Announcement

Collapse
No announcement yet.

E9x 325i käyntihäiriöt? N53

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • suppari
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2006
    • 4049
    • Turku

    Tuo moottoriohjain ei ole noin yksioikoinen, suuttimet vaihtoon niin alkaa toimia.
    sigpic
    P:0409699000

    JARRULLINEN TEHODYNAMOMETRI,MYÖS X-DRIVET!
    tehonlisäykset/koodaukset/vikakoodit/päivitykset/
    huollot/korjaukset!

    BMW E&F sarjaan.
    Yleisimmät BMW osat myös suoraan hyllystä!
    8HP ajonestonollaukset, käytettyjen moottoriohjaimien käyttöönotto&kaikki muut mahdottomat hommat luonnistuu!
    AJ-Tech ohjelmat penkitettyinä meiltä!

    Comment

    • jake2710
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 828

      Suuttimet edelleen...

      Comment

      • Zeta
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2004
        • 7511
        • Kotona

        Originally posted by Ruostepalo View Post
        No niin, pistetääs vähän päivitystä, vaikka autoa en ole vielä pajalta saanutkaan. Auto tosissaan ollut jo toista viikkoa pajalla, ja itse olen pyöräillyt töihin .

        Listaa, mitä on tehty tähän asti:
        -Kaikki tulpat ja puolat vaihdettu
        -Suuttimet käyty läpi ja todettu, että toimivat, niinkuin pitääkin
        -Puristustestit tehty
        -ECU päivitetty
        -ECU:n toiminta testattu
        -Johdotukset käyty läpi
        -Katit todettu toimiviksi
        -NOX-sensori toiminta varmistettu
        -Korkeapainepumpun toiminta varmistettu
        -Lambdat tarkistettu
        Uskaltaako edes kysyä paljonko rahaa on palanut tähän leikkiin? Siis jo tähän mennessä...:think
        -
        Käyttöautona: F20
        Myydään: DELL pöytätietokone **130e**
        Myydään: HP 14" kannettava **90e**
        -

        Comment

        • Ruostepalo
          Bimmer Rookie
          • Jul 2015
          • 112
          • Helsinki

          Originally posted by suppari View Post
          Tuo moottoriohjain ei ole noin yksioikoinen, suuttimet vaihtoon niin alkaa toimia.
          Originally posted by jake2710 View Post
          Suuttimet edelleen...
          Suuttimet on siis vaihdettu ristiin, koodattu ja jätetty paikoilleen. Silti vika palaa samoihin sylintereihin, vaikka kyseisten sylintereiden suuttimet on laitettu täysin eri paikoille, sekä koodattu paikoilleen oikeaoppisesti. En siis jaksa uskoa, että kyse on enää suuttimista millään logiikalla. Oikeastaan pois suljetut komponentit ovat nyt siis suuttimet, puolat ja tulpat satavarmuudella.

          Eilen hain auton pois, kun olivat käyneet johdotukset läpi (testanneet siis johdot), puhdistaneet liittimet, antaneet auton seistä viikonlopun yli pajalla, jonka jälkeen testasivat toiminnan maanantaiaamuna, milloin auto toimi ongelmitta, jonka jälkeen ilmoittivat minulle auton olevan kunnossa. Hain sen sitten pois, ajoin kotipihaan, ja taas tänä aamuna täysin sama vanha ongelma.

          Vein auton aamulla suoraan samaan paikkaan takaisin ja selitin, että homma jatkuu, ja juttelin samalla pitkät tovit ongelmasta autoani kunnostaneen mekaanikon kanssa. Minulla on kyllä täysi luotto nyt siihen, että ongelma ei todellakaan johdu ainakaan suuttimista

          Moottoriohjausyksikköäni on kokeiltu viilentää ja testata sitä kautta sen toimintaa. Seuraavaksi menee minun pyynnöstäni lambda vaihtoon bank 2:lle, mikä tuskin auttaa, mutta kokeillaan kuitenkin. Jos ja kun se ei auta, niin sitten kuulemma lähdetään miettimään jo moottoriohjausyksikön vaihtoa, joka on toki kallis paukku, mutta on vastaavanlaisia ongelmatapauksia korjanneet. Ovat aikaisemminkin vääntäneet samantyyppisten tapausten kanssa, missä nimenomaan suuttimien, korkeapainepumpun, puolien ja tulppien vaihto ei korjannut ongelmaa.
          Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
          ex: E93 325i M-Sport vm. -08
          ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
          ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
          ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
          ex: Fiat Marea HLX vm. -01

          Comment

          • Ruostepalo
            Bimmer Rookie
            • Jul 2015
            • 112
            • Helsinki

            Originally posted by Zeta View Post
            Uskaltaako edes kysyä paljonko rahaa on palanut tähän leikkiin? Siis jo tähän mennessä...:think
            Rahallinen menetys etenee siinä about 1500€ kohdilla tällä hetkellä, ja suunta on vain ylöspäin .
            Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
            ex: E93 325i M-Sport vm. -08
            ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
            ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
            ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
            ex: Fiat Marea HLX vm. -01

            Comment

            • brainsurgery
              Bimmer Enthusiast
              • Aug 2011
              • 1355
              • Helsinki

              Pitäiskö niihin 5. ja 6. pyttyihin kurkistaa sisälle miltä ne näyttää?

              Comment

              • fraatti
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2002
                • 4595
                • Tampere

                Eilös tälläinen toinen vastaava keissi ollut täällä ja lopulta kansi/lohko oli halki?
                F11 535dX LCI
                Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                Comment

                • Ruostepalo
                  Bimmer Rookie
                  • Jul 2015
                  • 112
                  • Helsinki

                  Originally posted by fraatti View Post
                  Eilös tälläinen toinen vastaava keissi ollut täällä ja lopulta kansi/lohko oli halki?
                  Jäähdytysnesteen tasot eivät ole huvenneet, sekä se on normaalin väristä. Öljykin normaalin väristä, eikä öljynsyönti ole muuttunut. Pakokaasut eivät ole sinistä tai muutenkaan pistä silmään. Lämmöt myös olleet optimaaliset, eikä lämmöt ole päässeet kohoamaan lähellekkään "kriittisiä" tasoja koskaan omassa ajossa. Mitäs muita oireita tuollaisella voi olla? Luulisi, että nesteet/öljyt kuluisi, tai sekottuisivat, tai jotain? Öljyä tuskin vuotaa palotilaan, koska pakokaasu ei ole muuttunut väriltään tai mitään, sitten taas luulisi jäähdytysnesteen kuluvan edes vähän poikkeavasti, jos sitä pääsisi vuotamaan? :think
                  Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                  ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                  ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                  ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                  ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                  ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                  Comment

                  • jake2710
                    Bimmer Fanatic
                    • May 2004
                    • 828

                    Mitkä suuttimet siellä nyt on, se ei ole vieläkään selvinnyt? Ja alkaako käymään kunnolla kun polkasee kaasua?

                    Comment

                    • Ruostepalo
                      Bimmer Rookie
                      • Jul 2015
                      • 112
                      • Helsinki

                      Originally posted by brainsurgery View Post
                      Pitäiskö niihin 5. ja 6. pyttyihin kurkistaa sisälle miltä ne näyttää?
                      Pitänee soittaa liikkeeseen ja tiedustella, että ovatko kurkanneet/kurkkaamassa pyttyihin mahdollisesti. Puristustestit tekivät, mutta sen syvällisemmin eivät ole vissiin vielä sylintereihin perehtyneet.
                      Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                      ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                      ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                      ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                      ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                      ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                      Comment

                      • Ruostepalo
                        Bimmer Rookie
                        • Jul 2015
                        • 112
                        • Helsinki

                        Originally posted by jake2710 View Post
                        Mitkä suuttimet siellä nyt on, se ei ole vieläkään selvinnyt? Ja alkaako käymään kunnolla kun polkasee kaasua?
                        Ei ala. Kun kone käy heikosti, niin heikko käynti myös jatkuu korkeammilla kierroksilla, vaikka ei ole niin helposti huomattavissa silloin. Suuttimet on tosissaan edelleen samat, mitkä on takaisinkutsuna sinne pistetty 2012, niiden järjestys on vaan muutettu ja ongelmasylinterien suuttimet vaihdettu normaalisti toimiviin eri bankin sylintereihin ristiin.
                        Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                        ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                        ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                        ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                        ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                        ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                        Comment

                        • brainsurgery
                          Bimmer Enthusiast
                          • Aug 2011
                          • 1355
                          • Helsinki

                          Miten muuten se korkeapainepumpun toiminta on varmistettu?

                          Comment

                          • jake2710
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 828

                            Livedata huonosti käydessä tutkittu? Onko ainoat koodit noi missfiret?

                            Comment

                            • Ruostepalo
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2015
                              • 112
                              • Helsinki

                              Originally posted by Ruostepalo View Post
                              Jäähdytysnesteen tasot eivät ole huvenneet, sekä se on normaalin väristä. Öljykin normaalin väristä, eikä öljynsyönti ole muuttunut. Pakokaasut eivät ole sinistä tai muutenkaan pistä silmään. Lämmöt myös olleet optimaaliset, eikä lämmöt ole päässeet kohoamaan lähellekkään "kriittisiä" tasoja koskaan omassa ajossa. Mitäs muita oireita tuollaisella voi olla? Luulisi, että nesteet/öljyt kuluisi, tai sekottuisivat, tai jotain? Öljyä tuskin vuotaa palotilaan, koska pakokaasu ei ole muuttunut väriltään tai mitään, sitten taas luulisi jäähdytysnesteen kuluvan edes vähän poikkeavasti, jos sitä pääsisi vuotamaan? :think
                              Soitin äsken liikkeeseen ja kysyin, että onko kannen/tiivisteen kuntoa varmistettu. Puhelimeen vastannut henkilö sanoi, että on varmistettu ja se vika on poissuljettu, mutta sanoi vielä, että pistää mekaanikon soittamaan minulle, niin saan tarkemmat speccsit miten tämä on todettu. Uskoisin kuitenkin jo näillä puheilla, plus omilla observaatioilla, että vika tuskin on kannessa/tiivisteissä.
                              Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                              ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                              ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                              ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                              ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                              ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                              Comment

                              • Ruostepalo
                                Bimmer Rookie
                                • Jul 2015
                                • 112
                                • Helsinki

                                Originally posted by brainsurgery View Post
                                Miten muuten se korkeapainepumpun toiminta on varmistettu?
                                Ymmärtääkseni seuraamalla paineita tyhjäkäynnillä, ajossa, kylmänä ja lämpimänä. Juuri tänä aamuna kyseli tästä korkeapainepumpun testailusta, ovat kuulemma tutustuneet myös näihin pumpun ongelmiin moneen otteeseen aiemmin. Epätodennäköistä kuulemma on, että vika on korkeapainepumpussa. Pitänee tästäkin kysellä yksityiskohtaiset speccsit, kun mekaanikko soittaa.
                                Audi A4 B7 vm. -08 2.0TFSI quattro S-line avant
                                ex: E93 325i M-Sport vm. -08
                                ex: Audi A4 B7 vm. -05 2.0TFSI quattro S-line
                                ex: Honda Civic vm. -07 1.8ivtec
                                ex: VW Golf V 1.6 vm. -05
                                ex: Fiat Marea HLX vm. -01

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎