Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    Originally posted by jake2710 View Post
    Onko tämä jo selvinnyt?

    Omassa N53 on myös "kylmänä" kesäaamuna ensimmäinen startti täristävä.
    Sain vihdoin tyhjäkäynnillä missfiren 6 sylinteriin ja tämän jälkeen vaihdoin kaikki tulpat ja puolat.
    Ei auttanut, joten vaihdoin uuden suuttimen kyseiseen sylinteriin, mutta ei muutosta, joten nyt tilasin kaikki 6 (690€ sis.pk) suutinta ja vaihdan ne kaikki kerralla.

    Näissä taitavat Saksassa vaihtaakin kaikki 6kpl samalla kertaa kun viallisen kusevan suuttimen haku taitaa olla aika hankalaa. Tai sitten ne kusee kaikki.

    katsotaan auttaako tämä...

    edit. kuva lisätty. Taitaa olla -11 versio jo menossa suuttimista, tai ainakin vanhassa oli -3.
    DME muokkaa hieman noita arvoja 577/230 = 576/228

    Olikos tuohon jo ilmaiset suuttimet vaihdettu aikaisemmin?
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • jake2710
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 828

      Originally posted by bemu2000 View Post
      Olikos tuohon jo ilmaiset suuttimet vaihdettu aikaisemmin?
      Ei ne sentään jokaiseen ole ilmaiset. Puolat kuului vaihdon piiriin.

      Comment

      • e46touring
        Bimmer Enthusiast
        • Dec 2003
        • 1321
        • Tornio

        Originally posted by jake2710 View Post
        Onko tämä jo selvinnyt?

        Omassa N53 on myös "kylmänä" kesäaamuna ensimmäinen startti täristävä.
        Sain vihdoin tyhjäkäynnillä missfiren 6 sylinteriin ja tämän jälkeen vaihdoin kaikki tulpat ja puolat.
        Oliko BOSCH vai NGK tulpat paikoillaan?
        täällä vasta 1 tapaus jossa samaa epämääräistä täristys ongelmaa N53 kanssa jossa
        UUDET BOSCH tulpat koneessa paikoillaan. Vaihdettiin NGK tulpat ja HETI missfire vikakoodia yhdelle pytylle johon vaihdettiin uusi puola (Delphi ?!?! original BMW)ja kone heräsi eloon.

        Sattumaa vai onko UUSISSA OIKEISSA tulpissa eroa?
        lienee arvoitus?
        __________________________________________________ ____________
        Neuvokkaat selviytyvät niistä tilanteista mihin viisaat ei koskaan joudu !!!

        Comment

        • jake2710
          Bimmer Fanatic
          • May 2004
          • 828

          Originally posted by e46touring View Post
          Oliko BOSCH vai NGK tulpat paikoillaan?
          täällä vasta 1 tapaus jossa samaa epämääräistä täristys ongelmaa N53 kanssa jossa
          UUDET BOSCH tulpat koneessa paikoillaan. Vaihdettiin NGK tulpat ja HETI missfire vikakoodia yhdelle pytylle johon vaihdettiin uusi puola (Delphi ?!?! original BMW)ja kone heräsi eloon.

          Sattumaa vai onko UUSISSA OIKEISSA tulpissa eroa?
          lienee arvoitus?

          NGK oli paikallaan ja samoin uudet. Bosch puolat oli (2v vanhat, aktio) ja nyt delphit.
          Ennen suuttimen vaihtoa korjausarvot heitti ainoastaan 6 sylinterissä, mutta nyt kun siinä on uusi, seilaa vähän kaikki.

          Comment

          • bemu2000
            Bimmer Enthusiast
            • Jul 2003
            • 17799
            • Jämsä

            Originally posted by jake2710 View Post
            Ei ne sentään jokaiseen ole ilmaiset. Puolat kuului vaihdon piiriin.

            Juu ei toki, mutta -09 ilmeisesti sitten jo päivitettyä malli kun ei kuulu. Mulla oli -08, niin siihen vielä kuului.
            TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
            Vanteet edullisesti
            Nostureita ja rengaskoneita

            Comment

            • jake2710
              Bimmer Fanatic
              • May 2004
              • 828

              Originally posted by bemu2000 View Post
              Juu ei toki, mutta -09 ilmeisesti sitten jo päivitettyä malli kun ei kuulu. Mulla oli -08, niin siihen vielä kuului.
              Toinen N53 5/07 (2011 tuotu) ja toinen on 11/08 (tuotu 2012), eikä kumpaankaan vaihdettu Suomessa suuttimia. Voi tietysti että Ruotsissa/Saksassa näihin on jo vaihdettu.

              uudessa suuttimessa oli -11 ja vanhassa -7.
              Last edited by jake2710; 21-07-2014, 12:01.

              Comment

              • bemu2000
                Bimmer Enthusiast
                • Jul 2003
                • 17799
                • Jämsä

                Originally posted by jake2710 View Post
                Toinen N53 5/07 (2011 tuotu) ja toinen on 11/08 (tuotu 2012), eikä kumpaankaan vaihdettu Suomessa suuttimia. Voi tietysti että Ruotsissa/Saksassa näihin on jo vaihdettu.

                Jos tuo omassa suuttimessa oleva -3 tarkoittaa versiota, niin aika alkupään versiot on, kun uudessa suuttimessa oli -11.

                Mulla oli 10/07 ja siihen oli saksassa jo vaihdettu, niin ei enää suomessa vaihdettu. Kuului siihen vaihto-ohjelmaan kuitenkin.
                TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                Vanteet edullisesti
                Nostureita ja rengaskoneita

                Comment

                • jake2710
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 828

                  Originally posted by bemu2000 View Post
                  Mulla oli 10/07 ja siihen oli saksassa jo vaihdettu, niin ei enää suomessa vaihdettu. Kuului siihen vaihto-ohjelmaan kuitenkin.
                  Mitkä suuttimet siihen kuuluu? Lukijalla taitavat merkkiliikkeessä lukea, mutta mitkä numerot kuuluu vaihdon piirin.

                  Comment

                  • bemu2000
                    Bimmer Enthusiast
                    • Jul 2003
                    • 17799
                    • Jämsä

                    Originally posted by jake2710 View Post
                    Mitkä suuttimet siihen kuuluu? Lukijalla taitavat merkkiliikkeessä lukea, mutta mitkä numerot kuuluu vaihdon piirin.

                    Ei ole tuosta tietoa.
                    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                    Vanteet edullisesti
                    Nostureita ja rengaskoneita

                    Comment

                    • jake2710
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 828

                      Originally posted by bemu2000 View Post
                      Ei ole tuosta tietoa.
                      Joku ketä tietää voisi kertoa, koska en näihin merkkihuollon juttuihin ihan 100% luota.
                      Puolat kuulemma vain kuului molempien aktiohin ja jälkeenpäin kysyin tämän vielä Saksasta ja molemmissa näkyi vain puolien vaihto Suomessa.

                      Comment

                      • bemu2000
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jul 2003
                        • 17799
                        • Jämsä

                        Originally posted by jake2710 View Post
                        Joku ketä tietää voisi kertoa, koska en näihin merkkihuollon juttuihin ihan 100% luota.
                        Puolat kuulemma vain kuului molempien aktiohin ja jälkeenpäin kysyin tämän vielä Saksasta ja molemmissa näkyi vain puolien vaihto Suomessa.

                        Mäkin vähän mietin että kusettiko että on saksassa jo vaihdettu, mutta jäi sitten selvittämättä, kun ei mitään varsinaista vikaa ollut autossa.
                        TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
                        Vanteet edullisesti
                        Nostureita ja rengaskoneita

                        Comment

                        • Schudelfloss
                          Newbiemmer
                          • Jul 2014
                          • 1
                          • Tampere

                          Terve, lainaan tätä ketjua, koska saman tyyppisestä ongelmasta on kyse. Oma autoni on E92 325i N53 moottorilla. Oireena se, että kylmäkäynnistyksen, liikkeelle lähdön ja muutaman kilometrin ajon jälkeen kiihdytettäessä vähän reippaammin auto nytkähtää, moottorin häiriövalo syttyy ja idrive kertoo ”Engine power reduced.Full engine power no longer available: Possible to continue journey. Drive moderately”. Moottoritilassa alkaa huutaan joku tuuletin lujaa. Oire poistuu, eikä toistu, kun auton sammuttaa ja käynnistää uudelleen. Oire ei ilmene päivittäin, vaan epäsäännöllisesti ehkä kerran viikossa.

                          Tätä samaa auto on tehnyt n. vuoden ajan ja lopulta sain vikakoodit luettua ja niitä tuli kaksi:
                          2A2C fuel mixture control 2 (4746 mixture too rich, max deviation)
                          29F1 fuel pressure, plausibility (4734, calculation of adaptive fuel mass not valid)

                          Osaako joku neuvoa, mihin tämä viittaisi? Itse en ajoneuvotekniikasta juuri ymmärrä, mutta tässä vielä lisätietoa. Viime vuonna autoon on vaihdettu NOX-anturi Suomessa. Lisäksi Saksassa vaihdettiin autoa ostettaessa kaikki sytytystulpat, sytytyspuolat oli tarkistettu ja 1 ja 3 sylinterin injektorit oli vaihdettu.

                          Comment

                          • jake2710
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 828

                            mites korkeapainepumppu? matalapainepuoli? Noista kun ekaksi katsoo livedataa.


                            edit. suuttimista...vaihdetaan takuuseen tietyn numeron alle, 7 ei ole lähelläkään.
                            Last edited by jake2710; 25-07-2014, 16:44.

                            Comment

                            • nalleupuh
                              Newbiemmer
                              • Nov 2013
                              • 8
                              • helsinki

                              Moi!

                              Melko varmasti hpfp on vian aiheuttaja...

                              Comment

                              • jake2710
                                Bimmer Fanatic
                                • May 2004
                                • 828

                                Suuttimista vielä. Näin luki ECS sivuilla ja kyseessä N54 suutin, mutta kuitenkin.
                                Ensi viikolla kaikki 6 suutinta tulevat, niin nähdään sitten. Suomesta kun kyselin, niin ei väliä miten vaihtelee..

                                "With an index of 11 or greater, injectors may be replaced individually with a new injector. If the index is 10 or less, all 6 injectors in an inline-6 engine must be replaced"

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎