytyypi koittaa suihkutella, mutta siis ainakin käynti muuttuu radikaalisti huonompaan esim. Öljykorkin avatessa...
                On tuo kattihomma erikoinen millä se rikki menee jollei keksitä syytä mikä sen aiheuttaa.Näinhän se kävi minunkin auton osalta.Vain yksi suli myttyyn mutta ei pienintä hajua mikä sulatti.Koodia ei antanut.
                e90 325ia 2009 lci M-Sport SaphireBlack
                Ex.
                e61 520da 2009 lci M-Sport GarbonBlack
                e91 325i 2009 lci SaphireBlack
                e91 325i 2005 ArktisMetal
                e46 320ci 2001 TobassBlue
                e39 523i 1996 AlpinWhite 2

                S1000rr 2010 Thunder grey

                Comment

                • janke
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2010
                  • 3667
                  • seinäjoki

                  #98
                  Originally posted by AlpinWeiss View Post
                  Onko yleinenkin imuvuodon oire? Täytyypi koittaa suihkutella, mutta siis ainakin käynti muuttuu radikaalisti huonompaan esim. Öljykorkin avatessa...
                  Kun avaat öljykorkin auton käydessä, niin tulee juurikin noi koodit lambdoista ja katalysaattoreista. Jostakin hörppää nyt ilmaa rajusti moottoriin IMM-jälkeen:think
                  Bmw 316 E30 -88

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    #99
                    Tuolla toisessa topikissa joku kirjoitti täysin hapertuneista letkuista, kun vaihtoi imusarjan vastaavaan mottiin. Kannattaisko napata imusarja irti ja tarkistaa kaikki letkut...
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • jake2710
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 828

                      Meneekö tämä nyt laihaseoksella? Onko se NOx-anturi kunnossa? Onko toi ainut vikakoodi?

                      Jollei ole kunnossa, niin silloin jäännöshappea on liikaa. NOx-anturi tai -Cat vialla, niin pitäisi mennä homo-moodissa (lambda 1).

                      lambda mittaukset pitäisi olla jotakuinkin näin:

                      -homogeenisellä ~2V ja after 0.4V-0.8V tjsp
                      -laihaseoksella ~2.7V ja after ~0V

                      välillä käy tietyllä moodilla hetkellisesti alle 2V ja joskus hetkellisesti yli 3V.
                      Last edited by jake2710; 23-06-2014, 09:38.

                      Comment

                      • Bullitt
                        BTCF Member
                        • Jul 2002
                        • 2786
                        • Turku

                        En jaksanut koko ketjua lukea läpi, mutta jos jollain sellaisia oireita, että kylmänä käy hetken huonosti, niin kuin yksi sylinteri olisi pois pelistä enemmän tai vähemmän, niin voi hyvinkin johtua mekaanisesta viasta.

                        Yhden tapauksen tiedän, missä oli suutin vuotanut ainakin jonkin aikaa, ja lopuksi se oli kussut bensaa jo ihan suoraan läpi. Bensa oli sitten todennäköisesti haitannut voitelua, eli huuhdellut öljyt pois sylinteristä, ja se yksi sylinteri/mäntä sen verran kulunut, että kylmänä käy hetken aikaa ontuen.

                        Toinen tapaus on sellainen, että tulpasta oli irronnut palasia, jotka sitten olivat tehneet sylinterissä pientä vahinkoa. Oireet samat, eli kylmänä käy huonosti, mutta lämpimänä tulee se yksi huonompikin sylinteri jollain tavalla töihin mukaan.


                        Comment

                        • Mr T
                          Bimmer Rookie
                          • Jun 2009
                          • 35
                          • PRV

                          letkut

                          Suosittelen letkujen tarkista. Jos hommaan ryhdyt, niin tilaa imusarjan tiivisteet samalla. Työ n 2-3h. http://www.realoem.com/bmw/showparts...38&hg=11&fg=15

                          kuvassa osa 3 ja 4 ovat kovia hajoilemaan. Osat vaikka MTT-Tradingin kautta.


                          Originally posted by bemu2000 View Post
                          Tuolla toisessa topikissa joku kirjoitti täysin hapertuneista letkuista, kun vaihtoi imusarjan vastaavaan mottiin. Kannattaisko napata imusarja irti ja tarkistaa kaikki letkut...
                          - BMW 540iA Touring -
                          - BMW 330Xi Touring -

                          Comment

                          • Johtaja
                            Newbiemmer
                            • Jun 2014
                            • 2
                            • Espoo

                            Viittaisivatko oman autoni oireet samoihin vikoihin, mitä tässä ketjussa on käyty? Auto on 2005 325 iA, ajettu reilut 100 000. Täristää/heiluu "kylmäkäynnistyksen" jälkeen pari kertaa tuntuvasti ja nähtävästi sivuttaissuunnassa, mutta muuten kone on täysin oireeton eikä mittaristossa ole vilkkunut valoja.

                            Comment

                            • jake2710
                              Bimmer Fanatic
                              • May 2004
                              • 828

                              Originally posted by Johtaja View Post
                              Viittaisivatko oman autoni oireet samoihin vikoihin, mitä tässä ketjussa on käyty? Auto on 2005 325 iA, ajettu reilut 100 000. Täristää/heiluu "kylmäkäynnistyksen" jälkeen pari kertaa tuntuvasti ja nähtävästi sivuttaissuunnassa, mutta muuten kone on täysin oireeton eikä mittaristossa ole vilkkunut valoja.

                              Veikkaus voisi olla vaikka puola. Kylmänä katso tyhjäkäynnillä smoothness arvot niin pääsee kartalle onko siellä vika, jollei mitään vikakoodeja ole.

                              Edit. Ja sulla on eri koneella auto kuin tässä ketjussa muuten. Eli ei ole tämä N53.
                              Last edited by jake2710; 12-07-2014, 14:36.

                              Comment

                              • jake2710
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 828

                                Originally posted by AlpinWeiss View Post
                                Merkkihuolto haluaisi nyt vaihtaa katalysaattorit........ Muutaman päivän ajon jälkeen siis ilmestyy koodi "catalytic converter conversion 2."

                                Mitäs kokeiltaisiin? Lambdoja olisi 4kpl ja aika suolaisen hintaisia. Pystyisköhän vaihtamaan pre cat lambdat keskenään ja katsoa tuleeko vika sitten bank 1?

                                Merkkihuollon mielestä lambdat ei voi olla rikki jos ei ole vikakoodeja. (hienoa toimintaa!)

                                Luulisi ettei katit nyt itselläänkään 120tkm:llä hajoa.
                                Onko tämä jo selvinnyt?

                                Omassa N53 on myös "kylmänä" kesäaamuna ensimmäinen startti täristävä.
                                Sain vihdoin tyhjäkäynnillä missfiren 6 sylinteriin ja tämän jälkeen vaihdoin kaikki tulpat ja puolat.
                                Ei auttanut, joten vaihdoin uuden suuttimen kyseiseen sylinteriin, mutta ei muutosta, joten nyt tilasin kaikki 6 (690€ sis.pk) suutinta ja vaihdan ne kaikki kerralla.

                                Näissä taitavat Saksassa vaihtaakin kaikki 6kpl samalla kertaa kun viallisen kusevan suuttimen haku taitaa olla aika hankalaa. Tai sitten ne kusee kaikki.

                                katsotaan auttaako tämä...

                                edit. kuva lisätty. Taitaa olla -11 versio jo menossa suuttimista, tai ainakin vanhassa oli -7.
                                DME muokkaa hieman noita arvoja 577/230 = 576/228
                                Attached Files
                                Last edited by jake2710; 27-07-2014, 14:06.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎